Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A C14NZ nél még mindig 60 E km a vezérlés ajánlott csereintervalluma? Aztán néha kibír 100 at is.

Lebontottam tegnapelőtt délelőtt a légszűrő- fojtószelep slagokat, a fojtószelepházba bekukkantottam, a két karteres csövet kiütögettem, kifújtam - volt bennük sárga szmötyi, a beöntő kupakon is.

Áhh mondom nézzünk rá a vezérlésre, ok 2 részes a fedele, ezt megtanultam - aki legutoljára összerakta azt meg lelövöm. A vízpumpa és a generátor közötti csavart azt kihagyta- lusta volt hosszú dugókulccsal dolgozni. Így van a hátsó részen egy kb milis rés lent -felfelé, tehát bármi potyog folyik az kapásból ott bejuthat.

A szíj , görgő, pumpa egyben van, nem látni semmi nagyobb rendellenességet, kosz a védőtokon belül a fedélen volt, megmostam, megszárítottam. Vissza. Csavart meg pótlom valahogy. Az biztos, hogy nem lesz egyszerű behajtani.

Ékszíj kopott a tárcsák is vacaknak tűnnek, de nem vagyok a Csekonics, hogy még ez is beleférjen.

A szelepfedél-tömítést kivágtam/ ....sztam, mert kb 1 éve úgy hajtottam be, hogy 2 csavarnál túlhúztam és túl vékony lett, folyott az olaj. Most közel se húztam le annyira a csavarokat- ami érdekes, hogy tőkék mellett láttam némi koszt az olajban. Előző leszedésnél a szokásos sötétbarna színen , az üzemeléskor szokásos felégésen kívül semmi sem volt. Az olajozásnál szükséges furatok hol vannak?

Eléggé úgy néz ki a dolog, hogy a kartertömítés cserénél, egy kis belső mosást is kell csinálni. Valami nem túl drága olaj+ mosódalék.

A termosztát csonknál a guminál folydogál a nedű, odébbraktam, húztam rajta. Üzemmelegen nem folyik nem is csöpög, de egyébként, a motortartó bak az szépen ázik miatta. A hűtőnél a keretnél csöpög, de ezt tudom orvosolni egy tömítő oldattal. Előtte ezt is mosni kell- sajnos látszik a kiegyenlítőben.

Pedig szigorúan desztvízzel+ fagyállóval töltök utána.

BTW jé a légszűrő alján az a gumiharang, csőcsatlakozó a koszt vagy a nedvességet hivatott levezetni, sose láttam még.

Elküldve
  webshark írta:
Sziasztok!

A C14NZ nél még mindig 60 E km a vezérlés ajánlott csereintervalluma? Aztán néha kibír 100 at is.

Lebontottam tegnapelőtt délelőtt a légszűrő- fojtószelep slagokat, a fojtószelepházba bekukkantottam, a két karteres csövet kiütögettem, kifújtam - volt bennük sárga szmötyi, a beöntő kupakon is.

Áhh mondom nézzünk rá a vezérlésre, ok 2 részes a fedele, ezt megtanultam - aki legutoljára összerakta azt meg lelövöm. A vízpumpa és a generátor közötti csavart azt kihagyta- lusta volt hosszú dugókulccsal dolgozni. Így van a hátsó részen egy kb milis rés lent -felfelé, tehát bármi potyog folyik az kapásból ott bejuthat.

A szíj , görgő, pumpa egyben van, nem látni semmi nagyobb rendellenességet, kosz a védőtokon belül a fedélen volt, megmostam, megszárítottam. Vissza. Csavart meg pótlom valahogy. Az biztos, hogy nem lesz egyszerű behajtani.

Ékszíj kopott a tárcsák is vacaknak tűnnek, de nem vagyok a Csekonics, hogy még ez is beleférjen.

A szelepfedél-tömítést kivágtam/ ....sztam, mert kb 1 éve úgy hajtottam be, hogy 2 csavarnál túlhúztam és túl vékony lett, folyott az olaj. Most közel se húztam le annyira a csavarokat- ami érdekes, hogy tőkék mellett láttam némi koszt az olajban. Előző leszedésnél a szokásos sötétbarna színen , az üzemeléskor szokásos felégésen kívül semmi sem volt. Az olajozásnál szükséges furatok hol vannak?

Eléggé úgy néz ki a dolog, hogy a kartertömítés cserénél, egy kis belső mosást is kell csinálni. Valami nem túl drága olaj+ mosódalék.

A termosztát csonknál a guminál folydogál a nedű, odébbraktam, húztam rajta. Üzemmelegen nem folyik nem is csöpög, de egyébként, a motortartó bak az szépen ázik miatta. A hűtőnél a keretnél csöpög, de ezt tudom orvosolni egy tömítő oldattal. Előtte ezt is mosni kell- sajnos látszik a kiegyenlítőben.

Pedig szigorúan desztvízzel+ fagyállóval töltök utána.

BTW jé a légszűrő alján az a gumiharang, csőcsatlakozó a koszt vagy a nedvességet hivatott levezetni, sose láttam még.

Kibírja akár a 120ezer kilómétert is, szerencse kérdése, csak nem éri meg reszkírozni. Az olajjáratkokra gondolsz a hf-ben? Az a gumiharang egy másik műanyag dobozba csatlakozik a sárvédő mögött.

Elküldve
  invictus írta:
Köszi. Szerdán vizsgázom, csüt veszem át az ótót, és szerintem hazafele esélyes a dolog. De majd szólok, hogy alakulnak a dolgaim. :D

A számomat tudod még? :)

Elküldve
  zotya975 írta:
Most nem is a vásárlással lenne gondom hanem a fentartással. :D Majd egyszer remélem.... :D Klikk!

Hát ezen aztán kiélhetnéd a barkácsszenvedélyedet, Tomihoz csatlakozom a véleményemmel, Omegát csak akkor, ha sok felesleges pénzed és időd, nameg egy tartalék autód van.

  Alex0403 írta:
Jó...hiszek neked :D Akkó legközelebb bekóstollak :D

...

Sörivó versenyre ne hívd ki :D Tényleg, Ádám, Sörös Sanyival versenyeztél már?

  zotya975 írta:
Mivel olyan sok autóval még nem mentem nincs mihez hasonlítanom, az enyémhez képest meg jól ment. :)

Asszem 65paci, csak éppen nem egy tonnás a bódé.

Kevesebb az, inkább 50 körül lehet, viszont vagy 400 kilóval könnyebb... :D

Elküldve
  epk947 írta:
Itt van hasonló NEKED a negyedéért: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...a_b_mv6-4417984 Az árkülönbözetből 1 évig tankolhatod! :D

Vagy ez: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega...utomata-4430397

Istenuccse, ha a garázsomba beférne, lecserélném a jó öreg Fastrát erre! (Gondolkozom rajta, hogy lukat vágjak-e neki a garázs ajtón... :D )

Azért azt remélem tudod, hogy ezekre a vételár többszörösét kéne költeni, hogy rendben legyenek... :)

  zotya975 írta:
Akkor légyszives dobj egy linket hol tudok venni új első taposólemezt. :D

Hát kösz, én 3000-ért kétszer beszerelem neked. :D

A másodikat néztem én is, csak nem értem miért harmadannyi mint amit én linkeltem. :D

Ebből egyszer akár fordítva is :D Bocs.

Elküldve
  Mc-elek írta:
neked is volt már szakadás...meg nekem is :D

Pont ezért írom, hogy nem éri meg kockáztatni.

  FPepe írta:
Hát ezen aztán kiélhetnéd a barkácsszenvedélyedet, Tomihoz csatlakozom a véleményemmel, Omegát csak akkor, ha sok felesleges pénzed és időd, nameg egy tartalék autód van.

Kevesebb az, inkább 50 körül lehet, viszont vagy 400 kilóval könnyebb... :)

Hát ez az, az astrán már legalább annyit elértem, ha gond van legalább a hiba okát meg tudom állípítani, olyan sok elektronika nincs benne.

A forgalmi szerint X12XE 48KW, az úgy 65 paci. 16 szelep, meg úgy láttam hengerenkéntis, de ebben nem vagyok biztos. Még a gyertyákat is csak telefonos segitséggel találtam meg. :D

Elküldve
  zotya975 írta:
Kibírja akár a 120ezer kilómétert is, szerencse kérdése, csak nem éri meg reszkírozni.

Az olajjáratkokra gondolsz a hf-ben?

Az a gumiharang egy másik műanyag dobozba csatlakozik a sárvédő mögött.

Tudom, nem fogom megvárni, hogy valami szétdarálja....

- Igen, a csapágyak tőkéknél, látszik a furat, de hol megy le a nafta a HF-be?

-Láttam, úgy leffegett, hogy csak néztem. Egy csavar tartja.

A többit a ....tromosban.

Elküldve
  CoolAdam írta:
mennyinél????? :D :D :) :D :D

130-140 óra szerint. Hogy ténylegesen mennyi volt, nem tudom, akkor még hallani sem lehetett GPS-ről... :D De jól mentek, mennek azok a kis szutykok. 40Le, <700kg...

Elküldve
  Alex75 írta:
130-140 óra szerint. Hogy ténylegesen mennyi volt, nem tudom, akkor még hallani sem lehetett GPS-ről... :) De jól mentek, mennek azok a kis szutykok. 40Le, <700kg...

Lejtő, 120km/h hátszél? :D

Elküldve
  webshark írta:
Tudom, nem fogom megvárni, hogy valami szétdarálja....

- Igen, a csapágyak tőkéknél, látszik a furat, de hol megy le a nafta a HF-be?

-Láttam, úgy leffegett, hogy csak néztem. Egy csavar tartja.

A többit a ....tromosban.

Hát ahogy most nézem egy lyukat látok a 2-3 henger között a leömlő felől amibe ha levegőt fújok a tőkék helyén sziszeg, visszafolyó meg van több vastag lyuk is.

Elküldve
  hakapeszimaki írta:
Szerintem aki bontott féktárcsát,fékbetétet,tömítéseket,vízpumpát,lengéscsillapítót,benzinszivattyút,l

ambda szondát... stb épít be az sikeres ember nem lehet! :D

De a bontóban leflexelt,majd behegesztett küszöbök is érdekesek lennének.

Nagyon olcsó szervizbe hordom.

Sikeres emberek nem ebben az árkategóriában vesznek autót :D (viszont annál inkább vesznek bontott lambdaszondát, mert lehet hogy nincs kedvük 50-60-70ezerért megtudni hogy tényleg az -e a baja :D )

  hakapeszimaki írta:
Most akkor szar vagy nem szar az Opel Corsa ha még egy motor nélküli 12éves BMW-t sem kapok érte?

:) :D Corsáért elég sok mindent nem lehet kapni. Pl.: egy szutyok, használhatatlan totálkáros, f.ssá lőtt Bentley Turbo R-t, de még egy kiégett Gallardo-t sem. Tényleg sz.r :D

Elküldve
  Mc-elek írta:
nesze nekem.... :)

van egyébként valakinek ilyen?

Az enyém gyári elektromos....Nincs bajom vele, de télen bizony figyelni kell rá...Hajlamos lefagyni, és ha a jég miatt nem tudja kitolni az antennát, akkor nagy kárt tud csinálni magában :D

Elküldve
  zotya975 írta:
130-as végsebességet olvastam több helyen is. :)

1100 ccm-es VW licensz alapján készült motorok voltak benne. Némi kézügyességgel, ill. vállalkozó szellemmel durva kis gépeket lehet faragni belőlük, 55-60 Le-ig viszonylag egyszerűen...

Elküldve
  Mc-elek írta:
bennem??? :D

és gyárilag van benne?

és milyen egyéb extrák vannak még?

Miért magázódunk? :D

Elektromos ablak, elektromos fűthető tükör, elektromos antenna, központi zár, riasztó, lufis kormány, lufis műszerfal.....aszem ennyi. De miért kérded? :)

Elküldve
  Alex75 írta:
1100 ccm-es VW licensz alapján készült motorok voltak benne. Némi kézügyességgel, ill. vállalkozó szellemmel durva kis gépeket lehet faragni belőlük, 55-60 Le-ig viszonylag egyszerűen...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.