pszilaj Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Írták már itt többször, csak most nem találom :) , hogy az első két csavart csak meg kell lazítani, a hátsó két csavart pedig ki kell venni, és kicsit leengedni a bölcsőt, hogy kijöjjön a régi és bemenjen az új stabrúd. :D :D Szerk: Itt van. :D Köszönöm szépen! Ettől nem lettem boldogabb...csak le kell lazítani...csak ne menjen el a futóműgeometria... Link to comment Megosztás: More sharing options...
fontos Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 A javítási könyvben a 1,6 16 szelepes motorhoz adott leírást kell követni vezérmű csere esetén. A gyújtást nem lehet állítani. Mert a főtengely végén lévő szíjtárcsáról veszi a jelet. Azt pedig csak egyféleképpen lehet feltenni. A teljes előgyújtás állítást az ECU végzi. :) Esetleg ha gondolod, akkor majd délután bemásolok ide képet a könyvből! :D Az 1.6/16v leírásra gondoltam én is. Mindenben 100%-ban megegyezik? Nem állítani akartam a gyújtáson, hanem csak ellenőrizni. Azért a képet megköszönném. Üdv.:Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Az 1.6/16v leírásra gondoltam én is. Mindenben 100%-ban megegyezik? Nem állítani akartam a gyújtáson, hanem csak ellenőrizni. Azért a képet megköszönném. Üdv.:Gyula Teljesen megegyezik. Mindent jelre kell állítani. A két vezérmű tengelyt nem nehéz. De a főtengellyel vigyázni kell. Ha levetted a szíjat, akkor ne tekergesd el egyiket fogaskereket sem. A szíjfeszítő állítása teljesen megegyezik az 1,6-oséval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Az 1.6/16v leírásra gondoltam én is. Mindenben 100%-ban megegyezik? Nem állítani akartam a gyújtáson, hanem csak ellenőrizni. Azért a képet megköszönném. Üdv.:Gyula Szia! Itt a könyvből a két oldal, ami erről a témáról szól! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Porter Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Erre nem szoktam sajnálni... De azért feleslegesen sem akarok bele pízt ölni! :) Szia! Megkérdeztem a stabrúd cserét és azt mondta, hogy az ő emlékezete szerint is meg kell bontani a bölcsőt, úgy ahogy a Tiu idézete szerinti leírásban van. Mostmár csak rajtad múlik a csere sikeressége :D Jó munkát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Szia! Megkérdeztem a stabrúd cserét és azt mondta, hogy az ő emlékezete szerint is meg kell bontani a bölcsőt, úgy ahogy a Tiu idézete szerinti leírásban van. Mostmár csak rajtad múlik a csere sikeressége :D Jó munkát :D Köszi! Hát én is ilyen infókat kaptam... :D De holnap estére meglesz a kompresszor, légkulcs, krova készlet, bakkoló készlet...szombat délelőtt meg nekikezdünk. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Azt hittem ilyen csak egy suzukival történhet, de ezek szerint iszonyatos ütközés lehetett! :) :D Egy tehergépkocsi ütközött egy személyautóval Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagymag Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Azt hittem ilyen csak egy suzukival történhet, de ezek szerint iszonyatos ütközés lehetett! :) :D Egy tehergépkocsi ütközött egy személyautóval "amikor a teherautó – feltehetően hátulról – beleütközött." a kép alapján tényleg kérdéses. de szerencse, hogy nagyobb baj nem lett. viszont érdemes megnézni a kipufogódobot. érintetlen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fontos Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Köszi szépen a képeket. Üdv.:Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Azt hittem ilyen csak egy suzukival történhet, de ezek szerint iszonyatos ütközés lehetett! :) :D Egy tehergépkocsi ütközött egy személyautóval Baráti hátbavágás volt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Ez is. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fontos Elküldve Július28, 2011 Megoszt Elküldve Július28, 2011 Szia! Itt a könyvből a két oldal, ami erről a témáról szól! http://kepfeltoltes.hu/110728/Copy_of_2011...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/110728/Copy_of_2011...ltoltes.hu_.jpg Az enyémnél az a baj, hogy mivel szétment a vízpumpa elment a vezérlés is. Honnan lehet megállapítani, hogy amikor a henger felső végpontban van akkor gyújt vagy kipufog. Amíg a főtengely 1 fordulatot tesz addig a vezérmű kettőt. Vagy ez már van annyira okos, hogy az érzékelőkből tudja mikor kell gyújtani? Több változat is megfordult a fejemben. Lehet, hogy Te többet tudsz, de ha így van szívesen tanulok. Üdv.:Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Azt hittem ilyen csak egy suzukival történhet, de ezek szerint iszonyatos ütközés lehetett! :) :D Egy tehergépkocsi ütközött egy személyautóval A lánglovagol.hu-n egy csomó ilyen szitu van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Az enyémnél az a baj, hogy mivel szétment a vízpumpa elment a vezérlés is. Honnan lehet megállapítani, hogy amikor a henger felső végpontban van akkor gyújt vagy kipufog. Amíg a főtengely 1 fordulatot tesz addig a vezérmű kettőt. Vagy ez már van annyira okos, hogy az érzékelőkből tudja mikor kell