Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

George tíz év után megunja a mókuskereket, és elköltözik Tasmániába az Isten háta mögé.

Teljesen egyedül él, kéthetente egyszer jön posta, ételért is csak hetente egyszer jár be a távoli városba.

Három hónap után egyik este kopognak, belép egy nagydarab, szakállas ember és azt mondja:

- Helló, Joe vagyok, a szomszéd, itt lakom 10 km-re a hegy másik oldalán. Szombaton bulit rendezek, gyere el.

- Rendben, köszönöm - feleli George - úgyis ideje megismerkednem a helyiekkel.

- Akkor viszlát szombat este - mondja Joe. - De azt még el kell mondanom, hogy ezeken a bulikon elég nagy ivászat szokott lenni.

- Ó, az nem baj, bírom én a piát.

- Szinte biztos, hogy verekedés is lesz ám.

- Őőő, én általában elég jól kijövök mindenkivel.

- És még valami - mondja Joe. - Kemény szex is szokott lenni.

- Azt nem bánom - válaszol George. - Már három hónapja élek itt egyedül. Jut eszembe, hogyan öltözzek?

- Az mindegy, csak mi ketten leszünk.... :D

Na ezért nem megyek Tasmániába !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autó vásárlása előtt állok lenne pár kérdésem. 95-96 körüli astrát vennék azt még nagyon nem tudom milyen legyen benzines vagy diesel ami biztos, hogy 5 ajtós lesz. Dolgozni használnám leginkább napi 50-80 km-t mennék vele.

Az 1.4 8 szelepeseket nézem és a 1.7 dieselt azokból ha jól látom sok fajta van. A DTL-s dieselről mi a véleményetek?

Elnézést ha rossz helyre írtam csak nem akartam szétOFFolni a topikokat :D

Olyat veszel, amilyet neked jólesik! :wacko:

Benzines télen jobban indul (a rossz dízelnél, nekem spec semmi bajom nincs vele télen, ha jó az izzítógyertya)

Dízel pedig kevesebbet eszik télen is, nyáron is! (nekem télen rossz termosztáttal egyszer lett 6L-es a fogyasztásom 5 személlyel furikázgatva! (a hozzászólásom alján a "Fogyi adataim" című résznél meg is nézheted, hogy hogyan alakult az eddigi fogyasztásom!) átlagosan a fogyasztásom 5,12L/100 Km, ami azért ilyen üzemanyagárak mellett nem is rossz! :P

Viszont ha beleüt a baj a dízelbe, akkor zsebbenyúlós a dolog (főleg az Isuzu, ahhoz drágább is az alkatrész!) Mondjuk benzinesnél se leányálom egy teljesgenerál! :wacko:

Én azt mondom, hogy ne a leggyengébbet vedd egyikből sem (benzines/dízel)

A turbós kicsit jobb a dízelbe, az Isuzu pedig sokkal jobb :D, csak sajna drágább is! :wacko:

Az 1.4SE is jól megy a 82(?) pacival :D. Ha benyást vennék ami szóba jöhetne nekem: 1.4 SE 82 paci, vagy 1.6 100 pacival. ;)

Dízel mellett szól még a nyomaték is, a benzines mellett meg az esetenként nagyobb végsebesség, és az ugrékonyság, nem pedig lomhaság.

De ha napi 80 km-t mész, akkor szerintem érdemes elgondolkozni a dízelen, jelentős a különbség megtakarítás szempontjából! ;)

tegyük fel: (normál esetben).

benzines eszik minimum: 6,5L-t, akkor ezzel 80 km 1800 Ft

dízel eszik maximum: 5,5L-t, akkor ezzel 80 km 1430 Ft

Link to comment
Megosztás:

Olyat veszel, amilyet neked jólesik! :D

Benzines télen jobban indul (a rossz dízelnél, nekem spec semmi bajom nincs vele télen, ha jó az izzítógyertya)

Dízel pedig kevesebbet eszik télen is, nyáron is! (nekem télen rossz termosztáttal egyszer lett 6L-es a fogyasztásom 5 személlyel furikázgatva! (a hozzászólásom alján a "Fogyi adataim" című résznél meg is nézheted, hogy hogyan alakult az eddigi fogyasztásom!) átlagosan a fogyasztásom 5,12L/100 Km, ami azért ilyen üzemanyagárak mellett nem is rossz! ;)

