Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez a párásodás dolog hogy van?

Most hoztam haza a hugom buliból. Kellett pár perc 4-5 míg bemelegedett és valamennyire lepárátlanodott. Ez mennyire normális? Jó lenne ha beindítom 3-ason a ventit akkor fél perc alatt lefújná a szélvédőt. Ráadásul most cseréltem pollenszűrőt is.

Bár úgyis csak addig lesz ez a relatíve nagy párásodás, míg a nappal és éjjel közt nagy a hőmérsékletdifferencia, legalábbis szerintem.

Olyan trükköt szoktam alkalmazni, hogy alaposan lemosom ablaktisztítóval (piros flakon, kék kupak) a szélvédőt, ezzel csökken a párásodás mértéke és gyorsabban is fújja le, a megfigyeléseim alapján. Egyszóval tisztán kell tartani a szélvédőt belül is rendszeresen. <_<

Cseréld ki a pollenszűrőt, megszűnik a párásodás.

Írta, hogy most cserélte. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem a külső levegőt szívja be, és ha az párás akkor elkezd megtelni nedvességgel, ha megtelt akkor meg már a párát fújja befele is nem? Mentünk a Balcsira aztán a dombok között voltak olyan párás szakaszok hogy alig láttam, egyből elkezdtek párásodni az ablakok is, ahogy kiértem a "felhőből" pár perc után meg is szünt.

Nem egészen, mert ha nem kapcsolod be a ventillátort, akkor is párásodik a szélvédő. Persze ha nyirkos levegőt fuj be, akkor is. De nem ezét párásodnak az astrák. A pollenszűrőn nem jut át elég levegő, vagy beázás miatt tök vizes a szűrő. Ha kicseréled, figyeld meg, hogy még a ködben sem párásodik. Amugy egy kis ködfelhő miatt nem illene párásodnia. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Olyan trükköt szoktam alkalmazni, hogy alaposan lemosom ablaktisztítóval (piros flakon, kék kupak) a szélvédőt, ezzel csökken a párásodás mértéke és gyorsabban is fújja le, a megfigyeléseim alapján. Egyszóval tisztán kell tartani a szélvédőt belül is rendszeresen. <_<

Ez a módszer nekem is bevált! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy valaki meg tudná mondani, hogy mi célt szolgál a tűzfal kellős közepén a fékrásegítő mellett balra az a textiles zárt cső? Belemegy egy vákuumcső is.

Valszeg a esővíz középső kivezetőjére gondolsz, a belső legegő keringetés vákuumcsöve megy bele. Nem zárt, csak el van lapítva a vége. Néha ki kell pucolni, mert a pollenszűrő környékéről a kisebb falevelek az esővizzel odafolynak és eldugítják.

Link to comment
Megosztás:

Ez a párásodás dolog hogy van?

Most hoztam haza a hugom buliból. Kellett pár perc 4-5 míg bemelegedett és valamennyire lepárátlanodott. Ez mennyire normális? Jó lenne ha beindítom 3-ason a ventit akkor fél perc alatt lefújná a szélvédőt. Ráadásul most cseréltem pollenszűrőt is.

Bár úgyis csak addig lesz ez a relatíve nagy párásodás, míg a nappal és éjjel közt nagy a hőmérsékletdifferencia, legalábbis szerintem.

Nézd meg, hogy nincs-e tele falevéllel, ill. nincs-e eldugulva a két szélső és az egy középső kifolyónyílás a tűzfal mögötti részen. Ha sok a törmelék, az fogja a nedvességet és okozhat párásodást új szűrő mellett is.

Ha tisztán van tartva a mű.a. allatti rész, szűrő cserélve, a gumiszigetelés jó a szélvédő alsó részén, akkor lehet akármilyen köd, nem fog párásodni.

Link to comment
Megosztás:

A tető reggel most vizesebb volt mint mosás után. Letörölgettem szegénykét. De érdekes, hogy ilyenkor mennyi pára van. Ahogy jön a hűsebb idő majd elmúlik.

A vetni a belső párát lefújja, nem is az a gond, hanem amikor minden ablak kívülről vizes.

Más. Hátsó ablak fűtését ha jól tudom valaki sikerrel javította már. Multiméterrel mit kell mérni hogy tudjam hol a szakadás és mivel kell kezelni az adott részt?

Link to comment
Megosztás:

A tető reggel most vizesebb volt mint mosás után. Letörölgettem szegénykét. De érdekes, hogy ilyenkor mennyi pára van. Ahogy jön a hűsebb idő majd elmúlik.

A vetni a belső párát lefújja, nem is az a gond, hanem amikor minden ablak kívülről vizes.

Más. Hátsó ablak fűtését ha jól tudom valaki sikerrel javította már. Multiméterrel mit kell mérni hogy tudjam hol a szakadás és mivel kell kezelni az adott részt?

Zotya csinálta meg a sajátját.

Mérni úgy a legjobb, hogy szálanként minél közelebb vannak a mérőcsúcsok, annál kisebb ellenállást kell mérned, ha az ellenkezője történik, akkor ott valószínűsíthető a szálszakadás.

Vagy bekapcsolod, rálehelsz szálanként és amelyiknél nem tűnik el azonnal, az szakadt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Zotya csinálta meg a sajátját.

Mérni úgy a legjobb, hogy szálanként minél közelebb vannak a mérőcsúcsok, annál kisebb ellenállást kell mérned, ha az ellenkezője történik, akkor ott valószínűsíthető a szálszakadás.

