FPepe Elküldve Szeptember23, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2011 Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dirty-handz Elküldve Szeptember23, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2011 Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Igen gáz. :P Amúgy nem, mindenkinek lehetnek igényei. Ha neked így jó akkor ez a lényeg. Neki az szempont, hogy menjen is és nekem is ennyi. Én szeretem ha van tartalék erő a kocsiba. Szeretem ha nem kell kitaposni a belét, hogy lendületesen lehessen haladni vele. Ha versenyzésre lenne 300le kocsit vennék. :P Nekem 82le 12.5mp alatt van 100on ami nem rossz jól megy de lehetne jobb is és lesz is. :D Ja és vezettem 1.4 60le astrát classic fapad hát harmat gyenge. Ha már lehet választani erős motorost vennék extrákkal nem full fapadost. Ezzel legalább lehet normálisan előzni. Gyere be a városba cammogni mindjárt nem 6 liter lesz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaxC Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Nem több ez mint szimpla eszmefuttatásnál és információ gyűjtésnél, egy vélhetőleg be nem következő döntés kapcsán :P (na jó talán itt-ott beleéltem magam jobban a kelleténél, de még ki tudja) Egy olyan döntés előtt állok, melyet már kellően túlkomplikáltam, megfelelően elbizonytalanítottam magam benne, és mindezt azért mert még magam sem tudom, hogy mit akarok. :P Vagy is tudom, csak a vágyam nagyon utópisztikus: ne egyen sokat ha nem nyomom, viszont ha menni akarok szedje a lábát (ésszerű határokon belül), no meg ugye az árfekvés is adott. Mellesleg, hogy van az, hogy te eljársz 6 alatt, eddig meg azt hallottam hogy az 1.4 gyenge és ahhoz képest még sokat is eszik?! Ne érts félre nem a szavahihetőségedet vonom kétségbe, csak eddig ilyen pozitív véleményt még nem hallottam :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Van akinek a gyorsulás számít. De anyagilag így még mindig jobban jár, hogy most megvesz egy GSI-t, mint hogy megvegyen egy 1.6-ost vagy 1.4-est, és két hét múlva azon kezdjen el gondolkozni, hogy hogyan lehetne tuningolni, hogy jobban menjen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Ezmiez?! Légtömegmérő: bent van a szívócsőben a égszűrőház után a beszívtt levegeő mennyiségét figyeli. Sziasztok! Egy kérdés így ismeretlenül, hátha találkoztatok a problémával. A kocsi tegnap óta rángat mint a barom és nem húz rendesen. Benzines. Üzemanyagszűrűt, légszűrűt cseréltem, semmi változás. Hülye kérdés, mert tankolás óta csinálja, Budaörsön tankoltam a Shell-nél az új fuelsave üzemanyagjukat..... Esélyes? Ma rátankoltam reggel az OMV-nél Holnap délelőtt mennék vele vidékre, de szétrángatja magát :P :P Gyertyák mikor voltak cserélve? Ha álló autónál megpörgeted akkor is akadozva pörög a moci? Ha igen akkor ilyenkor valaki mozgassa meg a csatlakozókat a motortérben hátha csak kontakthiba. Halodó lambdaszonda, vízhőfok jeladó is szokott rángatást okozni, vagy gyujtásmodul pölö, milyen motor? Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Amúgy is ez a gyursulás: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Ezt annyira unom már, hogy egyesek állandóan azzal vannak elfoglalva egy autó kapcsán, hogy hogyan gyorsul. Most őszintén, ha nem versenyzésre van használva, ki a t*kömet érdekel, hány mp alatt gyorsul 100-ra? Nekem a legalapabb (újkorában) 60LE-s példány van, de eddig mindig elég volt a teljesítménye. Pedig volt már olyan, hogy csórikám egy fél köbméter sóderral megrakott utánfutót húzott (a futó teljesen le volt ülve, majdnem az aszfalton húztam a platót), + ketten ültünk a kocsiban, de egy kb. 10%-os emelkedőn harmadikban még gyorsulva jöttem fel vele. Ráadásul normál közlekedésnél nyáron 6L alatt eljárok vele, télen se megy 7L fölé. Kérdem én, akkor most gáz, hogy kb. 16mp alatt éri el a 100-at? :D Dehogy gáz, a fiataloknak számít a gyorsulás, de lassan már azoknak sem fog, úgysem tudják majd tankolni az autót. :P :P :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 A kocsi ereje megszokás függő. Én megszoktam az enyém "erejét" és ekképpen vezetek. Amikor az apám 1.4 8V 60 lovas Caravánját vezettem, megfogadtam, hogy soha többet nem vezetem. Mikor rákészültem, hogy kiugrok a másik kocsi mögül, hát az nem kiugrás lett, hanem félelem. De mivel ő nem így használja, neki tökéletesen megfelel. Az enyém sem egy erőgép, de engem elvisz oda ahova kell... :D Ha valakiben még benne van a fiatalos hév, akkor tényleg érdemesebb egy GSI-t nézni, abból is a 8 szelepest. Kb ugyanannyi a fenntartása mint egy kisblokkosnak, de megy mint a mérgezett egér. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Olvastam egy érdekes dolgot. Átverték a lambda szondát egy ellenállással és ez által fogyasztáscsökkenést értek el. Elég érdekes. Igaz lehet szerintetek?? http://www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dongo1978 Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Légtömegmérő: bent van a szívócsőben a égszűrőház után a beszívtt levegeő mennyiségét figyeli. Gyertyák mikor voltak cserélve? Ha álló autónál megpörgeted akkor is akadozva pörög a moci? Ha igen akkor ilyenkor valaki mozgassa meg a csatlakozókat a motortérben hátha csak kontakthiba. Halodó lambdaszonda, vízhőfok jeladó is szokott rángatást okozni, vagy gyujtásmodul pölö, milyen motor? Amúgy is ez a gyursulás: :D Gyertyákat megnézem, jó régen cseréltem..... esélyes...1799 Ecotec 16V Álló autónál is csinálja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Olvastam egy érdekes dolgot. Átverték a lambda szondát egy ellenállással és ez által fogyasztáscsökkenést értek el. Elég érdekes. Igaz lehet szerintetek?? http://www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm Igaz lehet, mert elszegényíti a keveréket. Na nem nagyon csak egy kicsit. A teljesítményben nem fog érezni különbséget, csak mint látható is az emissziós értékei tolódtak el. És nagy valószínűséggel nem azért, mert rossz a katalizátor, hanem azért mert kevés a maradék üzemanyag a kipufogó gázban, aminek az elégéséből származó energia táplálja a katalizátor átalakító folyamatait. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Olvastam egy érdekes dolgot. Átverték a lambda szondát egy ellenállással és ez által fogyasztáscsökkenést értek el. Elég érdekes. Igaz lehet szerintetek?? http://www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm Elszegényítik a keveréket, de akkor nem lesz tökéletes az égés csökken a teljesítmény, szélsőséges esetben meg rángat a kocsi nem? Én meg olyant hallottam hogy alufóliát tekernek a szondára, és így hamarabb melegszik fel működési hőmérsékletre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Elszegényítik a keveréket, de akkor nem lesz tökéletes az égés csökken a teljesítmény, szélsőséges esetben meg rángat a kocsi nem? Annyira nem szegényíti el. Kb 5%-kal kap a katalizátoros kocsi többet a katalizátor miatt. Szal ha azt a kicsit elveszed, attól még jól fog menni, csak az emisszió megy el...valamit valamiért... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Annyira nem szegényíti el. Kb 5%-kal kap a katalizátoros kocsi többet a katalizátor miatt. Szal ha azt a kicsit elveszed, attól még jól fog menni, csak az emisszió megy el...valamit valamiért... :D "azért fogyasztanak sokat az új (benzines) autók, mert úgy tudták elérni a cél EURO zöld normát a gyártók, hogy az elektronika bizonyos esetben többlet benzint adagol a katalizátor megfelelő hőfokon tartásához." Ezt a mondatot egy másik márka fórumából idéztem ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Annyira nem szegényíti el. Kb 5%-kal kap a katalizátoros kocsi többet a katalizátor miatt. Szal ha azt a kicsit elveszed, attól még jól fog menni, csak az emisszió megy el...valamit valamiért... :D Hát szerintem az 5% meg annyira kevés, hogy azzal meg kár foglalkozni..ha kicsit túlfújod a gumikat akkor is többet nyersz. Sokkal több múlik szerintem a vezetési stíluson, meg az útvonal megválasztásán. Meg aztán az etanolos üzemmóddal amúgy is eltoltom a keveréket a szegény irányban nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Hát szerintem az 5% meg annyira kevés, hogy azzal meg kár foglalkozni..ha kicsit túlfújod a gumikat akkor is többet nyersz. Sokkal több múlik szerintem a vezetési stíluson, meg az útvonal megválasztásán. Meg aztán az etanolos üzemmóddal amúgy is eltoltom a keveréket a szegény irányban nem? Ezt így nem merném mondani, mert azért van a lambdsza-szabályzás, hogy ezt kiküszöbölje. :D Ezért is eszik többet a te keverékedből. :P Nyilván sokat lehet fogni a guminyomással is. A mostani autóknál 3 féle guminyomást is írnak a könyvükben. Az eco-módnál 3 báros keréknyomást ajánlanak... :P A vezetési stílussal is lehet. De ha ezek mellé még az ötszázalékot is elveszed, akkor mondjuk 100 literenként 5 litered megmarad... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Ezt így nem merném mondani, mert azért van a lambdsza-szabályzás, hogy ezt kiküszöbölje. :P Ezért is eszik többet a te keverékedből. :P Nyilván sokat lehet fogni a guminyomással is. A mostani autóknál 3 féle guminyomást is írnak a könyvükben. Az eco-módnál 3 báros keréknyomást ajánlanak... :D A vezetési stílussal is lehet. De ha ezek mellé még az ötszázalékot is elveszed, akkor mondjuk 100 literenként 5 litered megmarad... :D Persze de az ecu is csak egy bizonyos intervallumban tudja kompenzálni az etanol -okozta elszegényedést, sokáig 30%-benzin 70%etanollal jártam, ami már túl szegény volt. 3bar? Az azért már túl sok nem? :D Meg kell próbálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Nem több ez mint szimpla eszmefuttatásnál és információ gyűjtésnél, egy vélhetőleg be nem következő döntés kapcsán :P (na jó talán itt-ott beleéltem magam jobban a kelleténél, de még ki tudja) Egy olyan döntés előtt állok, melyet már kellően túlkomplikáltam, megfelelően elbizonytalanítottam magam benne, és mindezt azért mert még magam sem tudom, hogy mit akarok. :D Vagy is tudom, csak a vágyam nagyon utópisztikus: ne egyen sokat ha nem nyomom, viszont ha menni akarok szedje a lábát (ésszerű határokon belül), no meg ugye az árfekvés is adott. Mellesleg, hogy van az, hogy te eljársz 6 alatt, eddig meg azt hallottam hogy az 1.4 gyenge és ahhoz képest még sokat is eszik?! Ne érts félre nem a szavahihetőségedet vonom kétségbe, csak eddig ilyen pozitív véleményt még nem hallottam :P Úgy, hogy nem városban használom. Munkába járok vele naponta 25km távolságba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Persze de az ecu is csak egy bizonyos intervallumban tudja kompenzálni az etanol -okozta elszegényedést, sokáig 30%-benzin 70%etanollal jártam, ami már túl szegény volt. 3bar? Az azért már túl sok nem? :D Meg kell próbálni... ez egy új corsa könyvében volt. A Comfort az 2 bar környékén volt...az eco pedig 3 bar... :P a 2,5 is szétrázza a kocsit, nem hogy a 3... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Olvastam egy érdekes dolgot. Átverték a lambda szondát egy ellenállással és ez által fogyasztáscsökkenést értek el. Elég érdekes. Igaz lehet szerintetek?? http://www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm Nekem olyanom van,hogy padlógázra dúsít, bizonyos fojtószelep és MAP nyomásértékeknél szegényít. Ha nem nyomom spórol ha nyomom akkor jobban megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 ez egy új corsa könyvében volt. A Comfort az 2 bar környékén volt...az eco pedig 3 bar... :D a 2,5 is szétrázza a kocsit, nem hogy a 3... Meg 3 bárnál nem fog középen kopni a gumi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Meg 3 bárnál nem fog középen kopni a gumi? De...de aztán meg leengeded és elkoptatod a szélét is! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Nekem olyanom van,hogy padlógázra dúsít, bizonyos fojtószelep és MAP nyomásértékeknél szegényít. Ha nem nyomom spórol ha nyomom akkor jobban megy. Hasonló van nekem is... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 De...de aztán meg leengeded és elkoptatod a szélét is! :D :P :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 De...de aztán meg leengeded és elkoptatod a szélét is! :D És akkor amit spóroltál üzemanyagot a nagyobb keréknyomással, utána azt elveszted a kisebb keréknyomással. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
dirty-handz Elküldve Szeptember24, 2011 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2011 Van akinek a gyorsulás számít. De anyagilag így még mindig jobban jár, hogy most megvesz egy GSI-t, mint hogy megvegyen egy 1.6-ost vagy 1.4-est, és két hét múlva azon kezdjen el gondolkozni, hogy hogyan lehetne tuningolni, hogy jobban menjen. Számból vetted ki a szót. :D De még meg se vette már gondolatba elkezdte tuningolni szóval. Ennyi igazából a 8Vre már C16SE hengerfejet akart tenni. :P Szóval egyértelmű a szituáció. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts