Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ha visszanézed a saját írásod, akkor rájöhetsz, hogy az előbbi estben eleve 20 C fokkal többet kell a motornak melegíteni ahhoz, hogy az üzemi hőfokot elérje. Az pedig időbe telik.

mintha én is éppen ezt mondtam volna :)

Elküldve
Akkor igazad van, csak előtte a takarásra voksoltál.

igen, mert szerintem az is számít vallamit (szerintem :) ) én biztos ami biztos tettem takarást, és úgy érzem sokkal jobb lett! de nekem a szitás hűtőmaszk konkrétam szívja magán keresztül a hideget :) :D lehet azért jobb így... :lol:

Elküldve

:lol:

igen, mert szerintem az is számít vallamit (szerintem :) ) én biztos ami biztos tettem takarást, és úgy érzem sokkal jobb lett! de nekem a szitás hűtőmaszk konkrétam szívja magán keresztül a hideget :) :D lehet azért jobb így... :lol:

biztos hogy jobb

akkor minek lenne hozzá gyárilag is ilyen maszk?

Elküldve
:lol:

biztos hogy jobb

akkor minek lenne hozzá gyárilag is ilyen maszk?

:lol:

én mellesleg elég fázós vagyok, szeretem a meleget a kocsiban is!!! :)

és így sokkal hamarabb be tud melegíteni B) Mondjuk amúgy is beindítás után járatom a mocit, hidegen sosem indulok el vele :D vigyázni kell rá, drága vót, és nem lesz másik :)

Elküldve
:lol:

én mellesleg elég fázós vagyok, szeretem a meleget a kocsiban is!!! :)

és így sokkal hamarabb be tud melegíteni :lol: Mondjuk amúgy is beindítás után járatom a mocit, hidegen sosem indulok el vele :D vigyázni kell rá, drága vót, és nem lesz másik :)

pedig pont hogy nem szabad állóhelybe járatni

ebből lesz a hordós kopás pl.

Elküldve
:) ezt magyarád el légyszi :)

alapjáraton pöcörőzve később melegszik fel

nemtudom pontosan, miért is hordós kopást eredményez.. de arra gondolok, hogy alul ,meg felül hamarabb melegszik, mivel ott gyengébb a hűtés, és középen meg ugye ott van a víz, de kevesebb hőforrás.

de mindig erre jukadnak ki, hogy dízelnél főleg nem szabad alapjáraton melegíteni, mert hordós kopást okoz.

Elküldve
alapjáraton pöcörőzve később melegszik fel

nemtudom pontosan, miért is hordós kopást eredményez.. de arra gondolok, hogy alul ,meg felül hamarabb melegszik, mivel ott gyengébb a hűtés, és középen meg ugye ott van a víz, de kevesebb hőforrás.

de mindig erre jukadnak ki, hogy dízelnél főleg nem szabad alapjáraton melegíteni, mert hordós kopást okoz.

A hordós kopást az elégtelen kenés okozza.

Elküldve
A hordós kopást az elégtelen kenés okozza.

akkor hülyeséget beszélnek itt a többiek...

többször is volt rről szó, és ellenezték az alapjárati melegítést, hordós kopással indokolva...

Elküldve
akkor hülyeséget beszélnek itt a többiek...

többször is volt rről szó, és ellenezték az alapjárati melegítést, hordós kopással indokolva...

Én pont úgy tudom, hogy a dízelt alapjáraton kell melegíteni, a benzinest viszont terhelni kell. :)

Elküldve
akkor hülyeséget beszélnek itt a többiek...

többször is volt rről szó, és ellenezték az alapjárati melegítést, hordós kopással indokolva...

Alapjáraton nyilván a kisebb az olajnyomás azaz a kenés is....a kettő összefügg. :)

Elküldve
Én pont úgy tudom, hogy a dízelt alapjáraton kell melegíteni, a benzinest viszont terhelni kell. :)

Alapjáraton nyilván a kisebb az olajnyomás azaz a kenés is....a kettő összefügg. :)

én meg pont most kerestem meg, és ki van fejtve:

a dízeleknek több a hűtővizük, a blokban is meg a hűtőben is, így azoknak tovább tart felmlegíteni, így tovább vannak olyan hőmérsékleten, amikor még jobban kopik a motor.

1.7d topikban írták.

alapjáraton is megfelelőnek kell lennie a kenésnek, így nem lehet az hogy alapjáraton nincs megfelelő kenés.

Elküldve
én meg pont most kerestem meg, és ki van fejtve:

a dízeleknek több a hűtővizük, a blokban is meg a hűtőben is, így azoknak tovább tart felmlegíteni, így tovább vannak olyan hőmérsékleten, amikor még jobban kopik a motor.

