Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nos nekem csak annyi a véleményem úgy nagy általánosságban véve, hogy egy hasonló korú és tulajdonságokkal rendelkező másik gyártó járműve (azok után amiken az utóbbi nagyjából 8 hónapban végigmentem -idegfeszültség, anyagi kiadások, stb) csak annyit mondhatok el, hogy szidom az Opelt de ha bele gondolok az alkatrészárakba más szekér nem ennyibe került volna. Van szebb, kényelmesebb, gyorsabb és jobb (-ami megkérdőjelezhető, milyen szemszögből és mihez képest) de az nem ennyibe kerül. Ezek az átlagember számára (még) elérhető árú és fenntarthatóságú autók, kisebb-nagyobb bajokkal -nyilván nem egy új gurcsiról beszélünk. Itt mellékesen megjegyezném, hogy a minap adagolós cimboránál állt egy 530 TDi BMW és a gyári felnikre rápillantottam, első gondolatom: ne mán, ennek az árából az enyémé alá 4 alut papucsokkal kompletten alátennék. Aztán az az 530i felirat -úristen, ez sem jön ki 5 liter alatt, talán 15ből de csak ésszel taposva. No akkor most? Lennének nekem is igényeim, amit nagyjából jelenlegim teljesít is -igaz nekem elsősorban a megbízhatóságon van a hangsúly, az meg hogy van egy számomra (némi esztétikai hibát nem tekintve) szép autóm az már pláne jó.

Igaz úgy kezdtem a vételt, hogy fiatal és jó autót olcsón, 1 milla a zsebben plusz az átíratás és egyéb költségekre félretéve a többi. Keresés elsősorban Bmw 518/518i vagy 520. Eredmény: 1 láthatóan erősen kasznizásra szoruló 520, rakás szakadt 200 ezres pócwágen 3-as, Astrák láthatóan lerongyolt állapotban. Továbbiak: vételárral feljebb menni és ott már akad ez-az. Ja, a jelenlegi (akkor még 6 éves) tiptop állapotban, néhány francia amit inkább jótanácsra kihagyok, vagy még G Astra 1.7 TD 2.3 milláért (arra már akarva sem futja, hitelt meg nem veszek fel autóra). Nagyjából ez volt a körkép.

És így lett a partnerem ez a "97-es 1.7 dtl caravan amire nagyjából 4.5 évig az alap dolgokon kívül semmit se költöttem, de hát ő sem mai gyerek és lassan -mint az embereké- romlik az egészsége tehát oda kell figyelni rá...

Link to comment
Megosztás:

Pedig teljessen igaza van Winklernek! :D

Hol kardom???? ;) ;) :P

Azért ne feledjük,hogy ez a futómű volr már az E kadettban is...

Ezek szerint egyszer már bevált nem? ;) Nekem igazából nincs tapasztalatom más kocsikal, mert ez az első, de szerintem szép formája van, a futóművével meg még nem volt gondom. Biztos hogy van egy-két hibája, pölö az enyémen a termosztát elhelyezése, de csak azért, mert már cserélnem kellett. Volt vagy 40 perc. -_- Na meg a gyári hátsó dobbetét hiánya, és a tankbeömlő egy "légtérbe" helyezése a kerékkel. De végülis már 15-éves, nem mai gyerek.

Link to comment
Megosztás:

Nos nekem csak annyi a véleményem úgy nagy általánosságban véve, hogy egy hasonló korú és tulajdonságokkal Nagyjából ez volt a körkép.

És így lett a partnerem ez a "97-es 1.7 dtl caravan amire nagyjából 4.5 évig az alap dolgokon kívül semmit se költöttem, de hát ő sem mai gyerek és lassan -mint az embereké- romlik az egészsége tehát oda kell figyelni rá...

anno a waresz idejében, egy ladának is örültünk volna, akkor emelték fel az árukat 500 ra.. ;)

gyűlt a pénz, és néztünk egy akkor 8 éves 1.6i astrát, de nem kellett fateromnak, 650ért

gyűlt a pénz, és megvettük ezt 1.3ért lassan vagy 4 -5 éve, akkor volt 3 vagy 4 éves

ott állt mellette egy bmw elég királyul nézett ki, csak nem 3-4 éves volt hanem 12 és 1.2 misiért, elég nagy moci volt benne legalábbis így szemre visszaemlékezve, 2.5 kb... természetesen benyásba.

szürke egér lassú hibás vagy sem, én sokat mosolygok, más autósokon, mikor sorolják, hogy egy nagyszervízre rámegy a gatyájuk.

az enyém erre is rámegy, hiába 3mad annyiba kerül.

és ha balcsira vagy hosszabb útra indulok, örülök ennek a 6.2-6.5 ös fogyinak vegyesbe ;)

és még most is azt mondom, hogy hiába tömegautó, mert az, hiszen sok ilyen van, de szerintem nem az egyszerűsége (kinézetre vonatkozólag) miatt lett az ;)

Link to comment
Megosztás:

egyetértek kolega! ;)

ha nem lehetne szeretni az F astrát biztos nem ilyen lenne nekem

meg még párunknak itt, aki nem szereti, sőt utálja, az vegyen mást.

vezettem pár tipust, és az én tapasztalatom az, hogy egy fapad F is sokkal jobb a legtöbb hasonló osztályú autónál.

sokat kipróbáltam cirka 15km es utak alatt, volt szerencsém egy omegához is, mondjuk az motorhibás volt meg automata, szóval motort nem tudtam élvezni benne, de kényelem hát ;)

és volt egy tigra is, kis 1.4es mocival, na azzal lehetett élvezni a motort, kár hogy az óra felakadt... és ne jött vissza igaz ez 70nél történt ;)

de volt sok más autó is, amik ugyan motorikusan az én 60lovas astrámnál bőven erősebbek voltak pörgősebbek, de ergonómiára... nem sokat adtak.

kellemes meglepetés volt a Dévóó lanos asszem.

1.5 ös 16v-s motorral szépen is ment, meg a kopogós műanyagjainak ellenére szép csendes is volt belőllről is.

de az alá feküdjön be vki :S

én olyan gagyi alvázszerkezetet még nem láttam.

itt egy lemezdarab, ott egy másik, kéz a lengőkar felfogatás, de olyan hegesztési varratokkal, mintha én hegesztettemvolna háttal a szar tákolt ívhegesztőnkkel, ami csak 3mm vastagság feletti vasak hegesztésére jó.

Link to comment
Megosztás:

ha nem lehetne szeretni az F astrát biztos nem ilyen lenne nekem

meg még párunknak itt, aki nem szereti, sőt utálja, az vegyen mást.

vezettem pár tipust, és az én tapasztalatom az, hogy egy fapad F is sokkal jobb a legtöbb hasonló osztályú autónál.

sokat kipróbáltam cirka 15km es utak alatt, volt szerencsém egy omegához is, mondjuk az motorhibás volt meg automata, szóval motort nem tudtam élvezni benne, de kényelem hát ;)

és volt egy tigra is, kis 1.4es mocival, na azzal lehetett élvezni a motort, kár hogy az óra felakadt... és ne jött vissza igaz ez 70nél történt -_-

ezt megmondtam a Winklernek is. Tegnap bedurrant az agyam és küldtem neki egy mailt ;) ;) :D :P

Link to comment
Megosztás:

ha nem lehetne szeretni az F astrát biztos nem ilyen lenne nekem

meg még párunknak itt, aki nem szereti, sőt utálja, az vegyen mást.

vezettem pár tipust, és az én tapasztalatom az, hogy egy fapad F is sokkal jobb a legtöbb hasonló osztályú autónál.

sokat kipróbáltam cirka 15km es utak alatt, volt szerencsém egy omegához is, mondjuk az motorhibás volt meg automata, szóval motort nem tudtam élvezni benne, de kényelem hát ;)

és volt egy tigra is, kis 1.4es mocival, na azzal lehetett élvezni a motort, kár hogy az óra felakadt... és ne jött vissza igaz ez 70nél történt ;)

Nekem már nagyon régóta tetszett az F astra! ;) Addig nem nyugodtam, míg nem vettem meg Gizi! Nem bántam meg! :P Tetszik az alakja nagyon. Vételkor nem utolsó szempont volt a fogyasztás. pl. most kijött 4,6l-re. Szar lenne a futóműve? Kit érdekel! Szarok az utak is. Nekem így jó, ahogy van. El nemadom, ha kiszolgálta magát, megy a bontóba, vagy eladom alkatrésznek. De ez még nagyon messze van. Fillérekből fenttartom, az alkatrészek olcsók. Amikor vettem Gizit, akkor ajánlottak GSI-t 1M-ért, de az leette volna a gatyámat is. Jól van ez így, ahogy van. Ez a 60LE arra tökéletes, hogy A-bó eljussak a B pontba.

Link to comment
Megosztás:

Nekem már nagyon régóta tetszett az F astra! ;) Addig nem nyugodtam, míg nem vettem meg Gizi! Nem bántam meg! ;) Tetszik az alakja nagyon. Vételkor nem utolsó szempont volt a fogyasztás. pl. most kijött 4,6l-re. Szar lenne a futóműve? Kit érdekel! Szarok az utak is. Nekem így jó, ahogy van. El nemadom, ha kiszolgálta magát, megy a bontóba, vagy eladom alkatrésznek. De ez még nagyon messze van. Fillérekből fenttartom, az alkatrészek olcsók. Amikor vettem Gizit, akkor ajánlottak GSI-t 1M-ért, de az leette volna a gatyámat is. Jól van ez így, ahogy van. Ez a 60LE arra tökéletes, hogy A-bó eljussak a B pontba.

szeretnék egyszer GSI-t is. de ahogy most kinéz a helyzetem(eléggé szarul), úgy tényleg, egy 2.0ás caravan lesz a vége.

csak olyan milla felett van használtautón.

Link to comment
Megosztás:

meg akkor azt csinálsz vele, amit akarsz. ;)

hát igen ez a legfőbb ok

ha sikerül egyszer venni egyet, legelső körben darabokra lesz szedve, és szilentcserén keresztül fékcsere, saját ötletek kivitelezése stb

persze az autó megvétele után egy-két évvel, hogy meglegyen a hibafeltárás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.