Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

És mond, olaj van tartályban ? :lol:

Jó kérdés, még nem néztem, mert eddig mindig vagy sötét volt, vagy valami eső/vihar, mire eljutottam volna odáig... de ha nincs, gondolom annak is oka van, és nem lesz minden csodálatos módon kiváló, amikor teszek bele...

Link to comment
Megosztás:

Jó kérdés, még nem néztem, mert eddig mindig vagy sötét volt, vagy valami eső/vihar, mire eljutottam volna odáig... de ha nincs, gondolom annak is oka van, és nem lesz minden csodálatos módon kiváló, amikor teszek bele...

Ha tényleg egyáltalán nem foglalkoznak vele, akkor lehet, hogy elcsöpögött valahol az idők folyamán, de esetleg olyan kis mértékű a csöpögés, hogy egy feltöltéssel hónapokig is elmenne, érdemes ránézni.

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg egyáltalán nem foglalkoznak vele, akkor lehet, hogy elcsöpögött valahol az idők folyamán, de esetleg olyan kis mértékű a csöpögés, hogy egy feltöltéssel hónapokig is elmenne, érdemes ránézni.

Tényleg egyáltalán nem (a tankolást kivéve persze). Ránézek mindenképp. Ami a szervópumpát hajtja - józan eszemmel gondolom valamilyen szíj - az nem szakadhat el?

Link to comment
Megosztás:

De. Viszont akkor töltés sincs, mert a generátort is az hajtja. :lol:

:lol: Töltés az van. Hallottam olyanról Opelban, hogy külön szíj hajtja a szervópumpát meg a generátort, de lehet az Isuzu motornál volt... de nyugtassatok meg, hogy van azért ilyen. :)

Link to comment
Megosztás:

Dieseleknél van (pl. 17DR-nél).

Akkor valamire mégiscsak emlékeztem! :lol:

Na, nem bírtam magammal, pizsamára cipő+kabát, és kimentem a kocsihoz... a pumpát így már elsőre felismertem, a szíj nagyon szép és jó. A szervóolaj tartályának látom az alját, egy csepp sincs benne. :lol: Úgyhogy köszönöm mindenkinek, a rejtély egy része megoldódott. Holnap teszek bele valami jót és bele valót. (Biztos meglepődik majd szegénykém, hogy törődik vele valaki egyáltalán.) Mennyi megy bele vajon?

Link to comment
Megosztás:

Akkor valamire mégiscsak emlékeztem! :lol:

Na, nem bírtam magammal, pizsamára cipő+kabát, és kimentem a kocsihoz... a pumpát így már elsőre felismertem, a szíj nagyon szép és jó. A szervóolaj tartályának látom az alját, egy csepp sincs benne. :lol: Úgyhogy köszönöm mindenkinek, a rejtély egy része megoldódott. Holnap teszek bele valami jót és bele valót. (Biztos meglepődik majd szegénykém, hogy törődik vele valaki egyáltalán.) Mennyi megy bele vajon?

Sztem talán fél liter, Dexron II-es minőségű kell hozzá, ha jól rémlik.

Aztán indítsd be, és figyeld, nem folyik-e valahol erősen az olaj. Ha a szivattyúnál folyik, az nem lepne meg, ki tudja, mennyit ment szárazon... ez esetben vagy szivattyúcsere, vagy felújíttatás, esetleg szervótlanítani a kocsit egy sima kormányművel, és rövidebb szíjjal, hogy a szivattyút ne hajtsa feleslegesen.

Link to comment
Megosztás:

Sztem talán fél liter, Dexron II-es minőségű kell hozzá, ha jól rémlik.

Aztán indítsd be, és figyeld, nem folyik-e valahol erősen az olaj. Ha a szivattyúnál folyik, az nem lepne meg, ki tudja, mennyit ment szárazon... ez esetben vagy szivattyúcsere, vagy felújíttatás, esetleg szervótlanítani a kocsit egy sima kormányművel, és rövidebb szíjjal, hogy a szivattyút ne hajtsa feleslegesen.

