Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Semmi akadálya, bontóból beszerezhető, aztán már "csak" be kell kábelezni, Tech műszerrel beállíttatni a motortipusnak megfelelően, és már van is :D

ismersz valakit aki ebben segíteni tudna nekem?

Elküldve
ismersz valakit aki ebben segíteni tudna nekem?

A bontós részben igen, keresd meg Rattesid Dénes cartársat ez ügyben. A beszerelés más tészta, abban max nyáron tudok segíteni, ilyen időben nem megyek ki a szükségesnél többet a lakásból :D

Elküldve
54Ah-s akksit max 5,4A-rel lehet tölteni és mivel max 2,65V lehet cellánként a feszültség, így 15,9 a max töltőfesz. Egy volttal léptem túl, kérlek ne haragudj. :) Azért volt 1V volttal több, mert ennyire pontosan nem lehet állítani sajnos, izzót meg nem akartam még sorba kötni vele pluszba. Az 5A-t meg szépen be lehet állítani rajta. Amúgy 11Volttól 39Voltig lehet állítani a töltő feszültségét és max 40Amperrel tud tölteni feszültségtől függetlenül. A feszültséget meg állandó szinten tartja. Ilyen a vasúti szelénes egyenirányítós akkumulátortöltő nagyjából. :D Ki is hiányzott elektróról? :D

Régen jártam iskolába, de 2,2 volt/ cella és így 14 volt volt a maximális feszkó, amit az aksinak adni lehetett abban az időben, és azóta nem hallottam történelmi áttörést, és gyanítom ha lett is volna, neked nem olyan aksid van. Generátor sem véletlenül tölt 14el.. a töltőáram pedig a 10edes törvény miatt rendben van :)

Elküldve
GyIK-ba írtam róla leírást, hogy kell beszerelni, amivel BC beépítési lavinát indítottam el kb. :)

Azt a lavinaindító leírást ki lehetne egészíteni már a cc bekötésével :D Illetve a diag csati bekötéde benne van már?

Elküldve
Azt a lavinaindító leírást ki lehetne egészíteni már a cc bekötésével :D Illetve a diag csati bekötéde benne van már?

Mivel nincs még CC-m így nehéz is lesz. A diag csati bekötése meg szerintem le van írva, mindkét fajta csatlakozóhoz.

Elküldve
Mivel nincs még CC-m így nehéz is lesz. A diag csati bekötése meg szerintem le van írva, mindkét fajta csatlakozóhoz.

Nem feltétlenül neked kell a cc-t ha neked nincs, de másnak már van. :D Akkor kiegészítetted, mert utoljára mikor néztem még nem volt :)

Elküldve
Régen jártam iskolába, de 2,2 volt/ cella és így 14 volt volt a maximális feszkó, amit az aksinak adni lehetett abban az időben, és azóta nem hallottam történelmi áttörést, és gyanítom ha lett is volna, neked nem olyan aksid van. Generátor sem véletlenül tölt 14el.. a töltőáram pedig a 10edes törvény miatt rendben van :D

Ez gondozásmentes kalciumos akksi, 6 cellás.

Nem feltétlenül neked kell a cc-t ha neked nincs, de másnak már van. :) Akkor kiegészítetted, mert utoljára mikor néztem még nem volt :)

Sosem egészítettem ki, nem is tudom szerkeszteni. :D Mindig is ott volt az a leírásban.

Elküldve
Ez gondozásmentes kalciumos akksi, 6 cellás.

Sosem egészítettem ki, nem is tudom szerkeszteni. :D Mindig is ott volt az a leírásban.

Sztem akkor is 14 voltal tölt a generátor :) Eyszer feltöltötted 17 voltal az első indítás leveszi belőle azt a töbletet.

Akkor halucináltam :D ott van tényleg :)

Elküldve
akkor halucináltam :) ott van tényleg :D

Nem azt írtam, hogy 17V-ot mértem az akksi kapcsain üresen, ennyivel töltöttem. 14,22 lett benne amikor lekapcsoltam a töltőt. Amúgy 14,4V-tal tölt a generátor. A generátor meg sose fogja neked feltölteni teljesen az akksit. :)

Elküldve
Nem azt írtam, hogy 17V-ot mértem az akksi kapcsain. 14,22 lett benne amikor lekapcsoltam a töltőt. Amúgy 14,4V-tal tölt a generátor. A generátor meg sose fogja neked feltölteni teljesen az akksit. :D

Egyes kutatások szerint nem is szabad feltölteni teljesen, legalábbis a hibrid autóknál így igyekeznek hosszú életet adni az aksiknak, hogy nem töltik fel teljesen, és lemeríteni se merítik teljesen haználat közben.

Elküldve
Régen jártam iskolába, de 2,2 volt/ cella és így 14 volt volt a maximális feszkó, amit az aksinak adni lehetett abban az időben, és azóta nem hallottam történelmi áttörést, és gyanítom ha lett is volna, neked nem olyan aksid van. Generátor sem véletlenül tölt 14el.. a töltőáram pedig a 10edes törvény miatt rendben van :D

2.4V a gázosodási határ ez adja a 14.4-et.

Gondozásmentes akksiknál, meg zselésnél alkalmazzák a 2.3V-os kapocsfeszt ez ad 13.8V-ot így tuti nem lesz gázosodás, de ha neadjisten van is akkor van az akksiban egy katalizátor ami visszaalakítja a gázt.

Amúgy meg tökmindegy mennyire töltöd ha van PBSO4 az oldatban akkor már szulfátosodni fog, ez meg igaz egy akármennyire is kicsit merült akksira.

Elküldve
Egyes kutatások szerint nem is szabad feltölteni teljesen, legalábbis a hibrid autóknál így igyekeznek hosszú életet adni az aksiknak, hogy nem töltik fel teljesen, és lemeríteni se merítik teljesen haználat közben.

A korszerű hibridekben lítium akksik vannak az teljesen más technológia.

Ha túlmeríted akkor a következő töltésnél esélyes hogy olyan gázképződés lesz hogy felrobban az akksi...

Ha meg megelégszel a nem teljesen feltöltött akksival akkor jelentősen növelheted az élettartamot (pl egy 4.2V-os cellát csak 4.1V-ig töltesz fel)

Amúgy sincs sok teteje a lítium akksit fullra tölteni mert a töltések utolsó 10-20%-ának bevitele jóval tovább tart mint az előtte levő 80-90%.

Autónál ez ugye nagyon nem mindegy hogy 1 órát töltesz vagy 4-et...

Elküldve
Ember jött, hogy azonnal kell neki, mert berobbant a szélvédője. Mit kellett volna tennem?

Adni neki egy darab takarófóliát, meg egy tekercs szigszalagot :D :)

Pepe!Szerinted van megkímélt 17DR eladó itthon? :D

Van. Csak külön kell bódét venni, és külön motort hozzá. 2 napja boltoltam generátort a Debreceni sráccal (igen, még mindig onnan vásárolok :) ) és mondta hogy megint van 3 faca dízele dojcsiából, ha valakinek kell, akkor ott vannak :P

Elküldve
Tőlem még nem volt:

Boldog névnapot Dáwid cartárs!!!

Köszi-köszi.

Ja tényleg.

Névnapot Dáwid, bár ilyen formációban nincs ma névnap, max Dávid. :D

Köszi. Igen tudok róla, valami szerencsétlen sok-sok évvel ezelőtt elírta, aztán azóta így van a naptárban... :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.