Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Megelőznék pár óra kínlódást, inkább megkérdem. A bal oldal lévő első és hátsó küszöb borításokat hogy lehet levenni? A Haynes könyvben nem találom, fél perc ránézés után pedig nem egyértelmű. Valaki le tudná írni? Ott vinném hátra az erősítőnek a kraftot.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megelőznék pár óra kínlódást, inkább megkérdem. A bal oldal lévő első és hátsó küszöb borításokat hogy lehet levenni? A Haynes könyvben nem találom, fél perc ránézés után pedig nem egyértelmű. Valaki le tudná írni? Ott vinném hátra az erősítőnek a kraftot.

Köszi

A műanyagra gondolsz az utastérben? Mert azoknak a végén van ilyen felhajtható takaróbizbasz, alatta meg a csavar.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megelőznék pár óra kínlódást, inkább megkérdem. A bal oldal lévő első és hátsó küszöb borításokat hogy lehet levenni? A Haynes könyvben nem találom, fél perc ránézés után pedig nem egyértelmű. Valaki le tudná írni? Ott vinném hátra az erősítőnek a kraftot.

Köszi

Felpattintod a félkör alakú takaró fedeleket, az első csavart azt hiszem egy kis kerek kupak takarja. A csavarokhoz torx kulcskészlet kell. Utána már csak arra kell figyelni, hogy a műanyagok peremei és tartófülei hogy illeszkednek egymáshoz, meg az ajtógumihoz. Az összerakásnál nem mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Felpattintod a félkör alakú takaró fedeleket, az első csavart azt hiszem egy kis kerek kupak takarja. A csavarokhoz torx kulcskészlet kell. Utána már csak arra kell figyelni, hogy a műanyagok peremei és tartófülei hogy illeszkednek egymáshoz, meg az ajtógumihoz. Az összerakásnál nem mindegy.

Köszi mindkettőtöknek, minden rendben volt, erősítő és minden cucc beépítve. :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy pedig csinálj vagy vegyél hozzá egy szintillesztőt. Nem a legelegánsabb megoldás, de működőképes.

Egy ilyet kell összeforrasztani:

speaker_to_line.gif

Nyilván kettő darabot, mert sztereó a dolog...

Amúgy ki lehet vezetni a végfok IC megfelelő lábairól...

Ma beépítettem a cuccot, és ez teljesen megfelelt. A 10k helyett egy 20k-s potit tettem be, belőttem 10,5k körülre multiméterrel, bekötöttem, tökéletesen szól. :).

Annyi, hogy az occsó kínai mp3 lejátszós fm transmitter valamit (kondi vagy erősítő) nem szeret, egy picit fütyül folyamatosan... Rendes FM rádió viszont gyönyörűen szól. Továbbá bekapcsolásnál van egy olyan hang, mint a régi rádióknál... Pár másodpercig "felbúg" egy kicsit. Ezzel lehet valamit csinálni?

Szerk: Nah közben végignézegettem. A bekapcsolás utáni pár másodperces bebúgás csak akkor jelentkezik, ha nem jár a motor, és előtte legalább egy pár percet állt a cucc.

Itt egy kis videó:

A magas frekvenciás sípolás gyönyörűen hallatszódik végig az fm transmitterrel.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy baromság. Nincs agyon szervózva és rá is kell lépni, nem csak rágondolni, de nincs baj vele. Ha valami plázacicára méretezett fékű autóból ül át az ember (gyakorlatilag minden "új" ), akkor furcsa, de megáll. Ha nem elég, lehet tenni föl nagyobbat, de élhető a 236 os tárcsa+dob kombó is :rolleyes:

1994-ben ültem át a (faros) Skoda 130-ból az (új) Astrába, de azt hittem, hogy sose fog megállni, de még elindulni is nehezen tudtam vele, mert folyton elkapart az első kerék nekem.

Pedig a Skoda nem új volt, hanem 230 ezret futott addigra már. Ez csak szervó és koncepció kérdése.

A faros kocsi meg igazán jól tud startolni, mert a súlypont hátra tolódik.

Link to comment
Megosztás:

1. Fékfolyadék akkor rendben van, lehet tényleg a kézifékkapcsoló a rossz

Én azért rátöltenék kicsit arra a szintre. Nekem sem volt még a min közelében mikor már lejtőn meg fékezve be-be villant. Rátöltöttem azóta rendben van. Nem, nem folyik az fékolajam csak fék felújítás után az elején ahogy bekoptak a fékek hirtelen lecsökkent az a szint amit szerelés után beállítottam.

