Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sikerült ma nem kicsit szívnom a kocsival, de a vége jó lett :)

A dolog ott kezdődik, hogy egy ideje már kicsit fura hangja volt a kocsinak kipuff felől, főleg jól hallható volt, mikor kiszállás előtt az ajtót kinyitottam, és visszaverte az alulról jövő hangot. Tegnap jó idő volt, rá is értem, gondoltam megnézem, mi az a hang, bár gyanítottam, hogy mi lehet. Járó motornál odanyúltam, ahol a kipuffcsőre rámegy a hátsó dob, és éreztem, hogy onnan jön a levegő, de nem a csatlakozástól, hanem attól kb. 1 centire lyuk volt a csövön.

Összeállítottam a szerelőrámpámat (2db kb. másfél collos, 2méteres palló, alá sóskuti kő), és feltolattam rá. Az volt a tervem, hogy feljebb tolom annyival a hátsó dobot a csövön, így ideiglenesen eltömítem a lyukat. A csövet rögzítő bilincs mindkét csavarja eltört, mikor próbáltam meglazítani. Gyorsan autósboltba el új bilincsért. Próbáltam lecibálni a hátsó dobot, persze nem jött. Elengedtem, hogy szerszámot hozzak, ekkor a dob súlya alatt letört a cső ;) Nem kicsit volt belülről (!) elrohadva :D Egy jó órás melóval kiszedtem a hátsó dob csonkjából a belerohadt csődarabot, majd a megmaradt csövet bekentem zsírral, és rátoltam a hátsó dobot, így raktam vissza ideiglenesen. Elég közel került a hátsó rugóhoz, ma útközben hallottam is egy-két nagyobb gödörnél, hogy találkoztak. Ja, és azt a kis lemezt, amit a hátsó dob rögzítő csonkjának a gumibakjába való betolása után el kell hajlítani biztosításként, azt persze szintén sikerült letörni ;) Úgyhogy egy dróttal oldottam meg a kicsúszás elleni védelmét.

Ma melóhelyről telefonáltam az autósboltba, hogy kéne egy cső + középső dob kombó, és szerencsére délután fél ötre meghozták (10700Ft, valami olasz cucc). Rámpa megint összeállít, kocsival feltolat, hátsó dob leszed, és ekkor kezdődött az igazi szívás. A középső dob és a katalizátor találkozásánál levő csatlakozás mindkét csavarja teljesen berohadva, az egyik fejét le is törtem. Mivel ezek a katalizátoron egy menetes furatba mentek, nem anyás csavarok voltak, esélyem se volt kiszedni őket. Ekkor flexszel elvágtam a másikat is, és jött a sufnituning. Levettem a csövet középdobostul, katalizátort leengedtem egy téglára (szerencsére elég rugalmas elöl a cső csatlakozása a leömlőnél), a flexszel levágtam síkba a beletört csavarokat, pontozóval a közepét megjelöltem, és nekiálltam kifúrni a csavarokat, mindezt a kocsi alatt fekve. Több, mint fél óra alatt kifúrtam a csavarokat 6.5-es fúróval (a csavarok nem gagyi anyagból voltak), eközben 4-szer éleztem a fúrót, jöhet a menetfúrás. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a menetfúró beletört a régi menet maradványai miatt. Szerencsére annyi maradt belőle, hogy egy fogóval ki tudtam tekerni a katalizátorból. Másik menetfúróval próbáltam, de nem mertem nagyon erőltetni, a másik furatban pedig még ennyire se ment, hát legyen. Átfúrtam 8.5-essel, kap átmenő anyáscsavarokat. Ez be is vált, az új csövet feltettem, gumibakokba beakasztottam a füleit, csavarokkal összehuzattam a katalizátorral. A hátsó dobon a letört kis biztosító lemez helyett hegesztettem fel másikat, dobot feltettem, és éppen besötétedett, mire végeztem.

Ebből az a tanulság, hogy ez életben nem állok neki még egyszer kipufogócsövet cserélni, inkább fizetek érte :P

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma nem kicsit szívnom a kocsival, de a vége jó lett :)

A dolog ott kezdődik, hogy egy ideje már kicsit fura hangja volt a kocsinak kipuff felől, főleg jól hallható volt, mikor kiszállás előtt az ajtót kinyitottam, és visszaverte az alulról jövő hangot. Tegnap jó idő volt, rá is értem, gondoltam megnézem, mi az a hang, bár gyanítottam, hogy mi lehet. Járó motornál odanyúltam, ahol a kipuffcsőre rámegy a hátsó dob, és éreztem, hogy onnan jön a levegő, de nem a csatlakozástól, hanem attól kb. 1 centire lyuk volt a csövön.

Összeállítottam a szerelőrámpámat (2db kb. másfél collos, 2méteres palló, alá sóskuti kő), és feltolattam rá. Az volt a tervem, hogy feljebb tolom annyival a hátsó dobot a csövön, így ideiglenesen eltömítem a lyukat. A csövet rögzítő bilincs mindkét csavarja eltört, mikor próbáltam meglazítani. Próbáltam lecibálni a hátsó dobot, persze nem jött. Elengedtem, hogy szerszámot hozzak, ekkor a dob súlya alatt letört a cső ;) Nem kicsit volt belülről (!) elrohadva :D Egy jó órás melóval kiszedtem a hátsó dob csonkjából a belerohadt csődarabot, majd a megmaradt csövet bekentem zsírral, és rátoltam a hátsó dobot, így raktam vissza ideiglenesen. Elég közel került a hátsó rugóhoz, ma útközben hallottam is egy-két nagyobb gödörnél, hogy találkoztak. Ja, és azt a kis lemezt, amit a hátsó dob rögzítő csonkjának a gumibakjába való betolása után el kell hajlítani biztosításként, azt persze szintén sikerült letörni :P Úgyhogy egy dróttal oldottam meg a kicsúszás elleni védelmét.

...

Én múltkor ugyan így voltam az égővel nem nagy meló éppen hogy elkezdett sötétedni, kicserélem... Hát bele esett... Hát aksi kiszed és 1.5 órás birizgálás, égő kijött, és láss csodát nem is azzal volt a baj hanem hogy a vezetéknek volt kontakthibája... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma nem kicsit szívnom a kocsival, a vége jó lett :)

...

Ezt én is végigsz.ptam, a rohadás rést kivéve. Elporladt a kipuf, meg a drága előző tulaj valami orbitális ereszcsatorna darabot hegesztett fel rá kipufogó végnek, úgyhogy csere lett a vége. Katitól hátrafelé új rendszert kapott. pár nappal később meg volt pakolva a gép elég rendesen (akkor tört el a hátsó rugó is) ült a hátulja, fater meg nekitolatott egy járdaszegélynek. Az új rendszernek olyan formája lett hogy fél napig kalapáltuk amíg sikerült olyan formát kihozni belőle hogy ne érjen bele sehova. A csavarok persze megroppantak, és kiment a menet is. Meg se próbáltunk menetet fúrni, megkapta az átmenőt, meg új tűzkarikát. Miközben ment a formára gyúrás tört is a lecsúszásgátló... :D De végülis már jó, kb. egy éve így van és azóta már nem is ér bele sehova, nem is fúj ki, csak kicsit hülyének néztek amikor a méteres vascsővel estünk neki a pár napos kipufogónak. ;)

Link to comment
Megosztás:

Miért??? A gyári hibák kiküszöbölése!!! :P

Jaja. Átmenőcsavart mindenhova! ;) :D

Amikor koppant a hátulja és hallottam hogy gyűrődik az új kipuf, azthittem kiordítom fatert a saját autójából ;) qrva ideges lettem, de aztán csak jó lett :)

Találtam egy képet róla. Ilyen volt amikor hozzám került :S

24567-20100330-Pnz15A.jpg

Link to comment
Megosztás:

Jaja. Átmenőcsavart mindenhova! :D :)

Háát jah..

