Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Engem meg mindig utolérnek, mert 40-es tempóig csak motorfékkel lassulok. Igaz, hogy kemény visszaváltásokkal kettesig. Ha nincs utasom, akkor a kanyarban is nyomom a csúszáshatárig. Eddig még nem jött velem senki. Persze nem versenyzőkről beszélek.

Egyszer gyanútlanul elhoztam egy kőművest Pomázról át a Pilisen hozzánk. Útközben nem szólt, de mikor megérkeztünk, kidobta a taccsot, pedig nem is ivott előtte! :D

Tisztára mint a TAXI-ban! :D

Hát fék az nekem csak a 2.5-ik van az autón (hátul kellett kétszer cserélni a betétet mert fater elhasználta ausztriában míg kint volt vele az autó, a dob még gyári), pedig 22-éves, és mindjárt 300.000 van benne, ez asszem valamit elmond a fékezési szokásainkról. :)

Link to comment
Megosztás:

Engem meg mindig utolérnek, mert 40-es tempóig csak motorfékkel lassulok. Igaz, hogy kemény visszaváltásokkal kettesig. Ha nincs utasom, akkor a kanyarban is nyomom a csúszáshatárig. Eddig még nem jött velem senki. Persze nem versenyzőkről beszélek.

Egyszer gyanútlanul elhoztam egy kőművest Pomázról át a Pilisen hozzánk. Útközben nem szólt, de mikor megérkeztünk, kidobta a taccsot, pedig nem is ivott előtte! :D

Azok mindig isznak!!! :evilgrin: :D

Link to comment
Megosztás:

Volt is már konfliktusom belőle nem is egy. No nem a zsandárokkal, hanem azokkal akik a lakott területen jönnek mögöttem 1 cm-re, amikor én a tűréshatáron megyek 55-el de nem tud leelőzni a forgalom miatt.

Aztán közelítjük a kijárati táblát és már csak fél centire jön mögöttem, és jéééé itt a falu vége tábla, és hopp már el is ugrottam előle! Nagy nehezen beér, mert jön a körforgalom. Szépen komótosan lassítok, majdnem belök a kör közepén levő virágos gruppba, de jön a kanyar és hopp, már megint lemaradt vagy 50 méterrel...

Ez így megy amíg valahogy beér egy piros lámpánál , elém állnak keresztbe, és kiugrálnak a kocsiból, letörik az antennámat, vagy az ablaktörlőt, ha nincs szerencsém engem is laposra vernek...

Ez volt a múltam.

Ezért megfogadtam, hogy sose engedek erőszakos vezetőt magam elé! Ha kell, kimegyek a világból, de lerázom.

Két év óta már ez is sikerült többször. :D

Én azokat nem bírom aik mindegy hogy hol de 70-el mennek. Országúton leelőzöd mert szeretnél 90 (100) -al menni de lakot területen meg tol mert neki ott is a 70 kellene. Én csak akkor szoktam szigorúan betartani a limitet ha valaki nagyon nyomulósan jön a seggemben. Akkor oda cövekelem a mutatót a megengedett értékre :evilgrin: . Amúgy én is kihasználom a tűrést város 60 országút 100 óra szerint. Már nagyon sokszor gurultam el ezekkel az értékekkel radar előtt de még sosem volt gond. A tűrésbe belefértem :)

Persze vannak kivételek, pl amikor a terhes asszonyt kellet vinni a korházba, mert gáz volt és a cspeli ügyeletről egyszerűen elhajtottak ahelyett hogy akár csak megvizsgálták vagy mentőt hivtak volna. Na akkor Csepelről a Máv korházig 12perc volt. Szerencsére éjjel 11körül. Persze ésszel de dinamikusan :)

Link to comment
Megosztás:

Tisztára mint a TAXI-ban! :D

Hát fék az nekem csak a 2.5-ik van az autón (hátul kellett kétszer cserélni a betétet mert fater elhasználta ausztriában míg kint volt vele az autó, a dob még gyári), pedig 22-éves, és mindjárt 300.000 van benne, ez asszem valamit elmond a fékezési szokásainkról. :)

50 éve járom az utakat, de még soha nem szállt belém senki hátulról. Ennyit a fékezéseimről.

Jobbról kétszer törtek meg a '90-es években még Skodát hajtva, mindkét esetben stop táblával védett úton haladtam.

Egyéb konfliktusom nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Erről a befolyik a víz a pollenszűrőhöz témáról jutott eszembe, hogy én már jó régen lefogattam a rácsot az anyós előtt még1 csavarral

me hogy nekem nem ázik ott semmi......még...

accer vhol vettem észre, hogy az új fajtákon má 3 három csavar tartja a rácsot mivel a helye nekem is megvolt megcsavargáltam...

