Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi ebben a dologban (a totalcaron van ez a cikk a Hogyan indítsunk kemény mínuszban?):

"

Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.

Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. "

Nos én általában 5 percig szoktam járatni az autót így hidegben is, míg elindulok (lekaparom a szélvédőt, esetleg egy cigit is elszívok)...akkor ezzel én rosszul jártam el, vagy ez csak mondjuk -10'C fok és alattára vonatkozik? Lehet hogy most hülyének néz ki ez a kérdés...csak kíváncsi vagyok :unsure:

Előre is köszönöm a válaszokat!

Peti

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi ebben a dologban (a totalcaron van ez a cikk a Hogyan indítsunk kemény mínuszban?):

Motordoki ért hozzá. Amit leír, az helytálló. Az alapjáraton melegítés nem egy hasznos dolog, a motor terhelve, de nem pörgetve hamarabb bemelegszik, ráadásul közben haladsz is, azaz jobb a tüzelőanyag-felhasználás, mint álló melegítésnél. A motornál, főleg a főtengely, illetve a vezérmű csapágyainak olajnyomása kell, hogy felépüljön, de az rövid járás után megtörténik. Tehát fél perc után már valóban érdemes elindulni az autóval.

Link to comment
Megosztás:

:D Ezt nem tudom. Az a durva, hogy amikor vettem ebben sem volt rádió. :lol:

(kivette az előző tulaj)

Tényleg csak egy polc volt az elsőben, de miért?

Gondolom extraként lehetett kérni pénzért. Akkor még a kazettás cucc is technikának számított.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi ebben a dologban (a totalcaron van ez a cikk a Hogyan indítsunk kemény mínuszban?):

"

Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.

Ha alacsony, közepes terhelésen terheljük a motort, akkor hamarabb melegszik, hamarabb melegszik az olaj is, elpárolog a belekerült kondenzvíz és közben haladunk is. Mivel az olajnyomás már felépült, a csapágykopás nem jelentős mértékben nagyobb, mintha üresjáratban járatnánk, viszont a melegedés és az üzemmeleg állapot elérése így sokkal gyorsabb. A cél pedig ez, mielőbb üzemmeleg motorral haladni. "

Nos én általában 5 percig szoktam járatni az autót így hidegben is, míg elindulok (lekaparom a szélvédőt, esetleg egy cigit is elszívok)...akkor ezzel én rosszul jártam el, vagy ez csak mondjuk -10'C fok és alattára vonatkozik? Lehet hogy most hülyének néz ki ez a kérdés...csak kíváncsi vagyok :unsure:

Előre is köszönöm a válaszokat!

Peti

Én is igy csinálom már több mint hat éve ezzel az autóval és jelentem semmi baja a motornak, tehát szerintm rosszat nem csinálunk vele ha járatjuk 5 percig! Az üzemanyag meg szerintem alapjáraton 5 perc alatt nagyon csekély! Ki így ki úgy! Az egyik kollegámnak is c14nz van és ő egy cseppet se foglalkozik a melegítéssel, fordítja a kulcsot a főtengely nem fordult még kettőt sem és engedi rá a kuplungot. 3-4000-es fordulat ha hideg ha meleg, és annak a motornak sincs semmi baja(olajat nem eszi, indul szépen, pacik megvannak) pedig neki is már megvan pár éve!

Link to comment
Megosztás:

Egyébként maga az autó könyve is így írja. Egyrészt az üzemanyag felhasználás miatt, másrészt ott a katalizátor védelme érdekében.

Hidegen ugyanis sok elégetlen benzint nyom a katalizátorba, és alapjáraton kicsi a gázáramlás ahhoz, hogy átnyomja rajta, viszont a katalizátor meg hideg ahhoz, hogy elégesse. Ezért jobb magasabb fordulaton menni vele és akkor a gázok átnyomják, meg forróbbak is. Nem gyűlik össze a katalizátorban a cucc...

Én így olvastam.

Link to comment
Megosztás:

Motordoki ért hozzá. Amit leír, az helytálló. Az alapjáraton melegítés nem egy hasznos dolog, a motor terhelve, de nem pörgetve hamarabb bemelegszik, ráadásul közben haladsz is, azaz jobb a tüzelőanyag-felhasználás, mint álló melegítésnél. A motornál, főleg a főtengely, illetve a vezérmű csapágyainak olajnyomása kell, hogy felépüljön, de az rövid járás után megtörténik. Tehát fél perc után már valóban érdemes elindulni az autóval.

Én is igy csinálom már több mint hat éve ezzel az autóval és jelentem semmi baja a motornak, tehát szerintm rosszat nem csinálunk vele ha járatjuk 5 percig! Az üzemanyag meg szerintem alapjáraton 5 perc alatt nagyon csekély! Ki így ki úgy! Az egyik kollegámnak is c14nz van és ő egy cseppet se foglalkozik a melegítéssel, fordítja a kulcsot a főtengely nem fordult még kettőt sem és engedi rá a kuplungot. 3-4000-es fordulat ha hideg ha meleg, és annak a motornak sincs semmi baja(olajat nem eszi, indul szépen, pacik megvannak) pedig neki is már megvan pár éve!

Egyébként maga az autó könyve is így írja. Egyrészt az üzemanyag felhasználás miatt, másrészt ott a katalizátor védelme érdekében.

Hidegen ugyanis sok elégetlen benzint nyom a katalizátorba, és alapjáraton kicsi a gázáramlás ahhoz, hogy átnyomja rajta, viszont a katalizátor meg hideg ahhoz, hogy elégesse. Ezért jobb magasabb fordulaton menni vele és akkor a gázok átnyomják, meg forróbbak is. Nem gyűlik össze a katalizátorban a cucc...

Én így olvastam.

Nagyon köszönöm a válaszokat mindenkinek! :)

Eddig én sem vettem észre, hogy valami baja lenne a motornak. A katalizátorral kapcsolatban nekem amikor indítok, akkor egy kis porszívó motor bekapcsol és melegíti a katalizátort, majd később elhallgat.

Tegnap este aszerint jártam el, ahogy írták...és igazából mentem vele 3 km-t hazáig, aztán leállítotam, majd megint be hogy beálljak a garázsba, aztán meg le. Viszont a hőfok mutató nem mozdult meg...de venti a meleget/langyosat/ fújta. Ezzel esetleg ártok neki?

Illetve azt mitől lehet, hogy tegnap este az indulást követő 1,5 perceben, amikor finoman váltottam, akkor kuplungolás után a motor picit felmordult majd vissza?

Előre is köszönöm!

Peti

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszönöm a válaszokat mindenkinek! :)

Eddig én sem vettem észre, hogy valami baja lenne a motornak. A katalizátorral kapcsolatban nekem amikor indítok, akkor egy kis porszívó motor bekapcsol és melegíti a katalizátort, majd később elhallgat.

Tegnap este aszerint jártam el, ahogy írták...és igazából mentem vele 3 km-t hazáig, aztán leállítotam, majd megint be hogy beálljak a garázsba, aztán meg le. Viszont a hőfok mutató nem mozdult meg...de venti a meleget/langyosat/ fújta. Ezzel esetleg ártok neki?

Illetve azt mitől lehet, hogy tegnap este az indulást követő 1,5 perceben, amikor finoman váltottam, akkor kuplungolás után a motor picit felmordult majd vissza?

Előre is köszönöm!

Peti

Az a "porszívó" a szekunder levegőbefúvó és azért működik, hogy hamarabb beinduljon a katalizátor, illetve higítsa a kipifugó gázokat...

Az a felmordulás pedig normális...nekem is így szokta csinálni.

Én általában azt várom meg elindulás előtt, míg a levegőbefúvó leáll, aztán már megyek is... :)

Link to comment
Megosztás:

Az a "porszívó" a szekunder levegőbefúvó és azért működik, hogy hamarabb beinduljon a katalizátor, illetve higítsa a kipifugó gázokat...

Az a felmordulás pedig normális...nekem is így szokta csinálni.

Én általában azt várom meg elindulás előtt, míg a levegőbefúvó leáll, aztán már megyek is... :)

Én meg ahogy már korábban írtam, megvárom amíg lemegy a pillanatnyi benzinfogyasztás 3 liter / óra alá. Ez nyáron csak 10 -20 mp, mostanában 3 perc körül van az erős minuszokban. A különbség nem csak időben látszik, hanem a pillanatnyi fogyasztásban is. Nyáron indul 4 literről, most meg 7 literről! :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a gondom, hogy kb. 2-3 napja a motor járása közben olyasmi hangot hallok, mintha lyukas lenne kipufogó cső valahol, de hangot az az autó közepe alól hallom. Ez attól lehet, hogy igazából a katalizátor nincs kellően felmelegedve - hiszen van az autóba szekunder légbefúvó, ami elvileg ezt a célt szolgálná - és a sok elégetlen anyag lerakódik is kikezdi a csövet?