gyújtani? Több változat is megfordult a fejemben. Lehet, hogy Te többet tudsz, de ha így van szívesen tanulok. Üdv.:Gyula Pontosabban a főtengely két fordulatot tesz meg, mígy a vezérműtengelyek egyet. :) Hát azt pontosan nem tudom, hogy hogyan lehet megállapítani, de egy ötletem van. Az egyes henger gyertyájának helyére egy hurkapálcát vagy egy hasonló drót darabot raksz, majd óvatosan körbe forgatod a főtengelyt. Amikor a legmagasabbra tolja a pálcát, akkor van a felső holtponton. Elméletileg akkor kell a főtengely fogaskerekének jelen lennie. Ekkor már csak a vezérműtengelyeket kell jelre állítani és mehet rá a szíj. De ez csak szerintem. Lehet, hogy van más módszer is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 http://totalcar.hu/tesztek/2011/07/29/komp...elkul_az_igazi/ wtf? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 http://totalcar.hu/tesztek/2011/07/29/komp...elkul_az_igazi/ wtf? Hát ennyiért nem mostanában lesz ilyen a klubban :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Szerintetek miért ugyanolyan a C20NE és a C14NZ középső és hátsó dobja cikkszám szerint???? o.O C20NE http://www.catalogue.bosal.com/page...;sysnr=06008150 C14NZ http://www.catalogue.bosal.com/page...;sysnr=06008050 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Malusz hatezer... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
öcsibácsi Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Szerintetek miért ugyanolyan a C20NE és a C14NZ középső és hátsó dobja cikkszám szerint???? o.O C20NE http://www.catalogue.bosal.com/page...;sysnr=06008150 C14NZ http://www.catalogue.bosal.com/page...;sysnr=06008050 Nem jó a link, Jani. Sp-t kérdezd meg a cső miatt. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Ez max a ######trára igaz, corsán semmiképp! :) Te mééér' káromkodhatsz? :D :D Ez szemétség :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Nem jó a link, Jani. Sp-t kérdezd meg a cső miatt. :) vmiért nem tudom úgy linkeli, hogy jó legyen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
fontos Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Pontosabban a főtengely két fordulatot tesz meg, mígy a vezérműtengelyek egyet. :) Hát azt pontosan nem tudom, hogy hogyan lehet megállapítani, de egy ötletem van. Az egyes henger gyertyájának helyére egy hurkapálcát vagy egy hasonló drót darabot raksz, majd óvatosan körbe forgatod a főtengelyt. Amikor a legmagasabbra tolja a pálcát, akkor van a felső holtponton. Elméletileg akkor kell a főtengely fogaskerekének jelen lennie. Ekkor már csak a vezérműtengelyeket kell jelre állítani és mehet rá a szíj. De ez csak szerintem. Lehet, hogy van más módszer is. Igazad van pont fordítva írta. Sajnos már számtalanúl szét lett szedve és össze lett rakva, de valamiért nem indúl. Befecskendezés és szikra van, de nem tudom, hogy akkor amikor kéne. Gondolom a szikrát a vezérmű keréken lévő 4 külömböző méretű kiálló rész vezérli. Viszont nem tudom, hogy melyik darab melyik hengert gyújt. Üdv.:Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Igazad van pont fordítva írta. Sajnos már számtalanúl szét lett szedve és össze lett rakva, de valamiért nem indúl. Befecskendezés és szikra van, de nem tudom, hogy akkor amikor kéne. Gondolom a szikrát a vezérmű keréken lévő 4 külömböző méretű kiálló rész vezérli. Viszont nem tudom, hogy melyik darab melyik hengert gyújt. Üdv.:Gyula Én úgy tudom, hogy a vezérműtengely érzékelő jeléből tudja az ECU, hogy mikor van a szívószelep nyitva, ami a befecskendezés megkezdése miatt fontos. Ugyanis akkor spriccel üzemanyagot, ha nyitva a szelep. A gyújtást a főtengelyen lévő tárcsa alapján vezérli. Minden egyes körbeforduláskor van szikra. Egyszerre két hengerben. Szerintem, ha rendesen össze van rakva a vezérlés, akkor mennie kellene. De ha egyszer elszállt a vezérlés, akkor a szelepek is tönkremehettek. Az 1,4 16szelepes motornál az összes szelep belever a dugattyúba, ha elszáll a vezérlés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Én úgy tudom, hogy a vezérműtengely érzékelő jeléből tudja az ECU, hogy mikor van a szívószelep nyitva, ami a befecskendezés megkezdése miatt fontos. Ugyanis akkor spriccel üzemanyagot, ha nyitva a szelep. A gyújtást a főtengelyen lévő tárcsa alapján vezérli. Minden egyes körbeforduláskor van szikra. Egyszerre két hengerben. Szerintem, ha rendesen össze van rakva a vezérlés, akkor mennie kellene. De ha egyszer elszállt a vezérlés, akkor a szelepek is tönkremehettek. Az 1,4 16szelepes motornál az összes szelep belever a dugattyúba, ha elszáll a vezérlés. 1-3-4-2 és szelepek állásából tudod, hogy éppen melyik hol van. :) Szelepfedél le... Minden szelep egyszerre nem görbül el, elég ritka, inkább egy sor, de az úgy, hogy totál kuka. Sajnos saját tapasztalat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július29, 2011 Megoszt Elküldve Július29, 2011 Egyébként azt nem értem, hogy az ilyen témák miért nem a maguk topikjába kerülnek? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts