Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszönöm a gyors és kielégítő választ. Én is így gondoltam, csak nem tudtam biztosan.

Nincs mit, igazából sehol sem írják, hogy hány pontos övvel legyen rögzítve, csak azt hogy szilárdan legyen beszerelve. Meg azt hogy elölre csak akkor rakható légzsákos autón, ha azt ki lehet kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

Pár éve vettünk az ex-Caravanra, azon nem volt tükörtalp.

Amikor vettük a Ribit, nem volt belső tükre. (és nyoma sem) szélvédő csere óta nem volt rajta belső tükör. Kérdezgettünk ismerősöket hogy mivel lehet ragasztani, mindenki azt mondta hogy sokféle ragacsot ajánlanak, de általában lehullanak. Menjünk be egy autó-üvegeshez, és az felteszi. Bementünk a Thommyfóliához, srác megpucolta, nyomott rá két tubusból szigorúan titkos valamit, beült, felnyomta a helyére (fater megkérdezte hogy mérik ki, srác asszondja, : sehogy. érzésre :D --a vicc hogy hibátlanul jó helyen van... :( ) szal fölnyomta, egy 30 centis ragasztószalaggal odanyomta, és megmondta hogy 2 nap múlva akasszuk rá a tükröt. Jól nézett ki amikor oda volt nyomva az a ragasztószalag. Haver megkérdezte:

- az mif.sz?? :lol: :lol:

- Thommyfólia b+ nem látod??? :D :D

Link to comment
Megosztás:

Az ülés megfelel minden szabálynak, most vettük novi újonnan, de nem találtam semmi infót arról, hogy csak három pontos övvel lehet rögzíteni, és nekünk jobb lenne ha középre tennénk és a kétpontossal rögzítenénk az üléshez, mivel a gyerekülésnek van saját ötpontos öve. Ezért érdekelne, hogy az szabályos-e ha a kétpontossal rögzítem.

Nekünk újszülöttkortól 4 éves korig (0-18 kg.) használható ülésünk van. Ami csak 3 pontos biztonsági övvel rögzíthető!

Ha babahordozó és biztonsági ülésről beszélünk (0-13 kg.) akkor feltétlen 3 pontos övvel kell rögzíteni!

Az ülés saját ötpontos öve a baba szempontjából lényeges, az autó biztonsági öve meg a ülés fixentartásához fontos, én mindenképp a 3 pontost ajánlom.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk újszülöttkortól 4 éves korig (0-18 kg.) használható ülésünk van. Ami csak 3 pontos biztonsági övvel rögzíthető!

Ha babahordozó és biztonsági ülésről beszélünk akkor feltétlen 3 pontos övvel kell rögzíteni!

A kétpontos övvel való rögzítést csak ülésmagasító esetén gondolom szabályosnak és legfőképpen biztonságosnak.

Igazából csak tanácsot tudunk adni neki, mert nem láttuk milyen az ülés. Azt neki kell eldönteni, hogy szilárdan rögzíthető-e kétpontossal, vagy nem. Nekem még olyan gyerekülésem volt ami két, és hárompontos övvel egyaránt lehetett rögzíteni. De ez kábé 10 éve volt még apuék kocsijában. Amikor megvettem az astrát a két kicsit már be lehetett kötni a 3 pontossal a nagyobbikat meg középen a 2 pontossal. Lassan a fejtámlán kell gondolkodnom, mert kezdik túlnőni az üléstámlát.

Link to comment
Megosztás:

Pár éve vettünk az ex-Caravanra, azon nem volt tükörtalp.

Egyértelműen a tanulónak van elsőbbsége. Amíg a Citroennek van macisajt tábla, addig senkivel szemben sincs elsőbbsége (még sárgán villogó lámpák esetén sem kedves Dita :lol: ). Fehérváron van egy nagyon hasonló kereszteződés a Seregélyesi-Budai út találkozásánál.

Nyugi, Te kék matricát kapsz :(

Nem nagyon hasonló, hanem totál ugyan ilyen. Sajnos minden reggel 6kor várakoztam ott a lámpánál a kórház felől jövet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyértelműen a tanulónak van elsőbbsége. Amíg a Citroennek van macisajt tábla, addig senkivel szemben sincs elsőbbsége (még sárgán villogó lámpák esetén sem kedves Dita :lol: ). Fehérváron van egy nagyon hasonló kereszteződés a Seregélyesi-Budai út találkozásánál.

