Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na, megérkeztem Ukrajnából. Közben megdöntöttem eddigi "rekord" fogyasztásom, 680 km 50 liter gázzal (7,3/100km, 170-es gázárral számolva 1250Ft/100km). Bp-n a rövid távok miatt 10 literes fogyi volt. Ukránban 1 lityó benya átszámolva 208Ft, gáz literje 101 Ft. Mindkettőből ~50 liter fér az autóba, így benya 10,4e huf, gáz 5,1e huf. Ha ezt itthon csináltam volna, akkor 16,7e és 8,5e. Így kerek 10 rongyot spóroltam (plusz még 5 doboz Kent, 1000Ft/5db, itthon ~700/db, + egy tálca Dreher :) ). Fater még hozott +10 lityót kannában. Az ukrán oldalon akárhány határőrrel van dolgod, tartják a kezüket, min. 100 Ft, de van akinek ez sértés és 200 Ft-ot kér. Ma nekem ez egy mátyást kóstált. Hja, innen Beregszász ~100 km.

Amit megspóroltam most az üzemanyagokon, azt bele is tettem a klímába, ugyanis férfinemiszerv vótam, mivel télen nem kapcsoltam klímát, így pápá gáz, de most ok, vákuumot is tartja, nem szivárog, nincs repedés.

Elküldve
  Csücsök írta:
Na, megérkeztem Ukrajnából. Közben megdöntöttem eddigi "rekord" fogyasztásom, 680 km 50 liter gázzal (7,3/100km, 170-es gázárral számolva 1250Ft/100km). Bp-n a rövid távok miatt 10 literes fogyi volt. Ukránban 1 lityó benya átszámolva 208Ft, gáz literje 101 Ft. Mindkettőből ~50 liter fér az autóba, így benya 10,4e huf, gáz 5,1e huf. Ha ezt itthon csináltam volna, akkor 16,7e és 8,5e. Így kerek 10 rongyot spóroltam (plusz még 5 doboz Kent, 1000Ft/5db, itthon ~700/db, + egy tálca Dreher :) ). Fater még hozott +10 lityót kannában. Az ukrán oldalon akárhány határőrrel van dolgod, tartják a kezüket, min. 100 Ft, de van akinek ez sértés és 200 Ft-ot kér. Ma nekem ez egy mátyást kóstált. Hja, innen Beregszász ~100 km.

Amit megspóroltam most az üzemanyagokon, azt bele is tettem a klímába, ugyanis férfinemiszerv vótam, mivel télen nem kapcsoltam klímát, így pápá gáz, de most ok, vákuumot is tartja, nem szivárog, nincs repedés.

Nálam is ez volt. Műszer szerint minden okés, aztán egy hét múlva nem indult be a klíma. :)

Elküldve
  hening írta:
A Verseny utcában van egy span. Nála dolgozik az Opelosfater is...most épp.

Akkor add már át az üdvözletemet a versenyző úrnak :D ha összefutsz vele :) úgyis rég beszéltem már vele.. :)

  Opeles90 írta:
De nincs rá 7... Nemtom honnan a farokból szedjek vagy szerezzek... ( venni...? Windowst??? Pénzt adjak ki érte??? hülyeség :lol: )

Szóval...most ilyen gondban vagyok ezzel... :D

Óó te srác :D mondták már, hogy keresd Sancit?! :D :D :D

Elküldve
  Sanci írta:
Óó te srác :D mondták már, hogy keresd Sancit?! :D :D :D

:) :)

Mostmár igen :D Köszi Sanci ;) ;) :lol:

De jó windows probléma megoldva :D

Ez a nap egyre jobb

Elküldve
  daykiller írta:
Nálam is ez volt. Műszer szerint minden okés, aztán egy hét múlva nem indult be a klíma. :)

Ma voltak klímázni hozzánk is, és ők is azt mondták, hogy télen használgatni kell, és nem lesz gond.

Most mérték, keresték a hibákat, szivárog e stb, és nekem pl a nyomáskapcsoló hibájára derült fény.

Elmondásukból ez egy olyan kapcsoló, hogy nyomás hiányában letiltja az egész klímát, és nem fog kapcsolni, mivel ez nálam nem volt jó, így sehogy se kapcsolt... (SP nálad ez esetleg?) most király a klíma a gépben, de rám is fért, mert az a 2-3 négyzetméternyi ablakfelület eléggé meleget tud produkálni ám :)

Elküldve
  Novy írta:
Ma voltak klímázni hozzánk is, és ők is azt mondták, hogy télen használgatni kell, és nem lesz gond.

Most mérték, keresték a hibákat, szivárog e stb, és nekem pl a nyomáskapcsoló hibájára derült fény.

Elmondásukból ez egy olyan kapcsoló, hogy nyomás hiányában letiltja az egész klímát, és nem fog kapcsolni, mivel ez nálam nem volt jó, így sehogy se kapcsolt... (SP nálad ez esetleg?) most király a klíma a gépben, de rám is fért, mert az a 2-3 négyzetméternyi ablakfelület eléggé meleget tud produkálni ám :)

Jaja, tudom hogy télen havonta egyszer be kell izzítani, bár minuszokban elvből be sem kapcsol.

Zolinál is a nyomáskapcsoló a hibás. Kapcsolt, mert nincs benne gáz. :) Vagyis az a tipp, mert az egyik szelep enged a kocsijában.

Elküldve
  Novy írta:
Ma voltak klímázni hozzánk is, és ők is azt mondták, hogy télen használgatni kell, és nem lesz gond.

Most mérték, keresték a hibákat, szivárog e stb, és nekem pl a nyomáskapcsoló hibájára derült fény.

Elmondásukból ez egy olyan kapcsoló, hogy nyomás hiányában letiltja az egész klímát, és nem fog kapcsolni, mivel ez nálam nem volt jó, így sehogy se kapcsolt... (SP nálad ez esetleg?) most király a klíma a gépben, de rám is fért, mert az a 2-3 négyzetméternyi ablakfelület eléggé meleget tud produkálni ám :)

  daykiller írta:
Jaja, tudom hogy télen havonta egyszer be kell izzítani, bár minuszokban elvből be sem kapcsol.

Zolinál is a nyomáskapcsoló a hibás. Kapcsolt, mert nincs benne gáz. :) Vagyis az a tipp, mert az egyik szelep enged a kocsijában.

Nálam valamiért nem kapcsolta a gomb a klíma relét...nem tudni miért. Egy külön kapcsolóval kapcsolom a relét, aztán jöhet a mehet. Persze cserélnem kell a szelepeket,(vagy talán elég csak a golyós szelepet) mert eresztenek

Elküldve
  spzoli írta:
Nálam valamiért nem kapcsolta a gomb a klíma relét...nem tudni miért. Egy külön kapcsolóval kapcsolom a relét, aztán jöhet a mehet. Persze cserélnem kell a szelepeket,(vagy talán elég csak a golyós szelepet) mert eresztenek

nálam se kapcsolt a kapcsoló, és azt a nyomáskapcsolót áthidaltuk, és volt zima :)

A tágulási melett volt, de lehet akár hol a klíma csöveiben, olyan, mint a kétvezetékes hőfokjeladó a víznél. egyáltalán nem ismerem az astra klímáját, sőt semmi másét se csak felvetettem, hátha nálad is ez okozza a bibit.

Elküldve
  Novy írta:
nálam se kapcsolt a kapcsoló, és azt a nyomáskapcsolót áthidaltuk, és volt zima :)

A tágulási melett volt, de lehet akár hol a klíma csöveiben, olyan, mint a kétvezetékes hőfokjeladó a víznél. egyáltalán nem ismerem az astra klímáját, sőt semmi másét se csak felvetettem, hátha nálad is ez okozza a bibit.

Végignéztük a csöveket, sehol nem találtunk semmit..azért lett kapcsolózva. :)

Elküldve
  Novy írta:
nálam se kapcsolt a kapcsoló, és azt a nyomáskapcsolót áthidaltuk, és volt zima :)

A tágulási melett volt, de lehet akár hol a klíma csöveiben, olyan, mint a kétvezetékes hőfokjeladó a víznél. egyáltalán nem ismerem az astra klímáját, sőt semmi másét se csak felvetettem, hátha nálad is ez okozza a bibit.

Valójában van egy fő relé, ami gyújtáskapcsolt állapotban (csak a 2-esben) kap vellanyt és az érintkezője is. Aztán az érintkezőn keresztül kap az ominózus nyomogómb, annak másik érintkezője sorba kötve az alacsony nyomású majd a magas nyomású kapcsolókkal, és ez megy az ECUba tovább, valamint leágazik a kompresszor relé záró érintkezőjére és behuzatja még a ventilátorok vezérlő reléjét egyes fokozatba.