Vagy bekapcsolod, rálehelsz szálanként és amelyiknél nem tűnik el azonnal, az szakadt. :rolleyes:

Tudom melyik szakadt csak a pontos helyet kell majd kimérni <_<

Link to comment
Megosztás:

Tudom melyik szakadt csak a pontos helyet kell majd kimérni :rolleyes:

Hátakkor egyik mérőcsúcsot rögzíted valamelyik végén, pl a vezetékhez, aztán a másikkal játszol azon a szálon. Növekszik szépen az ellenállás, majd ha hirtelen megugrik, vagy ha olyan méréshatárban van, akkor végtelent ír, akkor azon a környéken szakadt. A javításról majd Zotya ír szerintem egy Andersen mesét. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem mondod hogy ilyenkor ha reggel lemész akkor csontszáraz a kocsi. :D

lefényképezzem? :rolleyes: Amúgy a parkoló napos részen van, és ha már 10-15 perce nap éri akkor simán csontszáraz. Bezzeg ha meleg van, és esik az eső... Úgy néz ki mintha egész éjszaka k.rtam volna benne... <_< De a hideg-meleg hőmérséklet az nem igazán hatja meg. Reggel lemegyek, és csak akkor párásodik ha beleülök és nekiállok blehelni -_-

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a párásodás nálam is probléma...de csak esőbe <_< Tegnap előtt jöttem haza, és szinte semmit nem fújt le belőle. Pollenszűrő kivan cserélve.... Nagyon bosszant, már azon gondolkodom, hogy lebombázom a műszerfalat. Szerintem valami dugulásom lessz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

lefényképezzem? :rolleyes: Amúgy a parkoló napos részen van, és ha már 10-15 perce nap éri akkor simán csontszáraz. Bezzeg ha meleg van, és esik az eső... Úgy néz ki mintha egész éjszaka k.rtam volna benne... <_< De a hideg-meleg hőmérséklet az nem igazán hatja meg. Reggel lemegyek, és csak akkor párásodik ha beleülök és nekiállok blehelni :D

Nekem árnyákban áll, és mondjuk ha éjjel ránézek, már csupa víz kívülről az autó, tető, ablakok...stb...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a párásodás nálam is probléma...de csak esőbe :D Tegnap előtt jöttem haza, és szinte semmit nem fújt le belőle. Pollenszűrő kivan cserélve.... Nagyon bosszant, már azon gondolkodom, hogy lebombázom a műszerfalat. Szerintem valami dugulásom lessz <_<

Nekem is csúnyán párásodik esőben, de szélvédőre állított ventivel, az elején 2-esen leküldi teljesen jól, az oldalablakokat is, utána meg 1-esen lehet tartani, és akkor nem jön vissza :rolleyes: (a ribi legalábbis így csinálja -_- )

Link to comment
Megosztás:

Mennyiért adod? Hogyan tudnád eljutattni hozzám?

Ha összefutunk, a Tiéd <_<

Zotya csinálta meg a sajátját.

Mérni úgy a legjobb, hogy szálanként minél közelebb vannak a mérőcsúcsok, annál kisebb ellenállást kell mérned, ha az ellenkezője történik, akkor ott valószínűsíthető a szálszakadás.

Vagy bekapcsolod, rálehelsz szálanként és amelyiknél nem tűnik el azonnal, az szakadt. :rolleyes:

Én csináltam meg, és nem ellenállást, hanem feszültséget érdemes mérni rajta, ezt is leírtam már, természetesen bekapcsolt fűtésnél. Valamelyik végén rögzíted (odafogod) az egyik mérőcsúcsot, a másikkal haladsz a szálon. Ha szakadt, a szakadás helyén hirtelen megjelenik a 12V a műszeren, ha nem, akkor szép folyamatosan megy fel a feszültség.

Link to comment
Megosztás:

Én csináltam meg, és nem ellenállást, hanem feszültséget érdemes mérni rajta, ezt is leírtam már, természetesen bekapcsolt fűtésnél. Valamelyik végén rögzíted (odafogod) az egyik mérőcsúcsot, a másikkal haladsz a szálon. Ha szakadt, a szakadás helyén hirtelen megjelenik a 12V a műszeren, ha nem, akkor szép folyamatosan megy fel a feszültség.

Úgy is lehet ha nincs kutyád. B) De találtam róla leírást is.

Más. Meglátogattam az UNIX-os kamiont a tecsó parklolóban, kellemesen csalódtam elsőfék 15%, hátsó 10% kézifék 37% eltérés. Ezzel szemben a Hatvaninál 30-50-70%-okat mértek. :rolleyes: Lengéscsillapítók jók, próbáltak volna rosszat mérni amikor az övék van benne. -_- Szóltak, hogy túl vannak fújva a gumik, mondtam tényleg?? :D Viszont a zöld kártyám 2 hónapja lejárt. <_< Ha nem megyek oda elautóztam volna ki tudja meddig így. Hétfőn megyek hozzájuk.

Link to comment
Megosztás:

Viszont a zöld kártyám 2 hónapja lejárt. <_< Ha nem megyek oda elautóztam volna ki tudja meddig így. Hétfőn megyek hozzájuk.

Ne aggódj!Anyámék 3 hónapig jártak Dezsővel műszaki nélkül.Nekem jutott eszembe,hogy mintha most járna le kb! :D

Indok: nem néztem,végülis a te autód az is! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ne aggódj!Anyámék 3 hónapig jártak Dezsővel műszaki nélkül.Nekem jutott eszembe,hogy mintha most járna le kb! :D

Indok: nem néztem,végülis a te autód az is! :rolleyes:

Aztán csodálkoztál volna, ha jön a bütetés <_<

Hogy van egyébként Dezső? Rég hallottunk róla.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.