Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

pebének szolt :lol:

:) Tényleg, csak nem volt idézet, meg a téma is ugyanaz volt... :lol:

Az olajcseréjére még emlékszem, kb. 7000 kilométerrel ezelőtt, valamikor ez év elején... de csak mert muszáj volt...

A legjobban annak örülnék, ha megvenné valaki, aki szépen rendbehozná és törődne vele... de hát ki akar ilyet venni?

Link to comment
Megosztás:

A kupakon lévő pálcika a nívópálca. :)

Tudtommal az olajnak pirosnak kell lennie. :D

Szerintem cseréltesd le. :D

arra volt tippem hogy az a nívópálca csak mivel nem volt szervós gépem nem tudom hogy mi a jó meg mi nem, előző verdában meg megszoktam hogy guruljon az autó és úgy tekerem a kormányt. bár ez az egy újjal forgassuk téma nem valósul meg az biztos! :lol:

Bemegyek a boltba és kérek szervó olajat és ennyi vagy van valami ajánlott márka? pl amit beszéltetek itt " Dexron II-es" az jó? :lol:

Link to comment
Megosztás:

arra volt tippem hogy az a nívópálca csak mivel nem volt szervós gépem nem tudom hogy mi a jó meg mi nem, előző verdában meg megszoktam hogy guruljon az autó és úgy tekerem a kormányt. bár ez az egy újjal forgassuk téma nem valósul meg az biztos! :lol:

Bemegyek a boltba és kérek szervó olajat és ennyi vagy van valami ajánlott márka? pl amit beszéltetek itt " Dexron II-es" az jó? :lol:

Az kell a szervóba, igen. Ez nem márka, hanem minőségi jelzés, lehet akármilyen gyártóé.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sose volt még szervós autóm de ha már erről beszéltek akkor az én tartályomba pl van olaj de azt a pálcát éppen nem éri el az gáz? meg elég fekete az olaj vagy annak olyan színűnek kell lennie? ha öntenék hozzá azt szabad vagy le kellene cserélni az egészet? ha eltekerem a kormányt olalra teljesen és még rá 2mm-ert akkor sziszeg vagy annak úgy kell működni? mind a két oldalán ugyan így.

Más:

úgy tudtam aksi kímélése szempontjából úgy kell indítani az autót hogy sebességből kivéve kuplung benyom és indít. pár napja halottam a munkatársamtól akinek a tesója autószerelő hogy sebesség ki és benyomott kuplung nélkül kell indítani akkor van kímélve. na most akkor én tudtam rosszúl? :lol:

Attól függ mit akarsz kímélni :) Ha az önindítót, akkor kinyomott kuplunggal, ha a támcsapágyat, meg a kuplungot, akkor meg felengedettel. Amúgy meg qrva mindegy, úgysem az indításkor ki-benyomott kuplungon fog múlni hogy melyikkel mi lesz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Attól függ mit akarsz kímélni :) Ha az önindítót, akkor kinyomott kuplunggal, ha a támcsapágyat, meg a kuplungot, akkor meg felengedettel. Amúgy meg qrva mindegy, úgysem az indításkor ki-benyomott kuplungon fog múlni hogy melyikkel mi lesz :lol:

Így télen elsősorban az aksit szeretném kímélni, hátha kibírná még a telet. Haverom is remélem megkeresi a gyárilag takaró cuccot az aksira hátha nem lesz neki annyira hidege, meg mondta hogy az nyáron is hasznos az aksinak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Így télen elsősorban az aksit szeretném kímélni, hátha kibírná még a telet. Haverom is remélem megkeresi a gyárilag takaró cuccot az aksira hátha nem lesz neki annyira hidege, meg mondta hogy az nyáron is hasznos az aksinak. :lol:

Szerintem baromság, csak szívni fogsz vele, ha hozzá kell nyúlni az aksihoz :lol: Egy darab műanyag ugyan mit szigetel neki?

Link to comment
Megosztás:

Így télen elsősorban az aksit szeretném kímélni, hátha kibírná még a telet. Haverom is remélem megkeresi a gyárilag takaró cuccot az aksira hátha nem lesz neki annyira hidege, meg mondta hogy az nyáron is hasznos az aksinak. :lol:

Tekerjél rá fűtőszálat :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

Tekerjél rá fűtőszálat :lol: :lol:

Ja! Jövőre ha lesz Mo.-n az F1, akkor a boxutcából el kell lopni egy gumimelegítő köpenyt. Azzal az egész motorteret le lehet takanyi, rákötöd egy időkapcsolóra és beállítod, hogy reggeli indulás előtt fél órával bekapcsoljon. Fincsi meleg lesz a motor, és az akksi is szuperál. Webasto-ék pedig lassan bezárhatnak.

Link to comment
Megosztás:

Ja! Jövőre ha lesz Mo.-n az F1, akkor a boxutcából el kell lopni egy gumimelegítő köpenyt. Azzal az egész motorteret le lehet takanyi, rákötöd egy időkapcsolóra és beállítod, hogy reggeli indulás előtt fél órával bekapcsoljon. Fincsi meleg lesz a motor, és az akksi is szuperál. Webasto-ék pedig lassan bezárhatnak.

Nah jóó, de nálunk a panelek között, a parkolóban, szerinted meddig maradna ott egy hosszabbító amit kiküldök a 3.-ról? :) Vagy ha ott is maradna reggelig, tuti nem az autó lenne rákötve :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah jóó, de nálunk a panelek között, a parkolóban, szerinted meddig maradna ott egy hosszabbító amit kiküldök a 3.-ról? :D Vagy ha ott is maradna reggelig, tuti nem az autó lenne rákötve :lol: :lol:

Ehh én is épp a 3.-on lakok. lehet mire lemegyek már átrakják egy másik kocsiba! :D vagy olyan meleget csinál hogy az emberek fogják a motorháztetőt és ott melegednek. Autó használat után így is azok a r*hadt macskák állandóan rajta fekszenek. lehet fagyban teleszórom macskakajával és 15-20macska majd felmelegíti addigra! :)

Link to comment
Megosztás:

Endrének írtam a szervós dologra választ. :lol:

Álltalánosságban:

Nem értem minek vesztek autót amikor az alapvető dolgokat sajnáljátok bele vagy hozzá. :lol:

NEM szabad mindenből a legolcsóbbat venni mert előbb-utóbb csak a szívás van vele.

12 év veteránozás után azért már tapasztaltam ezt. :)

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sose volt még szervós autóm de ha már erről beszéltek akkor az én tartályomba pl van olaj de azt a pálcát éppen nem éri el az gáz? meg elég fekete az olaj vagy annak olyan színűnek kell lennie? ha öntenék hozzá azt szabad vagy le kellene cserélni az egészet? ha eltekerem a kormányt olalra teljesen és még rá 2mm-ert akkor sziszeg vagy annak úgy kell működni? mind a két oldalán ugyan így.

Más:

úgy tudtam aksi kímélése szempontjából úgy kell indítani az autót hogy sebességből kivéve kuplung benyom és indít. pár napja halottam a munkatársamtól akinek a tesója autószerelő hogy sebesség ki és benyomott kuplung nélkül kell indítani akkor van kímélve. na most akkor én tudtam rosszúl? :lol:

Elméletileg, és gyakorlatilag is kinyomott kuplunggal kell indítani. Könnyebben is indul, meg mi van ha esetleg mégis sebességben van? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah jóó, de nálunk a panelek között, a parkolóban, szerinted meddig maradna ott egy hosszabbító amit kiküldök a 3.-ról? :) Vagy ha ott is maradna reggelig, tuti nem az autó lenne rákötve :lol: :lol:

Megint kezdünk kilyukadni a téli témánál :D

Én amikor nagyon hideget mondanak éjszakára, olyankor ki szoktam venni az akksit. Tovább tart a rádióadókat újra és újra beállítani, mint az akksi ki-be szerelés és nincs gond reggel. Azért egyszer ha lesz fölös 30e pénzem, akkor beletetem azt az elektromos vízmelegítőt. Én udvaron parkolok, szóval tudnám használni. Tudom két külön dologról pofázok

Link to comment
Megosztás:

Endrének írtam a szervós dologra választ. :)

Álltalánosságban:

Nem értem minek vesztek autót amikor az alapvető dolgokat sajnáljátok bele vagy hozzá. :lol:

NEM szabad mindenből a legolcsóbbat venni mert előbb-utóbb csak a szívás van vele.

