Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Pontos adatokkal alátámasztva? :D 4,4m/s2 helyett 4,40002m/s2 lesz a gyorsulás? :lol:

Olyanokkal nem tudok szolgálni, de egyszer olvastam egy cikket erről.

Mégis, pölö:

Keep Your Car Clean

Keeping your car washed and waxed may reduce drag and improve aerodynamics. Engineer Tom Wagner, Jr. reported to Stretcher.com a 7% improvement in fuel economy during a 1,600-mile road trip as the result of keeping his truck clean. Highly aerodynamic cars may not yield any noticeable improvement, but the cleaner they are the better they look!

Link to comment
Megosztás:

hát jah ezért írtam hogy egyes :lol:

de am egy astráról is sáros időben egy 20 kg biztos le tud esni mosáskor

vagy a havas időben mégúgy.

Nagyon szomorú lennék, ha egy mosáskor 20kg sár jönne le a kocsimról... :D Az rengeteg! Gyakrabban kell mosni ;)

Keep Your Car Clean

Keeping your car washed and waxed may reduce drag and improve aerodynamics. Engineer Tom Wagner, Jr. reported to Stretcher.com a 7% improvement in fuel economy during a 1,600-mile road trip as the result of keeping his truck clean. Highly aerodynamic cars may not yield any noticeable improvement, but the cleaner they are the better they look!

Egy régi tanárom szerint van a hazugság, van az arcátlan hazugság, és van a statisztika. Ha közülünk valaki mindennap megmossa, fényezi, polírozza a kocsiját, mindennap, és elér 7%-os fogyasztáscsökkenést, akkor az teljesen biztos, hogy nem csak a mosásnak köszönhető, számtalan más oka lehet, ez a fentebb említett 1600 mérföldes túra sem feleltethető meg a laboratóriumi körülményeknek. Arról nem is beszélve, hogy a sok mosás is pénzbe kerül, meg vízköves is lesz a kocsi :D

Te Kari! Meddíg pörgeted az Astrát? happy.gif

Már semeddig.... :lol: :lol: De a kis pirosat változatosan, néha öregurasan, néha nem ;)

Kéremkapcsojjaki.

Link to comment
Megosztás:

Egy régi tanárom szerint van a hazugság, van az arcátlan hazugság, és van a statisztika. Ha közülünk valaki mindennap megmossa, fényezi, polírozza a kocsiját, mindennap, és elér 7%-os fogyasztáscsökkenést, akkor az teljesen biztos, hogy nem csak a mosásnak köszönhető, számtalan más oka lehet, ez a fentebb említett 1600 mérföldes túra sem feleltethető meg a laboratóriumi körülményeknek. Arról nem is beszélve, hogy a sok mosás is pénzbe kerül, meg vízköves is lesz a kocsi :D

Véletlen sem szeretnék a számok mellett kiállni mert én is gyanúsnak tartom.

Ennek ellenére látok benne rációt, de nem állítom hogy észrevehető különbséget hozna normál körülmények közt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Véletlen sem szeretnék a számok mellett kiállni mert én is gyanúsnak tartom.

Ennek ellenére látok benne rációt, de nem állítom hogy észrevehető különbséget hozna normál körülmények közt. :lol:

Igen!

Elég csak a csökkent közegellenállásra gondolni, és a könnyített tömegre, és máris van okunk azt feltételezni, hozzáteszem, jogosan, hogy csökken a fogyasztás, bár ilyen mértékű csökkenést szerintem badarság feltételezni.

Tökéletesen egyetértek Veled. ( kattoghatnak a screenshotok, még egy ilyen kijelentésem tuti nem lesz ebben az évben :D )

Link to comment
Megosztás:

hát sajna errefelé egy hét alatt is felrakódik elég sok sár, ha nem is 20 kg

de pl a hó az első 5kmen felrakódott annyi, hogy több már nem fért fel :D

vízköves meg csak nem lesz az autó, mert illik áttrölgetni az autót mosás után, hogy ne legyen foltos :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha van is különbség, azt is csak az okozhatja, hogy aki gyakrabban mossa az autóját, feltételezhetően jobban odafigyel az egyéb motorikus igényeire is, ami ezt a jobb eredményt hozza. Valamennyit biztos hoz nagyon-nagyon hosszú távon, de ekkora időléptékben már egyéb más tényezők is vannak szerintem. Azért ahhoz elég nagy sebességgel kell menni (ilyen sebességtartományokra kitalált kasztniknál) meg elég nagy darab sárgolyóknak kéne rajta lennie, hogy akkora plusz turbulenciát okozzon a koszréteg (amit a határréteg kialakulása amúgy is rátapasztana), hogy a légellenállást károsan befolyásolja.

