Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Majdnem olyant indítottál el, mint a dízel-benzines vita :D

Nekem kéne ABS, de nincs. Rossz dolog, amikor nyomod a féket, egy ideig lassul, aztán blokkol, és hirtelen már nem lassul úgy, felengedni, újrapróbálkozni...

Persze ezt Neked magyarázzam?

Haverom ugyan így volt az ASR-rel. Áhh, az nem kell, szar, lassú, minden. Amíg egyszer ki nem próbálta. Onnantól nagyon kéne.

És nekem is. Nem kell tökighóban legalább azzal vacakolni, hogy valahogy gyorsuljál. Nyomod a gázt, és a gumik megteszik ami tőlük telik.

Vannak olyan helyzetek, amikor ezek a rendszerek nem segítenek, de azért ezek statisztikai szempontból alulmaradnak, épp ezért építik be a gyárak. :lol:

Én az ESP-vel vagyok így. :lol: Az az egy dolog jó a szolgálati kocsimban. :lol: Kézifékes kifarolás előtt ki kell kapcsolnom, mert belenyúl az állatja. :D Párszor már megcibáltam, hogy mit csinál és szépen korrigálta az akcióimat. :) Többiek meg fostak és kapaszkodtak. :D :D Amúgy itt az ESP-ben benne van az ASR is, de mikor bazi nagy hó volt, nem kellett neki dolgoznia, mert eltudtam úgy indulni, ahogy kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Én az ESP-vel vagyok így. :lol: Az az egy dolog jó a szolgálati kocsimban. :D Kézifékes kifarolás előtt ki kell kapcsolnom, mert belenyúl az állatja. :D Párszor már megcibáltam, hogy mit csinál és szépen korrigálta az akcióimat. :lol: Többiek meg fostak és kapaszkodtak. :D :D Amúgy itt az ESP-ben benne van az ASR is, de mikor bazi nagy hó volt, nem kellett neki dolgoznia, mert eltudtam úgy indulni, ahogy kell. :)

Nemigazán értem, hogy tudják ASR nélkül eladni az ESP-t.

De adják.

Fordéknál van ilyen, hiába pörög a kerék ahogy nyomod neki, semmit nem avatkozik be.

Viszont ha egy kicsit elkezdi tolni az elejét, vagy akármi, egyből villog.

Meg talán Fiatban is ültem olyanban, ami csak keresztbencsúszásra volt hajlandó életjeleket mutatni.

Link to comment
Megosztás:

Nemigazán értem, hogy tudják ASR nélkül eladni az ESP-t.

De adják.

Fordéknál van ilyen, hiába pörög a kerék ahogy nyomod neki, semmit nem avatkozik be.

Viszont ha egy kicsit elkezdi tolni az elejét, vagy akármi, egyből villog.

Meg talán Fiatban is ültem olyanban, ami csak keresztbencsúszásra volt hajlandó életjeleket mutatni.

Másik ilyen fosvágenben viszont csak ASR van. Az zárt terű mondjuk, lehet azért. Az enyém platós kivitel, dupla kabinnal.

Link to comment
Megosztás:

Én az ESP-vel vagyok így. :lol: Az az egy dolog jó a szolgálati kocsimban. :D Kézifékes kifarolás előtt ki kell kapcsolnom, mert belenyúl az állatja. :D Párszor már megcibáltam, hogy mit csinál és szépen korrigálta az akcióimat. :lol: Többiek meg fostak és kapaszkodtak. :D :D Amúgy itt az ESP-ben benne van az ASR is, de mikor bazi nagy hó volt, nem kellett neki dolgoznia, mert eltudtam úgy indulni, ahogy kell. :)

Amúgy ABS és ABS, valamint ESP és ESP közt is nagy különbségek vannak. Pl. nemrég az egyik tesztautómban nagyon engedékeny volt a menestabilizátor, csak egy kis csúszás után fogta meg, míg azért mások szigorúbbra fogják a szoftvert.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy ABS és ABS, valamint ESP és ESP közt is nagy különbségek vannak. Pl. nemrég az egyik tesztautómban nagyon engedékeny volt a menestabilizátor, csak egy kis csúszás után fogta meg, míg azért mások szigorúbbra fogják a szoftvert.

Igen, valaki mutatott videót már róla, hogy két autó között mekkora különbség van. :lol: Az egyik simán felborult a másik meg szépen korrigálta ugyanazt a manővert. :lol: A cégesé egész jó szerintem, persze mikor hóban kézifékezek azzal már nem tud mit kezdeni, csak csipog a "nintendó". :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, valaki mutatott videót már róla, hogy két autó között mekkora különbség van. :) Az egyik simán felborult a másik meg szépen korrigálta ugyanazt a manővert. :lol: A cégesé egész jó szerintem, persze mikor hóban kézifékezek azzal már nem tud mit kezdeni, csak csipog a "nintendó". :D

Lenne egy kérdésem.

Tudok én bármi értelmeset kezdeni egy X16XEL fojtószelepházával?

Vaterán találtam 2000-ért van, és van hozzá érzékelő is, ami nekem döglődik.

Kerestem unixauto-n, de a fojtószelepház egyik álnevére se jöttem rá:lol:

Unixautó azt mondja, hogy érzékelőben megegyezik C14SE az X16XEL-lel.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem.

Tudok én bármi értelmeset kezdeni egy X16XEL fojtószelepházával?

Vaterán találtam 2000-ért van, és van hozzá érzékelő is, ami nekem döglődik.

Kerestem unixauto-n, de a fojtószelepház egyik álnevére se jöttem rá:lol:

Unixautó azt mondja, hogy érzékelőben megegyezik C14SE az X16XEL-lel.

Az érzékelő lehet azonos, de maga ház szerintem biztosan eltér.

Link to comment
Megosztás:

De nézd mit találtam neked:

"lots of smallblock nova E16se C16se X16xel bits and some universal parts guages etc

complete 16se inlet manifold with throttle body, tps, rail and fuel reg, vac lines, C20XE injectors and exhaust recirc system"

Lefordítanád a lényeget nekem ha megkérlek?

Fáradt vagyok és nem akarom benézni :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy belepofázzak kicsit az ABS-es játékba. Ma elmentünk vidékre, nagyapámhoz, és miközben a templom-fuvarokat csinálgattam a Zafirával, egy félre eső falusi utcában játszottam egy kicsit. 40-50 körülről tudtam fékezgetni, nagyjából 2-3 centis friss hóval lepett latyakon. ABS viszonylag hamar beleugat időnként, de nagyjából pont akkor remegett bele, amikor én is kezdtem elvenni (egy nagy fékezésnél 2x remegett be) Mentem egy kört unokatesóm rönójával (csak megnéztem hogy satunál mennyire csúszik el, persze más autó, más gumi, más méretek) aztán a Zafirával egyet úgy hogy hülyevagyok szinten rárúgtam a fékre, és ott tartottam. Ha ésszel, normálisan fékeztem, nagyjából hasonló, de kicsit gyengébb eredmények jöttek le, mint a normális Zafirás fékezésnél, de ugye az irányíthatóság nyugodtan elfelejthető volt, amíg nem engedtem el a féket. Amikor a Zafiránál beleálltam ész nélkül, az akkor is teljesen nyugodtan állt meg, úgy, hogy közben nyugodtan lehetett kerülgetni vele. Ugyanakkor ültem már autóban (nem most) amiben az ABS már a lábszagtól is rugdosta vissza a pedált. Ma az jött le, hogy meg lehet állni ABS nélkül is, de vele még a leghülyébb szöszi is meg tud. Ész nélkül (kezdő, vagy béna, vagy hülye, vagy ilyedős vezető) is meg lehet állni vele, úgy hogy közben nem hullik le az útról. Szóval jó cucc ez, csak ha valakinek a vezetési "tudása" abból áll hogy a hárombetűsekből él, az utána ne üljön be ezek nélküli autóba, mert ott rekord idő alatt meghal... (amúgy meg a hó-gyűjtős fékezés amit Ádám is emlegetett, létező dolog, és tényleg segít. Offródosok is úgy állnak meg hogy a sarat-gallyakat egyebeket befékezik a kerék elé :lol: )

