Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Na az korrekt hát igen így lehet spórolni szerelőnél már lenne ráfizetés :D De a régi td és tdi szívó dieselek még megbízhatóak újak kuka.

Újakból a pd-k a legérzékenyebbek. Az hogy rosszak onnan jön,hogy 400ekmrel behozza a nepper olcsón, kipuceválja, órát visszatekerik, 128ekm-re aztán a megkapja a jó kis kannázott gázolajat és persze,hogy kifekszik rövid időn belül és elmondják mindenkinek,hogy sz*r.

Ismerek egy 2.0tdci mondeót egygazdás 380ekm van benne meg van ugyanennek az embernek ugyanez 150ekm-rel és mind a kettő tökéletes.

Meg ismerek olyan gyereket is aki vett egy 10éves 1.9 pd golfot,amiről kiderült,hogy rommá is volt már törve meg pd elemek kukák,turbó kuka olyan 4-5kilót kellene rákölteni az autó meg ér vagy 800at. :P

Link to comment
Megosztás:

Azért nem olyan kevés az. Én négy év alatt 140 ezret mentem vele, és egy liter, itt már nagyon sokat számit. :D

A különbség annyi, hogy neked nem 1 literrel eszik kevesebbet, hanem 2-vel. :P Az meg már nagyon is számít a 400 ft-os üzemanyagáraknál.

140.000 km

max 5,5 L-es fogyasztással 7.700 L gázolaj.

7 L-es fogyasztással ugyanez a táv 9.800 L benzin.

a mostani árakon (400-al számolom):

- 3.080.000 Ft 5,5-el számolva (és simán ki lehet jönni 5-el is dízelből :P ) (22Ft/Km)

- 3.920.000 Ft 7-el számolva. (28Ft/Km)

ha benzinesnél nézed 8L-el, akkor 11.200 L 4.480.000 Ft. (32Ft/Km)

Tehát az 1 literes fogyasztás különbség 100.000 km-en. 40.000 Ft. (benzinesek közt, 1l-es fogyasztáskülönbség) Nem olyan nagy a diferencia...

olajcsere:

140.000 km-en:

dízelnél 7500 Km-enként: 18,6 alkalom 9000 Ft * 18,6 = 167.400 Ft

benzinesnél 15.000 Km-enként 9,3 alkalom 6000 Ft * 9,3 = 65.100 Ft

Tehát benzinesnél kevesebb az olajcsere (szűrővel) 102.300 Ft-al.

dízel + olajcsere:

5,5-el számolva: 3.080.000 + 167.400 = 3.247.400 _ Ft/Km= 23,1 100.000 Km-en ->2.310.000 Ft

benzin + olajcsere:

7-el számolva: 3.920.000 + 65.100 = 3.985.100 ____ Ft/Km= 28,4 100.000 Km-en ->2.840.000 Ft

8-al számolva: 4.480.000 + 65.100 = 4.545.100 ____ Ft/Km= 32,4 100.000 Km-en ->3.240.000 Ft

MaxC ezt főleg neked csináltam, puszta adatok, és számítgatás. :D

Link to comment
Megosztás:

MaxC ezt főleg neked csináltam, puszta adatok, és számítgatás. :D

Egész fäsza levezetés bár vannak itt ott fura dolgok benne meg pontatlan de jól mutatja a lényeget. :D Diesel max annak éri meg aki sokat megy. Bírd ki az idegesítő hangját, szervizeld többet, jól menni se megy jól és még van csomó dolog ami nem szól mellette. :P De aki sokat használja annak valóban megéri. Ráadásul még maga a kocsi is többe kerül. :P

Link to comment
Megosztás:

Egész fäsza levezetés bár vannak itt ott fura dolgok benne meg pontatlan de jól mutatja a lényeget. :D Diesel max annak éri meg aki sokat megy. Bírd ki az idegesítő hangját, szervizeld többet, jól menni se megy jól és még van csomó dolog ami nem szól mellette. :P De aki sokat használja annak valóban megéri. Ráadásul még maga a kocsi is többe kerül. :P

Egyszer igazán beülhetnél az enyémbe.

Semmi hangja nincs. Halk, mint egy benzines. Sokan nem akarják elhinni amikor először ülnek mellém, hogy dizel. Többet szervizelni? A 10 ezres olajcsere nem olyan nagy probléma.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer igazán beülhetnél az enyémbe.

Semmi hangja nincs. Halk, mint egy benzines. Sokan nem akarják elhinni amikor először ülnek mellém, hogy dizel. Többet szervizelni? A 10 ezres olajcsere nem olyan nagy probléma.

Amint már írtam a 10 ezres az 7000 de egyébként, a régi dízeleket bírom az újak gázak csak. :D De ki lehet fogni olyan példányt is, hogy többet van szervízbe mint amennyit használni tudod. :P

Link to comment
Megosztás:

Akár 200-ért van hozzá gázolaj :D , ezt inkább nem vezetem le, ossza el mindenki kettővel azt, amit az 5,5-es dízelre írtam. :P

80.000 km alatt nem keveset spóroltam meg vele, nemcsakhogy az autó ingyen van (egy benzineshez képest, hanem még ++ ) :) .

400.000-et simán fogtam üzemanyagon, még ha 400 Ft-al számolom is. :D az ára visszajött az autónak. :D

Nekem megérte. :D

Egyszer igazán beülhetnél az enyémbe.

Semmi hangja nincs. Halk, mint egy benzines. Sokan nem akarják elhinni amikor először ülnek mellém, hogy dizel. Többet szervizelni? A 10 ezres olajcsere nem olyan nagy probléma.

Elviselem én a hangját (ami valóban nem olyan vészes, sőt nekem még tetszik is a szép turbó hangja, amikor dolgozik :D ) ha kidolgozza az árát. :P

Még ha 7500 Km-enként cserélnél is megérné. amúgy én is 10nél cserélem. Megy bele a Max life, és semmi gond nincs. :D

Link to comment
Megosztás:

Akár 200-ért van hozzá gázolaj :D , ezt inkább nem vezetem le, ossza el mindenki kettővel azt, amit az 5,5-es dízelre írtam. :P

80.000 km alatt nem keveset spóroltam meg vele, nemcsakhogy az autó ingyen van (egy benzineshez képest, hanem még ++ ) :D .

400.000-et simán fogtam üzemanyagon, még ha 400 Ft-al számolom is. :) az ára visszajött az autónak. :D

Nekem megérte. :P

Megéri csak ezt minek is hívják hmmm? Adócsalás?:D De amúgy csak így éri meg egyébként ha jó dieseled van és régi ami megbízható és olcsón szerzed.

Link to comment
Megosztás:

Akár 200-ért van hozzá gázolaj :D , ezt inkább nem vezetem le, ossza el mindenki kettővel azt, amit az 5,5-es dízelre írtam. :P

80.000 km alatt nem keveset spóroltam meg vele, nemcsakhogy az autó ingyen van (egy benzineshez képest, hanem még ++ ) :) .

400.000-et simán fogtam üzemanyagon, még ha 400 Ft-al számolom is. :D az ára visszajött az autónak. :D

Nekem megérte. :D

Azért annyival nem kéne. :D Még most sincs annyi. És pl. két éve 260 volt. :P

Link to comment
Megosztás:

Nem éppen. Ha nem lopja, akkor azt egyszer már megvette valaki. Tehát leadózott róla.

Én ezt nem így tudom. Ha nem ő lopja akkor más :D teljesen mindegy. :P Persze én se tartok bent minden törvény nem kötözködésképp írtam. :P Mellesleg ebbe ne folyunk bele, mert ha itthon használt cuccokat árulsz nagy mennyiségbe bármikor kopoghat az APEH, hogy hallod haver adózzál már ami egy kicsit szánalmas mert már le vannak adózva ezek a dolgok de hát ez magyarország.

Link to comment
Megosztás:

Azért annyival nem kéne. :D Még most sincs annyi. És pl. két éve 260 volt. :D

ok, én csak nagy vonalakban számoltam, szinte mostani árakkal (lehet 2 hét múlva már annyi lesz :P )

Nem éppen. Ha nem lopja, akkor azt egyszer már megvette valaki. Tehát leadózott róla.

Nem azt mondtam, hogy én annyiért veszem, hanem hogy simán lehet kapni hozzá ennyiért! :D

A román határ 13 km tőlünk, szerintetek tankoltam már az astrába magyar gázolajat? :P

Link to comment
Megosztás:

A különbség annyi, hogy neked nem 1 literrel eszik kevesebbet, hanem 2-vel. :P Az meg már nagyon is számít a 400 ft-os üzemanyagáraknál.

140.000 km

max 5,5 L-es fogyasztással 7.700 L gázolaj.

