Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Kedves aszfaltkeverőmester! Mi ehhez nem értünk, úgyhogy legyen szíves elmagyarázni, mik ezek a GPS koordináták. <_<

Ez csak üzemóra, azt csináljuk mint Zotya kutyái -szopunk.. :rolleyes:

jaja király ez a dos os felület, meg a keverőd üzemórái, de mit kell ezen nézni? :D

hogy nulla a hiba miatti állásidő? :D

B+, profik vagyunk b+...!! ;) :D -_- B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni? A 98-as 1.4-es astrám alá GSI fékrenszert szeretnék építeni. Arra lennék kíváncsi hogy a tárcsás agyat rá lehet e könnyen tenni a hátsó futóműre vagy sokat kell vele szívni? Aki képbe van segítsen légyszi!

Találsz róla némi eírást a Gyík-ben, meg olvasgass bele a Fék-topicban nagyon soszor volt már róla szó.

Hello Nép!

Motorelőmelegítőről mi a véleményetek? Gondolkodom ilyenen, motornak sem ártana, ha télen a minuszokban reggel egy fél órára bedugná a konnyektorba. Mennyire nehéz az ilyet beleszerkezteni?

Ha konnektor van a közelben akkor én egy sima szobai fűtőventilátorral oldanám meg. Elhelyezném valahol a kocsi alatt a motor felé fordítva aztán nyomatnám rá a meleget. Nem kell semmit szerelni, és ha nem válik be akkor sem buktál semmit. A másik dolog amin én agyaltam egy rezsó, vagy vasaló fűtőszálját ráhekkelni a olajteknőre. Megfelelően lecsökkentett teljesítménnyel melegíti az olajat, illetve közvetve az egész motort. Ez sem olyan nagy beruházás, kell hozzá egy másik olajteknő, meg egy gagyi vasaló. Ki lehet próbálni felszerelés előtt ha nem jó, akkor nem rakod fel. Persze csak elmélet, mert nem próbáltam ki. Aztán ott vannak a gyári vízmelegítők de áruk miatt én nem veszek ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Találsz róla némi eírást a Gyík-ben, meg olvasgass bele a Fék-topicban nagyon soszor volt már róla szó.

Ha konnektor van a közelben akkor én egy sima szobai fűtőventilátorral oldanám meg. Elhelyezném valahol a kocsi alatt a motor felé fordítva aztán nyomatnám rá a meleget. Nem kell semmit szerelni, és ha nem válik be akkor sem buktál semmit. A másik dolog amin én agyaltam egy rezsó, vagy vasaló fűtőszálját ráhekkelni a olajteknőre. Megfelelően lecsökkentett teljesítménnyel melegíti az olajat, illetve közvetve az egész motort. Ez sem olyan nagy beruházás, kell hozzá egy másik olajteknő, meg egy gagyi vasaló. Ki lehet próbálni felszerelés előtt ha nem jó, akkor nem rakod fel. Persze csak elmélet, mert nem próbáltam ki. Aztán ott vannak a gyári vízmelegítők de áruk miatt én nem veszek ilyet.

én próbáltam a ventis megoldást, de nem ér semmit, órákig kellene fújatni, hogy jó legyen.

rosz autóknál volt olyan megoldás, hogy a nívó helyére betettek egy melegítő szálat, és az egész este tartotta a 60 fokot, de ez eléggé költséges lehet egy télre számítva sztem..

másik megoldás, ha egy merülő forralót betenne az ember a vízcsövet megbontva egy edénybe, és egy idűzítőkapcsolóval beállítaná, hogy indulás előtt egy órával bekapcsoljon, és mikor kimegy az illető, akkor kihúzza és kész.

sztem

Soltvadkerten se lakik senki??

jövőhéttől ott leszek.

Link to comment
Megosztás:

én próbáltam a ventis megoldást, de nem ér semmit, órákig kellene fújatni, hogy jó legyen.

rosz autóknál volt olyan megoldás, hogy a nívó helyére betettek egy melegítő szálat, és az egész este tartotta a 60 fokot, de ez eléggé költséges lehet egy télre számítva sztem..

másik megoldás, ha egy merülő forralót betenne az ember a vízcsövet megbontva egy edénybe, és egy idűzítőkapcsolóval beállítaná, hogy indulás előtt egy órával bekapcsoljon, és mikor kimegy az illető, akkor kihúzza és kész.

sztem

Szerintem az olajteknőt melegíteni hatásosabb. Ha vizet melegítesz csak a hőfokkülönbségből adódó cirkulációra számíthatsz, nagyon lassan fog a meleg szétterjedni a rendszerben. A merülőforraló két perc alatt felforralja a vizet az edényben, de aztán hogyan tovább? De ha az olajteknőre szerelsz fűtőbetétet az melegíti az egész motort.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az olajteknőt melegíteni hatásosabb. Ha vizet melegítesz csak a hőfokkülönbségből adódó cirkulációra számíthatsz, nagyon lassan fog a meleg szétterjedni a rendszerben. A merülőforraló két perc alatt felforralja a vizet az edényben, de aztán hogyan tovább? De ha az olajteknőre szerelsz fűtőbetétet az melegíti az egész motort.

Na, most találtam ezt a cikket: Álófűtés beszerelve

Ha jól gondolom valami hasonlóra gondoltál reggel, nem? Ez szerintem jó megoldás. Szerintem... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az olajteknőt melegíteni hatásosabb. Ha vizet melegítesz csak a hőfokkülönbségből adódó cirkulációra számíthatsz, nagyon lassan fog a meleg szétterjedni a rendszerben. A merülőforraló két perc alatt felforralja a vizet az edényben, de aztán hogyan tovább? De ha az olajteknőre szerelsz fűtőbetétet az melegíti az egész motort.

és szerinted a víz nem érintkezik nagyobb felületen a motrral, mint az olajteknőben lévő olaj?

ezen gondokozz el egy kicsit, meg azon is, hogy a profi melegítők is a vizet melegítik, és azokban még van egy szivattyú is B)

felmelegíted az olajat, átjárja egyszer a rendszert, és már le is hült;)

a vizet átmelgíted, az érintkezik az egész motorral, így melegszik a motor is, és ez miatt nem fog 2 perc alatt felforrni a víz :rolleyes:

egyébként is megnézném azt a merülőforralót, ami felmelegít 5 liter vizet két perc alatt <_<

emlékeim szrint a kétliterre is várni kellet egy keveset, mire gyöngyözni kezdett :D

a linken egy alu teknős moci van, az tökre más ilyen szempontból azért -_-

Link to comment
Megosztás:

Na, most találtam ezt a cikket: Álófűtés beszerelve

Ha jól gondolom valami hasonlóra gondoltál reggel, nem? Ez szerintem jó megoldás. Szerintem... B)

Ugyanilyenre, csak házilag. :D

és szerinted a víz nem érintkezik nagyobb felületen a motrral, mint az olajteknőben lévő olaj?

ezen gondokozz el egy kicsit, meg azon is, hogy a profi melegítők is a vizet melegítik, és azokban még van egy szivattyú is :D

felmelegíted az olajat, átjárja egyszer a rendszert, és már le is hült;)

a vizet átmelgíted, az érintkezik az egész motorral, így melegszik a motor is, és ez miatt nem fog 2 perc alatt felforrni a víz :rolleyes:

egyébként is megnézném azt a merülőforralót, ami felmelegít 5 liter vizet két perc alatt <_<

emlékeim szrint a kétliterre is várni kellet egy keveset, mire gyöngyözni kezdett :D

a linken egy alu teknős moci van, az tökre más ilyen szempontból azért -_-

Most nem tudom fejből mennyi hűtővíz megy bele, de szerintem literre nincs sokkal több a motorban, mint az olajból. És az olaj szerintem több hőt tud felvenni mint a víz. Persze szivattyú, de ha áll a vízpumpa, márpedig nálunk áll ha nem jár a motor akkor nagymértékben akadályozza a szabad hűtővíz áramlást. A VW Polonál pölö elektromos vízpumpa van, ott egy direkt táppal simán meg lehet pörgetni a hűtővizet, ott jó megoldás lehet e vízcsőre szerelt kisteljesítményű fűtés is. Meg azért én olyan megoldáson gondolkodok ahhol nem kell nagyon átalakítani, és ha nem jó akkor simán ki lehet venni az egészet. A karterfűtéssel meg az a baj, hogy nekem már jópárszor leért így is terepen, hát még ha lenne rajta egy 1-2 centi vastag fűtőszál beágyazva. Szerintem marad úgy ahogy van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanilyenre, csak házilag. :D

Most nem tudom fejből mennyi hűtővíz megy bele, de szerintem literre nincs sokkal több a motorban, mint az olajból. És az olaj szerintem több hőt tud felvenni mint a víz. Persze szivattyú, de ha áll a vízpumpa, márpedig nálunk áll ha nem jár a motor akkor nagymértékben akadályozza a szabad hűtővíz áramlást. A VW Polonál pölö elektromos vízpumpa van, ott egy direkt táppal simán meg lehet pörgetni a hűtővizet, ott jó megoldás lehet e vízcsőre szerelt kisteljesítményű fűtés is. Meg azért én olyan megoldáson gondolkodok ahhol nem kell nagyon átalakítani, és ha nem jó akkor simán ki lehet venni az egészet. A karterfűtéssel meg az a baj, hogy nekem már jópárszor leért így is terepen, hát még ha lenne rajta egy 1-2 centi vastag fűtőszál beágyazva. Szerintem marad úgy ahogy van. -_-

Volt már azért szó róla párszor, hogy az álló pumpa átengedi a vizet. Akkor pedig a meleg fölegy, a hideg meg a helyére, vagyis máris kering. Az hogy literre mennyi van benne miből az annyira nem jelent sokat, az hogy mekkora felületen érintkezik a motorral az inkább. Ha télen fázol akkor mitől melegszel fel jobban, ha nagyobb felületen közepes meleghez érsz (vízkör) , vagy ha egy 5x5 centis ponton qrva meleggel megégeted magad (olaj)? :rolleyes:

Találsz róla némi eírást a Gyík-ben, meg olvasgass bele a Fék-topicban nagyon soszor volt már róla szó.

Szia Zotya! Égő megkérdezni de hol találom a ,,GYÍK''-ot? Nem tudom mi az és hol van. Szóval így nem lettem okosabb!

Az astra F-en belül, a topicok között a legfölső 2 közül a GYakranIsmételtKérdések. Az "egyéb csevegés" fölött van kettővel <_< B)

Link to comment
Megosztás:

Volt már azért szó róla párszor, hogy az álló pumpa átengedi a vizet. Akkor pedig a meleg fölegy, a hideg meg a helyére, vagyis máris kering. Az hogy literre mennyi van benne miből az annyira nem jelent sokat, az hogy mekkora felületen érintkezik a motorral az inkább. Ha télen fázol akkor mitől melegszel fel jobban, ha nagyobb felületen közepes meleghez érsz (vízkör) , vagy ha egy 5x5 centis ponton qrva meleggel megégeted magad (olaj)? :rolleyes:

Hát pont ez az, az olajteknő felületén szerintem sokkal több hő átadható mint a vízcsőben bárhol. Azért írtam a víz-olaj myennyiségét, mert ha a kartert fűtőd akkor gyakorlatilag 4.5 liter olajat melegítesz egyszerre direkt, ha meg a vizet akkor csak azt ami bent van a fűtőedénybe, aztán meg lassan ekezd cirkulálni az álló vízpumpa lapátjain keresztül. Persze a kiegyenkítő eléggé kiesik a körböl, a hűtő meg a termosztát miatt nem jut melegvízhez. Szerintem olajat melegíteni a megoldás. Meg persze a blokk is kapna a hőből.

Link to comment
Megosztás:

zotya

nem akarok beszólni, de én is Dáw érvelésvel élnék... a teknő felületére eleve nehéz feltenni afűtőszálat, és ha sikerül is, nem egyszerűen levehetős verzió. :rolleyes:

ha meg a vizet melegíted, akkor mindenhol átmelegszik a víz, mivel vezeti a hőt, és sztem négyzetméteres hőcserélőfelületekről beszélünk, az összes vízcső belső felületénél, a hűtőről már ne is beszéljünk <_<

és nem a vízpumpa, hanem a termosztát okoz gondot :D

Link to comment
Megosztás:

Ugyanilyenre, csak házilag. :D

...Meg azért én olyan megoldáson gondolkodok ahhol nem kell nagyon átalakítani, és ha nem jó akkor simán ki lehet venni az egészet. A karterfűtéssel meg az a baj, hogy nekem már jópárszor leért így is terepen, hát még ha lenne rajta egy 1-2 centi vastag fűtőszál beágyazva. Szerintem marad úgy ahogy van. -_-

Hát igen, lehet hogy az az 1-2 centi nekem is kellene néha, báár azért vigyázok :rolleyes: . Ha lesz garázsom, mindenképpen valamit ki fogok próbálni, vagy fűtőszálasat, vagy beépítőset, majd elválik. Addig is ha járok olyan helyen, ahol csináltak már ilyet, rákérdezek. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.