Guest Sanci Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 Háát akkor így egyszerű... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 A jófajta fürgegyíknak a bozót nem akadály :lol: Nesze neked fürgegyík! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 Csak hogy vizuálisan is tudj gondolkodni, mielőtt teljesen megmakacsolod magad: Nézd meg, mennyivel tudod könnyebben eltolni az asztalt, ha: -a 4 lábán áll -a lapján (fejtetőn) áll Mindezt azonos körülmények között, tehát pl mindkét esetben tiszta parkettán. :lol: (megoldás: kb azonos erő szükséges hozzá :) ) Pont erről beszéltem. :P Te azt állítottad, hogy egy bizonyos határon túl nem érdemes növelni a súrlódó felületet, mert nem nő tőle a tapadás. Most tényleg azt mondod, hogy ez a példa ezt támasztja alá? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 Nesze neked fürgegyík! :lol: Jó, hogy mutattad! Holnap meg is nézem az asszony hátán nincs-e újaban vmi cipzár :lol: :) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
PuCa24 Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 csupán csak 1 kérdés astráknál F nél pontosabban ugye csak 1.4 8v =60 le , 1.4 8v se = 82 le 1.4 16v =90 le de olyan nincs hogy 1.4 75 le ugye? az a sima 1.6 8v mert ezt találtam, és javítsatok ki ha roszul tudom :lol: Katt Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November12, 2008 Megoszt Elküldve November12, 2008 de olyan nincs hogy 1.4 75 le ugye? Asszem volt ilyen, a karbis, amit csak angolban gyártottak Vauxhall néven. De ez esetben valszeg csak elírás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Kadettben volt az 1,4 8v katalizátor nélküli 75 lovas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Nesze neked fürgegyík! :lol: Tartsd inkább meg! :lol: :) A hideg is kirázott tőle. :lol: :P De a fekete macska az jóóóó. :P :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
PuCa24 Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Kadettben volt az 1,4 8v katalizátor nélküli 75 lovas. az nem az 1.3 8v S ? az volt 75 lovas és az tán injektoros nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Volt olyan is, az 1.3 S nagyblokkos de gyártottak 1.4-esben is. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Warvolfnak volt fehár 5 ajtós F Asztmája GSM rendszámmal és klubbos rendszámkerettel. Már eladta csak nemtom hová. http://opeltomi.uw.hu/losi.jpg A rendszám is stimmel. Ez bizony Losi ex-Astrája. Elöl már fekete hűtőmaszk van, de nem látszott rajta, hogy lett volna törve. Vagy szépen megcsinálták a többi részt -gondolom fehér sárvédőket lehet kapni- vagy megunta a tyúkrácsot. Meg van a gépháztetőn valami nagy pitbull fej matricából, meg a felni más rajta persze. Amúgy nem az opelklub.hu matrica volt először gyanús, hanem a hátulján a kerek nefürgyéle! matrinya :lol: Egyébként csak esténként szoktam látni, de később este már nincs ott. Lehet, hogy csak kufircolni jár oda :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 az nem az 1.3 8v S ? az volt 75 lovas és az tán injektoros nem? Karbis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Te azt állítottad, hogy egy bizonyos határon túl nem érdemes növelni a súrlódó felületet, mert nem nő tőle a tapadás. Most tényleg azt mondod, hogy ez a példa ezt támasztja alá? :lol: Pontosan. :lol: A két verzió között több százszoros tapadási felület különbség van, mégis kb ugyanolyan erővel tudod eltolni. :P Sőt, ha pl megpróbálod ugyanezt a kísérletet úgy megcsinálni úgy, hogy vizet öntesz a parkettára (azért nem kell tönkretenni a lakást :P ), könnyebb lesz a lapján eltolni (nagyobb felületen hat a felúszási jelenség) :lol: Amúgy abból a szempontból ez rossz példa, hogy a guminál jobban előjön a guminak a molekuláris kötéseinek a gyengébb jellege, ebben van az optimális méret meghatározásának a mikéntje. Ugyanis ha túl kicsi a tapadó felület, akkor a gumi "rétegeire" több erő hat, és így könnyebben elcsúszik (gumicsík az aszfalton ugye). Ennek figyelembevételével, és a felület növelésével együtt járó nyomóerőcsökkenés figyelembevételével lehet szerintem meghatározni a gumi optimális méretét :o Lényegében mindent elmondtam amit fontosnak tartottam, aztán mindenki gondol amit akar :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Pontosan. :lol: ... Amiket leírtál azt mind tudom, ennek ellenére nem értem, hogy támasztaná alá az eredeti feltevést. Remélem mindenki más érti és csak az én készülékemben van a hiba. Megyek és átgondolom az eddigi életemet. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Amiket leírtál azt mind tudom, ennek ellenére nem értem, hogy támasztaná alá az eredeti feltevést. Remélem mindenki más érti és csak az én készülékemben van a hiba. Megyek és átgondolom az eddigi életemet. :lol: Te azt mondtad, a szélesség növelésével (azaz a tapadó felület növelésével) nő a tapadás is. Ezt cáfoltam meg a példával :P Azaz nem nő a tapadás a tapadó felület "értelmetlen" növelésével :lol: Kapish? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Te azt mondtad, a szélesség növelésével (azaz a tapadó felület növelésével) nő a tapadás is. Ezt cáfoltam meg a példával :P Azaz nem nő a tapadás a tapadó felület "értelmetlen" növelésével :lol: Kapish? :) Ez az asztal példa rendben is van, ált. iskolai fizikai kísérlet, csak fakockával. :lol: Azonban a keréknél ha növeled a szélességet, a tapadófelület csak állóhelyzetben lesz lineárisan nagyobb, ha már adsz nyomatékot a keréknek, akkor a szélesebbnél a tapadófelület nem annyiszor nagyobb, ahányszor szélesebb. És a tapadás elvesztésében ennek szerepe van, hiszen minél nagyobb az adhéziós tartomány és minél kisebb a szlip tartomány, annál jobb a tapadás. Persze a tartományok megoszlása nagyban függ a pályairányú kúszástól és a súrlódási együtthatótól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Azonban a keréknél ha növeled a szélességet, a tapadófelület csak állóhelyzetben lesz lineárisan nagyobb, ha már adsz nyomatékot a keréknek, akkor a szélesebbnél a tapadófelület nem annyiszor nagyobb, ahányszor szélesebb. És a tapadás elvesztésében ennek szerepe van, hiszen minél nagyobb az adhéziós tartomány és minél kisebb a szlip tartomány, annál jobb a tapadás. Persze a tartományok megoszlása nagyban függ a pályairányú kúszástól és a súrlódási együtthatótól. Nem pont annyiszor nagyobb, de mégis eléggé egyenes arányú a növekedés a gumiméret és a tapadási felület között, kivéve, ha a gumi mintája miatt a szélesebb méretben sincs nagyobb tapadófelület, mert gyártanak így is gumit. De ha a tapadófelületeket nézzük, akkor bezony nagyobb állóhelyzetbeni tapadási felület esetén az adhéziós erő változásával és szlip esetén is mindig arányosan nagyobb méretű gumifelület érintkezik az útfelülettel. :lol: Innen pedig mindenképpen jön az, hogy ezen esetekben is nagyobb felületen oszlik meg az adhéziós súly, mely kisebb nyomóerőt eredményez egy-egy ponton a tapadáshoz. Az általad említett adhéziós és szlip számítások inkább szerintem a gumi "minimálisan optimális" méretmeghatározásához jók :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 ... Te Gabi! A robogót meddíg szoktad pörgetni? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Te Gabi! A robogót meddíg szoktad pörgetni? :lol: :lol: Nem is gondoltam volna, hogy ilyen gondolatok leírására ösztönöz titeket a felvetésem :) Azért majd ha valaki átveszi a Nobel-díjat, és megemlít, nem haragszom meg érte :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 :lol: Nem is gondoltam volna, hogy ilyen gondolatok leírására ösztönöz titeket a felvetésem :) Azért majd ha valaki átveszi a Nobel-díjat, és megemlít, nem haragszom meg érte :P Ami jó, az jó :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Te Gabi! A robogót meddíg szoktad pörgetni? :lol: Csutkáig :lol: Bár ma reggel csak félcsutkáig, mert sok volt a víz az úton, aztán azt nem szeressük a jófajta kevésbarázdás kínai gumikkal :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Majd Gabi búgó hangon a füledbe súgja a telszámukat :) :lol: Látom ma fel vagy húzva nagyon :P Nem Hans Régen Kurt a német neved? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 Látom ma fel vagy húzva nagyon :lol: De csak miattad :lol: :) na, nyáladzás vége :P csak mégvalami, azért látom, te is gyorsabban válaszolsz az ilyen hozzászólásokra, mint az AGR-szelepre :P :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 csak mégvalami, azért látom, te is gyorsabban válaszolsz az ilyen hozzászólásokra, mint az AGR-szelepre :P :P Arra előbb válaszoltam :lol: 1780 Gabi :lol: Mert ugyebár 555-tel nem kezdőthet :o :) Na tessék leszállni a témáról, kutyaütő banda! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November13, 2008 Megoszt Elküldve November13, 2008 ez komoly... már nem is a régi jó kis "te fogtad meg a seggem" hanem... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts