Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Csak hogy vizuálisan is tudj gondolkodni, mielőtt teljesen megmakacsolod magad:

Nézd meg, mennyivel tudod könnyebben eltolni az asztalt, ha:

-a 4 lábán áll

-a lapján (fejtetőn) áll

Mindezt azonos körülmények között, tehát pl mindkét esetben tiszta parkettán.

:lol:

(megoldás: kb azonos erő szükséges hozzá :) )

Pont erről beszéltem. :P

Te azt állítottad, hogy egy bizonyos határon túl nem érdemes növelni a súrlódó felületet, mert nem nő tőle a tapadás. Most tényleg azt mondod, hogy ez a példa ezt támasztja alá? :lol:

Elküldve

csupán csak 1 kérdés astráknál F nél pontosabban ugye csak 1.4 8v =60 le , 1.4 8v se = 82 le 1.4 16v =90 le de olyan nincs hogy 1.4 75 le ugye? az a sima 1.6 8v

mert ezt találtam, és javítsatok ki ha roszul tudom :lol: Katt

Elküldve
de olyan nincs hogy 1.4 75 le ugye?

Asszem volt ilyen, a karbis, amit csak angolban gyártottak Vauxhall néven.

De ez esetben valszeg csak elírás.

Elküldve
Nesze neked fürgegyík! :lol:

Tartsd inkább meg! :lol: :) A hideg is kirázott tőle. :lol: :P

De a fekete macska az jóóóó. :P :o

Elküldve

Volt olyan is, az 1.3 S nagyblokkos de gyártottak 1.4-esben is. :lol:

Elküldve
Warvolfnak volt fehár 5 ajtós F Asztmája GSM rendszámmal és klubbos rendszámkerettel.

Már eladta csak nemtom hová.

http://opeltomi.uw.hu/losi.jpg

A rendszám is stimmel. Ez bizony Losi ex-Astrája. Elöl már fekete hűtőmaszk van, de nem látszott rajta, hogy lett volna törve. Vagy szépen megcsinálták a többi részt -gondolom fehér sárvédőket lehet kapni- vagy megunta a tyúkrácsot. Meg van a gépháztetőn valami nagy pitbull fej matricából, meg a felni más rajta persze. Amúgy nem az opelklub.hu matrica volt először gyanús, hanem a hátulján a kerek nefürgyéle! matrinya :lol:

Egyébként csak esténként szoktam látni, de később este már nincs ott. Lehet, hogy csak kufircolni jár oda :) :lol:

Elküldve
Te azt állítottad, hogy egy bizonyos határon túl nem érdemes növelni a súrlódó felületet, mert nem nő tőle a tapadás. Most tényleg azt mondod, hogy ez a példa ezt támasztja alá? :lol:

Pontosan. :lol:

A két verzió között több százszoros tapadási felület különbség van, mégis kb ugyanolyan erővel tudod eltolni. :P

Sőt, ha pl megpróbálod ugyanezt a kísérletet úgy megcsinálni úgy, hogy vizet öntesz a parkettára (azért nem

kell tönkretenni a lakást :P ), könnyebb lesz a lapján eltolni (nagyobb felületen hat a felúszási jelenség) :lol:

Amúgy abból a szempontból ez rossz példa, hogy a guminál jobban előjön a guminak a molekuláris kötéseinek

a gyengébb jellege, ebben van az optimális méret meghatározásának a mikéntje. Ugyanis ha túl kicsi a tapadó

felület, akkor a gumi "rétegeire" több erő hat, és így könnyebben elcsúszik (gumicsík az aszfalton ugye).

Ennek figyelembevételével, és a felület növelésével együtt járó nyomóerőcsökkenés figyelembevételével

lehet szerintem meghatározni a gumi optimális méretét :o

Lényegében mindent elmondtam amit fontosnak tartottam, aztán mindenki gondol amit akar :)

Elküldve
Pontosan. :lol:

...