Mert igazság szerint 2-3 napja követem azt az eljárást amit az előző oldalon be is írtam a totalcarról. Viszont így az a gondom hogy a motor nem igazán éri el a üzemihőfokot, mert 3 km-t megyek hazáig...és ugyan meleget fúj, de akkor ez gondolom nem jelenti az üzemihőfokot, mert a mutató nem igazán mozdul :( :( Vagy valamit én csinálok rosszul?

Mellesleg ezt a lyukat hangot, mennyire költséges megszüntetni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Peti

Módosítva : Korkki
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Áprilisban kell műszakira vinnem a kocsimat(Astra F 1.4 8V) ki lett cserélve a gyári futómű fix 4cm-es ültetésű TA technix rugókra és telókra és arra lennék kiváncsi hogy belekötnek-e ebbe? Vigyem inkább ismerőshöz v. vihetem akár a közlekedési felügyelethez is műszakira?

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Egyébként nagyon meg vagyok elégedve vele, nagyon stabil a gép, és nem ráz nagyon durván, tapasztaltam ennél sokkal durvábbat is.

Üdv.:

Biggie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Áprilisban kell műszakira vinnem a kocsimat(Astra F 1.4 8V) ki lett cserélve a gyári futómű fix 4cm-es ültetésű TA technix rugókra és telókra és arra lennék kiváncsi hogy belekötnek-e ebbe? Vigyem inkább ismerőshöz v. vihetem akár a közlekedési felügyelethez is műszakira?

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Egyébként nagyon meg vagyok elégedve vele, nagyon stabil a gép, és nem ráz nagyon durván, tapasztaltam ennél sokkal durvábbat is.

Üdv.:

Biggie

Hello!

Én ugy tudom,hogy beleköthetnek!De ha van ismerős aki átviszi akkor nincs gond!De ha egy vad idegen helyre beviszed ott nem biztos!

Na az jó ha jó lett a futómű!Biztos élvezetesebb vele menni!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap leesett a jobb első ajtóról a díszléc!És valaki előttem ilyen sziloplaszt szerű ragasztóval tette fel!És az lenne a kérdésem,hogy ezt mivel tudnám eltüntetni?Van valami spéci szer?Szépen le akarom pucolni!És gondolkodok azon is,hogy a többit is leszedem!Vagy szerintetek inkább ne?Kinek mi a véleménye?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap leesett a jobb első ajtóról a díszléc!És valaki előttem ilyen sziloplaszt szerű ragasztóval tette fel!És az lenne a kérdésem,hogy ezt mivel tudnám eltüntetni?Van valami spéci szer?Szépen le akarom pucolni!És gondolkodok azon is,hogy a többit is leszedem!Vagy szerintetek inkább ne?Kinek mi a véleménye?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Én annak idején a szigetelőszalag maradványokat folttisztító benzinnel szedtem le. Utána letöröltem vizes ruhával is, és semmi baja se lett a fényezésnek.

Viszont a legpuhább ruhát használd. Dörzsis mosogatószivacs eszedbe se jusson! :D <_<

Link to comment
Megosztás:

Én annak idején a szigetelőszalag maradványokat folttisztító benzinnel szedtem le. Utána letöröltem vizes ruhával is, és semmi baja se lett a fényezésnek.

Viszont a legpuhább ruhát használd. Dörzsis mosogatószivacs eszedbe se jusson! :D <_<

Köszi azt majd megpróbálom!Rendben mosogató szivacs elfelejtve!És ilyen folttisztító benzint hol lehet beszerezni?Háztartási boltba?

Neked fent vannak a díszlécek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A segítségeteket kérném. Olyan problémám merült fel, hogy belekezdtem egy kissebbfajta átalakításba, és kellene nekem egy motortéri kábelköteg,ami az akksitálca melletti csatlakozóbol indul. Ez egy 1.6 16v automata,klímás kivitelű autóból kellene, mert az én nyolcszelepesmotoromnak más a csatlakozója, és kevesebb is a lábak száma benne. Elvileg az automataváltora is menne belőle csati, és nekem ez feltétlenül szükséges lenne. Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Helló

segítségeteket kérem én is.

Ha veszek egy 60/60-as ültető rugó szettet gátlókkal és én nem szeretném ülteni az autót, hanem csak a gátlókat cserélni és a gyári rugók maradnának bent az megoldható? Gátlót feltudom tenni? Elvileg 2cmrel rövidebb, mint a gyári. Az baj? mit okoz?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy pár napja erősebb fékezés közben erősen súrlódó hangot hallok a fékek felöl...valami gond a fékfolyadékkal, vagy esetleg a fékekkel?

Vagy csak több idő kell míg esetleg felmelegszik...mert hát kb. 7 km-t használom nagyrészt munkába menet délután, és éjfél körül jövök haza vele, amikor meg nincsenek még plusszok...

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

segítségeteket kérem én is. Ha veszek egy 60/60-as ültető rugó szettet gátlókkal és én nem szeretném ülteni az autót, hanem csak a gátlókat cserélni és a gyári rugók maradnának bent az megoldható? Gátlót feltudom tenni? Elvileg 2cmrel rövidebb, mint a gyári. Az baj? mit okoz?]

Ha 60-as szetthez való gátlót teszel, gyári rugókhoz, akkor a működésnél a gátló munkapontja, nem 2 hanem 6 cm.el lesz odébb. Szerintem kb úgy fog kinézni, hogy a gátlót a rugó majdnem koppig kinyomja, és a lengéscsillapító nagyon nem abban a tartományban fog működni, ahol kellene neki. Ha a gyári rugókat akarod bent hagyni, akkor szerintem vagy keményíttesd fel a rendes gátlókat, vagy egy szolidabb 2-3 centis szettből válassz lengéscsillapítót, tök fölösleges a 60-as, ha úgysem teszed le. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi azt majd megpróbálom!Rendben mosogató szivacs elfelejtve!És ilyen folttisztító benzint hol lehet beszerezni?Háztartási boltba?

Neked fent vannak a díszlécek?

Fent vannak, de elég kopottak, vagyis kifakultak és kimattultak. Gondolkodtam a leszedésen én is, csak nem mertem nagyon rángatni. Meg akkor alatta lehet, hogy ki kéne polírozni a fényezést is. Nem tudom... :huh:

Nekem a gsi szárnyat ragasztották meg széles szigszalaggal, amíg a ragasztó kötött. A napon ráolvadt a szigszalag és természetesen a fele ott maradt. <_< Na ekkor jött a foltbenzin.

Szerintem simán lehet még ilyet venni, de én otthon találtam egy kb 30 éves üveget. Jó volt az még.

Link to comment
Megosztás:

Fent vannak, de elég kopottak, vagyis kifakultak és kimattultak. Gondolkodtam a leszedésen én is, csak nem mertem nagyon rángatni. Meg akkor alatta lehet, hogy ki kéne polírozni a fényezést is. Nem tudom... :huh:

Nekem a gsi szárnyat ragasztották meg széles szigszalaggal, amíg a ragasztó kötött. A napon ráolvadt a szigszalag és természetesen a fele ott maradt. <_< Na ekkor jött a foltbenzin.

Szerintem simán lehet még ilyet venni, de én otthon találtam egy kb 30 éves üveget. Jó volt az még.

Na majd körbenézek festékboltba hátha van!Vagy megpróbálom a lakkbenzint!

Elvileg simán le kell jönnie!Mert nekem az eleje jött le na mondom leszedem a műanyagot hogy nehogy elvesszen és akkor ahogy húztam le úgy lejött a fémcsíkkal együtt ami fogja a műanyagot!És a festék nem jött le!Hát egy kis polírral át kell szaladni ott!Ha le akarod szedni akkor próbáld meg! :)

Én most gondolkodok,hogy leszedem a többit is!

Köszi szépen a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy pár napja erősebb fékezés közben erősen súrlódó hangot hallok a fékek felöl...valami gond a fékfolyadékkal, vagy esetleg a fékekkel?

Vagy csak több idő kell míg esetleg felmelegszik...mert hát kb. 7 km-t használom nagyrészt munkába menet délután, és éjfél körül jövök haza vele, amikor meg nincsenek még plusszok...

Előre is köszönöm!

Hello!

Szerintem elkopott a fékbetéted!Vagy nagy válla van a tárcsának és fékezéskor hozzáér!Le kéne venni a kereket hogy mit látni!

Ha csak kicsit fékezel akkor is csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Helló

segítségeteket kérem én is.

Ha veszek egy 60/60-as ültető rugó szettet gátlókkal és én nem szeretném ülteni az autót, hanem csak a gátlókat cserélni és a gyári rugók maradnának bent az megoldható? Gátlót feltudom tenni? Elvileg 2cmrel rövidebb, mint a gyári. Az baj? mit okoz?

Szia. Az a probléma, hogy a gátló mivel rövidebb minden kis zökkenőre kifog koppanni vég állásban. Én a kombi rugókkal és az 5ajtósnak a gátlóival jártam hasonlóan.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.