Előző tulaj volt olyan lelkes hogy kicserélte a kilincseket 5 ajtós hátsóéra és így nincsen kulcsluk nah most a sztori a következő leányzóval felmentünk a hegyekbe "naplementét" nézni.Kiszáll beszélget meg minden... Cigi Kicsi kocsi központija meg olyan hogy X idő múlva bezár ha nincsen rajta gyújtés. Kakucska hát az anyósülésnél úgyis rossz azt sose zárja...

Most zárta... Hát ez igazán cuki lesz mert csak 1 kulcs van hozzá meg amúgy is 20km-erre lakok...

Nah mind1 araszolgatás hátra hogy csak volt a jelen tulaj olyan tróger hogy nem zárja be a csomagtartót hanem elfelejti. hát hála istennek elfelejtettem. Nah akkor kinyit riasztó, hmmm f@.a nah előre mászik ajtó kinyit, riasztó kikapcs, erre kijönnek a nem messze lévő háztól hogy mit csinálok én azzal az autóval???és hogy mutassam a papírokat mert kihívják a rendőrséget!!!!

Nem tehettek róla szegény öregek de úgy küldtem el őket onnan a csillámporon nevelkedett k. szülőjének a foglalkozásába mint annak a rendje.

Tésen azóta nem jártam... ;)

Link to comment
Megosztás:

Háát jah..

Előző tulaj volt olyan lelkes hogy kicserélte a kilincseket 5 ajtós hátsóéra és így nincsen kulcsluk nah most a sztori a következő leányzóval felmentünk a hegyekbe "naplementét" nézni.Kiszáll beszélget meg minden... Cigi Kicsi kocsi központija meg olyan hogy X idő múlva bezár ha nincsen rajta gyújtés. Kakucska hát az anyósülésnél úgyis rossz azt sose zárja...

Most zárta... Hát ez igazán cuki lesz mert csak 1 kulcs van hozzá meg amúgy is 20km-erre lakok...

Nah mind1 araszolgatás hátra hogy csak volt a jelen tulaj olyan tróger hogy nem zárja be a csomagtartót hanem elfelejti. hát hála istennek elfelejtettem. Nah akkor kinyit riasztó, hmmm f@.a nah előre mászik ajtó kinyit, riasztó kikapcs, erre kijönnek a nem messze lévő háztól hogy mit csinálok én azzal az autóval???és hogy mutassam a papírokat mert kihívják a rendőrséget!!!!

Nem tehettek róla szegény öregek de úgy küldtem el őket onnan a csillámporon nevelkedett k. szülőjének a foglalkozásába mint annak a rendje.

Tésen azóta nem jártam... :D

Nekem is volt szerencsém ellopni a saját autómat. A riasztó se nem nyitott, se nem engedett indítani. Addig beleztem a drótokat, hogy végülis el tudtam jönni vele elvittem riasztóshoz, kapott újat, újrakábeleztük, faca lett. Aztán 2 nappal később rájöttem hogy az előzőnek annyi baja volt hogy a távirányító panelján egy poti lába el volt törve, és nem érintkezett időnként. Aznap délután egyáltalán nem... :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt szerencsém ellopni a saját autómat. A riasztó se nem nyitott, se nem engedett indítani. Addig beleztem a drótokat, hogy végülis el tudtam jönni vele elvittem riasztóshoz, kapott újat, újrakábeleztük, faca lett. Aztán 2 nappal később rájöttem hogy az előzőnek annyi baja volt hogy a távirányító panelján egy poti lába el volt törve, és nem érintkezett időnként. Aznap délután egyáltalán nem... :)

A technika ördöge...

Nah jó8cakát emberek....

Link to comment
Megosztás:

Sikerült ma nem kicsit szívnom a kocsival, ...

Nálam ez egy sima hétköznapi unom magam, valamit szereljünk móka. :P Pont néztem a kipufrendszerben mindenhol cavarok vannak, mondom tök jó, egyszerű cserélni, de ezek szerint még sem. :D

Jaja. Átmenőcsavart mindenhova! ;) :)

Ugye hogy ugye?! Le fogom védeni! ;)

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy mivan akkor ha a csomagtartó ajtóba rakok egy központi zármotort, és az meg bedöglik és cseszik kinyitni. Hogy tudok én oda betörni?