Na találd meg a hibát. :D Bár én tartom még mindig azt, hogy szerintem az ECU miatt nem múkodj. :)

Elküldve
  daykiller írta:
Valójában van egy fő relé, ami gyújtáskapcsolt állapotban (csak a 2-esben) kap vellanyt és az érintkezője is. Aztán az érintkezőn keresztül kap az ominózus nyomogómb, annak másik érintkezője sorba kötve az alacsony nyomású majd a magas nyomású kapcsolókkal, és ez megy az ECUba tovább, valamint leágazik a kompresszor relé záró érintkezőjére és behuzatja még a ventilátorok vezérlő reléjét egyes fokozatba.

Na találd meg a hibát. :) Bár én tartom még mindig azt, hogy szerintem az ECU miatt nem múkodj. :)

Húzd le az ablakot....már megy is a klíma :D :D

24V-os akkutöltőt kéne kreálnom zselés aksihoz....nincs valami rajzod kéznél???

Elküldve
  brekeke írta:
Húzd le az ablakot....már megy is a klíma :) :D

24V-os akkutöltőt kéne kreálnom zselés aksihoz....nincs valami rajzod kéznél???

Sajna nincs, de nem is nagyon ismerem a zselés akksik töltési tekknológiáját, kívánalmait. :)

Elküldve
  Opeles90 írta:
De nincs rá 7... Nemtom honnan a farokból szedjek vagy szerezzek... ( venni...? Windowst??? Pénzt adjak ki érte??? hülyeség :) )

Szóval...most ilyen gondban vagyok ezzel... :)

344606.jpg

:D

  brekeke írta:
Húzd le az ablakot....már megy is a klíma :D :lol:

24V-os akkutöltőt kéne kreálnom zselés aksihoz....nincs valami rajzod kéznél???

Bakker, kössé sorba két 12Voltosat! Legyél már kicsit kreatív! :D :D

Elküldve
  daykiller írta:
Sajna nincs, de nem is nagyon ismerem a zselés akksik töltési tekknológiáját, kívánalmait. :)

Töltés max. 500mA-rel, max. fesz 95%-nál töltőáram korlátozása, töltés végén átkapcs csepptöltésre.

12V-os nem probléma, de a 24V.....

  zotya975 írta:
Bakker, kössé sorba két 12Voltosat! Legyél már kicsit kreatív! :D :D

Nem megoldás :) Bár ilyen egyszerű lenne....

Elküldve
  brekeke írta:
Töltés max. 500mA-rel, max. fesz 95%-nál töltőáram korlátozása, töltés végén átkapcs csepptöltésre.

12V-os nem probléma, de a 24V.....

Nem megoldás :D Bár ilyen egyszerű lenne....

:) Ez ám a házi feladat. :)

Elküldve
  brekeke írta:
Töltés max. 500mA-rel, max. fesz 95%-nál töltőáram korlátozása, töltés végén átkapcs csepptöltésre.

12V-os nem probléma, de a 24V.....

Nem megoldás :) Bár ilyen egyszerű lenne....

Nem vészes. Mennyire kell korlátozni a töltőáramot? Mennyi a töltési végfesz (aminek a 95%-ánál ez a korlátozás kell)?

Elküldve
  brekeke írta:
Nem megoldás :) Bár ilyen egyszerű lenne....

Tudom, vicc volt. Egyszer munkatársaim úgy akartak egy 380-as motort meghajtani, hogy két konnektorból összekapcsolják a 220-at. :) És nem akarták megérteni, hogy az úgy nem lesz jó. :D

Elküldve
  FPepe írta:
Nem vészes. Mennyire kell korlátozni a töltőáramot? Mennyi a töltési végfesz (aminek a 95%-ánál ez a korlátozás kell)?

Ha elérte a 2×13.4V-ot, (2 sorba kötött 12V-os aksi) a teljes töltöttségig 95%-tól 100 mA, utána csepptöltés max.30 mA

Teljes töltöttség 13.7V/aksi, 14V fölött gázosodik...

  zotya975 írta:
Tudom, vicc volt. Egyszer munkatársaim úgy akartak egy 380-as motort meghajtani, hogy két konnektorból összekapcsolják a 220-at. :) És nem akarták megérteni, hogy az úgy nem lesz jó. :)

Értettem :D

Megy az 220-ról, csak kell egy segédfázis kondi és kicsit gyengébb lesz.

