Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

"Ennek lényege, hogy a járművekben egy nagyjából cigarettásdoboz méretű fedélzeti egységet – On Board Unit-ot (OBU) – helyeznének el, amit a tervek szerint a díjszedő társaság jelképes letétért biztosítana a tulajdonosoknak. A készülék helyzetét műholdas vagy mikrohullámú (DSRC) helymeghatározó eszközökkel folyamatosan rögzítik, s az adatokat rendszeresen továbbítják az elszámoló-központnak, így pontosan mérhető, melyik jármű, mikor, hány kilométert tett meg a díjköteles úthálózaton."

meg anyátok... mérnem egyből chipet a bőr alá?

Legalább működne a TMC...

Link to comment
Megosztás:

közép + végdob, vmiálló csövek, króm vég, szerelés kb 2,5 óra de már nem emléxem pontosan :P

am ha jólemléxem 60e cakkumpakk, azóta is fullos, nem zörög, nem libeg :P

Hamar kész lett, de nem tudjuk mennyiből :angry:

Nahh az nem is sok azt hittem jócskán 100 fölött volt!

Ott van az csak trükkösen... <_<

(jelöld ki!) :P

Link to comment
Megosztás:

Kombinálják a gpst a táblafelismerést meg a sávtartást. Máshogy nem tudom elképzelni.

Az emberi helyzetfelismerést gépekkel jelenleg nem lehet helyettesíteni. Győrben az ódi motorokat is kézzel rakják össze,mert a gép össze tudja rakni hibás alkatrészekről is.

Kombinálnak sokkal több mindent, mint ezt a kettőt.

Eleve a környezet figyelése sokkal bonyolultabb, mint ez a kettő együtt.

A GPS-t olyan szempontból nem használják szerintem, hogy itt most jobbra fog menni az út, vagy itt most meg kell állni mert tábla lesz.

Figyelni kell az előtted/mögötted/melletted haladókra, útviszonyokra, akár időjárásra is.

Szóval nem egyszerű.

Nem ezt a videót kerestem, de ez talán jobb is:

Link to comment
Megosztás:

Kombinálnak sokkal több mindent, mint ezt a kettőt.

Eleve a környezet figyelése sokkal bonyolultabb, mint ez a kettő együtt.

A GPS-t olyan szempontból nem használják szerintem, hogy itt most jobbra fog menni az út, vagy itt most meg kell állni mert tábla lesz.

Figyelni kell az előtted/mögötted/melletted haladókra, útviszonyokra, akár időjárásra is.

Szóval nem egyszerű.

Nem ezt a videót kerestem, de ez talán jobb is:

Szoktak valahol rendezni versenyeket is de ott is borúlnak össze vissza a járművek, már annak is örülnek ha egyáltalán célbaérnek! <_<

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ideje lenne már lecserélni a télit nyárigumira? Bár még sajna mindig nincs mire, csak hogy mennyire kapkodjak. Mert reggel 7re megyek dolgozni akkor 3-6'C van délután hazafele meg 18-20'C.

Persze azt az ötletet inkább ne hogy mindig vigyek magammal két garnitúrát és délután meg lecserélem! <_<

Link to comment
Megosztás:

Kombinálnak sokkal több mindent, mint ezt a kettőt.

Eleve a környezet figyelése sokkal bonyolultabb, mint ez a kettő együtt.

A GPS-t olyan szempontból nem használják szerintem, hogy itt most jobbra fog menni az út, vagy itt most meg kell állni mert tábla lesz.

Figyelni kell az előtted/mögötted/melletted haladókra, útviszonyokra, akár időjárásra is.

Szóval nem egyszerű.

Nem ezt a videót kerestem, de ez talán jobb is:

Vírust neki :angry: Kíváncsi leszek egy autóversenyre 20 év múlva. Feltöltik az új "mennyé'mintafranc v3.02" patch-et, és nézik mi történik? <_< forma1-et már 2 éve nem nézem, de lehet hogy addigra beköltözöm egy elhagyott katonai reptérre, pár astrával, meg egy zsigulival, és én leszek a morden remete :P

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi lennék rá hogy áll meg a zebrán, ha egy jó magyar gyalogos lépne elé <_<

LEHET, hogy sötétben a ninjaruhában bócorgó embereket hamarabb észrevenné ...

A hidegvérűeket hagyjuk ki.

Autóversenyt meg már most meg lehetne csinálni, egyetemek között szokott lenni.

Asszem focizó robotok is vannak.

Nagy pénz van ám ebben...

Link to comment
Megosztás:

Kombinálnak sokkal több mindent, mint ezt a kettőt.

Eleve a környezet figyelése sokkal bonyolultabb, mint ez a kettő együtt.

A GPS-t olyan szempontból nem használják szerintem, hogy itt most jobbra fog menni az út, vagy itt most meg kell állni mert tábla lesz.

Figyelni kell az előtted/mögötted/melletted haladókra, útviszonyokra, akár időjárásra is.

Szóval nem egyszerű.

