Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! 1.4-es 8V-es motorját lassan szét akarom szedni, folyik az olaj sok helyen, váltó zörög, kuplung csúszik. Vezérműszíj kuplung,tömítések cseréjét tervezem meg a váltó javítását. Eddig viszont csak 2T és 4T motorokat szereltem 10évig profi módon. Szerintetek nekiálljak egyedül vagy inkább hívjak segítséget?? Van esetleg valami "rejtett titka" amivel még nem találkozhattam?? :D

Menni fog, ezt is csak csavarok tartják össze. Légkulcsod van? Ha nem volt még bontva akkor a vezétrműtengely és a főtengely csavarjához az kell. Nagy segítség lenne a Hogyan csináld című könyv.

Link to comment
Megosztás:

attól függ melyik varesznál... nekünk 353w volt és ott egy ködzár volt, az is a lökhárító aljára csavarozott kocka lámpa ( gyárilag!) a másik oldalon pedig ugyan olyan csak fehér tolató lámpa :D

A 353W nek gyárilag két tolatólámpája van.

Igaz, én is tettem fel ilyen nagy szögletes tolatólámpát, hogy lássak is hátra. :P

Link to comment
Megosztás:

Menni fog, ezt is csak csavarok tartják össze. Légkulcsod van? Ha nem volt még bontva akkor a vezétrműtengely és a főtengely csavarjához az kell. Nagy segítség lenne a Hogyan csináld című könyv.

Sajnos nincs légkulcsom. De a főtengelyt nem is terveztem kiszedni, meg a vezérműtengelyt se ha nem szükséges :D Csak tömités csere. vagy a kuplunghoz gondolom kéne a légkulcs :P

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Ha a Kékesről lefelé menet végig nyomod a féket, megnézheted mi lesz belőle mire leérsz az aljára :D

Csak elméleti dolog volt...

Sajnos nincs légkulcsom. De a főtengelyt nem is terveztem kiszedni, meg a vezérműtengelyt se ha nem szükséges :P Csak tömités csere. vagy a kuplunghoz gondolom kéne a légkulcs :P

Köszönöm a választ!

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfele és a váltót hagyom bent.

Link to comment
Megosztás:

Csak elméleti dolog volt...

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfeleés a váltót hagyom bent.

Szerzel motorkiemelőt? :P

Mi is így akarjuk megoldani a kuplungcserét, no meg akkor már a szimeringet is kicserélnénk egyúttal.

(mostmár csak a kuplungszett ára hiányzik... :P :D de 1-2 hónap alatt meglesz remélem) :D

Link to comment
Megosztás:

Szerzel motorkiemelőt? :P

Mi is így akarjuk megoldani a kuplungcserét, no meg akkor már a szimeringet is kicserélnénk egyúttal.

(mostmár csak a kuplungszett ára hiányzik... :D :D de 1-2 hónap alatt meglesz remélem) :P

Van egy elektromos csörlőm, csak most elment tőle a kedvem, még küzdök az önindítóval, aztán ha megcsinálom szedjem szétt megint? :D

Link to comment
Megosztás:

Csak elméleti dolog volt...

Aha akkor a kuplung oldalon ereszt a szimering? Nekem is csak még nem tudtam magam rászánni a cserére, de a szimeringet már megvettem. Én úgy tervezem, hogy a motort emelem ki felfele és a váltót hagyom bent.

Ezaz amit nem tudok, mert szelepfedéltől lefele csak ugy tocsog az olajban a moci :P Nekem kerítésdrót feszítő csörlőm van meg egy erős garázsajtókeret, e kettő kombinációjával gondoltam a kiemelést :P Váltóval együtt tervezem a kiszedést mivel nemtudom hogy hogyan jön ketté a váltó és a blokk + hogyan kötődik egymáshoz a kettő, mint ahogy irtam nem volt szerencsém ilyet szerelni :D

Link to comment
Megosztás:

Ezaz amit nem tudok, mert szelepfedéltől lefele csak ugy tocsog az olajban a moci :P Nekem kerítésdrót feszítő csörlőm van meg egy erős garázsajtókeret, e kettő kombinációjával gondoltam a kiemelést :P Váltóval együtt tervezem a kiszedést mivel nemtudom hogy hogyan jön ketté a váltó és a blokk + hogyan kötődik egymáshoz a kettő, mint ahogy irtam nem volt szerencsém ilyet szerelni :D

Képes segédlet?

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=211904

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry694707

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

egy hete volt kb hogy a kocsiba felforrt a víz. írtam is hogy nézegette a szerelő és azt mondta h vízpumpa mivel a kiegyenlítőbe nem csordogál vissza víz.

végülis apósom ajánlott egy másik szerelőt akihez elvittem. kicserélte a termosztátot és kering rendesen a víz, beindul a hűtőventillátor, minden fa**a kivéve hogy a műszercsoporton a piros elején van folyton a mutató ezért kicserélte a jeladót is a srác, de ez nem oldotta meg, mondta hogy kalibráltassam be.

lehetséges h elállítódik a mutató? mondjuk amikor először felforrt kiakadt rendesen a mutató a piros osztás után volt vagy 1 centivel:)

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=694707

Jah oké :D Lassú vagyok :P

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Pár napja volt szó az ablaktörlőkről, hogy egybegumist ajánlotok olyan 1300Ft-ért. Márkát tudtok mondani? Vagy a bevásárló központokba ami van egybegumis akciósan az jó? :D

700-ért vettem a madárkás tecsóban, és ez lesz a második tele. (még nem csíkoz) :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit!

Nagyon ügyes voltam...egy kis segítséget kérnék. Amatőr dolog, de ezt adták, zöld fagyálló hűtőfolyadék, nincs is baj vele, a 90-fokot sem éri el a vizem, viszont bemérettem -15 fogik vagyok védve :D . Nos beszéltem ma az autószerelőmmel, és azt javasolta, hogy alu fagyállót vegyek, és a régiből "eresszek" le kb 2 litert és töltsek bele az alusból...

De ezt gondolom töményen pótoljam...(?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit!

Nagyon ügyes voltam...egy kis segítséget kérnék. Amatőr dolog, de ezt adták, zöld fagyálló hűtőfolyadék, nincs is baj vele, a 90-fokot sem éri el a vizem, viszont bemérettem -15 fogik vagyok védve :D . Nos beszéltem ma az autószerelőmmel, és azt javasolta, hogy alu fagyállót vegyek, és a régiből "eresszek" le kb 2 litert és töltsek bele az alusból...

De ezt gondolom töményen pótoljam...(?)

Töményen, persze. és így javít a fagyáspontján. :P

De ha nem éri el a 90 fokot sem a vízhőfok (üzemmeleg motornál), akkor gondod lehet a termosztáttal!

Így tél előtt jó lenne ezt megtudni, mert sokkal többet fogyaszt ám az autó télen, ha nem tud rendesen bemelegedni. :P

Mennyit szokott mutatni a mutatód?

Milyen motor van az autódban?

Link to comment
Megosztás:

Töményen, persze. és így javít a fagyáspontján. :P

De ha nem éri el a 90 fokot sem a vízhőfok (üzemmeleg motornál), akkor gondod lehet a termosztáttal!

Így tél előtt jó lenne ezt megtudni, mert sokkal többet fogyaszt ám az autó télen, ha nem tud rendesen bemelegedni. :D

Mennyit szokott mutatni a mutatód?

Milyen motor van az autódban?

Először is köszönöm a segítséget!

A mutató úgy "70-ig" a kék és az első vonal között, még nyáron ment ez felé is, illetve volt 90-en közelébe is. De azért azt is el kell árulnom, hogy hétköznap jó formán csak dolgozni járok vele, az pedig oda-vissza 25 km.

Egy 1.4-es benzines ( 44 kW, 60 LE )

Kb 3 hónapja van nálam, és ez az első autóm, szóval van mit tanulnom :P

Link to comment
Megosztás:

Először is köszönöm a segítséget!

A mutató úgy "70-ig" a kék és az első vonal között, még nyáron ment ez felé is, illetve volt 90-en közelébe is. De azért azt is el kell árulnom, hogy hétköznap jó formán csak dolgozni járok vele, az pedig oda-vissza 25 km.

Egy 1.4-es benzines ( 44 kW, 60 LE )

Kb 3 hónapja van nálam, és ez az első autóm, szóval van mit tanulnom :D

A 70 az elég kevés...

Nagyon úgy néz ki, hogy lesz egy kötelező termosztátcseréd. :P Az üzemi hőfok 91 kéne legyen, és ezt 25km-en el kéne érje. :D (szerintem :P )

Nekem már ekkor rossz volt a termosztátom, többet is evett. :D

Így kéne álljon a mutatód. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.