Úgy mint eddíg, bedugod a ulcsot, és elfordítod. A zármotor csak a gomb benyomását akadályozza meg egy bizonyos kulcs pozícióban, nem a kulcs elfordítását.

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy mivan akkor ha a csomagtartó ajtóba rakok egy központi zármotort, és az meg bedöglik és cseszik kinyitni. Hogy tudok én oda betörni?

Tapasztalat :D ;) : hátsó ülés lehajt, kárpit leszed (alulról 3 csavar még fogja, de elhúzni már el lehet annyira hogy benyúlj alá, és elhúzd a motor által mozgatott reteszt, utána kinyit, alsó csavarok is kiszed, és már hozzá is férsz. (legalábbis caravannal bejött :) )

Link to comment
Megosztás:

Úgy mint eddíg, bedugod a ulcsot, és elfordítod. A zármotor csak a gomb benyomását akadályozza meg egy bizonyos kulcs pozícióban, nem a kulcs elfordítását.

Hát figyelj. Ami központizárat én eddig láttam az ugy működött, hogy ha nyitva volt a zár és a kocsi le volt központizva, akkor nem lehetett benyomni. Ergo ha valamerre forditani tudom, akkor meg bezárom, és ugy se tudom kinyitni. Ezt igy nemvágom.

Link to comment
Megosztás:

Úgy mint eddíg, bedugod a ulcsot, és elfordítod. A zármotor csak a gomb benyomását akadályozza meg egy bizonyos kulcs pozícióban, nem a kulcs elfordítását.

Nekem fogta a nyomorút... ;) legalábbis asszem... már nem is tudom megnéztem -e... :) Létezik hogy fölöslegesen bűvészkedtem egy órát a csomagtartóban? :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem fogta a nyomorút... ;) legalábbis asszem... már nem is tudom megnéztem -e... :) Létezik hogy fölöslegesen bűvészkedtem egy órát a csomagtartóban? :D

Megvolt már egy technikai szintű felmérő bontás. Tehát lekaptam a kárpitot, aztán néztem, hogy lehet bevarázsolni az univerzális motrot, de az ugy működik, hogy betol elé egykis pöcköt és nem tudod benyomni a gombot, tehát, ha nem huzza vissza valami a pöcköt akkor marad a feszitővas.

Link to comment
Megosztás:

Megvolt már egy technikai szintű felmérő bontás. Tehát lekaptam a kárpitot, aztán néztem, hogy lehet bevarázsolni az univerzális motrot, de az ugy működik, hogy betol elé egykis pöcköt és nem tudod benyomni a gombot, tehát, ha nem huzza vissza valami a pöcköt akkor marad a feszitővas.

Ne őrülj meg :D :)

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj. Ami központizárat én eddig láttam az ugy működött, hogy ha nyitva volt a zár és a kocsi le volt központizva, akkor nem lehetett benyomni. Ergo ha valamerre forditani tudom, akkor meg bezárom, és ugy se tudom kinyitni. Ezt igy nemvágom.

Azért, mert egy tárcsát forgatsz a kulcsal, amit ha benyomsz oldja a zárat, ennek a tárcsának vegy része hiányzik, amikor zárod az ajtót akkor úgy van forgatva, hogy a "hiány" esik a nyitószerkezet fölé. Ezért hiába nyomod a gombot, csak bemegy, és nem csinál semmit. Namost a zármotor tengelye a tárcsa mögé csúszik be, megakadályozza a benyomását. De te el tudod forgatni úgy is a tárcsát a kulcsal, hogy a"hiány" most meg a zármotor pöcke fölé essen, és be tudod nyomni a gombot, nyitod az ajtót, központi zár zárt helyzete mellett is. Valahogy így műkszik.

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert egy tárcsát forgatsz a kulcsal, amit ha benyomsz oldja a zárat, ennek a tárcsának vegy része hiányzik, amikor zárod az ajtót akkor úgy van forgatva, hogy a "hiány" esik a nyitószerkezet fölé. Ezért hiába nyomod a gombot, csak bemegy, és nem csinál semmit. Namost a zármotor tengelye a tárcsa mögé csúszik be, megakadályozza a benyomását. De te el tudod forgatni úgy is a tárcsát a kulcsal, hogy a"hiány" most meg a zármotor pöcke fölé essen, és be tudod nyomni a gombot, nyitod az ajtót, központi zár zárt helyzete mellett is. Valahogy így műkszik.