Link to comment
Megosztás:

Én a céges toyota hiluxból, úgy ülök vissza az astrámba, hogy jobb benne a fék. Elöl 256 hűtött, hátul dob.

Viszont egyetlen hosszabb vagy erősebb fékezésnél hamar hallom hogy darálni meg búgni kezd az eleje.

A következő cserénél azthiszem kap egy jobb fajta tárcsát és hozzá egy jobb fajta betétet.

A fékolajat pedig pár napja cseréltem a szervó olajával együtt, nem volt vészes egyik sem, csak elöregedtek.

Link to comment
Megosztás:

Azért érdekes, hogy sokat járnak hazsnáltan vásárolt megkeményedett gumival, meg kevesen cserélik a fékfolyadékot kétévente de az astra fékjét azért szokás fikázni. Tény hogy nekem az 1 tonnás bódéhoz kevés a fék és ilyesztő tud lenni, amikor elfogy. De azért ne keverjük már össze a fékrásegítő erősségét a valódi fékhatással. Azért mert a Wagon R+-ban az astra után csak ránézek a pedálra és visitt a gumi nem azt jelenti hogy valóban jobb a fékhatása. Barum , esőben takonyként csúszó nyári gumikkal rakhatok fel én Sp féle malomkerék tárcsákat akkor sem fogok hamarabb megállni. De azért melengeti a szivemet amikor a 94-es astrát összehasonlítják egy tizenévekkel későbbivel meg a párásodó beltért astra betegségként diagnosztizálják még a szerelők is. Aztán tán ki kőne cserélni a gyárban belerakot 18 éves pollenszűrőt.

Más:

nézetgettem a füzetemet egy picit, 4.5 éve van nálam a kocsi mentem vele 50447Kilómétert és ráköltöttem 564ezer Forintot, ebben a tankolások meg még pár apróság nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Fog az a fék rendesen, de taposni kell.

Persze nem fair egy mai autóval összehasonlítani, de pl amikor a céges Octaviából több napos vezetés után visszaültem az Astrába, az első pár fékezésnél szó szerint megijedtem, hogy bele fogok csúszni az előttem álló kocsiba. Annyira más, és annyira gyengének érződik utána, azt hiszed sosem akar megállni hiába nyomod.

Nekem is ilyen a fékem. Fogni fog, de piszkosul kell taposnom, ha hirtelen meg kell állni, elég idegesítő. Volt, hogy nem sokon múlott, hogy beledurranjak az előttem állóba, pedig teljes erővel nyomtam. Nekem is minden új, többek között ezért lett kicserélve minden, de nem lett sajnos sokkal jobb. Még megpróbálkozom egy fékfolyadék cserével, mert az még nem volt, bár nem hinném, hogy jobb lesz. Meg eléggé bent fog más típusú autókhoz képest. Úgy látszik ez ilyen. Csak az a furcsa, hogy ismerősöm B Corsájában meg úgy fog a fék, hogy fejelem a szélvédőt és alig kell nyomni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen a fékem. Fogni fog, de piszkosul kell taposnom, ha hirtelen meg kell állni, elég idegesítő. Volt, hogy nem sokon múlott, hogy beledurranjak az előttem állóba, pedig teljes erővel nyomtam. Nekem is minden új, többek között ezért lett kicserélve minden, de nem lett sajnos sokkal jobb. Még megpróbálkozom egy fékfolyadék cserével, mert az még nem volt, bár nem hinném, hogy jobb lesz. Meg eléggé bent fog más típusú autókhoz képest. Úgy látszik ez ilyen. Csak az a furcsa, hogy ismerősöm B Corsájában meg úgy fog a fék, hogy fejelem a szélvédőt és alig kell nyomni.

Nekem is alig kell rálépni, blokkolóra fogja a kereket. Ez különösen igaz közvetlen indulás után "hidegen". Picit jobban rálépek a fékre, valamelyik kereket már állóra is fogta.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen a fékem. Fogni fog, de piszkosul kell taposnom, ha hirtelen meg kell állni, elég idegesítő. Volt, hogy nem sokon múlott, hogy beledurranjak az előttem állóba, pedig teljes erővel nyomtam. Nekem is minden új, többek között ezért lett kicserélve minden, de nem lett sajnos sokkal jobb. Még megpróbálkozom egy fékfolyadék cserével, mert az még nem volt, bár nem hinném, hogy jobb lesz. Meg eléggé bent fog más típusú autókhoz képest. Úgy látszik ez ilyen. Csak az a furcsa, hogy ismerősöm B Corsájában meg úgy fog a fék, hogy fejelem a szélvédőt és alig kell nyomni.

Nos, ahogy szoktam az ilyenekre válaszolni: "nem a f*szt nem" :D

Link to comment
Megosztás:

Nos, ahogy szoktam az ilyenekre válaszolni: "nem a f*szt nem" :D

Bezony amikor lerobbant a céges traki vontattuk vagy 50 kilómétert gyanítom felforrt a még gyári de jójaz fékfolyadék, mert egyszercsak annyira rugózott a pedál, hogy szinte megszünt a fékhatás. Amikor visszahült megint fogott a fék. Azért jó tudni, hogy az autók nagy részében előbb cserélik le a gyári rádiósmagnót mint a fékfolyadékot.

Link to comment
Megosztás:

Ma beépítettem a cuccot, és ez teljesen megfelelt. A 10k helyett egy 20k-s potit tettem be, belőttem 10,5k körülre multiméterrel, bekötöttem, tökéletesen szól. :).

Annyi, hogy az occsó kínai mp3 lejátszós fm transmitter valamit (kondi vagy erősítő) nem szeret, egy picit fütyül folyamatosan... Rendes FM rádió viszont gyönyörűen szól. Továbbá bekapcsolásnál van egy olyan hang, mint a régi rádióknál... Pár másodpercig "felbúg" egy kicsit. Ezzel lehet valamit csinálni?

Szerk: Nah közben végignézegettem. A bekapcsolás utáni pár másodperces bebúgás csak akkor jelentkezik, ha nem jár a motor, és előtte legalább egy pár percet állt a cucc.

Itt egy kis videó:

A magas frekvenciás sípolás gyönyörűen hallatszódik végig az fm transmitterrel.

Én a BT-képes MNC transzmitterben csalódtam, mert olyan hangokat ad ki, hogy az már durva... :(

De örülök, hogy sikerült a rencccert összerakni! :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen a fékem. Fogni fog, de piszkosul kell taposnom, ha hirtelen meg kell állni, elég idegesítő. Volt, hogy nem sokon múlott, hogy beledurranjak az előttem állóba, pedig teljes erővel nyomtam. Nekem is minden új, többek között ezért lett kicserélve minden, de nem lett sajnos sokkal jobb. Még megpróbálkozom egy fékfolyadék cserével, mert az még nem volt, bár nem hinném, hogy jobb lesz. Meg eléggé bent fog más típusú autókhoz képest. Úgy látszik ez ilyen. Csak az a furcsa, hogy ismerősöm B Corsájában meg úgy fog a fék, hogy fejelem a szélvédőt és alig kell nyomni.

Háát be kell állítani a Corsa súlyát pontosan annyira, mint a te autódé, aztán meg lehet nézni azt a fejeléses dolgot... ;)

Link to comment
Megosztás:

Más:

nézetgettem a füzetemet egy picit, 4.5 éve van nálam a kocsi mentem vele 50447Kilómétert és ráköltöttem 564ezer Forintot, ebben a tankolások meg még pár apróság nincs benne.

Én most nézegetem a kisokosomat és azt látom benne, hogy "cserélt alkatrészek 2006 - 2011" = 640.860 forint.. :hiya:

( 116.713 km) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Én most nézegetem a kisokosomat és azt látom benne, hogy "cserélt alkatrészek 2006 - 2011" = 640.860 forint.. :hiya:

( 116.713 km) :icon1:

Akkor leszámítva azt a pár évet, majdnem új autó van a garázsba? -->640.860 MAGYAR HUF !!!!!!!

Én is jómultkor nézegettem a tankolási papírom(xls) és igencsak kijött volna egy pöpec Astra!!

Link to comment
Megosztás:

Én most nézegetem a kisokosomat és azt látom benne, hogy "cserélt alkatrészek 2006 - 2011" = 640.860 forint.. :hiya:

( 116.713 km) :icon1:

Akkor én nem panaszkodhatok. 2007-2012 = 315 ezer HUF. / 170 ezer km.

Ebből csak olajcsere 120 ezer, és volt két vezérléscsere is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.