Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Tudom, hogy a ráírt számok wattban nem mondanak sokat az erősítő meg a hangszóró valós teljesítményéről.

Nem vitatkozásképpen, de elmesélek egy sztorit. Anno az egyetemen hetente rendeztünk bulikat és kisebb helyi bandák koncertjeit is hangosítottuk. Egy Behringer Europower 1500-asunk volt és 2 majd később 4 db 4-500 watt körüli ládánk. Az erősítőbe egy keverőpultból ment a jel, oda pedig egy számítógép nyomta egy Soundblaster Live-on keresztül. Az erősítőt mindig maxra állítottuk (a zaj szinte nulla volt), a winamp kb 5%-on ment, és a keverőpulton szabályoztuk a hangerőt és a hangszínt. Ha felhúztunk volna mindent tutira szétszálltak volna a hangfalak, de vigyáztunk rájuk. Évekig nyomtuk így és gyönyörűen szóltak, a falak meg remegtek egy emelettel feljebb is.

A cuccot nem mi válogattuk össze, hanem profik és ők adták a tippeket a használatához is. Valami olyasmi rémlik, hogy azt mondták, hogy a túlerősített jelek torzulnak és gyakrabban lehet bennük négyszögjel is, amit nem szeretnek a hangszórók.

Igaz, ez már régen volt. <_< Ha nincs igazam javítsatok ki.

Hella!

Az említett végfok 2 Ohm-on ad le 2x700w-ot, a hangosításra készülő hangfalaknak az esetek döntő többségében 8 Ohm az impedanciája, tehát a 2, 4-500w körüli hangfal még 2x 200w-ot se kapott maxra tekert erősítőnél. 4 hangfalnál (párhuzamba kötve) 4 Ohm az eredő ellenállás, ekkor a 4 hangfalra összesen 2x ~350w ment ki.

Link to comment
Megosztás:

Hella!

Az említett végfok 2 Ohm-on ad le 2x700w-ot, a hangosításra készülő hangfalaknak az esetek döntő többségében 8 Ohm az impedanciája, tehát a 2, 4-500w körüli hangfal még 2x 200w-ot se kapott maxra tekert erősítőnél. 4 hangfalnál (párhuzamba kötve) 4 Ohm az eredő ellenállás, ekkor a 4 hangfalra összesen 2x ~350w ment ki.

2 ohm egyébként nagyon necces egy végfoknak. Annak nagyon jónak kell lennie, hogy bírja.

Link to comment
Megosztás:

Faterom anno, mikor másodállásba tv-, videószerelő volt, akkor egy 100W-os autós erősítővel a bekapcsoláskor kilőtt egy 10W-os TV hangszórót. :D Koppanásgátló persze minek, bár a Videotonban is kikötötte. :D

Há-há!

Rögtön egy régi "emlék" jutott eszembe!

Katona voltam, 80-ban, jó kis rock zenekar a bakákból, én voltam a technikus, egy Bicske melletti kis faluban játszottunk.

(Az Edda akkor még szinte friss husi volt, sokat játszották pl. a 2 forintos dalt, stb!)

Éppen letették a srácok a lantot pár perc szünetre, a nehezen belőtt Marschal és Vermona erősítőket nem csavarták le!

A házi szerkesztésű három csatornás fényorgonán találtam valami igazítani valót. Kopasz nyák volt, doboz nélkül. A folytatást ki lehet találni!

Iszonyú nagyot szólt! Guggoló helyzetből-seggre estem ijedtemben! Mintha az AK47-est a fülem mellett sütötték volna el!

A hangfalak szerencsére nem sérültek, de minden voltam, csak jó fiú nem! <_<

Link to comment
Megosztás:

2 ohm egyébként nagyon necces egy végfoknak. Annak nagyon jónak kell lennie, hogy bírja.

Egyszerű ohm törvény!

Ha nagy teljesítményt akar az ember a 8 ohmon áthajtani, akkor ahhoz magas feszültség kell, amit egy autóban nagyon nehéz lenne előállítani!

Az akkuról hajtott végfoknak a 12V-os tápfesz miatt szoktak 2 ohmos bégetőt használni.

Ez azzal jár, hogy iszonyatos áramot kell a vezetékeknek meg a hangszóró lengőtekercsének kibírnia!

Ezért a nagy keresztmetszet, az aranyozott a csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű ohm törvény!

Ha nagy teljesítményt akar az ember a 8 ohmon áthajtani, akkor ahhoz magas feszültség kell, amit egy autóban nagyon nehéz lenne előállítani!

Az akkuról hajtott végfoknak a 12V-os tápfesz miatt szoktak 2 ohmos bégetőt használni.

Ez azzal jár, hogy iszonyatos áramot kell a vezetékeknek meg a hangszóró lengőtekercsének kibírnia!

Ezért a nagy keresztmetszet, az aranyozott a csatlakozó.

Gyárilag 4 ohmos, de amúgy igaz. <_<

Link to comment
Megosztás:

Az első hozzászólás többi része is ilyen gyorsasággal oldódjon meg <_< Nekem kicsit többet kell majd készülnöm a műszakira :D

Már megoldódott. Nincs most pénzem kormányműre, ezért letöröltem róla az olajat, aztán műszaki előtt megint letörlöm. :D :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, uj vagyok itt es a kovetkezo a kerdesem, van egy 93 as opel astram, 1.7 XDTL szetment benne a vezermuszij spanolo es ledobta a vezermuszijat , szetment az osszes szelephimba , egyebb baj nem latszik rajta , de vennek egy komplett hengerfejet bele, csak az a gond hogy a bontobann kerik a motor referenciaszamat , ijet en nem tudok adni .........mivel az osszes pairjait elloptak..........................es nem tudok ujat csinaltatni mindaddig amig be nem megyek az autoval a muszaki vizsgat vegzo muhelybe!!!!!! dehat az auto nem mukszik........szoval uj papirok nem lesznek egyelore....Ti mit tanacsoltok??????mit tudok mondani a bontobann honnan vegyek referenciaszamot?????egyaltalann mik a pontos adatai egy ijen motornak????

Nagyonn csipem az autot, es tenyleg meg szeretnem csinalni .......de muhely kizarva , rengeteget kernek egy ijen meloert, min 1000 euroval ijesztgettek......

hazilag olcsobban kijovok , es nem is az elso amit csinalnek az udvaronn!!Szoval please help............koszike

Link to comment
Megosztás:

Breki!

De jól tetted,hogy leírtad a corsa b topikba hogyan jön szét a középkonzol! Tudod az a két kis rohadt torx csavar hátulról becsavarva,ha nem írod le még lehet mindig azt keresném hogyan jön le az előlap! <_<

Szóval hálás köszönet!

Beszereltem a tigra órát is,azt viszont csak beraktam és működött,nem kellett kábelt húzgálni szerencsére.

Minden működik benne,holnap kérek kölcsön gps-t,megnézem mennyit csal az óra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.