Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Aztán meg panaszkodtok, hogy jaj mert nincs hely..

Nincs. Egy caravanban olyan nincs :lol: Főleg ha akkora kábellel teszem, hogy a lehajtom az ülést, akkor előretolom az első ülés háttámlájáig :lol: Rendszeresen megpakolom az autót, de eddig még csak egyszer kellett kivennem őket :D

(ami szintén nagyon bonyolult művelet :D :) )

Link to comment
Megosztás:

Nincs. Egy caravanban olyan nincs :lol: Főleg ha akkora kábellel teszem, hogy a lehajtom az ülést, akkor előretolom az első ülés háttámlájáig :lol: Rendszeresen megpakolom az autót, de eddig még csak egyszer kellett kivennem őket :D

(ami szintén nagyon bonyolult művelet :D :) )

Jo, hogy mondod ezt az előretolom dolgot, mert a tápkábelemet még most fogom méretrevágni, és olyanra akartam csak vágni, hogy pont jó legyen, de inkább meghagyom annyira, hogy én is előre tudjam tolni majd :D

Link to comment
Megosztás:

Jövőhéten szombaton mennék Bécsbe kocsival. Általános tudnivalókat tud valaki esetleg? Úgy tudom, hogy hóláncnak kötelező a kocsiban lennie ott. Határátkelés mennyire bonyolult? Egyáltalán van-e ellenőrzés most? Életemben nem hagytam még el az országhatárt kocsival, úgy, hogy én vezettem, így bocs a hülye kérdésekért. :lol: Térkép szerint fel kell hajtanom majd Hegyeshalomnál az autópályára, mert ott lehet átlépni a határt és ugye arról támadnám meg. Gondolom ott csak nem fizetős, mert erre a rövid magyarországi autópályás dologra nem akarok venni matricát mert minek (Győrtől). Vagy inkább jobb autópályán menni? Ha nem autópályán, hanem a mellette lévő úton lépek át, akkor ott a közelben gondolom van benzinkút, ahol lehet venni autópálya matricát.

Ha a biztosítódtól nem kaptál automatikusan "zöld kártyát" akkor az ügyfélszolgálaton azt is érdemes beszerezni. Külföldön csak ez igazolja hivatalosan, hogy van kötelező az autódon. Sógorok ezt is szeretik megnézni, ha már ellenőrzés alá vontak. A biztosítónak ezt elvileg ingyen ki kell állítania.

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Ha lámpán fel van tüntetve a CE jelzés, akkor nem fogják végigbogarászni a vezetékelést... :D :D

Bár nekem a CE jelzés hiányáért sem szóltak... :lol:

mert nekem azt mondták hogy lehet belekötnek ugye a lámpa teljesen gyári lesz de a vezetékezés és a kapcsoló nem valószínű:S de mindenki mást mond vki azt mondja h ez nem gond ha kresz szerint van és világít ugye vki a kötés és kapcsoló miatt az ellenkezőjét :) :lol:

Link to comment
Megosztás:

mert nekem azt mondták hogy lehet belekötnek ugye a lámpa teljesen gyári lesz de a vezetékezés és a kapcsoló nem valószínű:S de mindenki mást mond vki azt mondja h ez nem gond ha kresz szerint van és világít ugye vki a kötés és kapcsoló miatt az ellenkezőjét :lol: :lol:

Műszakin senki se fogja nézni, hogy hol milyen kapcsolóval kell felkapcolni, csak működjön rendeltetésszerűen.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem rossz. Ezek mélynyomók, vagy többutas hangszórók? A gyári kalaptartón is alakítottál vmit? Vagy az fölé tetted ezt a tartót?

Kát 20 cmes mélyszerűség.... a kalaptartón annyit módosítottam, hogy kivágtam két kis darabot belőle, amiben a roló csúszkál, van egy ilyen szürkésebb része, na abban van két két ilyen merevítés szerű rész, és annyi, mert az útban volt, és úgy nem tudtam volna beletolni ezt a cuccot, etől még ugyan úgy funkcionál az egész. A gyári sinbe van beletéve egy lapos alu darab, amire rá van csavarozva egy egy, ez a szögvas csak alubol :lol: , és az ülések felől be van csúsztatva az egész.

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hogy a középkonzolomból eléggé jön a hideg, pedig le van zárva azzal lehetne még valamit csinálni? mert hétvégén éjszaka jöttem haza de ahoz képet hogy 0-ra van tekerve a középfűtés ajtója ahoz képet úgy jön a hideg mintha 1-re lenne tekerve a fűtéskapcsoló, a jobb lábom pl már szabályosan fázott. a két szélső fűtés áramoltató izé (nem tom mi a neve) viszont simán forró levegőt nyomnak csak ez a középső nem igazán szimpatikus, vagy ez ilyen és kész? :lol: mert apámnak amikor volt Opelja akkor is oké megszoktam hogy azt télen lezárni mert ugye csak hideg jön belőle de ennyire nem nyomta mintha rá lenne kapcsolva 1-2re. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne hogy a középkonzolomból eléggé jön a hideg, pedig le van zárva azzal lehetne még valamit csinálni? mert hétvégén éjszaka jöttem haza de ahoz képet hogy 0-ra van tekerve a középfűtés ajtója ahoz képet úgy jön a hideg mintha 1-re lenne tekerve a fűtéskapcsoló, a jobb lábom pl már szabályosan fázott. a két szélső fűtés áramoltató izé (nem tom mi a neve) viszont simán forró levegőt nyomnak csak ez a középső nem igazán szimpatikus, vagy ez ilyen és kész? :lol: mert apámnak amikor volt Opelja akkor is oké megszoktam hogy azt télen lezárni mert ugye csak hideg jön belőle de ennyire nem nyomta mintha rá lenne kapcsolva 1-2re. :lol:

A Fűtés topic-ban jó sok idevágó infót találsz. A megoldás egy darabka rongy, szivacs, akármi, amivel eltömíted a középső befújó azon részét, ahol a hideg levegőt engedi be kívülről.