7 L-es fogyasztással ugyanez a táv 9.800 L benzin.

a mostani árakon (400-al számolom):

- 3.080.000 Ft 5,5-el számolva (és simán ki lehet jönni 5-el is dízelből :P ) (22Ft/Km)

- 3.920.000 Ft 7-el számolva. (28Ft/Km)

ha benzinesnél nézed 8L-el, akkor 11.200 L 4.480.000 Ft. (32Ft/Km)

Tehát az 1 literes fogyasztás különbség 100.000 km-en. 40.000 Ft. (benzinesek közt, 1l-es fogyasztáskülönbség) Nem olyan nagy a diferencia...

olajcsere:

140.000 km-en:

dízelnél 7500 Km-enként: 18,6 alkalom 9000 Ft * 18,6 = 167.400 Ft

benzinesnél 15.000 Km-enként 9,3 alkalom 6000 Ft * 9,3 = 65.100 Ft

Tehát benzinesnél kevesebb az olajcsere (szűrővel) 102.300 Ft-al.

dízel + olajcsere:

5,5-el számolva: 3.080.000 + 167.400 = 3.247.400 _ Ft/Km= 23,1 100.000 Km-en ->2.310.000 Ft

benzin + olajcsere:

7-el számolva: 3.920.000 + 65.100 = 3.985.100 ____ Ft/Km= 28,4 100.000 Km-en ->2.840.000 Ft

8-al számolva: 4.480.000 + 65.100 = 4.545.100 ____ Ft/Km= 32,4 100.000 Km-en ->3.240.000 Ft

MaxC ezt főleg neked csináltam, puszta adatok, és számítgatás. :D

Tudtam, hogy lesz itt egy matekos :D

Köszönöm!

Bár 140e km-t szerintem a megvételre kerülő autó cseréjéig sem fogok menni :D

Szerintem (ha nagy változás nem következik be az életemben) akkor max 5-8e km-t mehetek egy év alatt (de ez csak feltételezés).

Link to comment
Megosztás:

Tudtam, hogy lesz itt egy matekos :P

Köszönöm!

Bár 140e km-t szerintem a megvételre kerülő autó cseréjéig sem fogok menni :P

Szerintem (ha nagy változás nem következik be az életemben) akkor max 5-8e km-t mehetek egy év alatt (de ez csak feltételezés).

akkor simán jó a benzines, abban nem olyan nagy a rizikó, bár úgyis van szerelő haverod, nézzétek át jól! :D

(a piros betűs részek 100ekm-re vannak számolva) de neked az 10 év. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdés így ismeretlenül, hátha találkoztatok a problémával.

A kocsi tegnap óta rángat mint a barom és nem húz rendesen. Benzines.

Üzemanyagszűrűt, légszűrűt cseréltem, semmi változás.

Hülye kérdés, mert tankolás óta csinálja, Budaörsön tankoltam a Shell-nél az új fuelsave üzemanyagjukat.....

Esélyes? Ma rátankoltam reggel az OMV-nél

Holnap délelőtt mennék vele vidékre, de szétrángatja magát :P :D

Link to comment
Megosztás:

Pics*ba! Vegyek egy 2.0-st? :D :P

Igen vegyél 2.0 GSI-t azt nem fogod megbánni, viszont az 1.6ot igen. :P Lesz egy 1.6osod ami nem is megy és annyira nem is nagy szám és keveset se eszik. Szóval inkább GSI-t vennék ami kulturáltabb kívülről belülről és a motor is jobb. :D Ráadásul a gsi az még jobban kitűnik az átlag unalmas darabok közül. Meg hát azért az még is csak GÉ ES ÍÍÍÍÍÍ ami a királyság. :D Ha bebukod egyszer majd a motort teszel bele másikat 40 ezerért azt kész annyi egy C20NE. Viszont a külső még is csak egyedi marad csak ne tuningold el :/ :D

Link to comment
Megosztás:

Igen vegyél 2.0 GSI-t azt nem fogod megbánni, viszont az 1.6ot igen. :D Lesz egy 1.6osod ami nem is megy és annyira nem is nagy szám és keveset se eszik. Szóval inkább GSI-t vennék ami kulturáltabb kívülről belülről és a motor is jobb. :P Ráadásul a gsi az még jobban kitűnik az átlag unalmas darabok közül. Meg hát azért az még is csak GÉ ES ÍÍÍÍÍÍ ami a királyság. :P Ha bebukod egyszer majd a motort teszel bele másikat 40 ezerért azt kész annyi egy C20NE. Viszont a külső még is csak egyedi marad csak ne tuningold el :/ :D

Na ez fix (amúgy is tetszett a GSI "ruha" az Astra-kon és nem is jön szembe minden sarkon egy ilyen!

Most néztem az átírás több majdnem 20e HUF-al mint egy 1.6-é, de az ára még így sem rossz.

Egyébként ez az ár reális, nem azért ennyi mert van valami nagyobb gondja-baja? (bár egy ennyi idős autó nyilván nem tökéletes)

A fogyasztás miatt alacsonyabb a 2000-es autók ára (no meg a járulékos költségek magassága miatt)?

Link to comment
Megosztás:

Na ez fix (amúgy is tetszett a GSI "ruha" az Astra-kon és nem is jön szembe minden sarkon egy ilyen!

Most néztem az átírás több majdnem 20e HUF-al mint egy 1.6-é, de az ára még így sem rossz.

Egyébként ez az ár reális, nem azért ennyi mert van valami nagyobb gondja-baja? (bár egy ennyi idős autó nyilván nem tökéletes)

A fogyasztás miatt alacsonyabb a 2000-es autók ára (no meg a járulékos költségek magassága miatt)?

Forgalmi engedély: 6000Ft

Törzskönyv: 6000Ft

Vagyonszerzési illeték (cm3 alapján): 28764Ft

Eredetiség vizsga díja: 18500Ft

Összesen: 59264F

1.6

Forgalmi engedély: 6000Ft

Törzskönyv: 6000Ft

Vagyonszerzési illeték (cm3 alapján): 47952Ft

Eredetiség vizsga díja: 18500Ft

Összesen: 78452Ft

92es kocsi nem feltétlenül gáz a többi is hasonló árba van. :D Nem tudnak többet kérni érte ugyanis az újabbakat kapsz már sokat így a régi ára megy lefelé hiába GSI. Nézzétek meg kiderül milyen ennyi. Fogyasztásnak nem sok köze hozzá mert alig van különbség. Legyen rendbe a külső az alja, a belseje ne legyen lelakva brutálisan. A motorját nézzétek meg amit már beszéltünk. Max ha benézed véletlen olcsón veszel bele másik ilyen motort fillérekért lehet venni. Olyan óriási nagyot nem lehet bukni rajta. Mellesleg ha majd egyszer el akarod majd adni ez még is jobban fogja tartani az árát mint a simák. Szerintem nem 20 ezer forinton múlik ez a dolog. Ráadásul ha majd vízpumpát meg vezérműszíjat kell cserélni a 2 cucc egybe kb 10ezer és a termosztát se a vezérlés alatt van ha jól tudom és még sok ilyen dolog. Ami elég pozitív és nem nagyon szokott baja lenni ezeknek. Ráadásul egy 1.6 belét sokkal könnyebb kitaposni.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván nem, csak még nem döntöttem el igazán magam sem hogy mit akarok, ez a legnagyobb baj. Hátha a holnapi próba segít :D

Azt még meg se említettem, hogy ha tetszik odavágsz elé 380at simán elhozhatod. :P Nem igen vannak az emberek mostanában olyan anyagi helyzetbe, hogy nagyon tudjanak várni. Innentől kezdve máris nem drágább annyival. :P Bár annyit megtehetnél a magad érdekébe, hogy elmentek az okmányirodába és megkérdezitek, hogy van e rá tartozás és át tudod e majd íratni ez a legjobb megoldás ha ott a tulaj adnak információt. :D Vagy valami haverral informáltasd le rendszám alapján. Ne hogy valami gond legyen.

Link to comment
Megosztás:

Azt még meg se említettem, hogy ha tetszik odavágsz elé 380at simán elhozhatod. :P Nem igen vannak az emberek mostanában olyan anyagi helyzetbe, hogy nagyon tudjanak várni. Innentől kezdve máris nem drágább annyival. :P Bár annyit megtehetnél a magad érdekébe, hogy elmentek az okmányirodába és megkérdezitek, hogy van e rá tartozás és át tudod e majd íratni ez a legjobb megoldás ha ott a tulaj adnak információt. :D Vagy valami haverral informáltasd le rendszám alapján. Ne hogy valami gond legyen.

Köszönöm! Ezt észben tartom. Beszámolok a tapasztalatokról, remélem pozitívabb lesz mint az eddigiek! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.