Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem én vezettem. Anyós oldalon ültem, még integettem is, de te el voltál merülve a gondolataidban. :lol: Mi is Martonba mentünk, a vasútállomásra. :D

Mi jót vettél? :devlish:

Nem számítottam rá, hogy olyankor reggel összefuthatok ott vkivel :devlish: Az ex diesel Caravanunk (ami most egy barátomé) vezető ülésének a tartója eltörött, a helyett vettem másikat Dinytől.

Link to comment
Megosztás:

Nem számítottam rá, hogy olyankor reggel összefuthatok ott vkivel :D Az ex diesel Caravanunk (ami most egy barátomé) vezető ülésének a tartója eltörött, a helyett vettem másikat Dinytől.

A hátsó szárny miatt csak közelről láttam az opelklub matricát, bár így is ismerős volt a kocsi, mikor Pettendnél utolértünk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor Dáwidka után szabadon dobok én is egy listát :icon13:

Február 21-én generátor csapágyozás.

Márciusban és áprilisban motorgenerál: hengerfej felújítása, benne négy kipufogószelep cseréje történt. 136 ezer km-s X16SZR-ből jött át az enyémbe a főtengely, vezérműtengely, házzal együtt, négy dugattyú hajtókarral. Vezérlés nem lett cserélve. Olajteknőről a 42 millió éves olajsár lekaparása és az olajleeresztő megjavítása, valamint az olajteknő hegesztése mert repedt volt. ez összesen 150 ezer forintba került. :D Köszi FPepének a Metabond olajat! :lol:

Nyáron autópályás hajtásnál elszakadt a hosszbordás szíj. Hazavitt akkuról (fél-hybrid ugye B)). Szíjcsere + görgőcsere (rongyátépte a szíj), valamint klímakompresszor kuplungjának csavarhúzós feszítéssel történő "beállítása". :D

Ősszel hátsó kipufogódob csere.

Műszakira pedig a két hátsó belső kerékjárati ív és a sárvédő ívek lettek megcsinálva és sikeresen leműszakizott. :D

A köztes időben csak tankolgattam és majd 10 ezer km-t hajtottam bele idén. :devlish:

Nagyjából 230 ezer forintot költöttem rá idén. 245 ezret pedig tankolásra. :devlish:

Jövőre pedig igyekszem a hátsó íveket megcsináltatni rendesen, mert nincsenek most színre fújva, valamint a jobbost megint csinálni kell a tankbetöltő miatt. Kap még hátsó műanyag kerékjárati íveket. A klíma még mindig tervben van, mert az nagyon kéne. :D Terveim között szerepel még mindig a GSi ködlámpás lökhárító, 15"-os alufelnik nyári gumival és 15"-os acélok télivel. Talán még elektromos ablakok legalább előre és ezzel együtt elektromos tükrök. Más nagyon nem kéne. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

De jó annak, aki ennyire ráér. :devlish: :D

Ez így erős túlzás... több mint egy éve készül, és még mindig csak folyamatban van. Másoknak is csinálunk, meg mondjuk mellette dolgozni, meg élni is kell, úgyhogy ha már nagyon elegem van, és van egy szabad délutánom, akkor reszelek rajta egy kicsit, de a végleges verzió még mindig nincs meg :devlish: (jelenleg pl.: a 2 hónapja készülő RGB-s műszeregységet csinálom, de még mindig csak az egyik fele van meg, és az sem végleges még :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ez így erős túlzás... több mint egy éve készül, és még mindig csak folyamatban van. Másoknak is csinálunk, meg mondjuk mellette dolgozni, meg élni is kell, úgyhogy ha már nagyon elegem van, és van egy szabad délutánom, akkor reszelek rajta egy kicsit, de a végleges verzió még mindig nincs meg :D (jelenleg pl.: a 2 hónapja készülő RGB-s műszeregységet csinálom, de még mindig csak az egyik fele van meg, és az sem végleges még :lol: )

Mitől fog függni a színe?

Link to comment
Megosztás:

Mitől fog függni a színe?

Tőlem :devlish: :D Első körben 3 poti, vagy lehet hogy csak 3 kapcsoló lesz, és simán változtatható szín. Aztán a későbbiekben, ha esetleg túl sok időm lesz í8ne legyen, mert az utoljára akkor fordult elő, amikor nem volt munkám :lol: ) Akkor esetleg a mutatók állásához próbálom majd kötni a színüket, de ez még elméletnek is nagyon elméleti :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Tőlem :devlish: :D Első körben 3 poti, vagy lehet hogy csak 3 kapcsoló lesz, és simán változtatható szín. Aztán a későbbiekben, ha esetleg túl sok időm lesz í8ne legyen, mert az utoljára akkor fordult elő, amikor nem volt munkám :lol: ) Akkor esetleg a mutatók állásához próbálom majd kötni a színüket, de ez még elméletnek is nagyon elméleti :devlish:

A sebességfüggő az állat lenne, a sebességjel és egy PIC kellene hozzá :icon13:

Link to comment
Megosztás:

A sebességfüggő az állat lenne, a sebességjel és egy PIC kellene hozzá :lol:

Viszont az nem hülye ötlet, hogy a fordulatszám jelét felhasználni, és mondjuk 5000 felett bekapcsol a fordulatszámmérő mögött 3-4 vörös led....és akkor kompletten bevörösödik a fordulatszámmérő.

Link to comment
Megosztás:

Viszont az nem hülye ötlet, hogy a fordulatszám jelét felhasználni, és mondjuk 5000 felett bekapcsol a fordulatszámmérő mögött 3-4 vörös led....és akkor kompletten bevörösödik a fordulatszámmérő.

Ha RGB LEDekkel csinálja, akkor nem kell plusz piros LED :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha RGB LEDekkel csinálja, akkor nem kell plusz piros LED :D

Én nem lelkesedem az rgb ledezésért. Nem látom semmilyen hasznos értelmét. Szeretem ha a műszerfal minden része egységes színben pompázik, ez esetben viszont az óracsoport eltérő színe nálam diszharmonikussá varázsolja az összképet.

Persze megértem, hogy jó móka, ha a szivárvány színeiben lehet változtatni az óracsoport háttérvilágítását, de én nem csinálnék ilyet magamnak.

A bizonyos fordulatszám felett bevörösödő fordulatszámmérő jóval egyszerűbb és jópofább dolog. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Tudnátok abban segíteni hogy ha veszek bontott gyári központi zár motorokat akkor be tudom-e építeni? Meg van neki gyárilag a helye? Köszi

Heló .A motoroknak valószinű de a kábeleknek nem biztos . De nem a motorokat nehéz beletenni mert ahoz esetleg kell1fúró gép meg csavarok,hanem a bekábelezés kicsit macerás mert az ajtónál lévő csatikat átkel furkálni az meg nem egy szerű bár némi barkács érzékkel megoldható . Ez a módszert mondják gányolásnak de nem mindenki tud gyári csatikat venni bontottan .Tehát ha van barkács érzéked és szeretnéd is akkor persze bele ,mert lehettlen nincsen . :lol:

Link to comment
Megosztás:

Heló .A motoroknak valószinű de a kábeleknek nem biztos . De nem a motorokat nehéz beletenni mert ahoz esetleg kell1fúró gép meg csavarok,hanem a bekábelezés kicsit macerás mert az ajtónál lévő csatikat átkel furkálni az meg nem egy szerű bár némi barkács érzékkel megoldható . Ez a módszert mondják gányolásnak de nem mindenki tud gyári csatikat venni bontottan .Tehát ha van barkács érzéked és szeretnéd is akkor persze bele ,mert lehettlen nincsen . :lol:

Neten nézegettem képeket és a zárba van beépítve a motor, és nem tudom hogy amibe nincs gyárilag az is olyan e. A kábelezést megoldom simán!

Link to comment
Megosztás:

Neten nézegettem képeket és a zárba van beépítve a motor, és nem tudom hogy amibe nincs gyárilag az is olyan e. A kábelezést megoldom simán!

Nem tudom , hogy mijen zárat néztél de a zárnak 1 bizonyos részét mozgatja a motor és ezáltal zár ill nyit tehát nem a zárban van hanem azon kívül töle független egység néz utána jobban .

Link to comment
Megosztás:

Viszont az nem hülye ötlet, hogy a fordulatszám jelét felhasználni, és mondjuk 5000 felett bekapcsol a fordulatszámmérő mögött 3-4 vörös led....és akkor kompletten bevörösödik a fordulatszámmérő.

5000 fölött, sokat nem látnám :D Amúgy nem csinálunk olyat, hogy más a műszeregység, és más a többi. Egy színűre LEDezünk mindent, a km-órától, a fűtéskonzolon keresztül. a TID-ig/BC-ig :lol: Az RGB is az egész beltérre kiterjedős lesz, ha egyszer készen lesz, nem csak a műszeregységre. (csak jelenleg még ott tartok, hogy az sincs kész :devlish: )

Link to comment
Megosztás:

5000 fölött, sokat nem látnám :D Amúgy nem csinálunk olyat, hogy más a műszeregység, és más a többi. Egy színűre LEDezünk mindent, a km-órától, a fűtéskonzolon keresztül. a TID-ig/BC-ig :lol: Az RGB is az egész beltérre kiterjedős lesz, ha egyszer készen lesz, nem csak a műszeregységre. (csak jelenleg még ott tartok, hogy az sincs kész :devlish: )

De akkor hogyan? Elvégre a műszeregység ill. a többi világítás külön cuccon van.

Link to comment
Megosztás:

Viszont az nem hülye ötlet, hogy a fordulatszám jelét felhasználni, és mondjuk 5000 felett bekapcsol a fordulatszámmérő mögött 3-4 vörös led....és akkor kompletten bevörösödik a fordulatszámmérő.

Jaja, én is meg szeretném oldani valahogy, mint az újabb Astrákban. :D De anno beszéltünk erről sokat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom , hogy mijen zárat néztél de a zárnak 1 bizonyos részét mozgatja a motor és ezáltal zár ill nyit tehát nem a zárban van hanem azon kívül töle független egység néz utána jobban .

Bocs, Nem voltam érthető! Én a motor felfogatásról beszéltem! A zár úgy van kialakítva gyárilag hogy (amelyikbe gyárilag benne van) hozzá lehessen csavarozni a motort! Tehát azt nem tudom hogy amelyikbe nincs gyárilag motor beépítve arra fel tudom e csavarozni a motort mert ha nem akkor ki kell cserélni a zárat is!

Link to comment
Megosztás:

No, ígéretemnek megfelelően itt az éves összesítésem a cserélt alkatrészekről, sőt a megelőző 5 év összesítését is közreadom tanulságul azoknak, akik azt hiszik, hogy egy használtautó vásárlása után nincs teendő a kocsival, csak hajtani kell.

Hozzáteszem ,hogy a kocsi 2005-ös vétele után teljes karosszéria és futómű felújításon esett át a kocsi és a motor is megkapta a szükséges vezérműszíj stb. kötelező cseréket. Vételár + felújítás 2005-ben 1 millió Ft volt. Kilométeróra állás vételkor 155 ezer km volt, most túl a 270 ezren.

A lista nem tartalmazza az olajcseréket, légszűrő, pollenszűrő cseréket, kocsimosatást és a szépészeti beavatkozásokat.

Az év végi összeg alkatrész + szerelési díjakat tartalmaz, ahol a szerelést a szomszédomban levő szerelővel végeztettem.

2011:

4 db. CONTINENTAL téli gumi

új hűtő + felső gumi bekötőcső csere

2db. fékbetét kopásjelző csere.

117.960 Ft

2010:

2 db e.fékcső, 2 gumiharang, j.e. alsó gömbfej, generátor ékszíj csere.

bontott b.e. motoros fényszóró, hűtővíz szintérzékelő úszó, j.e. motoros tükör,

2 db. ABS jeladó,

szélvédő,

h. kipufogódob + bilincs.

88.400 Ft

2009:

j.e. féltengely

j.h. ajtókábel átvezető gumiharmonika,

b.e. kilincs, + müa. műszerfal légbefúvórács,

4 db. FALKEN nyári gumi

1 db. szívócső gumiharmonika.

85.600 Ft

2008:

gyújtáskapcsoló zárbetét,

gyárilag felújított generátor (Hella),

vezérműszíj és vízpumpa csere,

benzinszűrő,

b.e. rugó,

kormányszervó szivattyú felújítás,

2 db. e. fékbetét,

2 db. toronycsapágy + 2 szilent csere.

195.400 Ft

2007:

kuplungtárcsa, kuplungszerkezet és szimering csere,

2 db. h. lengéscsillapító csere,

benzinszivattyú relé csere,

b.e. féltengely és gömbcsukló csere,

2 db. első stabilizátor bekötő csere.

139.000 Ft

2006:

j.e. kerékcsapágy csere,

olajteknő tömítés csere,

termosztát csere.

21.700 Ft.

Összes alkatrész + szerelés ktsg 6 év alatt: 648.060 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.