Fuh ezt el kell képzelni. Mivel este van már majd holnap megbontom azt meglesem ennek a függvényében.

szerk. De várj itt valami nem stimmel. Ha a hiány a zár fölött van akkor van a csomagtartóajtó bezárva. Ez világos

ha a tárcsa a zár felett van akkor van nyitva, és ha benyomod akkor nyilik a cuccos. nah most a központi zárnak ugy van értelme, hogy ilyen helyetben biztositsa azt hogy ne lehessen kinyitni az ajtot. tehát becsuszik a tárcsához és nem engedi benyomni a gombot. De ha én visszaforgatom a kulcsot a függőleges állásba, ahol a hiány a zár fölé esik, tehát a központizár fölé és a rendes zár hoz, akkor meg megint hiába nyomom be a gombot, nem csinál semmit, mertmost zártam be ténylegesen. Vagy nem jól értelmezem?

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert egy tárcsát forgatsz a kulcsal, amit ha benyomsz oldja a zárat, ennek a tárcsának vegy része hiányzik, amikor zárod az ajtót akkor úgy van forgatva, hogy a "hiány" esik a nyitószerkezet fölé. Ezért hiába nyomod a gombot, csak bemegy, és nem csinál semmit. Namost a zármotor tengelye a tárcsa mögé csúszik be, megakadályozza a benyomását. De te el tudod forgatni úgy is a tárcsát a kulcsal, hogy a"hiány" most meg a zármotor pöcke fölé essen, és be tudod nyomni a gombot, nyitod az ajtót, központi zár zárt helyzete mellett is. Valahogy így műkszik.

b.sszameg tényleg :P akkor mégsem néztem meg ;) :) ;) simán kinyithattam volna kulccsal :D

Link to comment
Megosztás:

b.sszameg tényleg :P akkor mégsem néztem meg ;) :) ;) simán kinyithattam volna kulccsal :D

De nem tudod kulccsal kinyitni, mert a kulcsnak csak két állása van. Egyik állás amikor zárva az ajto, tehát hiába nyomod be akkor beesik a gomb és nem nyilik az ajto. a másik meg az amikor el van forditva és ha benyomod a gombot, akkor nyilik az ajto. Ebben a módbanvan értelme a központi zárnak. Ha ilyenkor beragad akkor ugye nem tudod benyomni a gombot. Viszont ha beteszed a kulcsot, és elforditod akkor meg be tudod nyomni a gombot, de akkor meg azért nem nyilik, mert kulccsal zártad be.

Link to comment
Megosztás:

De nem tudod kulccsal kinyitni, mert a kulcsnak csak két állása van. Egyik állás amikor zárva az ajto, tehát hiába nyomod be akkor beesik a gomb és nem nyilik az ajto. a másik meg az amikor el van forditva és ha benyomod a gombot, akkor nyilik az ajto. Ebben a módbanvan értelme a központi zárnak. Ha ilyenkor beragad akkor ugye nem tudod benyomni a gombot. Viszont ha beteszed a kulcsot, és elforditod akkor meg be tudod nyomni a gombot, de akkor meg azért nem nyilik, mert kulccsal zártad be.

Mostmár idegesít. Holnap kipróbálom :)

Link to comment
Megosztás:

Mostmár idegesít. Holnap kipróbálom :)

Helyes, aztán várom a választ. De szerintem nekem van igazam. gondolj csak bele ottvannak a rendes ajtók ugye ott ugy van megoldva, hogy a mozgato rudra van egy másik csavarozva. Tehát 3 féleléppen lehet az ajtot zárni. 1 kulcs 2 központi 3 belső gomb. de itt meg eltorlaszolod az egyetlen lehetséges nyitási módot.

Viszont ha működik, akkor meg kárpitot bontasz és fényképezel nekem, mivel neked is caravanod van. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.