Breki Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 inkább az kéne, de majd beszorulok egy liftbe, és várlak :icon4: Akkor sokáig ott ülhetsz. Én csak javítok, mentést nem vállalok ;) :icon4: Telón egyeztessünk napközben :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Akkor sokáig ott ülhetsz. Én csak javítok, mentést nem vállalok ;) :icon4: Telón egyeztessünk napközben :D Jóvan akkor legyen telefon ;) :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Van itt valaki aki már faragott be nem villanyablakos kárpitba kapcsolót? Sofőr oldalra gondolok. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Van itt valaki aki már faragott be nem villanyablakos kárpitba kapcsolót? Sofőr oldalra gondolok. :D Többen. Volt aki szebben, volt aki gyorsabban, meg volt aki facsavarral :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Többen. Volt aki szebben, volt aki gyorsabban, meg volt aki facsavarral :D Neveket kérnék, meg ötletet, hogy álljak neki. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Neveket kérnék, meg ötletet, hogy álljak neki. :D Törhető penge+vasfűrészlap+reszelő+fúró. Az ajtókárpitot ugye le kell szedni aztán először kivágtam egy darabot ami tuti hogy kicsi, és addíg faragtam amíg megszorult benne a kapcsoló+melegragasztó. Amúgy azóta a Karcsitól kaptam egy ablakemelős kárpitot, és csak a betétet cseréltem ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Haligali Skacok! :icon4: Kellene egy kis számolós segítség, ért valaki itt jól a szerkezettanhoz, hidakhoz? Meg matekhoz? :D http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=814894 Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Haligali Skacok! :icon4: Kellene egy kis számolós segítség, ért valaki itt jól a szerkezettanhoz, hidakhoz? Meg matekhoz? :D Tedd fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Tedd fel. :icon4: Akkor: "Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?" Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 :icon4: Akkor: "Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?" Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D Szerintem rengeteg körülmény van ami ezt befolyásolja. Szél, útminőség, kerekek száma, minősége, mennyire vannak fújva ...stb. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 :icon4: Akkor: "Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?" Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2 Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet. Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagymag Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2 Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet. Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja. Komolyan elmegyek hozzád fizika korep.-re. Ugyis itt vagy a szomszédban. Már elnézést, hogy így letámadlak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2 Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet. Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja. B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek :icon4: : A 100m B 500m C 1000m Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Szerintem rengeteg körülmény van ami ezt befolyásolja. Szél, útminőség, kerekek száma, minősége, mennyire vannak fújva ...stb. :D De ez úgy értendő, hogy csak gurulva hány m-t tesz meg a gép. :icon4: Meg hát ez csak elmélet... :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek ;) : A 100m B 500m C 1000m Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :icon4: Sosem vezettem még ekkora dolgot, így inkább kiszámoltam mindháromra az időt: 100 m -> 5.9 s 500 m -> 29.9 s 1000m -> 59,88 s. Remélem nem rontottam el, számoljon valaki utána :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Komolyan elmegyek hozzád fizika korep.-re. Ugyis itt vagy a szomszédban. Már elnézést, hogy így letámadlak ;) Végülis felfogható bóknak. ;) Érdekes nekem hiába szétszedett kocsi az avatarom mégsem akar senki inasnak jönni hozzám. ;) ;) B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek :lol: : A 100m B 500m C 1000m Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :icon4: Szerintem A. Akkora közegellenállása van, nem hiszem hogy fél kilómérig húzná. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Szerintem A. Akkora közegellenállása van, nem hiszem hogy fél kilómérig húzná. :D Viszont mivel dögnehéz van egy csomó mozgási energiája (0.5m*v^2) :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Viszont mivel dögnehéz van egy csomó mozgási energiája (0.5m*v^2) :D De ha beleszámolod a K.U.E -t (KörnyékbeliÚtminőségiEgyüttható) egyértelművé válik, hogy 100 méter után annyi kátyút fog, hogy az alváz teljes felületén súrlódás lesz észlelhető (kihullanak a kerekei) és mindjárt meg is áll. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Viszont mivel dögnehéz van egy csomó mozgási energiája (0.5m*v^2) :D Azért már nem ált. suliban vagyunk. A mozgási energiánál a forgó tömeg tehetetlenségét is figyelembe kell venni és az össztömeget a forgótömeg tényezővel korrigálni, majd ezzel a kapott redukált tömeggel lehet számolni. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 Azért már nem ált. suliban vagyunk. A mozgási energiánál a forgó tömeg tehetetlenségét is figyelembe kell venni és az össztömeget a forgótömeg tényezővel korrigálni, majd ezzel a kapott redukált tömeggel lehet számolni. :icon4: 1.41 m/s^2 lassulás így. Az nem tudom, sok vagy kevés, döntse el más :D A képen el van rejtve 1 Astra :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 De ha beleszámolod a K.U.E -t (KörnyékbeliÚtminőségiEgyüttható) egyértelművé válik, hogy 100 méter után annyi kátyút fog, hogy az alváz teljes felületén súrlódás lesz észlelhető (kihullanak a kerekei) és mindjárt meg is áll. :D Meg az út széli csárda kínálata között felfedezi a sofőr a pacal menüt az rögtön satufék. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve Július13, 2011 Megoszt Elküldve Július13, 2011 1.41 m/s^2 lassulás így. Az nem tudom, sok vagy kevés, döntse el más :icon4: A képen el van rejtve 1 Astra ;) http://kepfeltoltes.hu/110713/P1160169_www...ltoltes.hu_.jpg Meg van valahol elrejtve egy Afgán terrorista is! De miért nem 150x150 pixelbe linkeled....túl nagy a kép...így nagyon egyszerű! ;) ;) Szerk: Jó jó....leesett :icon4: Ezen a helyen nyaraltál..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 Meg az út széli csárda kínálata között felfedezi a sofőr a pacal menüt az rögtön satufék. :D Na meg a leállósávban integető dolgozó lányok.... :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 Sosem vezettem még ekkora dolgot, így inkább kiszámoltam mindháromra az időt: 100 m -> 5.9 s 500 m -> 29.9 s 1000m -> 59,88 s. Remélem nem rontottam el, számoljon valaki utána :D Köszi, de most csak a távolság kell. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Július14, 2011 Megoszt Elküldve Július14, 2011 Sziasztok! Bocs hogy itt kérdezem meg... az lenne a gondom, hogy az első ajtóba a hangszóró kiemelőgyűrűt mekkora csavarral kell felfogatni? Helye megvan? Csak mig nincs meg minden nem akarom szétbontani az ajtót és utána futkosni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts