Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

...ezen elmés hozzászólásokhoz már nem tudok mit hozzáfűzni.., úgyhogy meggondoltam magam és mégsem eladó a vas..

..mert a géasztránál nincs nagyobb és JOBB autó...!!

..és és megtartom azidők bevégezetéig..!!

szerk.: afrancba efeledtem kiszedni a képet!

Mindig tanulok valami újat. :D

Link to comment
Megosztás:

Pénteken egy, qrva nagy viharba kerültem a cégesemmel!

...

Azért eszméletlen, hogy a mostani autók mennyire el vannak bonyolítva, mindenféle síneken jönnek-mennek az infók! És az is eszméletlen, hogy egy kiadós villám ezt az egészet működésképtelenné tudja tenni!

Mert szerintem ez okozta!

A modern CAN-buszos autóknak néha még villám se kell hozzá, egyik havernak volt egy ilyen kocsija, és ahányszor elhaladt egy közelükben levő erőmű mellet, ahol az út mellett nagyáramú vezetékek haladtak, mindig megtorpant neki az autó, meg néha villant egyet a tompított lámpa is :D

Link to comment
Megosztás:

A modern CAN-buszos autóknak néha még villám se kell hozzá, egyik havernak volt egy ilyen kocsija, és ahányszor elhaladt egy közelükben levő erőmű mellet, ahol az út mellett nagyáramú vezetékek haladtak, mindig megtorpant neki az autó, meg néha villant egyet a tompított lámpa is :wacko:

Lyaaaallllyyyy :D :wacko: :wacko:

Nagyfeszültség kéremszépen, nagyfeszültség. :D

Link to comment
Megosztás:

Ebben most nincs igazad, feszültség nem nagy volt bennük, de áramerősség annál inkább, potosabban megfogalmazva áramsínek voltak ott.

Akkor azok nem vezetékek. :wacko: Áramsín az más tényleg.

De tudtommal áramot nem visznek felső vezetéken. Se máshogy. Feszültséget visznek.

Már mérne vinnének? Akkor hol csinálnak áramot szerinted? :D A feszültség hozza létre az áramot. Halad áram is rajta, csak nem akkora, mert itt a válasz:

Nem úgy van, hogy azért transzformálják fel több 10 ezer voltra, és ezzel ugye az áramerősség meg lecsökken, hogy ne legyen akkora a veszteség? Még rémlik valami az iskolából.

Így van. Pontosabban az átvitt teljesítmény ugyanannyi marad, de nem kell akkora keresztmetszetű vezeték, mert ugye nincs akkora áramerősség. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy van, hogy azért transzformálják fel több 10 ezer voltra, és ezzel ugye az áramerősség meg lecsökken, hogy ne legyen akkora a veszteség? Még rémlik valami az iskolából.

Jól mondod.

Ohm törvénye alapján minél nagyobb az áramerősség, annál nagyobb lesz az ellenállás.

Van 750, 500 és 250 kVos távvezeték; az elsőt igen nagy távolságok áthidalására használják. Minél kisebb veszteséggel.

OFF: bakker mi ez a kép?

Én meg rakjam fel a fejemre a lányom bilijét?

Link to comment
Megosztás:

Jól mondod.

Ohm törvénye alapján minél nagyobb az áramerősség, annál nagyobb lesz az ellenállás.

Van 750, 500 és 250 kVos távvezeték; az elsőt igen nagy távolságok áthidalására használják. Minél kisebb veszteséggel.

Ezáltal a feszültségesés, amit vagy keresztmetszet növeléssel igyekeznek kiküszöbölni, vagy feszültségemeléssel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.