Link to comment
Megosztás:

Én azokat nem bírom aik mindegy hogy hol de 70-el mennek. Országúton leelőzöd mert szeretnél 90 (100) -al menni de lakot területen meg tol mert neki ott is a 70 kellene. Én csak akkor szoktam szigorúan betartani a limitet ha valaki nagyon nyomulósan jön a seggemben. Akkor oda cövekelem a mutatót a megengedett értékre :evilgrin: . Amúgy én is kihasználom a tűrést város 60 országút 100 óra szerint. Már nagyon sokszor gurultam el ezekkel az értékekkel radar előtt de még sosem volt gond. A tűrésbe belefértem :)

Persze vannak kivételek, pl amikor a terhes asszonyt kellet vinni a korházba, mert gáz volt és a cspeli ügyeletről egyszerűen elhajtottak ahelyett hogy akár csak megvizsgálták vagy mentőt hivtak volna. Na akkor Csepelről a Máv korházig 12perc volt. Szerencsére éjjel 11körül. Persze ésszel de dinamikusan :)

Én is így közlekedek, Városban 60, 70-es táblánál 80, 90-nél 100, 130-nál 140 legalább, és így tovább. Azóta nem kaptam csekket. :D

Link to comment
Megosztás:

Én azokat nem bírom aik mindegy hogy hol de 70-el mennek. Országúton leelőzöd mert szeretnél 90 (100) -al menni de lakot területen meg tol mert neki ott is a 70 kellene. Én csak akkor szoktam szigorúan betartani a limitet ha valaki nagyon nyomulósan jön a seggemben. Akkor oda cövekelem a mutatót a megengedett értékre :evilgrin: . Amúgy én is kihasználom a tűrést város 60 országút 100 óra szerint. Már nagyon sokszor gurultam el ezekkel az értékekkel radar előtt de még sosem volt gond. A tűrésbe belefértem :)

Mintha csak én írtam volna! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ez már nem egészséges. Tehát, ha 100-zal mész óra szerint, akkor 90-nel mész valójában és akkor is 90-nel, ha 120-at mutat? :)

Nem ... 70-t mutat , 50-nel megyek. 100-t mutat , kb 80-nal haladok. Amikor 120-t mutat az óra , akkor megyek 90-nel. Tehát ott már 30km/h-t csal.

Link to comment
Megosztás:

gyors kérdés

1.5 hetet állt a kocsi, most beindítás után nincs ablakmosóm, szivattyű nem megy

nem találtam a biztitáblán hozzávaló piktogramot, nem tudjátok melyik az? vagy lehet maga a szivattyú ment ki csak úgy?

válaszolok magamnak, mivel nem találtam sehol ilyen biztosítékot, könyvben sem, így gondolom a szivattyú ment ki

ennek mondjuk ellent mond, hogy az óra meg idő kinullázódott, de az akksi tökéletes

na mindegy, multiméterrel holnap megmérem a szivattyút, világosban

Link to comment
Megosztás:

Ez azért durva volt! Olcsón megúsztad.

Én is szoktam taposni neki, de csak szigorúan lakott területen kívül.

Volt is már konfliktusom belőle nem is egy. No nem a zsandárokkal, hanem azokkal akik a lakott területen jönnek mögöttem 1 cm-re, amikor én a tűréshatáron megyek 55-el de nem tud leelőzni a forgalom miatt.

Aztán közelítjük a kijárati táblát és már csak fél centire jön mögöttem, és jéééé itt a falu vége tábla, és hopp már el is ugrottam előle! Nagy nehezen beér, mert jön a körforgalom. Szépen komótosan lassítok, majdnem belök a kör közepén levő virágos gruppba, de jön a kanyar és hopp, már megint lemaradt vagy 50 méterrel...

Ez így megy amíg valahogy beér egy piros lámpánál , elém állnak keresztbe, és kiugrálnak a kocsiból, letörik az antennámat, vagy az ablaktörlőt, ha nincs szerencsém engem is laposra vernek...

Ez volt a múltam.

Ezért megfogadtam, hogy sose engedek erőszakos vezetőt magam elé! Ha kell, kimegyek a világból, de lerázom.

Két év óta már ez is sikerült többször. :D

Ott 70-es tábla van, ahhoz képest már nem olyan nagyon durva. A képen egyébként van egy szám: L=88km/h

Ez csak nem a limitet jelenti? :huh: Ezek szerint 70-es táblánál 88-ra van állítva a trafi, ami az órán már 90 felettinek látszik. Érdekes.

