Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Írták már itt többször, csak most nem találom :) , hogy az első két csavart csak meg kell lazítani, a hátsó két csavart pedig ki kell venni, és kicsit leengedni a bölcsőt, hogy kijöjjön a régi és bemenjen az új stabrúd. :D :D

Szerk: Itt van. :D

Köszönöm szépen!

Ettől nem lettem boldogabb...csak le kell lazítani...csak ne menjen el a futóműgeometria...

Link to comment
Megosztás:

A javítási könyvben a 1,6 16 szelepes motorhoz adott leírást kell követni vezérmű csere esetén. A gyújtást nem lehet állítani. Mert a főtengely végén lévő szíjtárcsáról veszi a jelet. Azt pedig csak egyféleképpen lehet feltenni. A teljes előgyújtás állítást az ECU végzi. :)

Esetleg ha gondolod, akkor majd délután bemásolok ide képet a könyvből! :D

Az 1.6/16v leírásra gondoltam én is. Mindenben 100%-ban megegyezik? Nem állítani akartam a gyújtáson, hanem csak ellenőrizni. Azért a képet megköszönném. Üdv.:Gyula

Link to comment
Megosztás:

Az 1.6/16v leírásra gondoltam én is. Mindenben 100%-ban megegyezik? Nem állítani akartam a gyújtáson, hanem csak ellenőrizni. Azért a képet megköszönném. Üdv.:Gyula

Teljesen megegyezik.

Mindent jelre kell állítani. A két vezérmű tengelyt nem nehéz. De a főtengellyel vigyázni kell. Ha levetted a szíjat, akkor ne tekergesd el egyiket fogaskereket sem.

A szíjfeszítő állítása teljesen megegyezik az 1,6-oséval.

Link to comment
Megosztás:

Erre nem szoktam sajnálni...

De azért feleslegesen sem akarok bele pízt ölni! :)

Szia!

Megkérdeztem a stabrúd cserét és azt mondta, hogy az ő emlékezete szerint is meg kell bontani a bölcsőt, úgy ahogy a Tiu idézete szerinti leírásban van. Mostmár csak rajtad múlik a csere sikeressége :D Jó munkát :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Megkérdeztem a stabrúd cserét és azt mondta, hogy az ő emlékezete szerint is meg kell bontani a bölcsőt, úgy ahogy a Tiu idézete szerinti leírásban van. Mostmár csak rajtad múlik a csere sikeressége :D Jó munkát :D

Köszi!

Hát én is ilyen infókat kaptam... :D

De holnap estére meglesz a kompresszor, légkulcs, krova készlet, bakkoló készlet...szombat délelőtt meg nekikezdünk. :)

Link to comment
Megosztás:

Azt hittem ilyen csak egy suzukival történhet, de ezek szerint iszonyatos ütközés lehetett! :) :D

Egy tehergépkocsi ütközött egy személyautóval

"amikor a teherautó – feltehetően hátulról – beleütközött." a kép alapján tényleg kérdéses. de szerencse, hogy nagyobb baj nem lett.

viszont érdemes megnézni a kipufogódobot. érintetlen.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémnél az a baj, hogy mivel szétment a vízpumpa elment a vezérlés is. Honnan lehet megállapítani, hogy amikor a henger felső végpontban van akkor gyújt vagy kipufog. Amíg a főtengely 1 fordulatot tesz addig a vezérmű kettőt. Vagy ez már van annyira okos, hogy az érzékelőkből tudja mikor kell gyújtani? Több változat is megfordult a fejemben. Lehet, hogy Te többet tudsz, de ha így van szívesen tanulok. Üdv.:Gyula

Link to comment
Megosztás:

Az enyémnél az a baj, hogy mivel szétment a vízpumpa elment a vezérlés is. Honnan lehet megállapítani, hogy amikor a henger felső végpontban van akkor gyújt vagy kipufog. Amíg a főtengely 1 fordulatot tesz addig a vezérmű kettőt. Vagy ez már van annyira okos, hogy az érzékelőkből tudja mikor kell gyújtani? Több változat is megfordult a fejemben. Lehet, hogy Te többet tudsz, de ha így van szívesen tanulok. Üdv.:Gyula

Pontosabban a főtengely két fordulatot tesz meg, mígy a vezérműtengelyek egyet. :)

Hát azt pontosan nem tudom, hogy hogyan lehet megállapítani, de egy ötletem van. Az egyes henger gyertyájának helyére egy hurkapálcát vagy egy hasonló drót darabot raksz, majd óvatosan körbe forgatod a főtengelyt. Amikor a legmagasabbra tolja a pálcát, akkor van a felső holtponton.

Elméletileg akkor kell a főtengely fogaskerekének jelen lennie. Ekkor már csak a vezérműtengelyeket kell jelre állítani és mehet rá a szíj.

De ez csak szerintem. Lehet, hogy van más módszer is.

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban a főtengely két fordulatot tesz meg, mígy a vezérműtengelyek egyet. :)

Hát azt pontosan nem tudom, hogy hogyan lehet megállapítani, de egy ötletem van. Az egyes henger gyertyájának helyére egy hurkapálcát vagy egy hasonló drót darabot raksz, majd óvatosan körbe forgatod a főtengelyt. Amikor a legmagasabbra tolja a pálcát, akkor van a felső holtponton.

Elméletileg akkor kell a főtengely fogaskerekének jelen lennie. Ekkor már csak a vezérműtengelyeket kell jelre állítani és mehet rá a szíj.

De ez csak szerintem. Lehet, hogy van más módszer is.

Igazad van pont fordítva írta. Sajnos már számtalanúl szét lett szedve és össze lett rakva, de valamiért nem indúl. Befecskendezés és szikra van, de nem tudom, hogy akkor amikor kéne. Gondolom a szikrát a vezérmű keréken lévő 4 külömböző méretű kiálló rész vezérli. Viszont nem tudom, hogy melyik darab melyik hengert gyújt. Üdv.:Gyula

Link to comment
Megosztás:

Igazad van pont fordítva írta. Sajnos már számtalanúl szét lett szedve és össze lett rakva, de valamiért nem indúl. Befecskendezés és szikra van, de nem tudom, hogy akkor amikor kéne. Gondolom a szikrát a vezérmű keréken lévő 4 külömböző méretű kiálló rész vezérli. Viszont nem tudom, hogy melyik darab melyik hengert gyújt. Üdv.:Gyula

Én úgy tudom, hogy a vezérműtengely érzékelő jeléből tudja az ECU, hogy mikor van a szívószelep nyitva, ami a befecskendezés megkezdése miatt fontos. Ugyanis akkor spriccel üzemanyagot, ha nyitva a szelep. A gyújtást a főtengelyen lévő tárcsa alapján vezérli. Minden egyes körbeforduláskor van szikra. Egyszerre két hengerben.

Szerintem, ha rendesen össze van rakva a vezérlés, akkor mennie kellene. De ha egyszer elszállt a vezérlés, akkor a szelepek is tönkremehettek.

Az 1,4 16szelepes motornál az összes szelep belever a dugattyúba, ha elszáll a vezérlés.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy a vezérműtengely érzékelő jeléből tudja az ECU, hogy mikor van a szívószelep nyitva, ami a befecskendezés megkezdése miatt fontos. Ugyanis akkor spriccel üzemanyagot, ha nyitva a szelep. A gyújtást a főtengelyen lévő tárcsa alapján vezérli. Minden egyes körbeforduláskor van szikra. Egyszerre két hengerben.

Szerintem, ha rendesen össze van rakva a vezérlés, akkor mennie kellene. De ha egyszer elszállt a vezérlés, akkor a szelepek is tönkremehettek.

Az 1,4 16szelepes motornál az összes szelep belever a dugattyúba, ha elszáll a vezérlés.

1-3-4-2 és szelepek állásából tudod, hogy éppen melyik hol van. :) Szelepfedél le...

Minden szelep egyszerre nem görbül el, elég ritka, inkább egy sor, de az úgy, hogy totál kuka. Sajnos saját tapasztalat...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.