Link to comment
Megosztás:

nah kinek mit hozott a jézus:D

ezen az absen meg kár vitatkozni, üjjetek be fizikaórára :)

Nekem ugyanazt mit tavaly, csak fordítva, akkor kaptam egy faxa kutyát. :D

Lenne egy kérdésem.

Tudok én bármi értelmeset kezdeni egy X16XEL fojtószelepházával?

Vaterán találtam 2000-ért van, és van hozzá érzékelő is, ami nekem döglődik.

Kerestem unixauto-n, de a fojtószelepház egyik álnevére se jöttem rá:lol:

Unixautó azt mondja, hogy érzékelőben megegyezik C14SE az X16XEL-lel.

Nem ez az? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanazt mit tavaly, csak fordítva, akkor kaptam egy faxa kutyát. :D

Nem ez az? :lol:

Ez úgy néz ki, mint egy fojtószelepház? :lol:

Ezt már megtaláltuk daykiller segítségével :D

Amúgy már meg is vettem vaterán, 2000-ért postával együtt.

Sztem jó ár, remélem működőképes. Ha nem, lesz 2 rossz, amiből a rosszabbikat felboncolhatom :)

Link to comment
Megosztás:

Ez úgy néz ki, mint egy fojtószelepház? :lol:

Ezt már megtaláltuk daykiller segítségével :D

Amúgy már meg is vettem vaterán, 2000-ért postával együtt.

Sztem jó ár, remélem működőképes. Ha nem, lesz 2 rossz, amiből a rosszabbikat felboncolhatom :lol:

Ja, azt hittem a jeladó érdekel belőle. :)

Link to comment
Megosztás:

ABS és ABS között is hatalmas különbség lehet!

Szerintem az olcsó autó ABS-e nem egyenlő egy komolyabb, drágább autóban levő ABS-el!

Az olcsó ABS bármelyik kerék blokkolásakor csökkenti mind a négy keréken egyszerre a satut, ezért káros lehet, nőhet a fékút.

A drágább megoldásnál minden kerék külön van szabályozva!

A múltkor a cégesemet (Fiesta) rákötötték egy laposra, és kifogásolta a srác, hogy nem a legfrissebb sw. van rajta!

Már ez is olyan lesz lassan, hogy nem mindegy melyik service pack van rajta!

Link to comment
Megosztás:

ABS és ABS között is hatalmas különbség lehet!

Szerintem az olcsó autó ABS-e nem egyenlő egy komolyabb, drágább autóban levő ABS-el!

Az olcsó ABS bármelyik kerék blokkolásakor csökkenti mind a négy keréken egyszerre a satut, ezért káros lehet, nőhet a fékút.

A drágább megoldásnál minden kerék külön van szabályozva!

A múltkor a cégesemet (Fiesta) rákötötték egy laposra, és kifogásolta a srác, hogy nem a legfrissebb sw. van rajta!

Már ez is olyan lesz lassan, hogy nem mindegy melyik service pack van rajta!

Ez nem olcsó-drága függvény.

A régebbi ABS-ek sem az összes féket vezérlik. A legelső rendszerek kétcsatornásak voltak és keresztben oldották a fékeket (tehát nem mind a négy kerék fékerejét csökkentették), aztán a leggyakoribb ami a hátsó tengelyt és a bal elsőt meg a jobb elsőt vezérli külön-külön, tehát 3.utas, és persze a legokosabb a 4 kereket vezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.