Nem ezt a videót kerestem, de ez talán jobb is:

Én tudom,hogy az egyenrangú kereszteződésben,övezetben balról 70-nel X6-tal érkező hurkanyakú vagy a plázapi*** biztosan nem fog megállni. <_< A számítógép meg lehet mire kiszámolja,hogy nem tud megállni,addigra lehet,hogy már késő.Például.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek ideje lenne már lecserélni a télit nyárigumira? Bár még sajna mindig nincs mire, csak hogy mennyire kapkodjak. Mert reggel 7re megyek dolgozni akkor 3-6'C van délután hazafele meg 18-20'C.

Persze azt az ötletet inkább ne hogy mindig vigyek magammal két garnitúrát és délután meg lecserélem! <_<

Nem a celsius fok számít. 2-3fokban,esőben jobban tapad a nyári. Téligumi hóra,jégre kell,minden más esetben jobb a nyári.

Link to comment
Megosztás:

Én tudom,hogy az egyenrangú kereszteződésben,övezetben balról 70-nel X6-tal érkező hurkanyakú vagy a plázapi*** biztosan nem fog megállni. <_< A számítógép meg lehet mire kiszámolja,hogy nem tud megállni,addigra lehet,hogy már késő.Például.

Nem azt mondom, hogy üljünk át már holnap robotpilótás autókba, mert még nincsenek kész (főleg jogilag).

De azért ne légy olyan biztos benne, hogy ezek annyira buták.

Mire Te a fékre lépsz, eltelik 1-1.5 másodperc az észleléstől.

Szerinted hányszor tudja végigszámolni az autó ennek a tört része alatt, hogy meg KELL állni minél hamarabb?

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondom, hogy üljünk át már holnap robotpilótás autókba, mert még nincsenek kész (főleg jogilag).

De azért ne légy olyan biztos benne, hogy ezek annyira buták.

Mire Te a fékre lépsz, eltelik 1-1.5 másodperc az észleléstől.

Szerinted hányszor tudja végigszámolni az autó ennek a tört része alatt, hogy meg KELL állni minél hamarabb?

A gyalos észjárást még a NASA se tudja kiszámolni <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondom, hogy üljünk át már holnap robotpilótás autókba, mert még nincsenek kész (főleg jogilag).

De azért ne légy olyan biztos benne, hogy ezek annyira buták.

Mire Te a fékre lépsz, eltelik 1-1.5 másodperc az észleléstől.

Szerinted hányszor tudja végigszámolni az autó ennek a tört része alatt, hogy meg KELL állni minél hamarabb?

A hardware csak annyira okos,mint amennyire a software. Lehetetlen olyan sokrétű programot írni,amely ugyanúgy alkalmazkodik mint az emberi elme. Vagy ha csinálunk egyszer egy ilyen szerkezetet,akkor az 0.0001 sec alatt kiszámolja majd,hogy semmi szüksége az emberekre és különben is mi a f*szér csicskázok én ezeknek az alsóbbrendű lényeknek. <_<

Link to comment
Megosztás:

A hardware csak annyira okos,mint amennyire a software. Lehetetlen olyan sokrétű programot írni,amely ugyanúgy alkalmazkodik mint az emberi elme. Vagy ha csinálunk egyszer egy ilyen szerkezetet,akkor az 0.0001 sec alatt kiszámolja majd,hogy semmi szüksége az emberekre és különben is mi a f*szér csicskázok én ezeknek az alsóbbrendű lényeknek. <_<

Az Ítélet napja :angry:

Link to comment
Megosztás:

A hardware csak annyira okos,mint amennyire a software. Lehetetlen olyan sokrétű programot írni,amely ugyanúgy alkalmazkodik mint az emberi elme. Vagy ha csinálunk egyszer egy ilyen szerkezetet,akkor az 0.0001 sec alatt kiszámolja majd,hogy semmi szüksége az emberekre és különben is mi a f*szér csicskázok én ezeknek az alsóbbrendű lényeknek. <_<

Nem akarlak elkeseríteni, de ez nem valami eredeti ötlet :angry:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de ez nem valami eredeti ötlet <_<

Attól még én is így gondolom,hogy nem nekem jutott eszembe. :angry:

Bár az ember lehet fáradt is,leejti a telefont,felb*aszták az agyát,stb. A beprogramozott autó meg egyenletes teljesítményt nyújt bármikor.

Így lehet,hogy összességében hatékonyabb,mint egy átlag ember.

Link to comment
Megosztás:

Attól még én is így gondolom,hogy nem nekem jutott eszembe. :angry:

Bár az ember lehet fáradt is,leejti a telefont,felb*aszták az agyát,stb. A beprogramozott autó meg egyenletes teljesítményt nyújt bármikor.

Így lehet,hogy összességében hatékonyabb,mint egy átlag ember.

Nem ezt próbálom már az elejétől hangsúlyozni?

Az ember nem lát 360 fokban (egyszerre).

Nem lát sötétben.

Lehet fáradt.

stb

Ha elüt majd valamit az autó mert lassú a szoftver akkor lehet a reset gombot már cseszheted! Vagy majd olyankor vissza kell tölteni egy korábbi mentést? <_<

Ezek pedig a jogi aggályok, amiért ki tudja meddig nem lehet ezeket bevezetni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.