Laleekirály Elküldve Február13, 2009 Megoszt Elküldve Február13, 2009 Azzel nincs is baj, mert a féklámpája nem világít az embernek folyamatosan, én azt nem bírom, amikor egyes gépeknek sokkal erősebb ködzárója van mint féklámpája, és folyamatosan világít mert azthiszi esőben nem látni a fényeket... Annak azon remek előnyei mellett amiket már kiborítottam az a kedvenc amikor nem látni hogy fékez, mert a féklámpája ugye nincs olyan erős, meg a 3. is minek. Ha fékre világít az alsó sor akkor ez van. Nekem a folyamatos világítással van a bajom, azír vagyok ilyen ködzáró ellenes. Jártam már úgy, hogy ment előttem egy autó és este volt, esett az eső. Mögé értem erre felkapcsolja a ködfényzárót! Totál piros látás, enyhén idegesített! Refnyóval rávillantok (akkoriban a 100/130W-as xenongázos égő volt benne), lekapcsolja. Aztán meg vissza. 5 fiatal takony ült benne, biztos mentek bulizni (szombat este) és szórakoztak velem. Ezt a villantást eljátszottam még egyszer, erre ők elkezdték kapcsolgatni! Erre én villantottam, de nem engedtem el az irányjelző kapcsolót így az országúti és a tompított egyszerre ment. Az lámpánként 230W fényerő! :blush: Integettek rendesen, majd megelőztem őket és még nekik állt feljebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február13, 2009 Megoszt Elküldve Február13, 2009 Jártam már úgy, hogy ment előttem egy autó és este volt, esett az eső. Mögé értem erre felkapcsolja a ködfényzárót! Totál piros látás, enyhén idegesített! Refnyóval rávillantok (akkoriban a refnyó 130W-os xenongázos), lekapcsolja. Aztán meg vissza. 5 fiatal takony ült benne, biztos mentek bulizni (szombat este) és szórakoztak velem. Ezt a villantást eljátszottam még egyszer, erre ők elkezdték kapcsolgatni! Erre én villantottam, de nem engedtem el az irányjelző kapcsolót így az országúti és a tompított egyszerre ment. Az lámpánként 230W fényerő! :blush: Integettek rendesen, majd megelőztem őket és még nekik állt feljebb. Én is úgy szoktam tudatni velük hogy milyen szarok a fényviszonyok hogy mivel nem látok muszáj nekem is refivel menni :lol: olyankor általában rájön hogy mégis megy a fény esőn keresztül is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február13, 2009 Megoszt Elküldve Február13, 2009 hm... én nem vettem észre hogy erősebb lenne az astrána köd mint a fék... szal marad így nemsokára megy műszakira két hónap... azt ha ott nem nyígnak, márpedi nem fognak mert cimbi a bizti és hozzáfogom vinni :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február13, 2009 Megoszt Elküldve Február13, 2009 hm... én nem vettem észre hogy erősebb lenne az astrána köd mint a fék... szal marad így nemsokára megy műszakira két hónap... azt ha ott nem nyígnak, márpedi nem fognak mert cimbi a bizti és hozzáfogom vinni :D Há bazzeg. Nyomozó nő izzik rád, oké. Van egy valag kék span, oké. Még a műszakit is cimbi csinálja... Hát ez már szemétség... Egyáltalán meg lehet téged sz.patni bármivel is ? :blush: :lol: :D :) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 hm... én nem vettem észre hogy erősebb lenne az astrána köd mint a fék... szal marad így nemsokára megy műszakira két hónap... azt ha ott nem nyígnak, márpedi nem fognak mert cimbi a bizti és hozzáfogom vinni :D Nem erősebb. A ködlámpa funkciót egy sima 10/21W-os izzó látja el. Helyzetjelző a 10W-os, ködlámpa esetén villan fel bal oldalt a 21W. :lol: (Asszem 10W.) Tehát egy sima kétszálas izzó van benne. :) Én inkább azt utálom, hogy egyes autókban együtt kapcsolható csak a ködlámpa. Nem úgy mint az astrában, hogy külön... van mikor városban úgy császkálok éjjel, hogy helyzetjelző állásban virít a ködlámpa. Mondjuk szabálytalan de ez van. Egyébként Dáwid: az első ködlámpának igenis van értelme éjjel, szakadó esőben. Csak nem szabályos. :D A hátsónak viszont semmi értelme. Akinek meg nem látszik a normál helyzetjelzője hátul, az cseréljen izzót vagy takarítsa le a búra belső felét. Olyat is hallottam, hogy az első ködlámpa nagyon zavaró tud lenni. Hátizé. Ha kapcsolok ködlámpát, akkor általában 2-esre állítom a fényszórómagasságot, így a kettő együtt nem zavarhatja a másikat, mivel a ködlámpa is lefele világít, mint a tompított. Azért is állítom kettesre a magasságot, mert jobban látom az utat, mintha 0-n lenne. Ködben persze. Esőben azért van értelme az első ködlámpának, mert sötétben és nedves aszfalton a vetített fény nagy része elnyelődik, ezt lehet kompenzálni a ködlámpával, mivel az elég közel világít az aszfaltra. A tompított fénye, nedves aszfaltra, éjjel csak távolabbi pontra ad hatásos fényt, ezért szoktam a hiányzó közelebbi szakaszt ködlámpával helyettesíteni. A másik jó dolog a ködlámpának, a kivilágítatlan bringások és gyalogosok könnyebb észrevétele, aki szabálytalanul a forgalommal megegyező irányban haladnak (gyalogosokra értve). Nem egyszer kerültem már így el balesetet. Persze a duda szólt azért. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Egyébként Dáwid: .... Az elsővel semmi bajom, az nem vakít. Sőt, ha este azzal jönnek szembe még jobban is tetszik, mert lentről világít :D Engem csak és kizárólag a hátsó ködzáró idegel föl :D Azért még nem villogtam rá szembejövőre mert ködlámpával jött, az hogy közben a bal oldali tompítottja valahol a plútot célozta be a jobb oldali meg nem is világított azért kihozta belőlem a villogási reflexet :D :lol: . (megjegyzem, az télleg jobban néz ki este amikor helyzetjelzővel, ködlámpával világít) azt nemtom hogy látni vele, mert nekem nincs :D :blush: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Nekem az tetszene, ha a hátsó helyzetjelző szerepét mindhárom alsó, vagy mondjuk a helyzetjelző plusz fék töltené be, és fékezéskor meg csak szimplán erősödnének a fények. De gondolom ehhez nem elég egy szimpla izzócsere, vezetéket is kötögetni kellene. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Amúgy a rendőr nem szól érte, hogy a ködlámpa is világít fékezéskor? :blush: Nem. Ha mindkét oldalon ugyanúgy van :lol: Nekem az tetszene, ha a hátsó helyzetjelző szerepét mindhárom alsó, vagy mondjuk a helyzetjelző plusz fék töltené be, és fékezéskor meg csak szimplán erősödnének a fények. De gondolom ehhez nem elég egy szimpla izzócsere, vezetéket is kötögetni kellene. Hát ehhez vagy bika ellenállat kéne még a dióda mellé, vagy kétszálas égősre átalakítani az alsó lámpákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Nem. Ha mindkét oldalon ugyanúgy van :blush: Hát ehhez vagy bika ellenállat kéne még a dióda mellé, vagy kétszálas égősre átalakítani az alsó lámpákat. ellenállat az eléggé nagy kellene 10 11 wos... kétszálas égővel megoldható lenne, csak ahhoz olyan foglalat... szép lenne az tuti főleg neki a kristályba... neki talán egyszerűbb is, ha jol tudom neki külön foglalatos (javíts ki ha nemjoltudom) lexus lámpákon ott külön foglaltos azt úgy látam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Na elindultam Újpestre. Kiteszteljük az új alkatrészeket. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 ellenállat az eléggé nagy kellene 10 11 wos... kétszálas égővel megoldható lenne, csak ahhoz olyan foglalat... szép lenne az tuti főleg neki a kristályba... neki talán egyszerűbb is, ha jol tudom neki külön foglalatos (javíts ki ha nemjoltudom) lexus lámpákon ott külön foglaltos azt úgy látam. Igen a kristályban nincs az a nagy műanyag amiben a foglalatok vannak, hanem minden vezetékpáron külön foglalat csüng az izzóknak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Igen a kristályban nincs az a nagy műanyag amiben a foglalatok vannak, hanem minden vezetékpáron külön foglalat csüng az izzóknak. azt át lehetne alakítani kétpólusosra? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Na ilyen a mesében sincs Győrben mint megyei jogu városban szombat délután nem lehet multimétert venni. :blush: Baumax, Bricostore, Praktiker, tecso, végigjártam mind, volt is 6 ezer forintért, annyiért viszont nem kell. Azt értem el, hogy megint lecsökkent a kritikus szintre a benzinszint, tojásgázzal jöttem haza. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Na ilyen a mesében sincs Győrben mint megyei jogu városban szombat délután nem lehet multimétert venni. :lol: Baumax, Bricostore, Praktiker, tecso, végigjártam mind, volt is 6 ezer forintért, annyiért viszont nem kell. Azt értem el, hogy megint lecsökkent a kritikus szintre a benzinszint, tojásgázzal jöttem haza. :P Akkor ne idegesítselek azzal hogy (elektro.műszerész) apámnak is elfogadható szintű darabot vettem 1200 pénzért 2 hete :D ő mondta hogy ennyiért legyen egy az autóba is, úgyis mindig akkor kell, amikor nem viszünk egyet sem :) Igaz kibontás után azzal kezdem hogy a mérőcsúcsok kábelén a csatlakozót átformáltam egy kicsit hogy benne is maradjon az eszközben :blush: de mostmár jó. 6000-ért mit tud az ? hangbemondásra méréshatárt vált ? :D Annyiért lehetne vezetéknélküli is :D bazz, az lenne egy szép találmány :D Jah, nem fényképeztem le.... pedig nem nézett ki rosszul. Apám föltett egy 14 fokos 3részes alulétrát a ribi tetejére. Látványnak nem volt utolsó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Vettem 2 első ködöst és a szerelő a hátsó ködzár kapcsolójára akarja rákötni. Jó ez így szerintetek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Na ilyen a mesében sincs Győrben mint megyei jogu városban szombat délután nem lehet multimétert venni. :blush: Baumax, Bricostore, Praktiker, tecso, végigjártam mind, volt is 6 ezer forintért, annyiért viszont nem kell. Azt értem el, hogy megint lecsökkent a kritikus szintre a benzinszint, tojásgázzal jöttem haza. :lol: Én kb. 3 éve vettem a Praktikerben és valami 2500 körül volt. Már egy kicsit viseletes, de frankón műkszik! http://kepfeltoltes.hu/090214/DSCF2379_www...ltoltes.hu_.jpg http://www.d-audio.hu/product_576/product_info.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Vettem 2 első ködöst és a szerelő a hátsó ködzár kapcsolójára akarja rákötni. Jó ez így szerintetek? röviden, tömören nem. :blush: Ne a saját dolgát egyszerűsítse hanem dolgozzon meg a pénzerdért :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Akkor ne idegesítselek azzal hogy (elektro.műszerész) apámnak is elfogadható szintű darabot vettem 1200 pénzért 2 hete :D ő mondta hogy ennyiért legyen egy az autóba is, úgyis mindig akkor kell, amikor nem viszünk egyet sem :lol: Igaz kibontás után azzal kezdem hogy a mérőcsúcsok kábelén a csatlakozót átformáltam egy kicsit hogy benne is maradjon az eszközben :blush: de mostmár jó. 6000-ért mit tud az ? hangbemondásra méréshatárt vált ? :D Annyiért lehetne vezetéknélküli is :D bazz, az lenne egy szép találmány :P Jah, nem fényképeztem le.... pedig nem nézett ki rosszul. Apám föltett egy 14 fokos 3részes alulétrát a ribi tetejére. Látványnak nem volt utolsó :D 6 ezerért az olcsóbbik volt. :P Viszont volt egy 40W-os forrasztópáka 990-ért , azért bemegyek holnap, úgyis el kell ugrálnom a kútra tankolni. A létra össze volt tolva? Én egyszer vittem egy 3X9 fokosat biciklin vállon. Aztán aláfordult a kerék, sikerült leugranom a vázról, de kellett futni 20 métert a szántóföldön, hogy visszanyerjem az egyensúlyom. :) Egyszer meg megyet szedtem aztán letört az ág aminek nekitámasztottam alétrát, és átestem a szomszédba. Látni kellett volna a szomszéd bácsi arcát, amikor bekopogtam az ajtón hogy engedne már ki a kertből.: :D A 40W-os forrasztópáka az elég a kocsiban a kábelezésre ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 6 ezerért az olcsóbbik volt. :D Viszont volt egy 40W-os forrasztópáka 990-ért , azért bemegyek holnap, úgyis el kell ugrálnom a kútra tankolni. A létra össze volt tolva? Én egyszer vittem egy 3X9 fokosat biciklin vállon. Aztán aláfordult a kerék, sikerült leugranom a vázról, de kellett futni 20 métert a szántóföldön, hogy visszanyerjem az egyensúlyom. :lol: Egyszer meg megyet szedtem aztán letört az ág aminek nekitámasztottam alétrát, és átestem a szomszédba. Látni kellett volna a szomszéd bácsi arcát, amikor bekopogtam az ajtón hogy engedne már ki a kertből.: :) A 40W-os forrasztópáka az elég a kocsiban a kábelezésre ugye? Az szép kör lehetett :D Egyik srác akivel dolgoztunk beletolta a 3x9-eset egy mk3-as fiestába, úgy hogy le volt csukva mindene. A baromnak a feje lógott át két fok között :D és ott nézett előre. Csak azért nem neveztük el kamikazee-nak mert az az én nevem volt már akkor is :P Sztem autóban heffinteni elég