Viszont ha beleüt a baj a dízelbe, akkor zsebbenyúlós a dolog (főleg az Isuzu, ahhoz drágább is az alkatrész!) Mondjuk benzinesnél se leányálom egy teljesgenerál! :D

Én azt mondom, hogy ne a leggyengébbet vedd egyikből sem (benzines/dízel)

A turbós kicsit jobb a dízelbe, az Isuzu pedig sokkal jobb :D, csak sajna drágább is! :wacko:

Az 1.4SE is jól megy a 82(?) pacival :P. Ha benyást vennék ami szóba jöhetne nekem: 1.4 SE 82 paci, vagy 1.6 100 pacival. ;)

Dízel mellett szól még a nyomaték is, a benzines mellett meg az esetenként nagyobb végsebesség, és az ugrékonyság, nem pedig lomhaság.

De ha napi 80 km-t mész, akkor szerintem érdemes elgondolkozni a dízelen, jelentős a különbség megtakarítás szempontjából! :P

tegyük fel: (normál esetben).

benzines eszik minimum: 6,5L-t, akkor ezzel 80 km 1800 Ft

dízel eszik maximum: 5,5L-t, akkor ezzel 80 km 1430 Ft

És se lambda szondája, se alapjárati motorja, se csekkedzsínje :wacko: (tudomtudomkussolok :wacko: bocsi, de muszáj volt:D)

Link to comment
Megosztás:

És se lambda szondája, se alapjárati motorja, se csekkedzsínje :D (tudomtudomkussolok :wacko: bocsi, de muszáj volt:D)

Most lehet hülyeség, de én úgy tudtam ( legalább is a vissza jelzése alapján ) hogy a dízel motor szívós, de ha el romlik benne valami, akkor romlik utánna minden a motorban, és csak baj a baj hátán. Most ez lehet, hogy a 15+ éves motoroknál van, nem tudom igazán...

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülyeség, de én úgy tudtam ( legalább is a vissza jelzése alapján ) hogy a dízel motor szívós, de ha el romlik benne valami, akkor romlik utánna minden a motorban, és csak baj a baj hátán. Most ez lehet, hogy a 15+ éves motoroknál van, nem tudom igazán...

Havernak 400.000 van a 91es szívódé astrájában, és még sosem volt megbontva maga a blokk! :D

Ő az első gazdája, mondjuk ez is közbejátszhat! :D

Hja, sokba kerül, és ha elszakad a benyásban a vezérműszíj? :wacko:

Dízelbe nagyon(!) ritka az elektromos hiba, de a benzinesben? nem 1-2 cartárs keresi régóta azt a bizonyos hibaforrást... ami minden szerelő előtt relytély, és vagy előjön (sokszor a legrosszabbkor) vagy nem. A dízel ha beindul megy, és kész! :wacko:

De a lényeg, hoyg simán bele tud választani a benzinsebe is, meg a dízelbe is rosszul! :wacko:

Vigyen magával egy hozzáértőt, lehetőleg olyat, akinek magának is opelja van, az már ismeri a fortélyokat! :D

Link to comment
Megosztás:

Most lehet hülyeség, de én úgy tudtam ( legalább is a vissza jelzése alapján ) hogy a dízel motor szívós, de ha el romlik benne valami, akkor romlik utánna minden a motorban, és csak baj a baj hátán. Most ez lehet, hogy a 15+ éves motoroknál van, nem tudom igazán...

Figyi, itt csak cukkolás volt, ha nagyobb gondja van, akkor mindegyiknél zsebbe kell nyúlni. A dízel (főleg az enyém) egy motorelektronikás, ezer jeladóval szerelt benzineshez képest egyszerű mint egy faék. Az anyagot magától szívja, pumpa nincs. Gyújtás gond értelemszerűen nincs, jeladók száma nulla, mivel vezérlőelektronika sincs. Gyakorlatilag ha már beindult, csak ahhoz kell villany, hogy legyen zene, meg menjen a világítás :wacko: ami gond szokott lenni, az már általában vagy kopás, vagy valami vákumos sz.rság. Ehhez képest egy benzinesben rengeteg hibalehetőség van, ACpumba, alapjárati moci, lambda stbstb. Attól hogy ezek a lehetőségek ott vannak, még nem kell elromlaniuk, és ha valami ilyesmi beüt, akkor sem akkora téma, mint egy dízel adagolócsere pl. Mindeki húz valamerre, csak egyszerűen megvan az a kis ellentét a táborok között hogy lehessen egymást egy kicsit cseszegetni. Így a 2. söröcske után (sponsored by Lacika) :wacko: valahogy jólesett kicsit kötözködni :D Nem jelenti azt hogy egyik-másik jobb. Valakinek ez jobb, valakinek az. :wacko: (és persze bármelyikkel be lehet sz.pni keményen, mivel a használtautó, az használtautó.)

Link to comment
Megosztás:

Havernak 400.000 van a 91es szívódé astrájában, és még sosem volt megbontva maga a blokk! :D

Ő az első gazdája, mondjuk ez is közbejátszhat! :D

Az enyémben óra szerint van 280 ezer. Na persze. :wacko: :wacko: Mikor céges autó is volt. Ebből én tettem bele 100 ezret két és fél év alatt. Ugyhogy szerintem bőven 400 felett van benne. Egy hengerfejtömítés csere volt, amugy bontatlan a motor. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Óva intelek a kereskedéstől (de ez hangsúlyozom a magán véleményem)

Szinte tuti biztos nem valós a km állás, és ki van vixolva a verda, még sejtésed sincs mit veszel! :D

Lehet, hogy ez az autó ettől még jó, de azért jól meg kell nézni! :P

Én magánszemélytől vettem, igaz ismerős volt (persze nem nagyon közeli), de azért én úgy mentem megnézni, hogy nem is tudta, hogy megyek! Dízelt télen jó venni, meglepetésszerűen, ha akkor beindul hideg motorral, akkor az szuper!

(Ha előre pontosan egyeztetni kell az időt, akkor az gyanús nekem :D )

Ismerősök vettek 14NZ-t központi injektorost 97-es 550.000 Ftért 128000km-el, megkímélten, egy nő orvosé volt (persze csak a kereskedő szerint)

Lazán megvették. :D sajna!

Megnéztem figyelő "astrahibakereső" szemekkel, és: törve volt: elöl-hátul :wacko: A hátsó ajtón belül kopik le a festék a zöld autóról, és alatta ott a fehér!!! Az elejét meg elég felnyitni, lámpák csárén állnak, hűtőrács elrepedve, és nem beszélve a rendszámról , az is egyengetve van már! :wacko: Ja és a km-óra állás? az egy vicc kérem.

Se egy lufi, se egy semmi az autóban, full fapad! :wacko:

Ez van ha nem hozzáértő veszi!

Link to comment
Megosztás:

Nah ezt kell majd még kiharcolnom valahogy... :wacko: Mivel lehet érvelni? :D Ugyan az a blokk, csak turbo nélkül? Van valami plusz zöldítő körülmény ami a DR-ben nincs, a DTL-ben bennevan? :D

Pl. katalizátor. :D De lehet hogy a DR ben is van? :wacko: :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Jéé ez itt van Tatabányán.

Amit látok:

Tényleg ott kell lennie annak a ködlámpának ? :D

Kilómétereket nem írták ki, szerintem nem merték. Ha egyessel kezdődik otthagyni.

Váltógombot trükkösen lecserélték, de a szoknyát nem (igaz az hamar megkopik).

Kormány el tudja árulni, mennyi van benne, már ha gyári és sajátja...

Nem mondom, hogy rossz, csak hogy fenntartásokkal kell kezelni az autókereskedéseket...

Ha lejössz Tatabányára, innen 500 méterre van még vagy 4 autókereskedés.

Persze én nem értek sem a dízelekhez, és opel-tulaj is csak fél éve vagyok, biztos többen többet látnak benne.

Sok sikert

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen egy autószerelő barátommal megyek megnézni és neki is f astrája van. Annyira csak nem tudunk melléfogni. A km-r órát tudom, hogy nem szabad nézni sajnos itthon ez megy :S. Ma beszéltem a kereskedővel és azt mondta most épp ő használja mível eladta a sajátját. Telefonon nem mondott rosszat róla ez természetes hiszen el akarja adni. Viszont a szervóolaj folyik annak a javítása sokkba kerül ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.