Tápiószecső Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 4. A -20 fokos olaj esetét most nem tárgyaljuk, nem is volt róla szó, de ha mégis szót ejtettünk róla, akkor kíváncsi lennék,hogy mennyivel "gyengébb" egy autó -20 fokos olajjal, mint mondjuk 120 fokossal. Hány százalékkal. Igen én is ezt akartam írni. Tök jól hangzik ez a nagyobb ellenállás, de mutasson már valaki valami mérést hogy ez hogy befolyásolja a leadott teljesítményt. Én nem lennék benne biztos, hogy nagyobb mértékben, mint a kocsimosás a fogyasztást. Egyébként még millió és egy paraméter különbözik a hideg és meleg állapot között, erről sem szólt senki. Ez a vita lényegében arról szól kinek mit jelent a kicsi meg a nagy vagy a sok meg a kevés.
zotya975 Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 "Ez az egyetlen ami érdekel." Mást is? Nekem megvan játékban is! :D
Stefan Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Nekem megvan játékban is! :lol: Nekem meg itt figyel a gatyámban :lol: :D
Novy Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Igen én is ezt akartam írni. Tök jól hangzik ez a nagyobb ellenállás, de mutasson már valaki valami mérést hogy ez hogy befolyásolja a leadott teljesítményt. Én nem lennék benne biztos, hogy nagyobb mértékben, mint a kocsimosás a fogyasztást. Egyébként még millió és egy paraméter különbözik a hideg és meleg állapot között, erről sem szólt senki. Ez a vita lényegében arról szól kinek mit jelent a kicsi meg a nagy vagy a sok meg a kevés. láttál már -20ban olaajt? és +30ban? azért csak fel kell szívni annak a pumpának, csak el kell nyomni ide meg oda az a szegény olajat, és azér- 20nál akárhogy is de dermedtebb. mindegy én akkor vagyok nyugodt, ha jó a termosztátom
zotya975 Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Nekem meg itt figyel a gatyámban :lol: :lol: A Cobra 11? :D :lol: láttál már -20ban olaajt? és +30ban? azért csak fel kell szívni annak a pumpának, csak el kell nyomni ide meg oda az a szegény olajat, és azér- 20nál akárhogy is de dermedtebb. mindegy én akkor vagyok nyugodt, ha jó a termosztátom Jó hát én sem azt mondtam, hogy a 60 paciból lesántul 5 ha hideg a motor, meg olyan sok tapasztalatom sincs, mint itt bárkinek, de én úgy éreztem, hohy pölö -10 fokban induláskor nem húz úgy a kocsi, nem olyan dinamikus, mint ha már elérte az üzemi hűfokot. És ha vki csak 3-5 kilóméterre megy a kocsival minden reggel, az szinte csak hideg motorral autózik rossz termosztáttal.
Novy Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 A Cobra 11? :D :lol: Jó hát én sem azt mondtam, hogy a 60 paciból lesántul 5 ha hideg a motor, meg olyan sok tapasztalatom sincs, mint itt bárkinek, de én úgy éreztem, hohy pölö -10 fokban induláskor nem húz úgy a kocsi, nem olyan dinamikus, mint ha már elérte az üzemi hűfokot. És ha vki csak 3-5 kilóméterre megy a kocsival minden reggel, az szinte csak hideg motorral autózik rossz termosztáttal. így így sztem is :lol:
Tápiószecső Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 láttál már -20ban olaajt? és +30ban? Hideg állapotról volt szó, ami minden mást jelent az üzemi hőmérsékleten kívül. Ebbe ugye belefér a nyári kánikulában indítás is, ahol nem éppen -20 fokos az olaj. azért csak fel kell szívni annak a pumpának, csak el kell nyomni ide meg oda az a szegény olajat, és azér- 20nál akárhogy is de dermedtebb. Ezt olvastad? : "Ez a vita lényegében arról szól kinek mit jelent a kicsi meg a nagy vagy a sok meg a kevés." Ha nem értenéd megkérdezem szerinted mennyi plusz teljesítményt igényel az akárhogyis dermedtebb olaj szállítása?
daykiller Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 "Ez az egyetlen ami érdekel." Mást is? Régebben néztem én is. Ma már nem. Pl a meggájver sem köt le, sem a sliders. De például az NCIS-t rendszeresen nézem, no nem tv-ben, hanem netről szedem le az aktuális új részt. (Ma lesz amerikában este 9kor, hajnali 5kor már kapom is le. :D ) Ami még leköt az a Csillagkapu, de az atlantis már nem. Szintúgy megvan összes rész. Amúgy ami zavar, hogy az NCIS-t elkezdték megint a 3. évadtól... Tök baromság. Eljutottak az 5. évad végéig, aztán innen kezdik, inkább szüneteltették volna (jelenleg a 6. évadot adják usa-ban). Még a Heroes, ami lefoglal, meg a 24. :lol: Mint mondtam, mindet netről szedem, tv-t nagyon ritkán nézek. Magyarból csakis a showder klub. :lol: Ha nagyon akarnám, beszerezhetném az összes Cobra 11 részt. Csak emberi kapcsolatokon múlik. :lol:
daykiller Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Jó hát én sem azt mondtam, hogy a 60 paciból lesántul 5 ha hideg a motor, meg olyan sok tapasztalatom sincs, mint itt bárkinek, de én úgy éreztem, hohy pölö -10 fokban induláskor nem húz úgy a kocsi, nem olyan dinamikus, mint ha már elérte az üzemi hűfokot. És ha vki csak 3-5 kilóméterre megy a kocsival minden reggel, az szinte csak hideg motorral autózik rossz termosztáttal. Nekem ellenkezőleg, indulás után, hidegen ha kicsit nehezebb lábbal lépek oda a gázpedálra (nem pörgetés, csak erősebb pedálnyomás majd váltás), akkor erősebbnek tűnik a motor és persze V6-os dízel hangot produkál mellé. :D
Stefan Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 A Cobra 11? :lol: :lol: Jó hát én sem azt mondtam, hogy a 60 paciból lesántul 5 ha hideg a motor, meg olyan sok tapasztalatom sincs, mint itt bárkinek, de én úgy éreztem, hohy pölö -10 fokban induláskor nem húz úgy a kocsi, nem olyan dinamikus, mint ha már elérte az üzemi hűfokot. És ha vki csak 3-5 kilóméterre megy a kocsival minden reggel, az szinte csak hideg motorral autózik rossz termosztáttal. 11 nélkül :lol: :D Na jó, inkább ezt hagyjuk most... Ehhez a hidegen másképp megy témához: Szerintem nem csak az számít, hogy most milyen a viszkozitás, meg mennyire súrlódnak a dugattyúk, meg ilyesmi. Ennek normális körülmények között észrevehetetlen különbséget kéne csak okoznia. Inkább arra gondolok, hogy hidegen még más jeleket kap a motorvezérlő és inkább ilyen "bemelegedő üzemmódban" van. Lehet, hogy az idézőjeleket vastagabbal kellett volna, de remélem értitek mire gondolok. Ez olyan, mint egy karbis autónál a szivató kihúzása. Ugyebár dúsabb a keverék, ergo úgy érzed jobban megy, pedig csak szinte annyi történik, hogy az alapjáratra rá van segítve egy plusz "automata gázpedál". Injektorosnál is van ilyesmi hidegen, csak másképp. Ennek részleteit inkább a hozzáértőbb kollegákra bíznám. Tápi? :D Szóval szerintem az, hogy másnak érezzük (az, hogy egyáltalán érezzük) hidegen a motort, azt inkább ilyesmi okozza.
Tápiószecső Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Ez olyan, mint egy karbis autónál a szivató kihúzása. Ugyebár dúsabb a keverék, ergo úgy érzed jobban megy, pedig csak szinte annyi történik, hogy az alapjáratra rá van segítve egy plusz "automata gázpedál". Injektorosnál is van ilyesmi hidegen, csak másképp. Ennek részleteit inkább a hozzáértőbb kollegákra bíznám. Tápi? :D A millió és egy közé a más befecskendezési paramétereket is beleértettem. :lol: De még tényleg nagyon sok minden van.
Guest Sanci Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 11 nélkül :D :D Na jó, inkább ezt hagyjuk most... Össze lehetne kötni a rakodósommal! Az is mindíg a gyíkjával jön elő... :lol: :lol: :lol:
zotya975 Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Nekem ellenkezőleg, indulás után, hidegen ha kicsit nehezebb lábbal lépek oda a gázpedálra (nem pörgetés, csak erősebb pedálnyomás majd váltás), akkor erősebbnek tűnik a motor és persze V6-os dízel hangot produkál mellé. :D Akkor lehet csak audio tuning, csak a hangja nagyobb nem ? :lol: Nem tudom, lehet hogy abból adódik a hidegen gyenge motor érzés, hogy akkor nem pörgetem annyira, mint melegen. Végülis senki nem mondta, hogy tényleg erősebb a motor melegen, csak arról volt szó, hogy úgy tűnik mintha, és erre próbálok magyarázatot alkotni. :lol:
daykiller Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Akkor lehet csak audio tuning, csak a hangja nagyobb nem ? :lol: Nem tudom, lehet hogy abból adódik a hidegen gyenge motor érzés, hogy akkor nem pörgetem annyira, mint melegen. Végülis senki nem mondta, hogy tényleg erősebb a motor melegen, csak arról volt szó, hogy úgy tűnik mintha, és erre próbálok magyarázatot alkotni. :lol: Ha hallanád... :D nem sokáig csinálja, pár percig, vagy maximum 2km távig. Az meg, hogy hidegen vagy melegen gyengébb/erősebb a motor, tökmindegy. Szerintem. :lol:
Novy Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Hideg állapotról volt szó, ami minden mást jelent az üzemi hőmérsékleten kívül. Ebbe ugye belefér a nyári kánikulában indítás is, ahol nem éppen -20 fokos az olaj. Ezt olvastad? : "Ez a vita lényegében arról szól kinek mit jelent a kicsi meg a nagy vagy a sok meg a kevés." Ha nem értenéd megkérdezem szerinted mennyi plusz teljesítményt igényel az akárhogyis dermedtebb olaj szállítása? nem nem fér bele a nyári +20 fokos indítás, mivel mostani esetről van szó, ahol - 20 van :D szerintem meg érezhetőa hidegindítás utáni gyengébbség...
Novy Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 az hogy hidegen erősebb a moci, attol lehet, amit nekem egy szaki mondott el. hidegen a dermedtebb olaja a gyűrűk körül nem nyomja még ki annyira a kompresszió, mint a meleget, ergo jobb amoci belső tömítettsége, ha jol fogalmazok. Gyakorlatilag az olaj segítmegtartani akompressziót. és ezt ő is így magyarázta el nekem, hogy hideg mocival jobban megy az autó, mint üzemire bemelegedve. az olaj ilyen meg olyanra -20ban + 20ban én se azt mondtam, hogy csupán emiatt gyengébb, de ez miatt is van pl a vezérlő úgy megirva, hogy gyengébben megy hidegen.
Dáwid Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Csak hogy belekötözködjek :D , sztem hidegen ha a fém összehúzódik, nem javul a tömítettség, és amíg a dermedt trutymóból nem lesz rendes állagú, "helyére"felvert olaj, addig a kenés sem igazán lehet a topon. Vagy el vagyok tévedve? :S Nekem eddig minden gép amit használtam elég döglött volt hidegen, igaz nem is tapostam soha amíg nem volt bemelegedve, de soha nem tűnt fel h jobban menne :S
Novy Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 ezt úgy magyarázta a szaki, hogy hidegen szűrűbb olaj nem kenés szempontjából lesz erősebb a moci, anem tömítése maitt szétkopott régi motorokról mondta ezt.
Johnny82 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Hol a fütyibe kell beállítani, hogy ne fórumlakó legyek???
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Vezérlőpult - Személyes adatok - Adatok szerkesztése - Opcionális adatok - A felhasználó titulusa <- ide írhatod be amit akarsz és az az avatarképed alatt jelenik meg mint pl. nekem az aszfaltbetyár -ha erre gondoltál. :D
hening Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Hol a fütyibe kell beállítani, hogy ne fórumlakó legyek??? Én tudom, de nem mondom meg. :D :lol: :lol: Vazze, elkéstem.
Johnny82 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Vezérlőpult - Személyes adatok - Adatok szerkesztése - Opcionális adatok - A felhasználó titulusa <- ide írhatod be amit akarsz és az az avatarképed alatt jelenik meg mint pl. nekem az aszfaltbetyár -ha erre gondoltál. :D Zsírkréta! Nagyon köszi!!!
Johnny82 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Én tudom, de nem mondom meg. :lol: :lol: :lol: Vazze, elkéstem. Nembaj :D
Recommended Posts