Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem piros matricám van, mivel 1991-es kocsit automatán a "régi" kategóriába tesznek.. hiába a lambda szonda, az EGR, a katalizátor..

Olvastam róla, hogy ha a köv. műszakin szólok, akkor kaphatok kéket, de ehhez új forgalmit kell kérnem, ami 6000 Ft.

A szmogriadós dolgon kívül (ami engem nem érint) van bármilyen hátrányom a piros matricából? Mert engem különösebben nem zavar..

Más téma: 1991-es német GLS kivitelű a kocsim, nézegettem neten képeket és szinte mindegyik ilyennél ezüst színű csík van a lökhárítókon is. Nekem bontott natúr lökhárítóim vannak, vissza lehet varázsolni az ezüst színű csíkot valahogy? Mivel érdemes? ;)

Sztem ha a fejed tetejére állsz, akkor se kapsz '91-es benzines kocsira pirosnál jobb matricát.

Link to comment
Megosztás:

Nekem piros matricám van, mivel 1991-es kocsit automatán a "régi" kategóriába tesznek.. hiába a lambda szonda, az EGR, a katalizátor..

Olvastam róla, hogy ha a köv. műszakin szólok, akkor kaphatok kéket, de ehhez új forgalmit kell kérnem, ami 6000 Ft.

A szmogriadós dolgon kívül (ami engem nem érint) van bármilyen hátrányom a piros matricából? Mert engem különösebben nem zavar..

Más téma: 1991-es német GLS kivitelű a kocsim, nézegettem neten képeket és szinte mindegyik ilyennél ezüst színű csík van a lökhárítókon is. Nekem bontott natúr lökhárítóim vannak, vissza lehet varázsolni az ezüst színű csíkot valahogy? Mivel érdemes? ;)

Nem fogsz kapni, ahogy FPepe is mondta. Nekem még az X-es motorkódra sem voltak hajlandóak megadni, mert 96 előtti. Igaz, a forgalmiba bejegyezhetik, azonban 96 előtti mivolta miatt nem kaphatja meg a matricát.

Link to comment
Megosztás:

Nem fogsz kapni, ahogy FPepe is mondta. Nekem még az X-es motorkódra sem voltak hajlandóak megadni, mert 96 előtti. Igaz, a forgalmiba bejegyezhetik, azonban 96 előtti mivolta miatt nem kaphatja meg a matricát.

Tök mind1. Euro 6 megjelenésével (jan.1-től gy.k) tolódik ez a tábla, beszéltük már ezt is. Tehát minimum euro 3 fog kéket kapni.

Tehát f-astra,b-corsa szmogriadókor otthon marad jövőre.

Link to comment
Megosztás:

Tök mind1. Euro 6 megjelenésével (jan.1-től gy.k) tolódik ez a tábla, beszéltük már ezt is. Tehát minimum euro 3 fog kéket kapni.

Tehát f-astra,b-corsa szmogriadókor otthon marad jövőre.

Azért ez nem semmi.

Becsületesen fizetünk mindent, és amiért a gyárak (mert főképpen ezek a bűnösök a légszennyezésben) okádják a káros anyagokat, mi mehetünk gyalog....

Ebben az országban igen vicces dolgok történnek. ;) ;)

(Romániában miért nincs ilyen? a 72-es kéken füstölő autók mehetnek akárhol, akármikor.)

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem semmi.

Becsületesen fizetünk mindent, és amiért a gyárak (mert főképpen ezek a bűnösök a légszennyezésben) okádják a káros anyagokat, mi mehetünk gyalog....

Ebben az országban igen vicces dolgok történnek. ;) ;)

(Romániában miért nincs ilyen? a 72-es kéken füstölő autók mehetnek akárhol, akármikor.)

És akkor legyen itt is Románia?! :lol:

Szerintem ami itt van az még simán jó, mert pl Németországban a városok környezetvédelmi zónákra vannak osztva. Meg kell venni egy csomó euróért egy matricát, amivel be lehet hajtani. És ez egész évben így van, nem csak szmogriadókor. Sima pénzbehajtás egész évben... :lol:

Amúgy a városi légszennyezés jelentős része pont hogy nem az üzemektől származik, hanem a közlekedésből. A CO, NOx és a por is. :lol:

Most pl por-riasztás volt Bpesten, csak elb*ták a kihírdetést és a büntetéseket...