Link to comment
Megosztás:

A Fűtés topic-ban jó sok idevágó infót találsz. A megoldás egy darabka rongy, szivacs, akármi, amivel eltömíted a középső befújó azon részét, ahol a hideg levegőt engedi be kívülről.

Oké köszi, pedig átakartam nézni a topikokat hogy van e ilyen de ezek szerint jól benéztem! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lehetőségem nyílik akkumulátor cserére. Igaz most 1 éves az akksi és 80 Ah de mivel lehetőségem van gondoltam tennék egy nagyobbat. Max hány Ah szabad beletenni ill. milyen előnyökkel jár a nagyobb akksi (az indítást leszámítva)?

Szerintem bármekkorát ésszerű határokon bellül, az áramot nem az akku adja le, hanem a fogyasztó veszi fel, nem fog többet felvenni pölö az indítómotor nagyobb akkuval, de viszont több "kerregetést" tud produkálni egy nagyobb kapacitású akkuval. Az indítást leszámítva annyi előnyöd van, hogy tovább éghet pölö a fényszóró, ha bekapcsolva felejted. Hidegben az akku indítási képessége százalékossan csökken, ezért a nagyobb akkuban több energia marad arányosan mint a kicsiben. Mekkora fér bele fizikálisan? Nekem az F-be a 74-es pont elfér, a 80-as még talán.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem bármekkorát ésszerű határokon bellül, az áramot nem az akku adja le, hanem a fogyasztó veszi fel, nem fog többet felvenni pölö az indítómotor nagyobb akkuval, de viszont több "kerregetést" tud produkálni egy nagyobb kapacitású akkuval. Az indítást leszámítva annyi előnyöd van, hogy tovább éghet pölö a fényszóró, ha bekapcsolva felejted. Hidegben az akku indítási képessége százalékossan csökken, ezért a nagyobb akkuban több energia marad arányosan mint a kicsiben. Mekkora fér bele fizikálisan? Nekem az F-be a 74-es pont elfér, a 80-as még talán.

A generátort sem árt figyelembe venni, mert pl nekünk a 75ös aksit nemis tudja teljesenfeltölteni :lol: Így monduk megnő az életartama :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem bármekkorát ésszerű határokon bellül, az áramot nem az akku adja le, hanem a fogyasztó veszi fel, nem fog többet felvenni pölö az indítómotor nagyobb akkuval, de viszont több "kerregetést" tud produkálni egy nagyobb kapacitású akkuval. Az indítást leszámítva annyi előnyöd van, hogy tovább éghet pölö a fényszóró, ha bekapcsolva felejted. Hidegben az akku indítási képessége százalékossan csökken, ezért a nagyobb akkuban több energia marad arányosan mint a kicsiben. Mekkora fér bele fizikálisan? Nekem az F-be a 74-es pont elfér, a 80-as még talán.

Istenem! Végre valaki jól írja.. :lol: :lol: Bírom az ilyen: "nincs a vezetékben áram" és hasonló tüneményes megszólalásokat. :) :D A vezetékben max feszültség lehet. Áramot a fogyasztó hozza létre a feszültség két pontja között.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem bármekkorát ésszerű határokon bellül, az áramot nem az akku adja le, hanem a fogyasztó veszi fel, nem fog többet felvenni pölö az indítómotor nagyobb akkuval, de viszont több "kerregetést" tud produkálni egy nagyobb kapacitású akkuval. Az indítást leszámítva annyi előnyöd van, hogy tovább éghet pölö a fényszóró, ha bekapcsolva felejted. Hidegben az akku indítási képessége százalékossan csökken, ezért a nagyobb akkuban több energia marad arányosan mint a kicsiben. Mekkora fér bele fizikálisan? Nekem az F-be a 74-es pont elfér, a 80-as még talán.

Most 80Ah van benne de gondoltam teszek egy 96 Ah ugyanakkora méretben tekintettel a tartós -15 és -20 fokokra nameg a -30 csúcs hómérsékletekre.

Link to comment
Megosztás:

Most 80Ah van benne de gondoltam teszek egy 96 Ah ugyanakkora méretben tekintettel a tartós -15 és -20 fokokra nameg a -30 csúcs hómérsékletekre.

Szerintem simán belemehet, én 74 -re váltottam nem is tudom mennyiről, 44-ről talán? Egy darab bötű nem volt a régi akun. :lol: Bár szerintem a minőség( direkt nem márkát írtam) is számít, egy jobb minőségű kisebb kapacitású jobb lehet mint egy nagyobb, de gagyi.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem simán belemehet, én 74 -re váltottam nem is tudom mennyiről, 44-ről talán? Egy darab bötű nem volt a régi akun. :lol: Bár szerintem a minőség( direkt nem márkát írtam) is számít, egy jobb minőségű kisebb kapacitású jobb lehet mint egy nagyobb, de gagyi.

Gyárilag a 1.9 CDTi-k 60-70 Ah akksival jönnek a gyárból de nekem tavaly a gyári 68 Ah az első -10 hidegben odafosintott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.