lehet az a páka. a felfűtési ideje a nem mindegy :D nekem is van egy hurcolászós, nem precízes csak összetaknyolós pákám, amit legutóbb a kocsiban használtam, de az úgy nézett ki hogy szétborított középkonzollal az ölemben ültem és vártam,vártam,vártam, anyádénem melegszel már, vártam, és akkor végre elkezdett meleget adni :P ez persze januárban a kocsiban ülve, jó szórakozás :blush: jah, utána persze amikor forrasztani valót kéne váltani a kezembe nincs hova tenni a pákát mert tartója nincs... Nah mindegy, csak azért írtam h ne olyat vegyél mint ami nekem van erre a célra :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Az szép kör lehetett :D Egyik srác akivel dolgoztunk beletolta a 3x9-eset egy mk3-as fiestába, úgy hogy le volt csukva mindene. A baromnak a feje lógott át két fok között :lol: és ott nézett előre. Csak azért nem neveztük el kamikazee-nak mert az az én nevem volt már akkor is :D Sztem autóban heffinteni elég lehet az a páka. a felfűtési ideje a nem mindegy :) nekem is van egy hurcolászós, nem precízes csak összetaknyolós pákám, amit legutóbb a kocsiban használtam, de az úgy nézett ki hogy szétborított középkonzollal az ölemben ültem és vártam,vártam,vártam, anyádénem melegszel már, vártam, és akkor végre elkezdett meleget adni :D ez persze januárban a kocsiban ülve, jó szórakozás :blush: jah, utána persze amikor forrasztani valót kéne váltani a kezembe nincs hova tenni a pákát mert tartója nincs... Nah mindegy, csak azért írtam h ne olyat vegyél mint ami nekem van erre a célra :D Igazából nem volt ráírva a felfűtési idő, csak a feszültség meg a teljesítmény, és én úgy gondoltam minél nagyobb annál jobb. Volt 100 Wattos is. Most egy gagyi kínaival dolgozom, a 0,75-ös drótót már nem lehet vele forrasztani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 röviden, tömören nem. :blush: Ne a saját dolgát egyszerűsítse hanem dolgozzon meg a pénzerdért :lol: Csak ugye az első kapcsolónak a helye van meg- nem 10 fillér azért gondolom egy ident opel ködfény kapcsoló. A relét ő adja, meg a drótot és persze még egy dolgot- a tudását. Így lesz 4 k ha végre nekiugrik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Csak ugye az első kapcsolónak a helye van meg- nem 10 fillér azért gondolom egy ident opel ködfény kapcsoló. A relét ő adja, meg a drótot és persze még egy dolgot- a tudását. Így lesz 4 k ha végre nekiugrik. Ha nem zavar,hogy egyszerre kapcsolod,nyugodtan köttesd oda. Vaterán szokott lenni néha első. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Már, mióta megvettem az autót (2éve), azóta gondolkodom rajta, hogy a féklámpákra rákötöm a ködfényzárót. Ezért a rendőr nem büntet? Diódát milyet tegyek bele? 1N4007 az jó, vagy nagyobb kell? Hú! Ez a sok kérdés. :blush: Az 1N4007-es dióda, mindössze 1 Amperes.. De ez a maximális áram ami átfolyhat rajta. Azt kell tudni, egy diódán általában 0,6-0,7 Volt feszültség esik! Vagy félvezető NP átmenetén.. Ezt az értéket kell szorozni a rajta átfolyó árammal, ami megadja a dióda min. teljesítményét. Konkrétan számolva, egy 21 Wattos égőn, 14 V-os feszültségnél 1,5 Amper áram folyik. 1,5 * 0,6 = 1,35 Watt Minimum ekkora teljesítményű dióda szükségeltetik.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Ha nem zavar,hogy egyszerre kapcsolod,nyugodtan köttesd oda. Vaterán szokott lenni néha első. Ezaz hogy nem őt fogja zavarni :blush: Lehet tenni rengeteg féle kapcsolót, rengeteg helyre, még ha nem is gyárit (de sztem az se olyan vészes) Én kibeqrtul ködzáró ellenes vagyok :lol: Nem véletlenül van külön az gyárilag :) a hátsóból csinálj te is féklámpát, és akkor csak az elsőt kapcsolja. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Február14, 2009 Megoszt Elküldve Február14, 2009 Ezaz hogy nem őt fogja zavarni :blush: Lehet tenni rengeteg féle kapcsolót, rengeteg helyre, még ha nem is gyárit (de sztem az se olyan vészes) Én kibeqrtul ködzáró ellenes vagyok :lol: Nem véletlenül van külön az gyárilag :) a hátsóból csinálj te is féklámpát, és akkor csak az elsőt kapcsolja. :D Én vennék bele párszázért mégegy hátsót. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts