Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Most találtam, íme egy specialista:

"Én melegen ajánlom a hidegben mindenkinek a következőket:A szabadban tárolt autóknál kb. O C alatti hőfoknál indítás előtt kapcsoljuk be a világítást, a dermedt akku elektrolitjának megmozgatása céljából. Ezt követően indítózás.A beindult motor közepes fordulaton járatása 1-2 percig. Lehetőség szerint max 4.fokozatba kapcsolva megkezdeni a mozgást.Amikor a hőfokmérő elérte 60 C-ot fűtést be./ kivéve ha az autó klímás, ezt a motor hőfokától függetlenül állíthatjuk a kiválsz tott hőfokra. A termosztát 85-90 C-on nyit, ezt tekinthetjük üzemi hőfoknak.Innen szabad a gazda, már csak a túlmelegedésre kell figyelni/ óra szerint/ ami üzemzavarra,( kevés fagyálló folyadék),vagy túlterhelt motorra (nem mf.seb fok, nehéz vontatmány, stb..)utalhat."

:rolleyes: <_< :D

Link to comment
Megosztás:

nekem havi 5000 Km a vivaróval, sokszor már unok benne ülni :rolleyes: De olyankor elkap a gépszíjj, és kezdek sportosan menni a vivivel ;) ahhoz képest mekkora dög, repesztek vele mint schumacher :D -_- B)

én az Astrával február óta 8000-et mentem csak, a Fábiával pedig 6000-et, a Vivaróval jobb ha nem is számolom, mennyi is az? 7*5000=35.000 <_< még belegondolni is sok!

További ÉLVEZETES VEZETÉST daykiller, és természetesen BALESETMENTES KÖZLEKEDÉST!!!

Köszi! :D Viszont kívánom. ;)

Engem is elkap néha a gépszíj, főleg ha egyedül vagyok a cégesben. Múltkor letoltam egy porsche-t az autópályán. :D

hétvégén átfordult a km óra

96-os évjáratnál nem is olyan sok az a százezer ...

hogy tudok képet mellkelni ?

Nekem már a duplája benne van. Pont ma tankoltam 202932km-nél. Ehhez még hozzá kell adni 100 ezer kilométert és kijön a valós futott km a kocsiban. ;) Bár ez csak feltételezés, de az tuti hogy pörgetve volt a km-órám, mert látszik a csavaron a beavatkozás. Autószerelőm szerint meg nem sokban tér el a jelenlegi km a valóstól, mivel ahhoz túlságosan jó állapotban van a motor. Hengerfej felújításnál nézte a blokkot is, szét nem szedte. Látszólag jó állapotban van, valamint a hengerfejen is felesleges volt a felújítás egy kipufszelep és 8 hidrotőke cserén kívül. ;)

Most találtam, íme egy specialista:

"Én melegen ajánlom a hidegben mindenkinek a következőket:A szabadban tárolt autóknál kb. O C alatti hőfoknál indítás előtt kapcsoljuk be a világítást, a dermedt akku elektrolitjának megmozgatása céljából. Ezt követően indítózás.A beindult motor közepes fordulaton járatása 1-2 percig. Lehetőség szerint max 4.fokozatba kapcsolva megkezdeni a mozgást.Amikor a hőfokmérő elérte 60 C-ot fűtést be./ kivéve ha az autó klímás, ezt a motor hőfokától függetlenül állíthatjuk a kiválsz tott hőfokra. A termosztát 85-90 C-on nyit, ezt tekinthetjük üzemi hőfoknak.Innen szabad a gazda, már csak a túlmelegedésre kell figyelni/ óra szerint/ ami üzemzavarra,( kevés fagyálló folyadék),vagy túlterhelt motorra (nem mf.seb fok, nehéz vontatmány, stb..)utalhat."