Meglátjuk. Bár, amint visszakerül szerencsétlen autó oda, ahonnan jött, szerintem hiába mondok már bármit, "jó az úgy"... a sajátomat meg ki nem adom a kezemből többet senkinek.

Link to comment
Megosztás:

Nah, végre kezd fogyni a meló... Tegnap voltam lakatosnál a drágával, mert ugye még a nyáron bebactam az alját szegénynek. Arra jutottunk hogy most nem csináljuk meg, mert ülés kirámol, szőnyeg kirámol, alja levakar, befoltoz, körbevarr, újra alvázvéd játékot most inkább passzoljuk. Se pénzem, se időm most erre, úgyhogy kitömítettük azt a részt ahol szétnyílt, és tavasszal szétkapjuk. Amúgy még mindig meglepően szép az alja, a sérülésen kívül nem kell hozzányúlni, de kap majd egy teljes alvázvédést megint, kívül-belül (ha már ki lesz kapva a belseje) Annyira szemellenzővel jártam mostanában, és csak munkában gondolkoztam, hogy gyakorlatilag fel se tűnt hogy emelték a nafta árát :lol: Ma felcsillant a csóróságjelző, és elkezdtem nézni a kutakat. Azt hittem rosszul látok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát a motorral kapcsolatban csak annyi tűnt fel, hogy a benzinmutató kb. ott állt, ahol az enyémben már rettegni kell, hogy kifogy, és kb. annyi is lehetett benne... ez meg Pestről Fehérvárig lehozott egy budaörsi kitérővel együtt. A vezetési élmény pedig nem volt annyira más. Lehetséges, hogy az SZR alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint az XE?

...

3Nm-rel nyomatékosabb az SZR, mint az XE. :lol: Amúgy meg nem tudom mit szólna hozzá a rokonaid, ha én is így bánnék velük, mint ők ezzel a kocsival. Oké, hogy Classic, de legalább a motorral legyen foglalkozva, az még nem utángyártott cuccokból van összerakva. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nah, végre kezd fogyni a meló... Tegnap voltam lakatosnál a drágával, mert ugye még a nyáron bebactam az alját szegénynek. Arra jutottunk hogy most nem csináljuk meg, mert ülés kirámol, szőnyeg kirámol, alja levakar, befoltoz, körbevarr, újra alvázvéd játékot most inkább passzoljuk. Se pénzem, se időm most erre, úgyhogy kitömítettük azt a részt ahol szétnyílt, és tavasszal szétkapjuk. Amúgy még mindig meglepően szép az alja, a sérülésen kívül nem kell hozzányúlni, de kap majd egy teljes alvázvédést megint, kívül-belül (ha már ki lesz kapva a belseje) Annyira szemellenzővel jártam mostanában, és csak munkában gondolkoztam, hogy gyakorlatilag fel se tűnt hogy emelték a nafta árát :lol: Ma felcsillant a csóróságjelző, és elkezdtem nézni a kutakat. Azt hittem rosszul látok :lol:

Üdv Cartárs! Volt is eszemben tegnap, hogy jól teli lehetsz melóval, mert napközben nem is látunk, én meg csak a melóhelyen tudok fórumozni.

Link to comment
Megosztás:

Kész lett a kocsim. :D

Hátfalat kellett egyengetni és új lököst kapott.

Nekem tetszik. :D A szine sem üt el (bár attól függ mihez nézem.) :D

Mint tudjátok belémjöttek két hete. :)

Egy fillérembe sem került a biztosító fizetett mindent.

