Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Előzésnél 1x1 sávos úton folyamatosan villognia kéne balra az indexnek, amíg be nem fejezed az előzést. Valamint egyszerre csak egy járművet szabadna előzni utána vissza kéne húzódni és megint index balra és tipli. :D Sávváltásnál meg minimum 3-at kell villogtatni. :)

Ezek hol vannak leírva?. :rolleyes:

Az előzésre nem előírás az irányjelzés, és egyébként irányjelzés az irányváltoztatás befejezéséig kell. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez az irányváltoztatás irányjelzésre vonatkozik. 5 alapesetben kell irányjelzés és sehol nincs benne szó előzésről.

Az előzéshez akkor kell irányjelzés, ha az irányváltoztatással jár és akkor az irányváltoztatás szabályai szerint az irányváltoztatás befejezéséig, ami nem az előzés befejezését jelenti.

Ha előzéskor van irányváltoztatás, akkor egyszer kell azt jelezni mielőtt kihúzódik valaki oda (az irányváltoztatás megkezdése előtt kellő időben bla bla bla...), ahol az előzést végre fogja hajtani, addig amíg be nem fejezte az irányváltoztatást (kihúzódás v sávváltás stb.) és egyszer akkor, amikor visszatér oda ahonnan az előzést elkezdte ugyancsak az irányváltoztatás szabályai szerint. ;)

Például nem kell irányjelzés az úttest közepén elhelyezett vágányon haladó villamos előzéséhez, pedig ez is előzés (még tilalom is van rá, ha járdasziget nélküli megállóhoz érkezik). :icon1:

Link to comment
Megosztás:

vicces lenne azé ha meleg levegőt nyomnának bele.......mondjuk belegondolva annyira nem bolonyult, mint amennyire jó, csak akkumulátor/generátor kell nagy(obb)...

mondjuk akkora áramot csak nem zabál gondolom nem sec.-ek alatt lesz meleg

most már vannak olyan önszabályzós fűtőszálak (ilyet szoktak pl a falba rakni a tükör mögé)

inkább az átvezetés a kormánynál, amit tán problémásabbnak látnék

A légzsákátvezető kábel házába szoktak csúszóérintkezőket rakni, az a legegyszerűbb. Bár annak az élettartama sajnos korlátozott a kopás miatt.

Egyébként az indextémához csak annyit, hogy a 3-at villantós index már faterom 7-8 éves Focusában is benne van. Szerintem baromi jó, és könnyű használni. Ha pedig folyamatosan akarsz indexelni, akkor a klasszikus megoldás szerint a kar fent vagy lent marad és a kormány löki vissza alapba. Soha nem bactam el az indexelést vele.

Am ilyen 3-at villantós lehetne fastrában is. Valaki csinálja már meg! És ossza meg velünk! :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam üzemel! Egy Suzukis srác gyártja őket, és bekötési leírása is van már, mivel én átküldtem hozzá a dolgokat. Igazából a köszönöm funkciót mos építettem be, amit tartalmaz az elektronika(vészvillogó 3x villan)...

A légzsákátvezető kábel házába szoktak csúszóérintkezőket rakni, az a legegyszerűbb. Bár annak az élettartama sajnos korlátozott a kopás miatt.

Egyébként az indextémához csak annyit, hogy a 3-at villantós index már faterom 7-8 éves Focusában is benne van. Szerintem baromi jó, és könnyű használni. Ha pedig folyamatosan akarsz indexelni, akkor a klasszikus megoldás szerint a kar fent vagy lent marad és a kormány löki vissza alapba. Soha nem bactam el az indexelést vele.

Am ilyen 3-at villantós lehetne fastrában is. Valaki csinálja már meg! És ossza meg velünk! :D

Link to comment
Megosztás:

Holnapi program lesz fagyálló cserével együtt:

Így látva a termosztátházadat, valamikor volt itt arról szó (nem találom meg), hogy ebben a fajtában is lehet betétet cserélni. Valahogy kiakasztható a lába az öntvény házból és a másik betét is visszarakható. Gondolom most már mindegy mert megvan, de lehet érdemes elrakni a régi házat, hátha kell még. ;) Jó szórakozást és időt a cseréhez főleg, ha a vízpumpánál fogjátok leereszteni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy létezik-e F Astrához olyan hátsó ülés, ami középen is 3 pontos? Gyereküléshez kéne.

Vagy esetleg a B Vectra ülését be lehet-e valahogy rakni a kocsiba?

