zotya975 Elküldve December9, 2008 Elküldve December9, 2008 Hiába lányok, azért az még korai lenne, nem???? Na várjál csak! Találsz te még tangabugyit a fiaid szobájába, nem is olyan soká! Remélem nem ilyet! :rolleyes:
opel16v Elküldve December9, 2008 Elküldve December9, 2008 Na várjál csak! Találsz te még tangabugyit a fiaid szobájába, nem is olyan soká! Remélem nem ilyet! :rolleyes: Nem is egyet :)
hening Elküldve December9, 2008 Elküldve December9, 2008 Na várjál csak! Találsz te még tangabugyit a fiaid szobájába, nem is olyan soká! Remélem nem ilyet! :) A Lacikának már most van csaja. :rolleyes: Az osztályukba 2 lány jár, mind a kettő az övé. :) Szerinte. :)
zotya975 Elküldve December9, 2008 Elküldve December9, 2008 A Lacikának már most van csaja. :rolleyes: Az osztályukba 2 lány jár, mind a kettő az övé. :) Szerinte. :) A mázlista! Ámbár, két anyós.....vagy mégse? :D :)
Tiv. Elküldve December9, 2008 Elküldve December9, 2008 A mázlista! Ámbár, két anyós.....vagy mégse? :) :rolleyes: Ha ikrek, akkor nem. :) :) :D
Guest Sanci Elküldve December10, 2008 Elküldve December10, 2008 És még akkor ott van az anyjuk is! :) :rolleyes: :) :) :D
conquistador Elküldve December10, 2008 Elküldve December10, 2008 Sziasztok! Egy érdekes kérdésem lenne, tegnap vettem 4db gyári kétpolusú gyertyát. A könyv azt írja, hogy a gyertyahézag 0,7-0,8, viszont a vadi új gyári gyertyán már most 1 Lehet, hogy a könyv még nem a 2 polusra gondol, vagy a gyári gyertyákat is méretre kell igazítani? Köszi a válaszokat!
opel16v Elküldve December10, 2008 Elküldve December10, 2008 Többféle motorhoz szállítják azt a gyertyát :rolleyes:
FPepe Elküldve December10, 2008 Elküldve December10, 2008 Sziasztok! Egy érdekes kérdésem lenne, tegnap vettem 4db gyári kétpolusú gyertyát. A könyv azt írja, hogy a gyertyahézag 0,7-0,8, viszont a vadi új gyári gyertyán már most 1 Lehet, hogy a könyv még nem a 2 polusra gondol, vagy a gyári gyertyákat is méretre kell igazítani? Köszi a válaszokat! Sztem állítsd be 0.8mm-re, ahogy Gábor írta, másféle motorhoz lehet beállítva.
szobikari Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Jó is az csak az ára... :rolleyes: DE ha kicsit utánaszámol az ember, akkor lehet megtérül 2 éven belül ( mondtam 1 számot, tudományos számítások ebéd után :) )
yooccoo Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 DE ha kicsit utánaszámol az ember, akkor lehet megtérül 2 éven belül nem :rolleyes:
Guest Sanci Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Esetleg annak aki hideg világrészben éli életét de annak is legalább 4-5 év után hozná vissza az árát -kivéve ahol gazdagság van nem válságos gazdaság. Bár ezt inkább ne firtassuk.