Én is be kell, hogy szállajk 30-al. Előbb vettek észre 120-al mint én őket. Mire odaértem, hogy rendszámot lássanak már csak 84 volt, de ez nem enyhítő körülmény sajnos...

Üdv a klubban! :D Nekem is az első képen nem látszik a rendszám, csak a másodikon, de ott már csak 65-tel mentem. Igaz, hogy ez senki nem érdekel...

Link to comment
Megosztás:

Ott 70-es tábla van, ahhoz képest már nem olyan nagyon durva. A képen egyébként van egy szám: L=88km/h

Ez csak nem a limitet jelenti? :huh: Ezek szerint 70-es táblánál 88-ra van állítva a trafi, ami az órán már 90 felettinek látszik. Érdekes.

Üdv a klubban! :D Nekem is az első képen nem látszik a rendszám, csak a másodikon, de ott már csak 65-tel mentem. Igaz, hogy ez senki nem érdekel...

Jaja... 88 a limit lesz. 50-es táblánál 63 szokott lenni, feltéve ha így mérnek. Mert ha megállít a rendőr és helyszínit szab ki, akkor már 60 alatti tempónál is rád koppinthat.

A fotózás meg nyilván úgy működik, hogy bemér és akkor fényképez le ha már közel vagy.

Link to comment
Megosztás:

Jaja... 88 a limit lesz. 50-es táblánál 63 szokott lenni, feltéve ha így mérnek. Mert ha megállít a rendőr és helyszínit szab ki, akkor már 60 alatti tempónál is rád koppinthat.

A fotózás meg nyilván úgy működik, hogy bemér és akkor fényképez le ha már közel vagy.

Folyamatos felvétel csak az elfogadott bizonyíték a FamaLaser esetében. Ott csak egy menekülés van, ha nem olvasható a hatósági jelzés, vagy azért nem, mert lekanyarodsz. A kiértékelés során egy minimum 82 cm-es LCD-n elemzik, úgyhogy nehéz úgy manőverezni hogy ne látszódj.

SCS esetében egy beállított limit van, és egy tól-ig lézernyaláb. Ha a két nyaláb között a limittel megegyező, vagy az feletti sebességgel mész, akkor csinál 5 db álló képet. Addig fotóz, amíg az 5-ből 1-en legalább nem olvasható a rendszám. Ha felismeri a karaktereket, az 5 képet becsomagolja és egy csomagban a beépített rádióján keresztül elküldi Szombathelyre, ahol a rádó vevő összevan kötve egy számítógéppel. Az azonnal lekér a nyilvántartóból és a sebesség értékkel, időponttal együtt elmenti egy fájlba, amit a feldolgozó felvisz a rendszerbe, kapsz egy linket, amit kiküldenek a rendszám szerinti tulajdonosnak. (Ez a trafficpoint rendszer)

Ha "X" időn belül nem érkezik meg a pénz az adott számlára akkor a számítógép elküldi az iratcsomagot egy előre megszerkesztett elektronikus nyomtatvány formájában a tulaj illetékességéhez tartozó okmányirodának akik kivonják a forgalomból a tudtod nélkül az autót.

Ez csak az objektív, azaz a megállítás nélküli gyorshajtások esetébe alkalmazható a közigazgatási tv 20 §-a alapján. Megállítás esetén nem az üzembentartó, hanem a jármű vezetője az elkövető (ez a nem objektív). Ilyenkor értéktől függően kaphatsz helyszíni bírságot a 2/2012 sztv alapján 5-50.000-ig pont nélkül. A 410/2007-es kormány rendelet alapján pedig osztják a bírságot (30-45-60......300.000) és még kapsz pontot is. (4-6......) Ezt viszont a KKT 21.§ teszi lehetővé.

Link to comment
Megosztás:

Nektek is csúnyán csal az óra? 110-es tempónál GPS 95 környékén mutatott, 60-nál meg 48-at a TID.

Ennyire talán nem, de egy 10-es simán megvan... A km óra szerinti +10 nálam is meg szokott lenni, de elvileg mehetnél még többel is... 50-es táblánál pl. ha jól tudom 64-től büntetnek, ha 10-et csal az óra, akkor elvileg 73-mal mehetsz... :) 90-nél 105 talán, itt is úgy szoktam menni, hogy kicsivel 100 fölött a mutató, nem kaptam még soha büntetést, 130-nál pedig asszem 147 a határ, vagyis óra szerint 157 kb, ezt az én astram majdnem csak akkor lépi túl, ha lejtőn, hátszéllel, lábbal rásegítve mész. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.