Ettől függetlenül valóban nem csak esztétikailag hasznos a dolog, mert a korrózió is nehezebben indul meg, ha pl. nem a rátapadt sár alatt poshad a kasztni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezen még gondolkodjál egy kicsit. Vagy kergesd meg a kutyát :D

Miért, a motor hidegen is leadja a max. nyomatékot?

Sziasztok. Nem tudom jó helyre írok-e? Vettem metabond megalene-t és rá van írva a flakonra hogy tankolás előtt öntsem bele, viszont ezzel elkéstem mert most tankoltam a kocsit csurig. Van ennek valami jelentősége hogy mikor töltöm bele?

Hát csak annyi jelentősége van, hogyha előtte öntöd bele akkor a betöltött benzinnel egyszerre keveredik, ha utánna, akkor is keveredik, csak később. Keresel egy jó kátyus utat, nem lesz nehéz találni, végigdöngetsz rajta , az majd összerázza a tankot rendesen. De ha nagyon aggódsz, tankolj kannába pár litert, azzal keverd el, és úgy öntsd bele a tankba.

Link to comment
Megosztás:

Miért, a motor hidegen is leadja a max. nyomatékot?

Ha hideg a motor akkor feltételezhetően a környezete is hidegebb, igy hidegebb levegőt is sziv magába a moci és a hideg levegőnek kisebb a térfogata illetve azonos térfogatú hideg levegőben több az oxigén, igy az égés is jobb... Ebből a butácska kis gondolatmenetemből arra merek következtetni hogy a hideg vagy inkább nem teljesen üzemmeleg motornak még nagyobb is lehet a teljesitménye. :lol:

Nem ám azt hiszitek hogy én ezt most véresen komolyan is gondoltam, nem értek én ehhez sem, de az intercooler is hasonló elvek miatt hasznos, ha jó tudom. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha hideg a motor akkor feltételezhetően a környezete is hidegebb, igy hidegebb levegőt is sziv magába a moci és a hideg levegőnek kisebb a térfogata illetve azonos térfogatú hideg levegőben több az oxigén, igy az égés is jobb... Ebből a butácska kis gondolatmenetemből arra merek következtetni hogy a hideg vagy inkább nem teljesen üzemmeleg motornak még nagyobb is lehet a teljesitménye. :lol:

Nem ám azt hiszitek hogy én ezt most véresen komolyan is gondoltam, nem értek én ehhez sem, de az intercooler is hasonló elvek miatt hasznos, ha jó tudom. :D

Igazából én a hideg motornál a nagyobb belső súrlódásra gondoltam, mint teljesítményt csökkentő tényező.

Link to comment
Megosztás:

Ha hideg a motor akkor feltételezhetően a környezete is hidegebb, igy hidegebb levegőt is sziv magába a moci és a hideg levegőnek kisebb a térfogata illetve azonos térfogatú hideg levegőben több az oxigén, igy az égés is jobb... Ebből a butácska kis gondolatmenetemből arra merek következtetni hogy a hideg vagy inkább nem teljesen üzemmeleg motornak még nagyobb is lehet a teljesitménye. :lol:

Nem ám azt hiszitek hogy én ezt most véresen komolyan is gondoltam, nem értek én ehhez sem, de az intercooler is hasonló elvek miatt hasznos, ha jó tudom. :D

Az mááás!

A hideg motorban levő olajnak nagyobb a viszkozitása és nagyobb az ellenállása is. Ergo, kisebb a leadott motorteljesítmény, de nagyobb a kopás, mert nagy fordulaton van esély a kenőfilm megszakadására, fémes kopásra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.