:D ;) :lol:

Az akksis módszert szoktam alkalmazni. Könnyebben röffen be, ahogy megfigyeltem. Alapból nem fűtök, amíg a víz fel nem melegedett. Annyi, hogy pörgetni nem szoktam. Szerencsére reggelente lejtős az út a vasútállomásig, így nagyrészt lejtőn gyorsulok, tehát nem akkora megerőltetés neki 1200-ról 1800-1900-ig pörögve gyorsulni, meg ügye iszonyat sokat motorfékezek. Van egy hosszú lejtős szakasz, ott negyedikben felpörgetem a motort 2000-ig, aztán utána kapcsolok egy 5-öst és motorfékkel leérek a kereszteződésig.

Amúgy az én tanácsom, hogy hidegben mindenki járassa egy kicsit a verdát felengedett kuplunggal üresben. Utána sokkal könnyebb váltani, akármennyire pöpec állapotban van a váltó. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :D Viszont kívánom. :D

Engem is elkap néha a gépszíj, főleg ha egyedül vagyok a cégesben. Múltkor letoltam egy porsche-t az autópályán. :D

Nekem már a duplája benne van. Pont ma tankoltam 202932km-nél. Ehhez még hozzá kell adni 100 ezer kilométert és kijön a valós futott km a kocsiban. :D Bár ez csak feltételezés, de az tuti hogy pörgetve volt a km-órám, mert látszik a csavaron a beavatkozás. Autószerelőm szerint meg nem sokban tér el a jelenlegi km a valóstól, mivel ahhoz túlságosan jó állapotban van a motor. Hengerfej felújításnál nézte a blokkot is, szét nem szedte. Látszólag jó állapotban van, valamint a hengerfejen is felesleges volt a felújítás egy kipufszelep és 8 hidrotőke cserén kívül. ;)

Az akksis módszert szoktam alkalmazni. Könnyebben röffen be, ahogy megfigyeltem. Alapból nem fűtök, amíg a víz fel nem melegedett. Annyi, hogy pörgetni nem szoktam. Szerencsére reggelente lejtős az út a vasútállomásig, így nagyrészt lejtőn gyorsulok, tehát nem akkora megerőltetés neki 1200-ról 1800-1900-ig pörögve gyorsulni, meg ügye iszonyat sokat motorfékezek. Van egy hosszú lejtős szakasz, ott negyedikben felpörgetem a motort 2000-ig, aztán utána kapcsolok egy 5-öst és motorfékkel leérek a kereszteződésig.

Amúgy az én tanácsom, hogy hidegben mindenki járassa egy kicsit a verdát felengedett kuplunggal üresben. Utána sokkal könnyebb váltani, akármennyire pöpec állapotban van a váltó. B)

Persze :lol: a pöpec váltóban is megdermed az olaj ha hideg :rolleyes: -_- <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi! ;) Viszont kívánom. ;)

Engem is elkap néha a gépszíj, főleg ha egyedül vagyok a cégesben. Múltkor letoltam egy porsche-t az autópályán. B)

nah azért én még porschékkal nem kezdek :D :D

Ma egy suzuki swift II-est kergettem az őrületbe ;) :rolleyes: lőtte utánnam mint állat, nyomulgatott, mintha ő lenne a jani, erre én mikor láttam, hogy előlről jó lesz, előzhetne, mindíg toszítottam neki 6-ból egy vissza 5-öt, és padlót ;) konkrétan nem tudott velem mit kezdeni. Úgy néz ki elfogynak a pacik a szuzkábó 130-nál :lol: :D :D

Aztán egyszercsak megpróbált megelőzni kanyarban az IDIÓTA, amikor én lassítottam !! Ha nem fékezek ABS-ig, akkor jöhettek volna Reeckatee-ék, meg a tűzoltók a konzervnyitóval, szembe jött egy kombájn azzal a vágólappal az elején....

