Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hakapemiszaki (vagy ki :P) már linkelte, de ez friss hír. -> Visit My Website

Egyébként tényleg jó dolog, hogy 8-13 éves autókat visszahívnak még most is. :) Opelnél mikor lesz ilyen? :) Bár engem nem tudnak már értesíteni, mert a negyedik tulajdonosa vagyok az Astrámnak. :D

De tudnak :D

Lekérik az adatokat a nyilvántartóból. :D

Link to comment
Megosztás:

Zotya láttad a napfogyit? Akarsz beszélni róla? :D

Baca meg elfelejtettem, :) majd megnézem az ismétlést. :o

főleg az az ecset a jobb felső sarokban!!! :D :P ez a finommunkákhoz kellett?? :D :D

Nem a régészek használnak ecsetet, amikor nagyon ósdi régi dolgokat ásnak elő?...vagy tudomisén.... :) :D

Link to comment
Megosztás:

Jaa! Fehérváron megtaláltam munkatársam segítségével (bocs, aki előtt a belső sávból berongyoltam jobbra az utcába, kicsit későn szólt munkatárs, hogy ez az az utca :D :P :o) a Tungsram boltot és vettem egy pár GE Megalight Ultra +90% H4 izzókat 3885Ft-ért. :D Mondta a hölgy, hogy január 15-től drágulnak, úgyhogy szerintem jövőhéten még betérek egy pár H1-esért a ködlámpákba (asszem az kell bele :D), ugyanúgy Megalight Ultra +90%-ot kapnak azok is. Amúgy csak tartalékba vettem a H4-eseket. :)

Akkor ott és az volt, ahogy mondtam, ugye? :D

És ott simán le tudod műszakiztatni, próbálj meg itt levizsgáztatni egy saját építésű autót. :D

Na ja- Euróbában itthon a legszigorúbb a műszaki vizsga, ezt már több helyről hallottam. Pl. Áámerikában sok államban nincs műszaki vizsga, viszont ami az autón van, annak működnie is kell, különben keményen büntetnek + a biztosítást is szigorúan veszik.

Ha lehetne, én is megpróbálnék ilyen autót venni-összerakni, mondjuk egy Caravánt... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. :)

Remélem nekem is :D A kép készülte óta megadta magát a szelepfedéltömítésem, meg terepeztem egyet a múltkor, úgyhogy most vegyesen olajos-sárpöttyös, némi útrúl felvert sós-lével kifehérítve :) Tavaszig nem megyek bele összevizezni, mert nem akarom lefagyasztani szegényt :D

Most néztem olajszintet, és észrevettem,hogy a hengerfej oldala a blokkig olajos... nézegetem, és a beöntő felöli oldalon engedi, sztem nem cseréltünk ujra, és a régi megadta már magát.

Ha a hf és vezteng ház között engdné, akkor az nem megy felfelé ugye? Remélem,hogy nem onnan engedi, és a szelep deklit kell csak levenni, és kicserélni az ottani tömítést.

Link to comment
Megosztás:

Most néztem olajszintet, és észrevettem,hogy a hengerfej oldala a blokkig olajos... nézegetem, és a beöntő felöli oldalon engedi, sztem nem cseréltünk ujra, és a régi megadta már magát.

Ha a hf és vezteng ház között engdné, akkor az nem megy felfelé ugye? Remélem,hogy nem onnan engedi, és a szelep deklit kell csak levenni, és kicserélni az ottani tömítést.

Hát egy minimálisat "elmászik" a koszon, de nagyon magasra nem hiszem hogy felmenne. Ha jóval fölötte van, akkor az a szelepfedél tömítés lesz. (de csuvázd le tisztára, és nézegesd. Akkor tutira látod hogy merről megy merrefelé. :D )

Link to comment
Megosztás:

Ő Futó Gabi opel16v a fórumról . :)

149433-20110104-aIZz9Q.jpg

Hakapemiszaki (vagy ki :D) már linkelte, de ez friss hír. -> Visit My Website

Egyébként tényleg jó dolog, hogy 8-13 éves autókat visszahívnak még most is. :) Opelnél mikor lesz ilyen? :D Bár engem nem tudnak már értesíteni, mert a negyedik tulajdonosa vagyok az Astrámnak. :D

Ott volt a pont. Az adatbázisból kérik le jó pénzért. :P

Link to comment
Megosztás:

Hakapemiszaki (vagy ki :D) már linkelte, de ez friss hír. -> Visit My Website

Egyébként tényleg jó dolog, hogy 8-13 éves autókat visszahívnak még most is. :) Opelnél mikor lesz ilyen? :D Bár engem nem tudnak már értesíteni, mert a negyedik tulajdonosa vagyok az Astrámnak. :o

Szerintem okos marketing. A HUGY (ez komoly :D ) alvázszámú 97-2002-ig gyártott swiftek csak egy részét szerelték Berva gólyalábbal.Aztán nem igaz,hogy nem tudják Esztergomban,hogy pontosan mettől meddig szerelték be a problémás alkatrészeket.

Persze gondolhatnánk azt is,hogy azoknak is nagy részét lecserélték már,de Suzuki márkaszervizes mondta,hogy ezeknek az autóknak nagy része még a gyári Michelin gumikkal,gyári fékbetét-vasakkal fut. :D :)

Alulról láttam a miénket 5éves korában...hát bazz úgy nézet ki,mint a cocialista autók tizenéves korukra.Alvázvédelem=0. Meg azokra a lengőkarokra sem pazarolták az anyagot. :D

Olyan az egész,mintha 1990-ben megvették volna az A Corsa licencét,Opel motorokat szállított volna,a kasztnit meg a lehető legolcsóbb alkatrészekből összedobálták volna,majd gyártották volna 2003-ig. :D

Ha a Suzukinak lenne egy kis önkritikája, akkor mondjuk 4-500eFt os roncsprémiummal visszavenné az összes swift 1-et. :P

Link to comment
Megosztás:

Szerintem okos marketing. A HUGY (ez komoly :D ) alvázszámú 97-2002-ig gyártott swiftek csak egy részét szerelték Berva gólyalábbal.Aztán nem igaz,hogy nem tudják Esztergomban,hogy pontosan mettől meddig szerelték be a problémás alkatrészeket.

Persze gondolhatnánk azt is,hogy azoknak is nagy részét lecserélték már,de Suzuki márkaszervizes mondta,hogy ezeknek az autóknak nagy része még a gyári Michelin gumikkal,gyári fékbetét-vasakkal fut. :P :D

Alulról láttam a miénket 5éves korában...hát bazz úgy nézet ki,mint a cocialista autók tizenéves korukra.Alvázvédelem=0. Meg azokra a lengőkarokra sem pazarolták az anyagot. :D

Olyan az egész,mintha 1990-ben megvették volna az A Corsa licencét,Opel motorokat szállított volna,a kasztnit meg a lehető legolcsóbb alkatrészekből összedobálták volna,majd gyártották volna 2003-ig. :)

Ha a Suzukinak lenne egy kis önkritikája, akkor mondjuk 4-500eFt os roncsprémiummal visszavenné az összes swift 1-et. :)

Azért annyira nem rosszak azok. Ex asszony megkapta az apjától az 1.0 full fapad suzukiját pár éve. Az első szériás magyarországi volt. kb. 45 ezer km volt benne. Most már jóval több, kb 20 éves. De baxus a kipuffja csont száraz, és egyáltalán nem kormos. kicsit vakrozsdás, de teljesen gyári minden cucc rajta. Az a kis varrógép motor elég dinamikusan viszi azt a kis kasztnit, szervizköltsége gyakorlatilag nulla. Persze olajcserét, és a fékbetéteket leszámitva. Hihetetlenül megbizható, és gazdaságos kisautó. Persze csattanni nem jó vele. Ez a gyengéje. A gyári kasznin sehol egy rozsdapötty husz éves korában sem. Pedig napi használatban van télen nyáron. 4 évig ebédkihordást csinált vele naponta.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem okos marketing. A HUGY (ez komoly :P ) alvázszámú 97-2002-ig gyártott swiftek csak egy részét szerelték Berva gólyalábbal.Aztán nem igaz,hogy nem tudják Esztergomban,hogy pontosan mettől meddig szerelték be a problémás alkatrészeket.

Persze gondolhatnánk azt is,hogy azoknak is nagy részét lecserélték már,de Suzuki márkaszervizes mondta,hogy ezeknek az autóknak nagy része még a gyári Michelin gumikkal,gyári fékbetét-vasakkal fut. :D :D

Alulról láttam a miénket 5éves korában...hát bazz úgy nézet ki,mint a cocialista autók tizenéves korukra.Alvázvédelem=0. Meg azokra a lengőkarokra sem pazarolták az anyagot. :o

Olyan az egész,mintha 1990-ben megvették volna az A Corsa licencét,Opel motorokat szállított volna,a kasztnit meg a lehető legolcsóbb alkatrészekből összedobálták volna,majd gyártották volna 2003-ig. :)

Ha a Suzukinak lenne egy kis önkritikája, akkor mondjuk 4-500eFt os roncsprémiummal visszavenné az összes swift 1-et. :)

Kicsit elfogult vagy szerintem. :D

Semmivel sem rosszabb az alvázvédelme azoknak a Swifteknek mint bármelyik korabeli kocsinak.

A futómű alkatrészek(hátsó lengőkarok stb) ugyanazt a védelmet kapták mint a karosszéria csak a fényt nem.

"nyírfa szürke " alapozót és "ED"-t közbenső festéket.Ezeket az alkatrészeket belógatták a kasztniba és azzal együtt mentek végig a merítő kádakon majd a kemencéken.

Az elszíneződést a hegesztési varratoknál láthatod ami máshogy reagált a savfürdőre pl.

Ezekből a swiftekből csak akkor látsz rohadni vagy rozsdásodni,ha sérült volt.

Pár éve vett vissza a gyár az elsőkből néhányat.

Szétszedték őket és megvizsgálták a korrózió és üregvédelmet.

Nem volt semmi bajuk.

A kérdéses gólyalábak pedig a beszállítónál lettek festve úgy érkeztek a gyárba.

Én tudom mert ott voltam. :D

15. éve vagyok minőségellenőr az esztergomi gyárban. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.