Nekem is hasonló hajtja a motoros kaput ( valamikor betonkeverőt tekert :D )

Elküldve
  zotya975 írta:
Tudom, vicc volt. Egyszer munkatársaim úgy akartak egy 380-as motort meghajtani, hogy két konnektorból összekapcsolják a 220-at. :) És nem akarták megérteni, hogy az úgy nem lesz jó. :)

Első tekercs kapja fázist tisztán, második egy kondin keresztül (megfelelő értékűt természetesen) harmadik tekercs pedig kapja a nullavezetőt, akkor múkodj a háromfázisú motor. :D Valamint ha a két konnektorba nem azonos nemű fázis volt, akkor két fázissal is elindul, de lehet csak noszogatásra. :D

Elküldve
  daykiller írta:
Első tekercs kapja fázist tisztán, második egy kondin keresztül (megfelelő értékűt természetesen) harmadik tekercs pedig kapja a nullavezetőt, akkor múkodj a háromfázisú motor. :D Valamint ha a két konnektorba nem azonos nemű fázis volt, akkor két fázissal is elindul, de lehet csak noszogatásra. :)

A kondival tolod el a hullámot? :)

Elküldve
  Csücsök írta:
Az ukrán oldalon akárhány határőrrel van dolgod, tartják a kezüket, min. 100 Ft, de van akinek ez sértés és 200 Ft-ot kér. Ma nekem ez egy mátyást kóstált.

Ne is mondd, emlékszem, mikor mi mentünk Beregszászra. Direkt kihagynak egy pecsétet, majd már ahol nincs visszatérés, elkezdenek akadékoskodni...

"Nem-nem..."

"De mindent kitöltöttünk, minden papír rendben van..."

"Nyet..."

"Na, akkor mi legyen?"

Csúnyán néz. Kisvártatva...

"Százas."

Odaadom. Rámutat a kollégára.

"Neki is."

Ő is megkapja a százast. Már szabad is az út.

Persze, nem szép dolog, de az ember inkább odaadja a francos százast, minthogy az ukrán határőrökkel összetűzésbe kerüljön... mondjuk most rosszabb a helyzet, hogy van fém kétszázas, mert így már azt is van pofájuk kérni.

Elküldve
  Jürgen írta:
Ne is mondd, emlékszem, mikor mi mentünk Beregszászra. Direkt kihagynak egy pecsétet, majd már ahol nincs visszatérés, elkezdenek akadékoskodni...

Első átkelésnél nem nyomtak a papírra egy pöcsétet sem, mert fingom nem volt, hogy mit kell vele csinálni. Senki sem kérte, csak az első határőr adta. Miután elértem az uccsó határőrig, az mondta, hogy goto vissza. Visszamegyek, autót vhol ott hagytam. Megyek 2,2 méteres ukránhoz, hogy ezt a kis papírt hol kell lepecsételtetni? Rámförmed: maga útlevél ellenőrzés nélkül ment át? Mondom nem, csak most vagyok itt először. Azután mutatta, hogy álljak be a sorba. Azután meg kérdezték hol a ótó, mondom neki hát ott, valahol. Na most, azonnal álljak ide vissza. Beálltam a kocsival sor elejébe, én meg a sor végére. Lehet muter csuklott, mert vagy 7-8 autó mehetett volna el. Persze a tallérok a zsebben maradtak!

Nem sajnálom azt az 1000 Ft-ot, mert nem olyanok, mint pl. a román határon, ahol hiába tud a köcsög magyarul, csak románul bír pofázni, én meg vigyorgok rá, hogy nem értem. Az ukránok legalább ha látják, hogy nem érted, megpróbálják magyarul. Románoknál annyit javult a helyzet, hogy amióta EU, együtt pózolnak a másik oldalon.

Elküldve
  Jürgen írta:
Ne is mondd, emlékszem, mikor mi mentünk Beregszászra. Direkt kihagynak egy pecsétet, majd már ahol nincs visszatérés, elkezdenek akadékoskodni...

"Nem-nem..."

"De mindent kitöltöttünk, minden papír rendben van..."

"Nyet..."

"Na, akkor mi legyen?"

Csúnyán néz. Kisvártatva...

"Százas."

Odaadom. Rámutat a kollégára.

"Neki is."

Ő is megkapja a százast. Már szabad is az út.

Persze, nem szép dolog, de az ember inkább odaadja a francos százast, minthogy az ukrán határőrökkel összetűzésbe kerüljön... mondjuk most rosszabb a helyzet, hogy van fém kétszázas, mert így már azt is van pofájuk kérni.

jó rég járhattál ki, már tőlük a papír 200as is "elfogadták", pedig annak is 6éve :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.