webshark Elküldve Június2, 2009 Elküldve Június2, 2009 A szerelőd rosszul tudja, 60 ezrenként kötelező a vízpumpa csere a feszítő görgővel együtt! ha nem is kötelező de melegen ajánlott- mert +8000 km-et tud még a punepa aztán beadja a kulcsot szépen lassan. Cseréje meg a vezérműszíj meglazításával jár, ami nem jó. Érdemes együtt csinálni mert ráfaraghat a tulajdonos. Én még egy ékszíj/termosztátcserét is javasoltnak tartok- az utóbbit elég először ellenőrizni, aztán ha jól nyit akkor még mehet vissza, ha átereszt, minidg nyitva van...netán nem nyit akkor kuka.
szobikari Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Nem. Zsaruk voltak, mert mikor kimentünk a másik oldalt épp írták a papírokat, valamint rajta van a bélyegző is. :D Szerk: A közteresek amúgy is olyan fecnit hagynak, amin rajta van a büntetés összege és nem feljelentést tesznek. :lol: Hát ha van bélyegző, akkor ez egyértelművé teszi a helyzetet :lol: Nekem nem volt, mikor tőlem is kértek hozzájárulást az államkincstárhoz. Amúgy meg... Miért álltál oda? :D
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 A szerelőd rosszul tudja, 60 ezrenként kötelező a vízpumpa csere a feszítő görgővel együtt! Azért ez is típusfüggő (szerintem). Legalábbis az Isuzu-s olajkályhánál 120ezret ír Etzold bácsi a vezérléscserére. Ebbe gondolom beletartozik a vízpumpa is. Azt nem tartom logikusnak, hogy a vízpumpát 60ezernél a szíjat és a vezérlést pedig 120ezernél kell cserélni :lol:
Novy Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Reggeli Hűha!!! :D :lol: na ez már húha bizony :lol:
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Azért ez is típusfüggő (szerintem). Legalábbis az Isuzu-s olajkályhánál 120ezret ír Etzold bácsi a vezérléscserére. Ebbe gondolom beletartozik a vízpumpa is. Azt nem tartom logikusnak, hogy a vízpumpát 60ezernél a szíjat és a vezérlést pedig 120ezernél kell cserélni :lol: Isuzunál nincs benne a vízpumpa a vezérlésben. De attól még cserélheted.
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Isuzunál nincs benne a vízpumpa a vezérlésben. De attól még cserélheted. És amúgy mi a gyenge pont a vezérlésben? Mert ha a vezérműszíj, akkor nem értem hogy az egyiknél miért 60 a másiknál meg 120 ezer a csereperiódus :lol:
mélykék76 Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 És amúgy mi a gyenge pont a vezérlésben? Mert ha a vezérműszíj, akkor nem értem hogy az egyiknél miért 60 a másiknál meg 120 ezer a csereperiódus :lol: Bármi, ami elöregedett :D :lol: :D ;)
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 És amúgy mi a gyenge pont a vezérlésben? Mert ha a vezérműszíj, akkor nem értem hogy az egyiknél miért 60 a másiknál meg 120 ezer a csereperiódus :lol: Előre bocsátom, hogy nem ismered az Isuzut. De sztem szíj, fesz/ter görgő mindenféleképp cserés, és én sz*rnék a 120 ezerre. Kicserélném a felénél.
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Előre bocsátom, hogy nem ismered az Isuzut. De sztem szíj, fesz/ter görgő mindenféleképp cserés, és én sz*rnék a 120 ezerre. Kicserélném a felénél. Tudom, hogy nem ismerem (bár szerintem azt akartad írni, hogy Te nem ismered :lol: ), ezért nem is én szoktam szerelni (a lehetőségek és a tudás hiányában). Végülis a cumókat már megvettem hozzá, mert egységesen a 60ezres csereintervallumról tudtam, csak a munkálatok előtt vettem észre ezt a 120ezret. Én is kételkedek egy kicsit benne, bár lehet, hogy ennyivel megbízhatóbb a japán technológia? De a szíj akkor is csak szíj marad, és ha az szakad, akkor bachatom a japán technológiát!
opel16v Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 És amúgy mi a gyenge pont a vezérlésben? Mert ha a vezérműszíj, akkor nem értem hogy az egyiknél miért 60 a másiknál meg 120 ezer a csereperiódus :lol: És közben ugyanarról a szíjról beszélünk... nem gyanús a dolog? :D
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Bármi, ami elöregedett :D :lol: :D ;) Köszi! ;) Mivel 60 ezerrel (illetve már + 1-2ezer) ezelőtt minden cserélve volt, minden egyforma öreg, hogy melyik mennyire fáradt el, azt nem tudom :lol:
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 És közben ugyanarról a szíjról beszélünk... nem gyanús a dolog? :lol: Hát ezt írtam én is! Ugyanúgy Champion-t vagy Gates-t vagy akármit vesz az ember..., tehát a szíj minősége elvileg ugyanaz.
brezsó Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Hát ezt írtam én is! Ugyanúgy Champion-t vagy Getz-et vagy akármit vesz az ember..., tehát a szíj minősége elvileg ugyanaz. ...de a dizel kevesebbet forog mint egy benzines és lehet, hogy azért merték úgy kihúzni a csereperiódust...persze én sem merném megkockáztatni :lol:
opel16v Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 ...de a dizel kevesebbet forog mint egy benzines és lehet, hogy azért merték úgy kihúzni a csereperiódust...persze én sem merném megkockáztatni :lol: a benzinesekbe is ugyanannyi 90-120e csereperiódust írnak már... ez csak marketing, így olcsóbbra jön ki a kötelező szervíz, jobban el tudják adni az autót.
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 ...de a dizel kevesebbet forog mint egy benzines és lehet, hogy azért merték úgy kihúzni a csereperiódust...persze én sem merném megkockáztatni :lol: Mennyivel forog kevesebbet? Ezerrel? Az nem mértékadó.
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 ...de a dizel kevesebbet forog mint egy benzines és lehet, hogy azért merték úgy kihúzni a csereperiódust...persze én sem merném megkockáztatni :lol: Valamelyik másik dieselnél meg valahol 60 és 120 között van a csereperiódus (Etzold szerint). Logikus indoknak tűnik a kisebb motorfordulatszám, de azért túlzás a 2-szeres futásteljesítmény.
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 a benzinesekbe is ugyanannyi 90-120e csereperiódust írnak már... ez csak marketing, így olcsóbbra jön ki a kötelező szervíz, jobban el tudják adni az autót. Úgybiza. :lol:
Stefan Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Mennyivel forog kevesebbet? Ezerrel? Az nem mértékadó. Pláne pl. Tiv dízele :lol:
szobikari Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Reggeli Hűha!!! :lol: :lol: Az első életképes plazmahalmaz ;) Mint a lopott biciklit! :D Bár ez lehet, a Futógabi korosztálya ( 15- ) :D
hening Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Pláne pl. Tiv dízele :D Meg is lett az eredménye. :lol: :lol:
brezsó Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Na, akkor pl. ha 90ezer a benyásoké - gyárilag - akkor a dizel egy harmaddal több, 120ezer - mert annyival kevesebbet pörög normál használatban - és erre gondolva a mérnökök beirták, hogy az biza 120ezret bir...mivel a marketingesekkel meg megegyeztek már korábban a benyás 90ezerében :lol: Nem mellettük akarok kiállni csak próbálom megérteni a "logikájukat"...én, falusi parasztgyerek :D
szobikari Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 Na, akkor pl. ha 90ezer a benyásoké - gyárilag - akkor a dizel egy harmaddal több, 120ezer - mert annyival kevesebbet pörög normál használatban - és erre gondolva a mérnökök beirták, hogy az biza 120ezret bir...mivel a marketingesekkel meg megegyeztek már korábban a benyás 90ezerében :lol: Nem mellettük akarok kiállni csak próbálom megérteni a "logikájukat"...én, falusi parasztgyerek :D "Az a baja a világnak, hogy nem tehénpásztorok kormányozzák. Ha én valamikor miniszter leszek, mindent a visszájára fordítok. A csősztől elveszem a bunkósbotot. A pofonokat végképp eltiltom. Aki vét a törvény ellen, felpofoztatom a bakterrel. Az ország vászontarisznyájára lakatot tetetek, nehogy kilopják belőle a pénzt. " :D :lol:
brezsó Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 "Az a baja a világnak, hogy nem tehénpásztorok kormányozzák. Ha én valamikor miniszter leszek, mindent a visszájára fordítok. A csősztől elveszem a bunkósbotot. A pofonokat végképp eltiltom. Aki vét a törvény ellen, felpofoztatom a bakterrel. Az ország vászontarisznyájára lakatot tetetek, nehogy kilopják belőle a pénzt. " :D :lol: Ámen! :lol:
ivannorbi Elküldve Június3, 2009 Elküldve Június3, 2009 a benzinesekbe is ugyanannyi 90-120e csereperiódust írnak már... ez csak marketing, így olcsóbbra jön ki a kötelező szervíz, jobban el tudják adni az autót. De mi most konkrétan az F Astra-ról beszélünk! :D Az olajcsere kapcsán már ismerjük ezt a jó kis marketingfogást :lol:
Recommended Posts