Amiket leírtál azt mind tudom, ennek ellenére nem értem, hogy támasztaná alá az eredeti feltevést. Remélem mindenki más érti és csak az én készülékemben van a hiba. Megyek és átgondolom az eddigi életemet. :lol:

Elküldve
Amiket leírtál azt mind tudom, ennek ellenére nem értem, hogy támasztaná alá az eredeti feltevést. Remélem mindenki más érti és csak az én készülékemben van a hiba. Megyek és átgondolom az eddigi életemet. :lol:

Te azt mondtad, a szélesség növelésével (azaz a tapadó felület növelésével) nő a tapadás is. Ezt cáfoltam meg a példával :P

Azaz nem nő a tapadás a tapadó felület "értelmetlen" növelésével :lol: Kapish? :)

Elküldve
Te azt mondtad, a szélesség növelésével (azaz a tapadó felület növelésével) nő a tapadás is. Ezt cáfoltam meg a példával :P

Azaz nem nő a tapadás a tapadó felület "értelmetlen" növelésével :lol: Kapish? :)

Ez az asztal példa rendben is van, ált. iskolai fizikai kísérlet, csak fakockával. :lol:

Azonban a keréknél ha növeled a szélességet, a tapadófelület csak állóhelyzetben lesz lineárisan nagyobb, ha már adsz nyomatékot a keréknek, akkor a szélesebbnél a tapadófelület nem annyiszor nagyobb, ahányszor szélesebb. És a tapadás elvesztésében ennek szerepe van, hiszen minél nagyobb az adhéziós tartomány és minél kisebb a szlip tartomány, annál jobb a tapadás. Persze a tartományok megoszlása nagyban függ a pályairányú kúszástól és a súrlódási együtthatótól.

Elküldve
Azonban a keréknél ha növeled a szélességet, a tapadófelület csak állóhelyzetben lesz lineárisan nagyobb, ha már adsz nyomatékot a keréknek, akkor a szélesebbnél a tapadófelület nem annyiszor nagyobb, ahányszor szélesebb. És a tapadás elvesztésében ennek szerepe van, hiszen minél nagyobb az adhéziós tartomány és minél kisebb a szlip tartomány, annál jobb a tapadás. Persze a tartományok megoszlása nagyban függ a pályairányú kúszástól és a súrlódási együtthatótól.

Nem pont annyiszor nagyobb, de mégis eléggé egyenes arányú a növekedés a gumiméret és a tapadási felület között, kivéve,

ha a gumi mintája miatt a szélesebb méretben sincs nagyobb tapadófelület, mert gyártanak így is gumit. De ha a tapadófelületeket

nézzük, akkor bezony nagyobb állóhelyzetbeni tapadási felület esetén az adhéziós erő változásával és szlip esetén is mindig arányosan

nagyobb méretű gumifelület érintkezik az útfelülettel. :lol: Innen pedig mindenképpen jön az, hogy ezen esetekben is nagyobb felületen

oszlik meg az adhéziós súly, mely kisebb nyomóerőt eredményez egy-egy ponton a tapadáshoz.

Az általad említett adhéziós és szlip számítások inkább szerintem a gumi "minimálisan optimális" méretmeghatározásához jók :lol:

Elküldve
Te Gabi!

A robogót meddíg szoktad pörgetni? :lol:

:lol:

Nem is gondoltam volna, hogy ilyen gondolatok leírására ösztönöz titeket a felvetésem :)

Azért majd ha valaki átveszi a Nobel-díjat, és megemlít, nem haragszom meg érte :P

Elküldve
:lol:

Nem is gondoltam volna, hogy ilyen gondolatok leírására ösztönöz titeket a felvetésem :)

Azért majd ha valaki átveszi a Nobel-díjat, és megemlít, nem haragszom meg érte :P

Ami jó, az jó :lol:

Elküldve
Te Gabi!

A robogót meddíg szoktad pörgetni? :lol:

Csutkáig :lol:

Bár ma reggel csak félcsutkáig, mert sok volt a víz az úton, aztán azt nem szeressük a jófajta kevésbarázdás kínai gumikkal :)

Elküldve
Látom ma fel vagy húzva nagyon :lol:

De csak miattad :lol: :)

na, nyáladzás vége :P

csak mégvalami, azért látom, te is gyorsabban válaszolsz az ilyen hozzászólásokra, mint az AGR-szelepre :P :lol:

Elküldve
csak mégvalami, azért látom, te is gyorsabban válaszolsz az ilyen hozzászólásokra, mint az AGR-szelepre :P :P

Arra előbb válaszoltam :lol:

1780 Gabi :lol:

Mert ugyebár 555-tel nem kezdőthet :o :)

Na tessék leszállni a témáról, kutyaütő banda! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.