Ha sárgán va lámpa akkor miért? Akkor nem a táblák szerint kell közlekedni? És mivel mindkettőnek van macisajtja nem kanyarodás szabály? Mint amikor simán van egy felsőbrendű-alsóbrendő kereszteződés akkor is elenged a kis ívban jobbra kanyarodót nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha sárgán va lámpa akkor miért? Akkor nem a táblák szerint kell közlekedni? És mivel mindkettőnek van macisajtja nem kanyarodás szabály? Mint amikor simán van egy felsőbrendű-alsóbrendő kereszteződés akkor is elenged a kis ívban jobbra kanyarodót nem? :lol:

Végül is csak a kanyarodósáv mellé van berajzolva az elsőbbségadás kötelező tábla. De én úgy gondolom, hogy ez egy főút vagy ahogy írtad felsőbbrendű út és egy alárendelt út kereszteződése csak a rajzra nem került rá a lámpák feletti tábla, ami a jelzőlámpák kikapcsolásakor vagy meghibásodásakor eligazítaná az autóst.

Én egyszerűen megoldom ezt, ha nem vagyok biztos az elsőbbségemben, lemondok róla és elengedem a másikat. Ebből nem lehet baj.

Link to comment
Megosztás:

Végül is csak a kanyarodósáv mellé van berajzolva az elsőbbségadás kötelező tábla. De én úgy gondolom, hogy ez egy főút vagy ahogy írtad felsőbbrendű út és egy alárendelt út kereszteződése csak a rajzra nem került rá a lámpák feletti tábla, ami a jelzőlámpák kikapcsolásakor vagy meghibásodásakor eligazítaná az autóst.

Én egyszerűen megoldom ezt, ha nem vagyok biztos az elsőbbségemben, lemondok róla és elengedem a másikat. Ebből nem lehet baj.

Egyértelmü okosabb enged, abból nem lehet baj ha az ember 2 másodpercel később fordul ki valahonnan. Szerintem életszerűtlen lenne ha csak a jobbra kanyarodósávnak lenne macisajtja, az egyenesenhaladóknak, vagy balra fordulóknak meg nem. Mert ugye akkor ha jön a feltételezett főúton egy autó balról, én meg jövök ki sárgán villogó lámpák alól, és mivel nekem sincs táblám jobb-kéz szabály? De ha jobbra fordulok akkor meg meg kell állnom, mert macisajt? Tudjátok mit, erre én nem megyek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(zotya975 @ 2010-02-18 - 20:15)

Ha sárgán va lámpa akkor miért? Akkor nem a táblák szerint kell közlekedni? És mivel mindkettőnek van macisajtja nem kanyarodás szabály?

A kereszteződés elhelyezkedése a rajzon egyértelmüen érvényteleniti a kanyrodási szabályt. Mivel az egyik nem a kereszteződésben van hanem a kanyarodó sávban. Függetlenül attól,hogy része a a kereszteződésnek de mégis attól különállónak kell értelmezni.

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(zotya975 @ 2010-02-18 - 20:15)

Ha sárgán va lámpa akkor miért? Akkor nem a táblák szerint kell közlekedni? És mivel mindkettőnek van macisajtja nem kanyarodás szabály?

A kereszteződés elhelyezkedése a rajzon egyértelmüen érvényteleniti a kanyrodási szabályt. Mivel az egyik nem a kereszteződésben van hanem a kanyarodó sávban. Függetlenül attól,hogy része a a kereszteződésnek de mégis attól különállónak kell értelmezni.

Rendben de ezek szerint ha sárgán villognak a lámpák akkor a jobbkéz szabály lép érvénybe? Kivéve ha jobbra fordulok ki, mert akkor macisajtom van? Szerintem a macisajt-tábla szára pont onnan indul ki, ahol elkezd kettéválni a két sáv, tehát mindkettőre érvényes.

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(zotya975 @ 2010-02-18 - 20:15)

Ha sárgán va lámpa akkor miért? Akkor nem a táblák szerint kell közlekedni? És mivel mindkettőnek van macisajtja nem kanyarodás szabály?

A kereszteződés elhelyezkedése a rajzon egyértelmüen érvényteleniti a kanyrodási szabályt. Mivel az egyik nem a kereszteződésben van hanem a kanyarodó sávban. Függetlenül attól,hogy része a a kereszteződésnek de mégis attól különállónak kell értelmezni.

még mindig azon a vesess.hus sz*rsagon ragodtok?

Link to comment
Megosztás:

Nekünk újszülöttkortól 4 éves korig (0-18 kg.) használható ülésünk van. Ami csak 3 pontos biztonsági övvel rögzíthető!

Ha babahordozó és biztonsági ülésről beszélünk (0-13 kg.) akkor feltétlen 3 pontos övvel kell rögzíteni!

Az ülés saját ötpontos öve a baba szempontjából lényeges, az autó biztonsági öve meg a ülés fixentartásához fontos, én mindenképp a 3 pontost ajánlom.

Igazából csak tanácsot tudunk adni neki, mert nem láttuk milyen az ülés. Azt neki kell eldönteni, hogy szilárdan rögzíthető-e kétpontossal, vagy nem. Nekem még olyan gyerekülésem volt ami két, és hárompontos övvel egyaránt lehetett rögzíteni. De ez kábé 10 éve volt még apuék kocsijában. Amikor megvettem az astrát a két kicsit már be lehetett kötni a 3 pontossal a nagyobbikat meg középen a 2 pontossal. Lassan a fejtámlán kell gondolkodnom, mert kezdik túlnőni az üléstámlát.

Tulajdonképpen egy 9-36 kg-ig használható gyerekülésről beszélek, bár az az igazság, hogy még nem néztem meg tüzetesebben, hogy milyen rögzítési lehetőségei vannak :lol: , de az biztos, hogy hárompontossal be lehet kötni. De mint mondtam az előbb, nekem jobb lenne középen elhelyezni.

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen egy 9-36 kg-ig használható gyerekülésről beszélek, bár az az igazság, hogy még nem néztem meg tüzetesebben, hogy milyen rögzítési lehetőségei vannak :lol: , de az biztos, hogy hárompontossal be lehet kötni. De mint mondtam az előbb, nekem jobb lenne középen elhelyezni.

Általában ezeknél az övet a biztonságiülés huzata mögött benyúlva kell átvezetni, és azt becsúsztatni az övnek kialakított résbe, ami a hátsó támlát is rögzíti. Feltéve ha 3pontos övvel használod. Ha kétpontossal használnád, az ülés támláját nem fogná semmi, így szinte kizárt hogy szabályos, de ami a nagyobb baj, hogy nem is biztonságos.

Szivem szerint én is hátra és középre raktam volna, de a 3pontos rögzítést fontosabbnak gondolom.

Zotyának igaza van, a rögzítési mód magán az ülésen is rajta van. Vagy a huzatra van rávarrva vagy a műanyag "vázra" ráragasztva.

(Van az a fajta is ahol a gyermek elött megy át az autó biztonsági öve, ott kétségem sincs hogy csak 3pontossal használható.)

Link to comment
Megosztás:

Mentem az asszony elé, állok a pirosnál, látom, hogy valami gőz, vagy füst száll fel akocsi alól, meg iszonyú benzinszag van. Nézek körbe, lehalkítom a rádiót, hát előtem egy Swift-et padlóztak az köpte be alám a füstöt. :lol: Kilőt a lámpánál, én nyugisan utánna aztáán ahogy kettévált a sáv, ő beszorult egy kanyarodó kocsi mögé, én meg elhúztam mellette 2. padlóval. Gumicsikorgással jött utánnam, aztán amikor odaértem a kórházhoz beálltam a kanyarodósávba, ő meg megint bentragadt két kocsi közé az egyenesen menőbe. Átvigyorogtam, ne tudjátok meg milyen fancsali pofát vágot. Sose tudja meg , hogy 1.4-el virgonckodtam előtte. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mentem az asszony elé, állok a pirosnál, látom, hogy valami gőz, vagy füst száll fel akocsi alól, meg iszonyú benzinszag van. Nézek körbe, lehalkítom a rádiót, hát előtem egy Swift-et padlóztak az köpte be alám a füstöt. :lol: Kilőt a lámpánál, én nyugisan utánna aztáán ahogy kettévált a sáv, ő beszorult egy kanyarodó kocsi mögé, én meg elhúztam mellette 2. padlóval. Gumicsikorgással jött utánnam, aztán amikor odaértem a kórházhoz beálltam a kanyarodósávba, ő meg megint bentragadt két kocsi közé az egyenesen menőbe. Átvigyorogtam, ne tudjátok meg milyen fancsali pofát vágot. Sose tudja meg , hogy 1.4-el virgonckodtam előtte. :(

Hiányzik a feliratod? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak nem, el is válnék azon nyomban. Már összevesztem vele a héten, mert elkezdtem kinyomtatni a hogyan csináld-at, aztán elkeverte az első futóművet. Mármint az arról szóló fejezetet. A másikat is beejtette a békák mellé a vízbe, úgy adta vissza tiszta hullámos volt ahogy megszáradt. Most eldugtam a többit a zoknis fiókomba. :lol:

Hello! Ezt a "Hogyan csináld" könyvet honnan lehet letölteni? Csak egy torrent oldalon találtam, de azon meg nem vagyok otthon. Köszi! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.