Vagy tudtok-e valami megoldást, amivel meg lehet oldani, hogy középen is 3 pontos legyen?

(2001, sedan)

Előre is köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy létezik-e F Astrához olyan hátsó ülés, ami középen is 3 pontos? Gyereküléshez kéne.

Vagy esetleg a B Vectra ülését be lehet-e valahogy rakni a kocsiba?

Vagy tudtok-e valami megoldást, amivel meg lehet oldani, hogy középen is 3 pontos legyen?

(2001, sedan)

Előre is köszi a választ!

Gyárilag biztos nincs középen 3 pontos hátsó ülés. Lehet, hogy utólag beszerelhető, de ehhez meg kellene nézni mit mond a jogszabály. Mivel ez egy biztonsági, életvédelmi dolog, nem lehet egyszerűen megváltoztatni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy létezik-e F Astrához olyan hátsó ülés, ami középen is 3 pontos? Gyereküléshez kéne.

Vagy esetleg a B Vectra ülését be lehet-e valahogy rakni a kocsiba?

Vagy tudtok-e valami megoldást, amivel meg lehet oldani, hogy középen is 3 pontos legyen?

(2001, sedan)

Előre is köszi a választ!

Miért kell a gyereküléshez feltétlen három pontos öv? (nem nagyon volt még ilyesmi a kezemben, az én koromban meg még nem volt)

Amúgy tudtommal van olyan aki omega ülést tett f astrába, tehát elvileg a vectráénak is be kéne férni valahogy.

Gyárilag biztos nincs középen 3 pontos hátsó ülés. Lehet, hogy utólag beszerelhető, de ehhez meg kellene nézni mit mond a jogszabály. Mivel ez egy biztonsági, életvédelmi dolog, nem lehet egyszerűen megváltoztatni.

A jogszabály azt mondja hogy a gyárilag kialakított pontokhoz szabad rögzíteni az övet.

Link to comment
Megosztás:

Miért kell a gyereküléshez feltétlen három pontos öv? (nem nagyon volt még ilyesmi a kezemben, az én koromban meg még nem volt)

Amúgy tudtommal van olyan aki omega ülést tett f astrába, tehát elvileg a vectráénak is be kéne férni valahogy.

A jogszabály azt mondja hogy a gyárilag kialakított pontokhoz szabad rögzíteni az övet.

Mert a kocsi biztonsági öve tartja meg az ülést és benne a gyereket is. Két pontossal esélytelen. A gyerekülésnek meg nincs külön biztonsági öve.

Link to comment
Megosztás:

Bebabráltam a fordulatszámmérős km órát. azt tudom ,hogy a hőfok/üzemanyag mérő csoportot cserélnem kell. Az egyik nem mutat, a másik meg kalibrálás után is rosszul. Na mindegy. Szóval csak annyit akartam kérdezni ,hogy 5. sebességben 90-nél a 2500-as fordulat az normális ? Ezzel csak azt akarom kérdezni ,hogy a fordulatszámmérő jól mér ?

szerk: Valakinek van/ tud eladó üzemanyag-hőmérséklet órarészt vagy komplett benzinesbe való fordulatos km órát ?

Link to comment
Megosztás:

Bebabráltam a fordulatszámmérős km órát. azt tudom ,hogy a hőfok/üzemanyag mérő csoportot cserélnem kell. Az egyik nem mutat, a másik meg kalibrálás után is rosszul. Na mindegy. Szóval csak annyit akartam kérdezni ,hogy 5. sebességben 90-nél a 2500-as fordulat az normális ? Ezzel csak azt akarom kérdezni ,hogy a fordulatszámmérő jól mér ?

Váltófüggő a fordulatszám. Nekem pl hosszú van, 130-2950.

Link to comment
Megosztás:

Bebabráltam a fordulatszámmérős km órát. azt tudom ,hogy a hőfok/üzemanyag mérő csoportot cserélnem kell. Az egyik nem mutat, a másik meg kalibrálás után is rosszul. Na mindegy. Szóval csak annyit akartam kérdezni ,hogy 5. sebességben 90-nél a 2500-as fordulat az normális ? Ezzel csak azt akarom kérdezni ,hogy a fordulatszámmérő jól mér ?

szerk: Valakinek van/ tud eladó üzemanyag-hőmérséklet órarészt vagy komplett benzinesbe való fordulatos km órát ?

Igen, az kb. stimmel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.