Szerintem konkrétan beszart előttem a srác, mert utánna már nem merte 80-90 fölé engedni a szuzkát -_-

Villogás + dudálás, nem idegességből, csak hogy vegye észre magát, persze ilyenkor már tudja villogtatni a vészvillogóját <_< :D

Komolyan mondom IDIÓTÁK vannak az utakon manapság, mindenáron ő akar lenni az első...

Nagyon figyeljetek az utakon, mert még ha te jól, és biztosan vezetsz, akkor is jöhet szemben egy ilyen "suzukis srác", és akár a ti, sőt az utasaitok élete is múlhat rajta, hogyan reagáltok!!!!

ÚGYHOGY CSAK ÓVATOSAN!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

nah azért én még porschékkal nem kezdek B) :D

Ma egy suzuki swift II-est kergettem az őrületbe :D :rolleyes: lőtte utánnam mint állat, nyomulgatott, mintha ő lenne a jani, erre én mikor láttam, hogy előlről jó lesz, előzhetne, mindíg toszítottam neki 6-ból egy vissza 5-öt, és padlót ;) konkrétan nem tudott velem mit kezdeni. Úgy néz ki elfogynak a pacik a szuzkábó 130-nál ;) :lol: :D

Aztán egyszercsak megpróbált megelőzni kanyarban az IDIÓTA, amikor én lassítottam !! Ha nem fékezek ABS-ig, akkor jöhettek volna Reeckatee-ék, meg a tűzoltók a konzervnyitóval, szembe jött egy kombájn azzal a vágólappal az elején....

Szerintem konkrétan beszart előttem a srác, mert utánna már nem merte 80-90 fölé engedni a szuzkát -_-

Villogás + dudálás, nem idegességből, csak hogy vegye észre magát, persze ilyenkor már tudja villogtatni a vészvillogóját <_< :D

Komolyan mondom IDIÓTÁK vannak az utakon manapság, mindenáron ő akar lenni az első...

Nagyon figyeljetek az utakon, mert még ha te jól, és biztosan vezetsz, akkor is jöhet szemben egy ilyen "suzukis srác", és akár a ti, sőt az utasaitok élete is múlhat rajta, hogyan reagáltok!!!!

ÚGYHOGY CSAK ÓVATOSAN!!! ;)

nekem mondod városigyöröknek mé' nem vált az egyenáram?? ;) :D ;) B)

Reeckatee-ék meg ha mennek legalább láthatta volna a kéket :P

Link to comment
Megosztás:

nah azért én még porschékkal nem kezdek B) :D

Ma egy suzuki swift II-est kergettem az őrületbe :D :rolleyes: lőtte utánnam mint állat, nyomulgatott, mintha ő lenne a jani, erre én mikor láttam, hogy előlről jó lesz, előzhetne, mindíg toszítottam neki 6-ból egy vissza 5-öt, és padlót :D konkrétan nem tudott velem mit kezdeni. Úgy néz ki elfogynak a pacik a szuzkábó 130-nál ;) :lol: :D

Aztán egyszercsak megpróbált megelőzni kanyarban az IDIÓTA, amikor én lassítottam !! Ha nem fékezek ABS-ig, akkor jöhettek volna Reeckatee-ék, meg a tűzoltók a konzervnyitóval, szembe jött egy kombájn azzal a vágólappal az elején....

Szerintem konkrétan beszart előttem a srác, mert utánna már nem merte 80-90 fölé engedni a szuzkát -_-

Villogás + dudálás, nem idegességből, csak hogy vegye észre magát, persze ilyenkor már tudja villogtatni a vészvillogóját <_< :D

Komolyan mondom IDIÓTÁK vannak az utakon manapság, mindenáron ő akar lenni az első...

Nagyon figyeljetek az utakon, mert még ha te jól, és biztosan vezetsz, akkor is jöhet szemben egy ilyen "suzukis srác", és akár a ti, sőt az utasaitok élete is múlhat rajta, hogyan reagáltok!!!!

ÚGYHOGY CSAK ÓVATOSAN!!! ;)

Különben elég idegesítő, ha egy 8 négyzetméteres bádog hátlap halad előtted, és semmit nem látni tőle előre.... ;)

Ezért vettem 2.0-ás kocsit...

Link to comment
Megosztás:

nah azért én még porschékkal nem kezdek B) :D

Ma egy suzuki swift II-est kergettem az őrületbe :D :rolleyes: lőtte utánnam mint állat, nyomulgatott, mintha ő lenne a jani, erre én mikor láttam, hogy előlről jó lesz, előzhetne, mindíg toszítottam neki 6-ból egy vissza 5-öt, és padlót :D konkrétan nem tudott velem mit kezdeni. Úgy néz ki elfogynak a pacik a szuzkábó 130-nál ;) :lol: :D

Aztán egyszercsak megpróbált megelőzni kanyarban az IDIÓTA, amikor én lassítottam !! Ha nem fékezek ABS-ig, akkor jöhettek volna Reeckatee-ék, meg a tűzoltók a konzervnyitóval, szembe jött egy kombájn azzal a vágólappal az elején....

Szerintem konkrétan beszart előttem a srác, mert utánna már nem merte 80-90 fölé engedni a szuzkát -_-

Villogás + dudálás, nem idegességből, csak hogy vegye észre magát, persze ilyenkor már tudja villogtatni a vészvillogóját <_< :D

Komolyan mondom IDIÓTÁK vannak az utakon manapság, mindenáron ő akar lenni az első...

Nagyon figyeljetek az utakon, mert még ha te jól, és biztosan vezetsz, akkor is jöhet szemben egy ilyen "suzukis srác", és akár a ti, sőt az utasaitok élete is múlhat rajta, hogyan reagáltok!!!!

ÚGYHOGY CSAK ÓVATOSAN!!! ;)

Valamikor én is ilyen voltam, hogy ha valaki idegesítő vagy bunkó az úton akkor nem hagyom magam....öregetem...rájöttem, hogyha hagyom, aza nyugisabb út. ;)

Amúgy ma volt szakmai nap a suliban, vetélkedővel. Persze az én csapatom nyert, a díj fejenkét egy literes jéger. Most boldog vagyok. ;)

Link to comment
Megosztás:

Különben elég idegesítő, ha egy 8 négyzetméteres bádog hátlap halad előtted, és semmit nem látni tőle előre.... <_<

Ezért vettem 2.0-ás kocsit...

engem frankón nem zavar :rolleyes: velem van a baj? :D jóó, monnyuk teherautóval kezdtem, de akkor is, én pl bírom ha városba ducato-boxer-jumper-sprinter-stb megy előttem. Olyan távolságot tartok hogy ha egy öngyilokgyalog lelép azzal még tudjak mit kezdeni a gőzölős vasaláson kívül, de azzal hogy a felezővonalnál megy, tök jól letakarítja a szembejövőket, a kikanyarodók még 2-t gondolnak. Szóval én bírom hogy "tisztitja" vagy "töri" előttem az utat.

Link to comment
Megosztás:

nah azért én még porschékkal nem kezdek :D ;)

Ma egy suzuki swift II-est kergettem az őrületbe :lol: :rolleyes: lőtte utánnam mint állat, nyomulgatott, mintha ő lenne a jani, erre én mikor láttam, hogy előlről jó lesz, előzhetne, mindíg toszítottam neki 6-ból egy vissza 5-öt, és padlót ;) konkrétan nem tudott velem mit kezdeni. Úgy néz ki elfogynak a pacik a szuzkábó 130-nál :D :D ;)

Aztán egyszercsak megpróbált megelőzni kanyarban az IDIÓTA, amikor én lassítottam !! Ha nem fékezek ABS-ig, akkor jöhettek volna Reeckatee-ék, meg a tűzoltók a konzervnyitóval, szembe jött egy kombájn azzal a vágólappal az elején....

Szerintem konkrétan beszart előttem a srác, mert utánna már nem merte 80-90 fölé engedni a szuzkát B)

Villogás + dudálás, nem idegességből, csak hogy vegye észre magát, persze ilyenkor már tudja villogtatni a vészvillogóját :D -_-

Komolyan mondom IDIÓTÁK vannak az utakon manapság, mindenáron ő akar lenni az első...

Nagyon figyeljetek az utakon, mert még ha te jól, és biztosan vezetsz, akkor is jöhet szemben egy ilyen "suzukis srác", és akár a ti, sőt az utasaitok élete is múlhat rajta, hogyan reagáltok!!!!

ÚGYHOGY CSAK ÓVATOSAN!!! :P

Hja, engem is kóstolgatott egy Rönó Eszpészes, hogy majd jól legyorsul. De a 102LE és 250Nm győzött. ;) Az a baj, hogy a céges fosvágen 160kmh-nál vége. B) de odáig gyorsul mint az állat. Minden nap fura beülni a széria 1.6-omba a fosvágen után, hogy "ménemmegyez". :P :D

Különben elég idegesítő, ha egy 8 négyzetméteres bádog hátlap halad előtted, és semmit nem látni tőle előre.... ;)

Ezért vettem 2.0-ás kocsit...

A megfelelő követési távolság betartása esetén látni rendesen előre, ahogy megfigyeltem. <_<

Link to comment
Megosztás:

A megfelelő követési távolság betartása esetén látni rendesen előre, ahogy megfigyeltem. :rolleyes:

Én pl. naponta a pályán is közlekedem, de egyszer majdnem összetörtem így magam (meg még pár autót): mentem egy kamion mögött, odaértem a lehajtóhoz, szokás szerint index ki, lassítás, és húzódtam volna le, de ott volt a kocsisor vége, majdnem már a leállósávon is álltak. Kb. 10cm-en múlott, hogy nem húztam rá a kocsit az ott állókra. Azóta úgy próbálok odaérni, hogy előttem ne legyen se kamion, se busz, mert ha nem látok előre, az veszélyes lehet.

Link to comment
Megosztás:

Egyik munkatársam kapott az apósáéktól egy Corsa 1.2-est 95-ös évjárat 120ezer! kilóméterrel. :D Egyből löktem neki a sódert, hogy vezérlés csere azonnal. :D Elvitte valami ismerőshőz megvolt az vezérlés, olaj, szűrők cseréje+ hátsó dob cakom pakk 17 ezer ropiért. <_< Mondom ez hogy jött össze, nekem csak az olaj-szűrők csere volt olyan 14-körül azt mondja ismerős szerelő, volt kedvezményük. B) Látta az enyémben az elektromos kütyüket, ablakemelő neki is kell, mennyiért raknám bele, mondom semennyiért, nem értek hozzá. ha ilyen olcsó szerelője van én úgyse rúghatok labdába. :rolleyes: :D Kérdeztem mennyit megy, mondja 120-at az asszony csak addig meri pörgetni. Kérdeztem és feljebb nem is vált 3.-nál? Erre csúnyát mondott nem idézem. -_-

Link to comment
Megosztás:

Egyik munkatársam kapott az apósáéktól egy Corsa 1.2-est 95-ös évjárat 120ezer! kilóméterrel. ;) Egyből löktem neki a sódert, hogy vezérlés csere azonnal. :lol: Elvitte valami ismerőshőz megvolt az vezérlés, olaj, szűrők cseréje+ hátsó dob cakom pakk 17 ezer ropiért. <_< Mondom ez hogy jött össze, nekem csak az olaj-szűrők csere volt olyan 14-körül azt mondja ismerős szerelő, volt kedvezményük. :D Látta az enyémben az elektromos kütyüket, ablakemelő neki is kell, mennyiért raknám bele, mondom semennyiért, nem értek hozzá. ha ilyen olcsó szerelője van én úgyse rúghatok labdába. :rolleyes: :D Kérdeztem mennyit megy, mondja 120-at az asszony csak addig meri pörgetni. Kérdeztem és feljebb nem is vált 3.-nál? Erre csúnyát mondott nem idézem. -_-

Heh? Nekem nincs 10 ropi az egész. Ebből a legdrábább a 7000Ft-os Castrol Magnatec olaj volt. Igaz, még Conquistadorral is hozattam 6500-ért még egy kannával. B) Igaz, a munkadíj általában két sör szokott lenni a szerelőmnél. :D

Link to comment
Megosztás:

engem frankón nem zavar :rolleyes: velem van a baj? <_< jóó, monnyuk teherautóval kezdtem, de akkor is, én pl bírom ha városba ducato-boxer-jumper-sprinter-stb megy előttem. Olyan távolságot tartok hogy ha egy öngyilokgyalog lelép azzal még tudjak mit kezdeni a gőzölős vasaláson kívül, de azzal hogy a felezővonalnál megy, tök jól letakarítja a szembejövőket, a kikanyarodók még 2-t gondolnak. Szóval én bírom hogy "tisztitja" vagy "töri" előttem az utat.

Neeem veled van a baj, hanem velem! :D

De írtam, hogy "ezért vettem 2.0-ás autót".

Link to comment
Megosztás:

Én pl. naponta a pályán is közlekedem, de egyszer majdnem összetörtem így magam (meg még pár autót): mentem egy kamion mögött, odaértem a lehajtóhoz, szokás szerint index ki, lassítás, és húzódtam volna le, de ott volt a kocsisor vége, majdnem már a leállósávon is álltak. Kb. 10cm-en múlott, hogy nem húztam rá a kocsit az ott állókra. Azóta úgy próbálok odaérni, hogy előttem ne legyen se kamion, se busz, mert ha nem látok előre, az veszélyes lehet.

Én is a pályára megyek, ha felétek kell mennem valamelyik állomásra. -_- Mondjuk 2,5 tonna (2850) feletti összsúlyú, tehát nem igazán mehetnék 130-cal a pályán, hanem csak 110-zel. <_< Hasonló már nekem is volt egyébként, az Astrával. Hülye barom jön a belsőben fehérvár fele, tolja neki mint a vadmarha, oszt épp kijárat van, bevágódik elém, dob egy jobb indexet és kimegy a pályáról. Énmeg satu. :rolleyes: (Megj: Múltkor nálatok éjszakáztam az állomáson. :D)

Link to comment
Megosztás:

Én pl. naponta a pályán is közlekedem, de egyszer majdnem összetörtem így magam (meg még pár autót): mentem egy kamion mögött, odaértem a lehajtóhoz, szokás szerint index ki, lassítás, és húzódtam volna le, de ott volt a kocsisor vége, majdnem már a leállósávon is álltak. Kb. 10cm-en múlott, hogy nem húztam rá a kocsit az ott állókra. Azóta úgy próbálok odaérni, hogy előttem ne legyen se kamion, se busz, mert ha nem látok előre, az veszélyes lehet.

Ezt véssétek az eszetekbe zöldfülűek!

Link to comment
Megosztás:

Én is a pályára megyek, ha felétek kell mennem valamelyik állomásra. B) Mondjuk 2,5 tonna (2850) feletti összsúlyú, tehát nem igazán mehetnék 130-cal a pályán, hanem csak 110-zel. :D Hasonló már nekem is volt egyébként, az Astrával. Hülye barom jön a belsőben fehérvár fele, tolja neki mint a vadmarha, oszt épp kijárat van, bevágódik elém, dob egy jobb indexet és kimegy a pályáról. Énmeg satu. <_< (Megj: Múltkor nálatok éjszakáztam az állomáson. -_-)

Ilyenkor dobhatnál egy üzit, hátha éppen nem dolgozom :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.