2 napot kellett nélkülözni az autót.

http://opeltomi.uw.hu/kesz1.jpg

http://opeltomi.uw.hu/kesz2.jpg

http://opeltomi.uw.hu/kesz3.jpg

http://opeltomi.uw.hu/kesz4.jpg

232000 Forint volt a javítása a kocsinak. :lol:

Még szerencse,hogy nem én fizetem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartárs! Volt is eszemben tegnap, hogy jól teli lehetsz melóval, mert napközben nem is látunk, én meg csak a melóhelyen tudok fórumozni.

Jah... becsúszott egy pár 20-22 óra, meg pihenésképpen szerda este egy gyárépület tetején kamerakarbantartottunk... Havasesőben tök jó a fém hullám-profil tetőn sétálgatni :lol: :D :lol: Mindegy, ha minden igaz akkor az agyament melóknak most egy kicsit vége lesz, és lehet rendes munkát csinálni. Tegnap egy cégnél ahol dolgozom, a főfejesek éppen lebacták az egyik kisfőnököt, hogy a szemetét miért tartja a raktárban, tüntesse el a p.csába... A csávó odajött hozzám és megkérdezte hogy "Te... nem kell neked egy pár régebbi cucc?" Nézek rá hogy mire gondol, de már mutat a kupacra. Ingyé' hoztam egy 55centis LG tv-t, egy HP fekvőházas asztali gépet monitorral, egy nyomatót, egy faxot, és sűrű bocsánatkéréseket meghallgattam, hogy miért nincs ott a TV távirányítója. De jövőhétre behozza azt is :) :D

Link to comment
Megosztás:

Jah... becsúszott egy pár 20-22 óra, meg pihenésképpen szerda este egy gyárépület tetején kamerakarbantartottunk... Havasesőben tök jó a fém hullám-profil tetőn sétálgatni :lol: :D :lol: Mindegy, ha minden igaz akkor az agyament melóknak most egy kicsit vége lesz, és lehet rendes munkát csinálni. Tegnap egy cégnél ahol dolgozom, a főfejesek éppen lebacták az egyik kisfőnököt, hogy a szemetét miért tartja a raktárban, tüntesse el a p.csába... A csávó odajött hozzám és megkérdezte hogy "Te... nem kell neked egy pár régebbi cucc?" Nézek rá hogy mire gondol, de már mutat a kupacra. Ingyé' hoztam egy 55centis LG tv-t, egy HP fekvőházas asztali gépet monitorral, egy nyomatót, egy faxot, és sűrű bocsánatkéréseket meghallgattam, hogy miért nincs ott a TV távirányítója. De jövőhétre behozza azt is :) :D

Az klassz! Hugomék a házukat félig úgy rendezték be, hogy Pesten egy matuzsálem "lomtalanított" és egy csomó bútort meg egyebeket csak úgy odadott nekik.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Sose volt még szervós autóm de ha már erről beszéltek akkor az én tartályomba pl van olaj de azt a pálcát éppen nem éri el az gáz? meg elég fekete az olaj vagy annak olyan színűnek kell lennie? ha öntenék hozzá azt szabad vagy le kellene cserélni az egészet? ha eltekerem a kormányt olalra teljesen és még rá 2mm-ert akkor sziszeg vagy annak úgy kell működni? mind a két oldalán ugyan így.

Más:

úgy tudtam aksi kímélése szempontjából úgy kell indítani az autót hogy sebességből kivéve kuplung benyom és indít. pár napja halottam a munkatársamtól akinek a tesója autószerelő hogy sebesség ki és benyomott kuplung nélkül kell indítani akkor van kímélve. na most akkor én tudtam rosszúl? :lol:

Link to comment
Megosztás:

3Nm-rel nyomatékosabb az SZR, mint az XE. :) Amúgy meg nem tudom mit szólna hozzá a rokonaid, ha én is így bánnék velük, mint ők ezzel a kocsival. Oké, hogy Classic, de legalább a motorral legyen foglalkozva, az még nem utángyártott cuccokból van összerakva. :lol:

Hát ez állandó vita tárgya velem is, de mindenki tudja, hogy nekem van igazam... nem rokonaim amúgy, hanem apám "új családja". Ők az életüket is ugyanígy élik, visszaköszön a kocsin a mentalitásuk mindennel szemben. Én csak sajnálni tudom azt a kocsit. Mondjuk akkor sem volt sokkal jobb állapotban már, amikor megvették.

Meg sajnálom tőlük is... rájöttem már, hogy nekik csak azt kell kölcsönadni, ami már nem kell többet. :\

Amúgy vettem 1 liter Dexron II-es olajat, beletöltöttem valamennyit a tartályba, beindítottam a motort, látszólag nem jött ki belőle sehol, de a tartályból eltűnt, úgyhogy még feltöltöttem addig, ameddig kell, és azóta most teljesen jó a szervo. Persze ki tudja, meddig... de egyelőre mentem vele elég sokat, és nem volt baja.

Szerintem a kocsijukra eddig egy év alatt nem költöttek ennyit, mint én most szerda óta... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kupakon lévő pálcika a nívópálca. :lol:

Tudtommal az olajnak pirosnak kell lennie. :)

Szerintem cseréltesd le. :D

Mármint mit cseréltessek? Nem volt benne semmi.

Igen, tudom hogy az a nívópálca, azért is töltöttem fel az alapján. :lol: Az olaj nem tudom már, milyen, de az biztos, hogy jó bele. Más hülyeségére meg nincs több pénzem.

Link to comment
Megosztás:

3Nm-rel nyomatékosabb az SZR, mint az XE. :D Amúgy meg nem tudom mit szólna hozzá a rokonaid, ha én is így bánnék velük, mint ők ezzel a kocsival. Oké, hogy Classic, de legalább a motorral legyen foglalkozva, az még nem utángyártott cuccokból van összerakva. :)

Mi az hogy oké hogy Classic? Meg a motoron kívül utángyári cuccokkal van összerakva?? Semmi sincs utángyári pl HRR be csak a két szilent, amit mi cseréltünk már ki benne. Az egy dolog, hogy made in romania, de GM logo van mindenben :D A gyártógépek meg ugyan ugy működnek bárhol, az összeszereléssel lehet csak probléma, de még semmit se hagytam el, semmim se lazult fel :D Aki nem gondoskodik egy classicrol, az nem ondoskodik semilyen más kocsijáról. Már unalmas ez a dolog, hogy a calssic egy szar, az nem is opel nem? :lol:

Hellótok!

Sose volt még szervós autóm de ha már erről beszéltek akkor az én tartályomba pl van olaj de azt a pálcát éppen nem éri el az gáz? meg elég fekete az olaj vagy annak olyan színűnek kell lennie? ha öntenék hozzá azt szabad vagy le kellene cserélni az egészet? ha eltekerem a kormányt olalra teljesen és még rá 2mm-ert akkor sziszeg vagy annak úgy kell működni? mind a két oldalán ugyan így.

Más:

úgy tudtam aksi kímélése szempontjából úgy kell indítani az autót hogy sebességből kivéve kuplung benyom és indít. pár napja halottam a munkatársamtól akinek a tesója autószerelő hogy sebesség ki és benyomott kuplung nélkül kell indítani akkor van kímélve. na most akkor én tudtam rosszúl? :lol:

Sziszegnie kell, mert végkitéréskor egy tehermentesítő szelepen áramlik át az olaj a szervóban.

A kímélés szerintem lenyomott kuplungpedállal valósul meg.

Link to comment
Megosztás:

Mármint mit cseréltessek? Nem volt benne semmi.

Igen, tudom hogy az a nívópálca, azért is töltöttem fel az alapján. :lol: Az olaj nem tudom már, milyen, de az biztos, hogy jó bele. Más hülyeségére meg nincs több pénzem.

Sztem nem neked írta Tomi. Motorolaj mikor volt cserélve szerencsétlenben?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.