m_petya Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Hella! Előre szólok, laikus kérdés jön! :icon4: Szóval az üzemanyag beöntő cső alatt van két vékony cső, az mi? Tankszellőzés :icon4: Jobb oldali első kerékjárati dobbetét mögé vezet az egyik. A másik meg a tankod tetejére csatlakozik. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Akkor meg merjem venni nyugodt szívvel az olcsóbb GE-s izzókat? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Akkor meg merjem venni nyugodt szívvel az olcsóbb GE-s izzókat? :D Mennyivel olcsóbb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Mennyivel olcsóbb? Tungsram vagy Osram megalight ultra 90% kb 5000 péz GE megalight ulta 90% 3000 péz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Szombat délután nálam is írt 39fokot a TID a 7es úton,asszem ennyit még soha nem mutatott mióta nálam van. ;) Nekem most Blitzről hazafelé stabilan tudta a 42-t, úgyhogy nem igazán volt kedvem lassítani :icon4: Tegnapi 41,5: Tungsram vagy Osram megalight ultra 90% kb 5000 péz GE megalight ulta 90% 3000 péz. Szerintem szinte feléért jó választás, annyival biztos nem tud többet a drágább. :icon4: (saját vélemény :D ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Nekem siófok-szárszó oda-vissza távon nem sikerült megszokni. Vagy nem hagyta abba hiába nyomkodtam vagy elkezdte a másik irányba. Más: Balatonföldváron a hosszú emelkedőn állandóan készenlétben van a drága fotóaparát? A lefelé vagy felfelé haladókat mérik? Mert felfelé lehet lesz egy jó képem milyen jól húz negyedikben a corsa. Ugye-ugye az a rohadt tuningbox!!!! :D :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Úgy tudom, hogy a föld már nem is föld, hanem védőnulla, nállam pölö 4 drót jön be a házba a 3 fázis, és maga a légkábel tartósodronya a nulla és a földelés egy személyben. Tehát fázis-nulla 230V, fázis-földelés 230V nulla-földelés, 0 mivel ugyanaz. A tankszintjelzőről kapja a jelet? :D Már ne is haragudj, de ezt egy kicsit pontosítanám! A hálózati nulla és a védőföldelés nagyon nem ugyanaz! Ami Neked az oszlopról bejön, az 3 fázis + a 0! A védőföldet meg a villanyreszelőnek kellett volna kialakítania egy földbe levert szonda személyében. Az óra előtt ezt össze szokták kötni a 0 vezetővel, hogy azonos potenciálra hozzák vele. A konnektorban mérve a 0 és a védőföld között max 1 ohm lehet. Minél kisebb az érték, annál jobb! ;) Védővezető a neve amúgy meg PEN, meg EPH. :icon4: PEN == földelés + nullavezeték összekötve, EPH == radiátorcsövek és vízvezetékcsövek egyen potenciálra hozása. Hja és a dugaljban nem földelés van, hanem védővezető. :icon4: Kicsit későn reagáltam? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 :D ;) Védővezető a neve amúgy meg PEN, meg EPH. :icon4: PEN == földelés + nullavezeték összekötve, EPH == radiátorcsövek és vízvezetékcsövek egyen potenciálra hozása. Hja és a dugaljban nem földelés van, hanem védővezető. :icon4: Kicsit későn reagáltam? ;) Jobb későn mint soha... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 ;) Védővezető a neve amúgy meg PEN, meg EPH. :icon4: PEN == földelés + nullavezeték összekötve, EPH == radiátorcsövek és vízvezetékcsövek egyen potenciálra hozása. Hja és a dugaljban nem földelés van, hanem védővezető. :icon4: Kicsit későn reagáltam? ;) Csodálkoztam is rajta, hogy a villanyász nem reagál erre...... ;) Ahol a gépház kiáll a tető síkjából, még a villámvédelmet is rá kell kötnünk a nagyobb fém alkatrészekre. Ennek pont annyi értelme van, hogy nemrég az egyik címen a gépház tetejére szerelt mobil hálózat erősítőjébe benyomott egy villám, és ahelyett, hogy szépen a villámhárítón leszaladt volna a ház oldalán, ment egy kört a gépházban, és a processzoros vezérlést szó szerint atomjaira robbantotta. Azzal kéne kifizettetni, aki ezt a rendeletet kiizzadta a kútfejéből..... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Csodálkoztam is rajta, hogy a villanyász nem reagál erre...... ;) Ahol a gépház kiáll a tető síkjából, még a villámvédelmet is rá kell kötnünk a nagyobb fém alkatrészekre. Ennek pont annyi értelme van, hogy nemrég az egyik címen a gépház tetejére szerelt mobil hálózat erősítőjébe benyomott egy villám, és ahelyett, hogy szépen a villámhárítón leszaladt volna a ház oldalán, ment egy kört a gépházban, és a processzoros vezérlést szó szerint atomjaira robbantotta. Azzal kéne kifizettetni, aki ezt a rendeletet kiizzadta a kútfejéből..... :icon4: Vagy csak elmaradt a rendszeres jegyzőkönyves villámvédelem ellenőrzés, oszt rossz az értéke az egésznek, így nem arra haladt a ménkő, amerre mennie kellett volna. :icon4: Másrészt, minden 1 négyzetméternél nagyobb fémfelületet EPH-ra és villámvédelemre kell kötni. :D Mert ugye a villámvédelem is földelés, így EPH is valójában. Amúgy szabvány van rá. ;) MSZ 1600, létesítési szabályzat. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 :D ;) Védővezető a neve amúgy meg PEN, meg EPH. :icon4: PEN == földelés + nullavezeték összekötve, EPH == radiátorcsövek és vízvezetékcsövek egyen potenciálra hozása. Hja és a dugaljban nem földelés van, hanem védővezető. :icon4: Kicsit későn reagáltam? ;) Ja közben 3X megbacott az áram, de ne is törődj vele. ;) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Ja közben 3X megbacott az áram, de ne is törődj vele. ;) :D Volt jobb dolgom. Elnézést a bocsánatért. :icon4: :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Tiv.!!!! Láttam tegnap a verdád fűzfőn a strandnál parkolva a "susnyás" parkolóban. :icon4: Én kicsit messzebb álltam, mert délelőtt még tömegnyomor volt. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Vagy csak elmaradt a rendszeres jegyzőkönyves villámvédelem ellenőrzés, oszt rossz az értéke az egésznek, így nem arra haladt a ménkő, amerre mennie kellett volna. :icon4: Másrészt, minden 1 négyzetméternél nagyobb fémfelületet EPH-ra és villámvédelemre kell kötni. :D Mert ugye a villámvédelem is földelés, így EPH is valójában. Amúgy szabvány van rá. ;) MSZ 1600, létesítési szabályzat. ;) Az nem marad el, mert a szakértők az éves felülvizsgálaton ellenőrzik a jegyzőkönyveket. Nálunk 5 évenként kell újraméretni. Csak akkor kell bekötnünk a villámvédelembe, ha kiáll a gépház a tető síkjából, különben elég EPH-ra akasztani a vasakat :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Tiv.!!!! Láttam tegnap a verdád fűzfőn a strandnál parkolva a "susnyás" parkolóban. :icon4: Én kicsit messzebb álltam, mert délelőtt még tömegnyomor volt. :D Ne is mond. Olyan poros lett, mintha a sivatagban jártam volna. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Az nem marad el, mert a szakértők az éves felülvizsgálaton ellenőrzik a jegyzőkönyveket. Nálunk 5 évenként kell újraméretni. Csak akkor kell bekötnünk a villámvédelembe, ha kiáll a gépház a tető síkjából, különben elég EPH-ra akasztani a vasakat :D Nálunk is kilóg, be is van kötve. :icon4: 5 évente kell igen. Előírás, de sűrűbben az nem baj, ugye. ;) Ha okos a biztosító, megnézhetné a jegyzőkönyveket, vagy saját emberrel megméreti a villámvédelmet és ha baj van, akkor heló biztosítás. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Nálunk is kilóg, be is van kötve. :D 5 évente kell igen. Előírás, de sűrűbben az nem baj, ugye. :icon4: Ha okos a biztosító, megnézhetné a jegyzőkönyveket, vagy saját emberrel megméreti a villámvédelmet és ha baj van, akkor heló biztosítás. :icon4: 5 évente, vagy ha valamilyen alakítás volt ( pl. vezérléscsere) Tönkrevágta a fél telepet ( hűtők, szerver, telefonok...stb) van mit perkálni a biztosítónak Meg egy vonással kevesebb térerőt mutat a környéken a telenor.... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Nekem meg 7.9liter/100km hópihegombbal :icon4: Nekem ennyi, :icon4: de cserébe nem is megy úgy mint az 1,6. ;) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Nekem ennyi, :icon4: de cserébe nem is megy úgy mint az 1,6. ;) :D A hátsó felniből több, mint egy centit kitakart a sárvédő. :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Hogy egy biciklist betrafiznak, az okés :D De hogy már a lovakat sem hagyják békén! :icon4: ;) "A gyorshajtás sajnos mindennapos jelenség, bár leginkább nem egy ló szokta túllépni a sebességhatárt." Ez is dúrva azért! az oroszoknál a benzinkútnál felborul egy autó, és senki nem megy oda... :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Dáwid! Nem akarod a héten lepattintani azokat a faudikat? Ha az öreg elmegy szabira, az nem lesz 1 hónapig? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Dáwid! Nem akarod a héten lepattintani azokat a faudikat? Ha az öreg elmegy szabira, az nem lesz 1 hónapig? hubaccameg megint elfelejtettem :icon4: De igen, valahogy összehozzuk. Holnapodat tudod már nagjából? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Ez is dúrva azért! az oroszoknál a benzinkútnál felborul egy autó, és senki nem megy oda... :D Kimásztak, a sört meg nem ilyennel szállítják, miért érdekelte volna őket? :icon4: :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 hubaccameg megint elfelejtettem :icon4: De igen, valahogy összehozzuk. Holnapodat tudod már nagjából? :icon4: Ja, reggel 8-tól du 5-ig meló ;) hogy pesten éppen merre????? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július12, 2011 Megoszt Elküldve Július12, 2011 Ja, reggel 8-tól du 5-ig meló :icon4: hogy pesten éppen merre????? :D inkább az kéne, de majd beszorulok egy liftbe, és várlak :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts