Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
inkább az kéne, de majd beszorulok egy liftbe, és várlak :icon4:

Akkor sokáig ott ülhetsz. Én csak javítok, mentést nem vállalok ;) :icon4:

Telón egyeztessünk napközben :D

Elküldve
Akkor sokáig ott ülhetsz. Én csak javítok, mentést nem vállalok ;) :icon4:

Telón egyeztessünk napközben :D

Jóvan akkor legyen telefon ;) :icon4:

Elküldve
Van itt valaki aki már faragott be nem villanyablakos kárpitba kapcsolót? Sofőr oldalra gondolok. :D

Többen. Volt aki szebben, volt aki gyorsabban, meg volt aki facsavarral :icon4:

Elküldve
Neveket kérnék, meg ötletet, hogy álljak neki. :D

Törhető penge+vasfűrészlap+reszelő+fúró. Az ajtókárpitot ugye le kell szedni aztán először kivágtam egy darabot ami tuti hogy kicsi, és addíg faragtam amíg megszorult benne a kapcsoló+melegragasztó.

281733-20110713-39bfiM.jpg

Amúgy azóta a Karcsitól kaptam egy ablakemelős kárpitot, és csak a betétet cseréltem ki.

Elküldve
Tedd fel.

:icon4: Akkor:

"Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?"

Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D

Elküldve
:icon4: Akkor:

"Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?"

Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D

Szerintem rengeteg körülmény van ami ezt befolyásolja. Szél, útminőség, kerekek száma, minősége, mennyire vannak fújva ...stb. :icon4:

Elküldve
:icon4: Akkor:

"Sík úton fékezés nélkül, kb. mekkora utat tesz meg egy terhelt szerelvény lelassulva 90-ről 60km/h-ra?"

Ez a kérdés egy kb. 40t össztömegű szerelvényre vonatkozik. Annyit még tudok, ha egyáltalán számít, hogy egy ilyen súlyú kamion 90 km/h-nál a jármű 25 m tesz meg másodpercenként, vagyis 1 km/h körülbelül 0,28 m/s. Ennyi... :D

A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2

Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet.

Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja.

Elküldve
A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2

Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet.

Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja.

Komolyan elmegyek hozzád fizika korep.-re. Ugyis itt vagy a szomszédban.

Már elnézést, hogy így letámadlak :D

Elküldve
A négyzetes úttörvénnyel tudod kiszámolni, azaz s=v*t+(a/2)t^2....lassulásnál s=v*t-(a/2)t^2

Az időt a lassulásból és a két sebesség differenciájából számolni lehet.

Tehát a gyorsulást, pontosabban a lassulás mértékét is figyelembe kell venni. Ha a maximális fékerőnél való megtett útra szeretnél rájönni, akkor a személygépkocsiknál pl. az ENSZ EGB 13, azaz fékszerkezetekre vonatkozó rendelet 6 m/s^2-es lassulást ír elő, nagyjából ennyivel számolhatsz, ezt egy jó fékekkel rendelkező teherautó is tudja.

B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek :icon4: :

A 100m

B 500m

C 1000m

Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :D

Elküldve
Szerintem rengeteg körülmény van ami ezt befolyásolja. Szél, útminőség, kerekek száma, minősége, mennyire vannak fújva ...stb. :D

De ez úgy értendő, hogy csak gurulva hány m-t tesz meg a gép. :icon4:

Meg hát ez csak elmélet... :icon4:

Elküldve
B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek ;) :

A 100m

B 500m

C 1000m

Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :icon4:

Sosem vezettem még ekkora dolgot, így inkább kiszámoltam mindháromra az időt:

100 m -> 5.9 s

500 m -> 29.9 s

1000m -> 59,88 s.

Remélem nem rontottam el, számoljon valaki utána :D

Elküldve
Komolyan elmegyek hozzád fizika korep.-re. Ugyis itt vagy a szomszédban.

Már elnézést, hogy így letámadlak ;)

Végülis felfogható bóknak. ;) Érdekes nekem hiába szétszedett kocsi az avatarom mégsem akar senki inasnak jönni hozzám. ;) ;)

B@sszameg, lemaradtak a válaszlehetőségek :lol: :

A 100m

B 500m

C 1000m

Sorry, de nem tudom miért hagytam ki... :icon4: :icon4:

Szerintem A. Akkora közegellenállása van, nem hiszem hogy fél kilómérig húzná. :D

Elküldve
Viszont mivel dögnehéz van egy csomó mozgási energiája (0.5m*v^2) :D

De ha beleszámolod a K.U.E -t (KörnyékbeliÚtminőségiEgyüttható) egyértelművé válik, hogy 100 méter után annyi kátyút fog, hogy az alváz teljes felületén súrlódás lesz észlelhető (kihullanak a kerekei) és mindjárt meg is áll. :icon4:

Elküldve
Viszont mivel dögnehéz van egy csomó mozgási energiája (0.5m*v^2) :D

Azért már nem ált. suliban vagyunk.

A mozgási energiánál a forgó tömeg tehetetlenségét is figyelembe kell venni és az össztömeget a forgótömeg tényezővel korrigálni, majd ezzel a kapott redukált tömeggel lehet számolni. :icon4:

Elküldve
Azért már nem ált. suliban vagyunk.

A mozgási energiánál a forgó tömeg tehetetlenségét is figyelembe kell venni és az össztömeget a forgótömeg tényezővel korrigálni, majd ezzel a kapott redukált tömeggel lehet számolni. :icon4:

1.41 m/s^2 lassulás így.

Az nem tudom, sok vagy kevés, döntse el más :D

A képen el van rejtve 1 Astra :icon4:

P1160169_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
De ha beleszámolod a K.U.E -t (KörnyékbeliÚtminőségiEgyüttható) egyértelművé válik, hogy 100 méter után annyi kátyút fog, hogy az alváz teljes felületén súrlódás lesz észlelhető (kihullanak a kerekei) és mindjárt meg is áll. :D

Meg az út széli csárda kínálata között felfedezi a sofőr a pacal menüt az rögtön satufék. :icon4:

Elküldve
Meg az út széli csárda kínálata között felfedezi a sofőr a pacal menüt az rögtön satufék. :D

Na meg a leállósávban integető dolgozó lányok.... :icon4:

Elküldve
Sosem vezettem még ekkora dolgot, így inkább kiszámoltam mindháromra az időt:

100 m -> 5.9 s

500 m -> 29.9 s

1000m -> 59,88 s.

Remélem nem rontottam el, számoljon valaki utána :D

Köszi, de most csak a távolság kell. :icon4:

Elküldve

Sziasztok!

Bocs hogy itt kérdezem meg... az lenne a gondom, hogy az első ajtóba a hangszóró kiemelőgyűrűt mekkora csavarral kell felfogatni? Helye megvan? Csak mig nincs meg minden nem akarom szétbontani az ajtót és utána futkosni...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.