12 év veteránozás után azért már tapasztaltam ezt. :D

Nem sajnálom rá a dolokat mert inkább az egyel drágábbat vagy azt veszem amit nagyon ajánlotok, de pl a szervóolaj volt az amit kérdeztem a szerelőmtől, hogy nem e kéne cserélni vezérléscserekor, erre azt mondta hogy jó az addig amíg van benne. Mondom de nem igazán látszik a nívópálcáján, erre meg hogy amíg nem látom az alját ne öntsek bele! :lol: viszont a motorolajból a jobb és drágább minőségűt hozatta bele és szépen jár a motorja ez az ő érdeme! :D

Link to comment
Megosztás:

Megint kezdünk kilyukadni a téli témánál :lol:

Én amikor nagyon hideget mondanak éjszakára, olyankor ki szoktam venni az akksit. Tovább tart a rádióadókat újra és újra beállítani, mint az akksi ki-be szerelés és nincs gond reggel. Azért egyszer ha lesz fölös 30e pénzem, akkor beletetem azt az elektromos vízmelegítőt. Én udvaron parkolok, szóval tudnám használni. Tudom két külön dologról pofázok

Na ja előző gépbe pl a 2,5éves aksi a telet nem igazán bírta ill 4-5napig nem volt használva akkor csak 3-4indítás után röffent be. Azt megoldottam hogy hetente egyszer felvittem tölteni. Csak ebben a mostaniban meg mondták a gázrendszer miatt aksi kivételnél 50-50%-ék hogy elfelejti a beállításait szóval nem igazán akarok kisérletezgetni hogy elfelejti e. Bár még bírja mert most nem 1mp-ig kell tekerni hanem 3mp-ig és még így is beindúlt elsőre szerencsére (kopp...kopp...kopp). Csak ugye 8éves az aksi.

1-2éve kérdeztem eredeti Opel aksit (másikba) akkor 24ezret mondtak akciósan. Bár ha az is bírná ennyi évet simán megérné. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát én a szerelőddel ellentétben azt gondolom,hogy a nívópálca nem dísznek van benne. :D

Ha kevés az olaj akkor a pumpa is károsodhat. :D

Ezeket az olajakat meg úgy tudom nem illik keverni több fajtát. :lol:

Szerencsére nem azt javasolta hogy vegyek bele egy hosszabb nívópálcát! :)

De felírtam a javaslatot és az lesz a köv. autóboltos ügyem hogy vegyek bele és csere hogy az is jó legyen! :D annak az olajnak mindegy hogy tél van e vagy nyár? meg pl nincsenek különbözőek mint a motorolajba? nehogy valami vackot ajánljanak és azzal csináljam ki a szervót. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére nem azt javasolta hogy vegyek bele egy hosszabb nívópálcát! :lol:

De felírtam a javaslatot és az lesz a köv. autóboltos ügyem hogy vegyek bele és csere hogy az is jó legyen! :D annak az olajnak mindegy hogy tél van e vagy nyár? meg pl nincsenek különbözőek mint a motorolajba? nehogy valami vackot ajánljanak és azzal csináljam ki a szervót. :lol:

Nincs téli-nyári. :)

Link to comment
Megosztás:

Megint kezdünk kilyukadni a téli témánál :D

Én amikor nagyon hideget mondanak éjszakára, olyankor ki szoktam venni az akksit. Tovább tart a rádióadókat újra és újra beállítani, mint az akksi ki-be szerelés és nincs gond reggel. Azért egyszer ha lesz fölös 30e pénzem, akkor beletetem azt az elektromos vízmelegítőt. Én udvaron parkolok, szóval tudnám használni. Tudom két külön dologról pofázok

Veszegeti ki a tököm :lol: :lol: Aztán meg lázad a riasztómban a szabotázsvédelem, meg elszáll a fejegység agya, és az összes beállítást ütögethetem vissza, aztán már csak az órát, meg a dátumot kell észrevenni hogy sz.r, (lehetőleg még az előtt, hogy felírom az általa mutatott értéket a munkalapra.) Most elég gyengén indul a drága, vennem kéne izzítógyertyákat, mert elég valószínű hogy még a gyáriak vannak benne :) :D , de azért így is indul legkésőbb 3.-4. fordulatra.

Elsősorban arra gondoltam mint az olajoknál hogy az 5-ös az télen jó a 15-ös meg nyáron! :D de akkor majd úgy kérem hogy ponjó legyen! :D

De nem astrába :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.