Link to comment
Megosztás:

(OPEL ASTRA F)Sziasztok!Nekem olyan problémám van hogy 3.-ba meg 5.-be belül az utastérben a box alatt ZiZeg (rezeg) a váltó a váltórúdnál és elég hangosan!Léci adjatok ötletet hogyan tudom meg csinálni?Kicseréltem már a váltó rúdon a gumi gyűrűt,és a váltókuliszában a kereszt tartóműanyagot is amibe bele fekszik a váltórúd vége meg ebbe megy egy stift is!!!De így sem jó sajnos nem tudom mi baja lehet ha valaki tud segíteni azt meg köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem semmi.

Becsületesen fizetünk mindent, és amiért a gyárak (mert főképpen ezek a bűnösök a légszennyezésben) okádják a káros anyagokat, mi mehetünk gyalog....

Ebben az országban igen vicces dolgok történnek. ;) ;)

(Romániában miért nincs ilyen? a 72-es kéken füstölő autók mehetnek akárhol, akármikor.)

Nem kell túlparázni. Hányszor volt eddig szmogriadó? 1x...sőt, igazából még 1x sem. Amennyiben időben vagyunk figyelmeztetve, van más közlekedési alternatíva. Én pl. szeretek vonattal utazni...csöndes, légkondis, kényelmes és viszonylag gyors.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell túlparázni. Hányszor volt eddig szmogriadó? 1x...sőt, igazából még 1x sem. Amennyiben időben vagyunk figyelmeztetve, van más közlekedési alternatíva. Én pl. szeretek vonattal utazni...csöndes, légkondis, kényelmes és viszonylag gyors.

Aha, ez rendben is volna, de én mit kezdjek a fél csomagtartónyi szerszámmal, alkatrésszel? ;)

Link to comment
Megosztás:

(OPEL ASTRA F)Sziasztok!Nekem olyan problémám van hogy 3.-ba meg 5.-be belül az utastérben a box alatt ZiZeg (rezeg) a váltó a váltórúdnál és elég hangosan!Léci adjatok ötletet hogyan tudom meg csinálni?Kicseréltem már a váltó rúdon a gumi gyűrűt,és a váltókuliszában a kereszt tartóműanyagot is amibe bele fekszik a váltórúd vége meg ebbe megy egy stift is!!!De így sem jó sajnos nem tudom mi baja lehet ha valaki tud segíteni azt meg köszönöm!!!

Ha fémesen zörög, és fél óra után úgy érzed megőrülsz tőle, akkor ugyanez van mint nálam volt ;) A végleges megoldás nekem az volt, hogy az egész rudazatban mindent kicseréltem ami kotyogást okozhat, plusz alaposan bezsíroztam a váltóbotnál az összes műanyagot. A váltóbot alját nézd meg mennyire van kikopva, a kereszt műanyagban nem szabad kottyannia. Sokszor a váltóbot alján lévő stift táncol a helyén és az zizeg, hajts a szárán egy kicsit és akkor megfeszül a helyén (esetleg csere, ha elkopott a tengelye).

Link to comment
Megosztás:

És akkor legyen itt is Románia?! ;)

Szerintem ami itt van az még simán jó, mert pl Németországban a városok környezetvédelmi zónákra vannak osztva. Meg kell venni egy csomó euróért egy matricát, amivel be lehet hajtani. És ez egész évben így van, nem csak szmogriadókor. Sima pénzbehajtás egész évben... ;)

Amúgy a városi légszennyezés jelentős része pont hogy nem az üzemektől származik, hanem a közlekedésből. A CO, NOx és a por is. :lol:

Most pl por-riasztás volt Bpesten, csak elb*ták a kihírdetést és a büntetéseket...

Egyébként ha fűtésre nem égetnének el egyesek mindent, amit csak találnak, lehet nem lenne ekkora szmog. De ilyen gázárak mellett..

Szmogriadó alatt buszozok, német belvárosba nem megyek, van még valami, amiben korlátoz a piros matrica? :lol:

Link to comment
Megosztás:

És akkor legyen itt is Románia?! ;)

Szerintem ami itt van az még simán jó, mert pl Németországban a városok környezetvédelmi zónákra vannak osztva. Meg kell venni egy csomó euróért egy matricát, amivel be lehet hajtani. És ez egész évben így van, nem csak szmogriadókor. Sima pénzbehajtás egész évben... ;)

Amúgy a városi légszennyezés jelentős része pont hogy nem az üzemektől származik, hanem a közlekedésből. A CO, NOx és a por is. :lol:

Most pl por-riasztás volt Bpesten, csak elb*ták a kihírdetést és a büntetéseket...

Szegeden amíg elkészült a világító leszállópályás, lámpás,többsávos körforgalom 1.5évig le volt zárva az egyik legforgalmasabb út egy-egy markoló dolgozott rajta sok-sok lapátot támasztó munkaerővel megtámogatva...szóval ez mellett az út mellett van a légszennyezést mérő állomás, más forgalmas út km-es körzetében nincs.

Az útlezárás időszaka alatt semmivel nem volt alacsonyabb a káros anyagok koncentrációja az állomás adatai szerint.

Szerintem ez is alátámasztja,hogy manapság nem a közlekedés a fő szennyezőforrás.

Meg Bp-en általában szálló por riadó van nem szmog. A közlekedő járművek felkavarják a port,de mehetnének full villannyal is akkor is kavarnák,de a magas pm10-nek szerintem sokkal prózaibb oka van szvsz.

Egyszerűen a déli szél hordja fel a Kiskunsági rónákról. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként ha fűtésre nem égetnének el egyesek mindent, amit csak találnak, lehet nem lenne ekkora szmog. De ilyen gázárak mellett..

Szmogriadó alatt buszozok, német belvárosba nem megyek, van még valami, amiben korlátoz a piros matrica? ;)

Még pár hét és én is kapok egy szép piros matricát...

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Csak a fekete, és piros lesz korlátozva riadó esetén.

Engem kőkeményen beszopattak ezzel, egyik nap bementem melózni 6-ra, kapom az smst, hogy hazafele már ne menjek a kocsival, mert szmogriadó van.. Mondom OK, akkor bkv haza, mire hazaértem, már kiderült, hogy csak másnap lesz. Szuper, sebaj, megyek akkor a család autójával. Éééés igen, beérek 6ra, sms két óra múlva, hogy mégsincs szmogriadó. Így miután melóból hazaértem a családiszuperkörnyezetbarát kocsival, mehettem vissza BP-re bkvzgatva a saját kocsimért, aztán pedig epic dugóban hazatötymörögni. Az csinálta a legjobban akit láttam a Stadionoknál: rozsdaette, százas kipufogós kereklámpás bigulival pöfögött a kereszteződésben ;) Akárhogyis, legalább dobtam párezret a BKV-nak, mert kb 3 átszállásos úton jutok be a melóhelyre ;)

Link to comment
Megosztás:

Zotya 975???

Ő mért törölte magát innen?

Amiért a régiek nagy százaléka egyre kevésbé éli itt az "opeles életet". Befordult az egész fórum, nagyon nem az már ami volt, egyszerűen csak felidegesíti az embert, ha fölnéz. 1-2 évre visszamenően beleolvasol, kikkel, milyen hangulatban, mi ment itt, és elolvasod az utóbbi pár hónapot, érteni fogod, hogy miért tűnnek el az "öregek" ;)

Link to comment
Megosztás:

Amiért a régiek nagy százaléka egyre kevésbé éli itt az "opeles életet". Befordult az egész fórum, nagyon nem az már ami volt, egyszerűen csak felidegesíti az embert, ha fölnéz. 1-2 évre visszamenően beleolvasol, kikkel, milyen hangulatban, mi ment itt, és elolvasod az utóbbi pár hónapot, érteni fogod, hogy miért tűnnek el az "öregek" ;)

Csak az a baj, nem az öregek tűnnek el... A provokációk meg egyre sűrűbben fordulnak elő az olcsójánosoktol.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.