1.7d topikban írták.

alapjáraton is megfelelőnek kell lennie a kenésnek, így nem lehet az hogy alapjáraton nincs megfelelő kenés.

De hidegen alapjáraton akkor sincs olyan kenés mint kellene, ezért kell melegíteni mihamarabb.

Elküldve
De hidegen alapjáraton akkor sincs olyan kenés mint kellene, ezért kell melegíteni mihamarabb.

szerintem kenés akkor is van, és mgfelelő, de hiába, ha nincs megfelelő hőmérséklet, így kenéssel is jobban kopik

az igazsághoz meg hozzátartozik, hogy egyetlen kocsi se melegszik alapjáraton :)

Elküldve

Egyébbként érdekes ez a melegítés... Én is úgy tudom, hogy a dízelt nem szabad menet közben melegíteni, mert nem szereti a hengerfej. Csak van benne valami, mert akinek dízele van, azok a hideg reggelente járatják a motort, mire elindulnak. Tudja a fene! Én szoktam járatni egy kicsit, mielőtt elindulok. Tervbe van véve egy motormelegítő... Nem azért, mert nehezen indul, hanem azért, hogy megkíméljem magam a járatástól. De ez a motormelegítés is ellentmondásos. Mert a melegítő csak a vizet melegíti, de az olajat nem.

Elküldve
én meg pont most kerestem meg, és ki van fejtve:

a dízeleknek több a hűtővizük, a blokban is meg a hűtőben is, így azoknak tovább tart felmlegíteni, így tovább vannak olyan hőmérsékleten, amikor még jobban kopik a motor.

1.7d topikban írták.

alapjáraton is megfelelőnek kell lennie a kenésnek, így nem lehet az hogy alapjáraton nincs megfelelő kenés.

1L különbség van köztük.

De hidegen alapjáraton akkor sincs olyan kenés mint kellene, ezért kell melegíteni mihamarabb.

Sikerült a motortan zh-d? Még anno írtad F.L. kapcsán, hogy motorokból írsz.

Elküldve
Egyébbként érdekes ez a melegítés... Én is úgy tudom, hogy a dízelt nem szabad menet közben melegíteni, mert nem szereti a hengerfej. Csak van benne valami, mert akinek dízele van, azok a hideg reggelente járatják a motort, mire elindulnak. Tudja a fene! Én szoktam járatni egy kicsit, mielőtt elindulok. Tervbe van véve egy motormelegítő... Nem azért, mert nehezen indul, hanem azért, hogy megkíméljem magam a járatástól. De ez a motormelegítés is ellentmondásos. Mert a melegítő csak a vizet melegíti, de az olajat nem.

hát ja vannak ellentmondások az egészben

a hf valóban nem szereti a hideg járást, de se a benyás se a dízel, a turbódízel meg főleg nem

az a 3,5 liter olaj, vagy dízelben 5liter meg felmelegszik hamar, mivel a víz a blokkot is melegíti, és ha beállítottad mondjuk 60 fokra, akkor az addig melegszik, amíg a blok is 60fokos lesz, mivel addig a víz leadja a hőt magából a blokba :)

:)

Elküldve
Egyébbként érdekes ez a melegítés... Én is úgy tudom, hogy a dízelt nem szabad menet közben melegíteni, mert nem szereti a hengerfej. Csak van benne valami, mert akinek dízele van, azok a hideg reggelente járatják a motort, mire elindulnak. Tudja a fene! Én szoktam járatni egy kicsit, mielőtt elindulok. Tervbe van véve egy motormelegítő... Nem azért, mert nehezen indul, hanem azért, hogy megkíméljem magam a járatástól. De ez a motormelegítés is ellentmondásos. Mert a melegítő csak a vizet melegíti, de az olajat nem.

A gátrepedés viszont szereti :)

Az a legjobb, 1-2 percet járatni alapon, utána óvatosan lehet vele közlekedni.

Elküldve
Ha visszanézed a saját írásod, akkor rájöhetsz, hogy az előbbi estben eleve 20 C fokkal többet kell a motornak melegíteni ahhoz, hogy az üzemi hőfokot elérje. Az pedig időbe telik.

Most nehezen melegszik? Majd amikor lesz -12, aztán lehül reggelre a blokk, olaj, hűtővíz. Csak úgy fújja befele a fagyos levegőt. :D Most tök jó, az utca végén már langyi.

A gátrepedés viszont szereti :lol:

Az a legjobb, 1-2 percet járatni alapon, utána óvatosan lehet vele közlekedni.

Ezért kell a gátmetszés, vagy nem a szülésről van szó? :) :lol:

Nyami.... de sajna CO-ra kell gyüjtögetnem, amúgy sincs hozzá HF.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.