invictus Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Eddig idén még egyszer sem kellett 0 fok alatt indítanom, szóval annyira talán nem vészes a helyzet hogy ilyen kütyüt kelljen beszerelni. Meg amúgy is, ha a szósz parkot idézem: "Here comes the global warming!!!" :rolleyes:
szobikari Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Na, kicsit számolgassunk. Ha hidegindításkor az első 4 km-re számolunk 3x annyi fogyasztást, akkor az előmelegítő használatával mondjuk ezt a 4km-t közel normál fogyasztással tehetjük meg. Akkor 1 indítás alatt megspórolunk cca. 1L benzint. Ez úgy jött ki, hogy hidegben, szívatóval nyugodtan lehet 10L/100km-es átlagot számolni, az 4km-en mondjuk 4dL. De ahogy a TC-s cikkben is volt, előmelegítés nélkül ( és ezt az infót FUTÓ AUTÓMÁGUS MESTER nyal nyal nyal :) :) is megerősítette ) ilyenkor az autó 2-3xosát is megzabálja a szokottnak, az tehát mondjuk 1L ( 2,5x ). Tehát egy hidegindításkor 6Dl a többlet! napi 2 hidegindítás ( ami szerintem baromi kevés, van, aki sokkal többet jár ) az 1,2L -> 300Ft / nap. 1500 / hét. 6000 / hónap. 72,000 / év. 144 / 2év. Egyéb kérdés? :rolleyes:
yooccoo Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 a melegítés során elhasznált üzemanyagot nem adtad hozzá, ami óránként 3-5 deci, tehát mondjuk fél órás előmelegítéssel mondjuk 2 deci ezekkel az adatokkal számolva pedig igencsak megnő a megtérülés, a 150e meg eléggé alaphang
szobikari Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 a melegítés során elhasznált üzemanyagot nem adtad hozzá, ami óránként 3-5 deci, tehát mondjuk fél órás előmelegítéssel mondjuk 2 deci ezekkel az adatokkal számolva pedig igencsak megnő a megtérülés, a 150e meg eléggé alaphang a francba! tudtam, hogy valamit elfelejtettem :) De akkor hidegindításkor 1L a többlet, kicsit módosítottam a fogyasztáson, meg a szorzókon, és pikk-pakk, 2 év alatt megtérül :) :) :D és akkor nem beszéltünk a kisebb kopásról, meg a komfortról, ami minden pénzt megér :D :rolleyes:
yooccoo Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 a francba! tudtam, hogy valamit elfelejtettem :) De akkor hidegindításkor 1L a többlet, kicsit módosítottam a fogyasztáson, meg a szorzókon, és pikk-pakk, 2 év alatt megtérül :) :) :D és akkor nem beszéltünk a kisebb kopásról, meg a komfortról, ami minden pénzt megér :D :rolleyes: persze, lehet így-úgy alakítgatni a számokat, de az eredeti számokat nézve 3 év kell a 150e-hez amúgy epk947 kolléga csinált egy fogyasztástesztet és nem volt ennyire kiugró a fogyasztás az elején szerk: itt a link
zotya975 Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Persze nekünk drága. De he lenne pízem egy sokmillás kocsira ( Opel természetesen :) ) akkor biztos vennék bele. De akkor valszeg nem a fogyasztás, hanem a kényelem miatt. Elvégre nem mindíg a meleg garézsból indulok. Nem is értem az embereket, simán kiadnak több 100 ezer forintot alufelnire, aminek olyan sok haszna nincs szerintem, de ilyen állófűtésre nem hiszem hogy sokat költenek. Aztán meg kapargatják a jeget lilára fagyott kézzel. :) :rolleyes:
opel16v Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 1500 / hét. Nem tudom miért csak 5 nappal számolsz, amikor átlagos ember hétvégén is használja az autót :rolleyes: Amúgy meg nem csak a fogyasztásbeni megtérülést kell nézni. Ha valaki hosszú távra tervez az autójával, akkor nagyon-nagyon sok pénzt tud megspórolni a motor jó állapotban tartásával. A motor ugyanis hidegindítás után összehasonlíthatatlanul sokkal többet kopik, mint üzemi hőmérsékleten, üzemi kenéssel. Példaképpen hoznék pár átlagos opel motort... X14XE-X16XEL... bezony ezek szeretnek 150-180e km után már generálért kiáltozni, normális használat mellett is. Szerény véleményem az, ha lenne mellettük állófűtés, és mindig azzal lennének előmelegítve, nem lenne lehetetlen jó állapotban ünnepelni vele a 300e km-t sem! :) Csak példaképpen :)
Stefan Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 ...Aztán meg kapargatják a jeget lilára fagyott kézzel. :) :rolleyes:
Tápiószecső Elküldve December11, 2008 Elküldve December11, 2008 Persze nekünk drága. De he lenne pízem egy sokmillás kocsira ( Opel természetesen :) ) akkor biztos vennék bele. De akkor valszeg nem a fogyasztás, hanem a kényelem miatt. Elvégre nem mindíg a meleg garézsból indulok. Nem is értem az embereket, simán kiadnak több 100 ezer forintot alufelnire, aminek olyan sok haszna nincs szerintem, de ilyen állófűtésre nem hiszem hogy sokat költenek. Aztán meg kapargatják a jeget lilára fagyott kézzel. :) :rolleyes: Én inkább (fűtött) garázsban gondolkoznék. :)
Recommended Posts