Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha van klímád,akkor meg fél perc alatt amíg kiszállsz és bemész valami klimatizált helységbe izzadod ki azt a mennyiséget,amit út közben.

Klímás,klíma nélküli autóval is szoktam közlekedni. A klímát én inkább kikapcsolom,mert idegesít,hogy fogja a motort,még az Audiban is.

Tetőablak bukóra plusz ventilátor kettes állására esküszöm. Ezzel simán tűrhető 30-32 fokig, aztán már tekergetem az oldalablakokat is és lehet eszembe jut,hogy leszarjam mennyire fogja a motort a klíma. :lol:

Viszont hány olyan nap van egy évben amikor ilyen b*szott meleg van? 10-12??...lehet sokat mondtam.

Te se voltál futár :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a jeladó nem hiába van elrejtve! :D

Ugyanis nem a napsütést kell mérnie, hanem a levegő hőmérsékletét. Ha benn van a lökiben, akkor jóhelyt van...a külső levegő simán bejut oda... :lol:

Ma nekem is kocsival kellett dolgozni jönni...amiből még nem volt baj...csak majd a hazafelé menet lesz brutál... :D

Úgy gondoltam nem a lökös aljában van a gyári helyén, mert parkolásnál patkánál lehet leszakad a feje, jó az ott ahol van +/- 2'C bele szoktam kalkulálni.

Ha van klímád,akkor meg fél perc alatt amíg kiszállsz és bemész valami klimatizált helységbe izzadod ki azt a mennyiséget,amit út közben.

Na igen ezt szoktam mondani én is hogy minek legyen mert hogy drágább az autó meg egy évben kb 5-10nap ami ilyen bazimeleg, de tegnap konkrétan a hátamon volt a világtérkép, pedig nem vagyok egy izzadós típus. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szoktam futkosni Polo-val erre,arra. Igaz nem egész nap,de nem használom a klímát,tekergetem az ablakot.

Városban simán elvagyok. Mondjuk autópálya, tűző nap 40fok,na akkor tényleg jó a klíma. Mert idegesít a szélzaj akkora tempónál.

A napi 4-5-6-8 óra folyamatos autóban ülés után, már úgyis lesz.rja az ember, hogy mennyire fogja, és mennyire nem lenne zavaró a szélzaj. 13ésféllel hasítva oda tekerem az ablakot, ahova akarom, qrva mindegy...

Link to comment
Megosztás:

Te se voltál futár :lol:

Nem hát amikor 180-200Km eket tolok le a belvárosba és ki be kell szállni ide oda tolatni parkolni meg minden és nincs klíma.... Megpusztul az ember olyan meleg van ömlik a kezemről is az izzadság a váltóra meg minden hova. Azt nem néznek hülyének amikor bemegyek valahova, úgy hogy szakad rólam a víz. Dugóba a legjobb a klímat kit érdekel, hogy fogja a kocsit legalább nem döglesz meg.:lol: Meg mondjuk autópályán, de néhány üzletembert megnéznék, hogy bemegy a tárgyalásra és gyakorlatilag már megfürdött a kocsiba.. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem hát amikor 180-200Km eket tolok le a belvárosba és ki be kell szállni ide oda tolatni parkolni meg minden és nincs klíma.... Megpusztul az ember olyan meleg van ömlik a kezemről is az izzadság a váltóra meg minden hova. Azt nem néznek hülyének amikor bemegyek valahova, úgy hogy szakad rólam a víz. :D

És akkor amikor bemegy az ide-oda, ott mindig bacatják a klímát, hogy a csóringer rohangálos rommá izzadva kapja a hátára a 16 fokot :lol: :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha sűrűn szállsz ki-be a kocsiba akkor le se tudja hűteni a kocsit szóval szerintem tökmidegy, viszont ha melegből meg bemegy az ember egy klímás helységbe azt nyáron 40'C-os melegben meg folyik az orrából a takony mert megfázott akkor meg néznek hogy ugyan mitől mikor nyár van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha sűrűn szállsz ki-be a kocsiba akkor le se tudja hűteni a kocsit szóval szerintem tökmidegy, viszont ha melegből meg bemegy az ember egy klímás helységbe azt nyáron 40'C-os melegben meg folyik az orrából a takony mert megfázott akkor meg néznek hogy ugyan mitől mikor nyár van. :lol:

Főleg ha 23 fokra állítják a klímát az ott dolgozok...

Link to comment
Megosztás:

Ha sűrűn szállsz ki-be a kocsiba akkor le se tudja hűteni a kocsit szóval szerintem tökmidegy, viszont ha melegből meg bemegy az ember egy klímás helységbe azt nyáron 40'C-os melegben meg folyik az orrából a takony mert megfázott akkor meg néznek hogy ugyan mitől mikor nyár van. :lol:

Lehet a klímát normálisan is használni, csak sokan nem tudják. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Városban ritkán használok klímát, szerintem értelme inkább pályán meg országúton van.

És az 1 L nagyon túlzás :lol:

Hát ha araszolnál 1-2 órákat dugóba akkor használnád. Amúgy meg akkor, hogy van pl, hogy haverom 1.2 16V off kocsija városba eszik 7et klímával 7,5-8at? :lol: Ilyenkor kis szar motoroknak nem könnyű kihajtani a klímát mellesleg a város teljesen más tészta mint az pálya vagy országút. :D Szóval nagyon nem túlzás ha csak 0,1-0,2 lenne szép is lenne :D asszem 10-15% szoktak megadni annyival eszik többet klímával. 0,5-1L simán lehet többlet. Mellesleg 2.0 alatt nem is kéne klímás mert még 1.4-1.6ba is lefolytja a motort..

Link to comment
Megosztás:

Most jöttünk meg az "NDK"-ból egy 1760 km-es túráról. A pedálos Simsonok éves találkozóján voltunk, meg egy kis országjáráson is. A motort a kocsiban vittem, szóval volt terhelés is. Jártam én már arra sokszor, többször motorral is.

Szóval a tapasztalatom szerint a pozsonyi autópálya ugyan használható, de kevés a kút és a pihenő, ha van is, elég sivár és semmi kedve nincs az embernek ott megállni. A cseheknél pedig a prágai autópálya drága is (15€/10 nap) meg sz@r is. Annyira ráz a jobb sáv, hogy képtelenség rajta menni 1 km-t. Ezért mindenki az előző sávon hajt, ami meg teli van. Sikerült oda is, meg vissza is kifogni 1-1 órás dugót, illetve ami még rosszabb, 1-es csúsztatott kuplungos haladást!

A hőmérséklet 33 fok, az úttest 50 fokos volt! Nálam klíma nincs, de legalább a kocsi motorja nem forrott szét. Az út széle tele volt felforrt vizű mindenféle márkákkal, kivéve az Opelt.

Ilyen viszonyoknál jött mögöttem az osztrák (strici) a nagy Audiban, és mivel korábban mindenki lekotródott előle az útról, azt hitte majd én is félreállok, mert ő úgymond' siet! Sajna kénytelen volt fél órát mögöttem baktatnia, míg nem egy jobbos előzéssel 3 kocsival elém került....

Úgy látszik egy 19 éves Astra F láttán mindenkinek az előzés jut az eszébe. Sajna ki kellett próbálnom, hogy meddig gyorsul a VW TDI... Két VW is bepróbálkozott, mindkettő "nyugat"német a szlovák autópályán. 165-ig együtt gyorsultunk, talán még fél méterrel elém is került, aztán náluk mintha behúzták volna a kéziféket! :lol: (Óra szerint) 195-nél tovább nem nyomtam, mert azért mégis 19 éves a kicsikém.

Nemrég olvastam, hogy egy autó gyártása során 3-szor több energiát használnak fel, mint amennyi energiát a kocsi az élettartama alatt elfogyaszt!

Ezért óriási környezetrombolás az új autó gyártása, és ezért (is) tartom meg az öreget, meg azért, mert meg vagyok vele elégedve. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát ha araszolnál 1-2 órákat dugóba akkor használnád. Amúgy meg akkor, hogy van pl, hogy haverom 1.2 16V off kocsija városba eszik 7et klímával 7,5-8at? :lol: Ilyenkor kis szar motoroknak nem könnyű kihajtani a klímát mellesleg a város teljesen más tészta mint az pálya vagy országút. :lol: Szóval nagyon nem túlzás ha csak 0,1-0,2 lenne szép is lenne :D asszem 10-15% szoktak megadni annyival eszik többet klímával. 0,5-1L simán lehet többlet. Mellesleg 2.0 alatt nem is kéne klímás mert még 1.4-1.6ba is lefolytja a motort..

hát, szerencsére nem nagyon keveredek dugóba, max az m7-en, ha baleset van

akkor meg motor off, és nézelődöm :D

Pesten sosem kerülök bele

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.