szobikari Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 A lényeg, szerintem, hogy a nagyobb felület(értsd, szélesebb gumik) mindig, minden körülmények között nagyobb tapadást eredményez. Ez így, ebben a formában nem igaz, de én már nem fogok még egyszer belemenni.
Stefan Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Warvolfnak volt fehár 5 ajtós F Asztmája GSM rendszámmal és klubbos rendszámkerettel. Már eladta csak nemtom hová. http://opeltomi.uw.hu/losi.jpg Hazafele, ha megint ott fog állni, akkor megnézem ez e az e...
Stefan Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 A lényeg, szerintem, hogy a nagyobb felület(értsd, szélesebb gumik) mindig, minden körülmények között nagyobb tapadást eredményez. Ha ez igaz lenne, akkor mindenki slickkel járna, meg nem kéne külön téli meg nyári gumi sem :lol:
invictus Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Az nem ilyen egyszerű probléma hogy nagyobb felület kell vagy kisebb. Meg kell találni az egyensúlyt, hogy viszonylag nagy is legyen a tapadó felület, de esőzés esetén jó vízelvezetőképességekkel is rendelkezzen az abroncs. Ez nyáron igaz. Télen a keskeny gumi könnyebben utat vág a hóban, a barázdák pedig a kapaszkodást segítik elő a havas latyakos közegben. De télinek még az anyaga is más, persze ez egyértelmű.
opel16v Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Hülyeség ez a nagyobb felület - nagyobb tapadás elmélet :lol: Ugyanis a tapadásnál elsődleges szempont a súly is, ami ha nagyobb a felület, adott felületegységre mindig kisebb lesz. És elér egy olyan pontot, amikor már nincs elég súly egy felületegységen a kellő tapadáshoz. Fizika :lol:
Udi Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Stefan! Warwolf astrájának első és hátsó lökhárítója átkerült az én FX-emre...sajnos már nem így néz ki mint a képen. :lol:
Guest Sanci Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 És az a ködlámpás díszlemez vagy mi honnan került? :lol: Csak érdekel mert vaksi vagyok éccaka. :lol:
Stefan Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 És az a ködlámpás díszlemez vagy mi honnan került? :lol: Csak érdekel mert vaksi vagyok éccaka. :) Az rendőrautóról került :lol:
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Ugyanis a tapadásnál elsődleges szempont a súly is, ami ha nagyobb a felület, adott felületegységre mindig kisebb lesz. És elér egy olyan pontot, amikor már nincs elég súly egy felületegységen a kellő tapadáshoz. Fizika :) És hogy kell számolni? :lol: :lol: Én ilyeneket találtam, de ebben nincs utalás arra, hogy lenne egy maximum pont: "Friction should not be confused with traction. Surface area does not affect friction significantly because as contact area increases, force per unit area decreases. However, in traction surface area is essential." http://en.wikipedia.org/wiki/Friction http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_(engineering) Súrlódásból többféle van, nem lehet egyként kezelni őket.
Guest Sanci Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Az rendőrautóról került :lol: Nahh, alattam is volt egy 2.2-es gsi annak mégsem volt. :lol:
Stefan Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Nahh, alattam is volt egy 2.2-es gsi annak mégsem volt. :lol: Az biztos nem interceptor volt, mint Udié :lol:
FPepe Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Az rendőrautóról került :lol: Hivatalosan ez a fajta hűtőmaszk tudtommal a dél-afrikai exportra szánt autókon volt.
invictus Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 És hogy kell számolni? :) :lol: Én ilyeneket találtam, de ebben nincs utalás arra, hogy lenne egy maximum pont: "Friction should not be confused with traction. Surface area does not affect friction significantly because as contact area increases, force per unit area decreases. However, in traction surface area is essential." http://en.wikipedia.org/wiki/Friction http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_(engineering) Súrlódásból többféle van, nem lehet egyként kezelni őket. És akkor még nem is beszéltünk az adhéziós és szlip tartományokról, valamint a súrlódási tényező pályairányú kúszástól való függéséről. :lol:
szobikari Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 És akkor még nem is beszéltünk az adhéziós és szlip tartományokról, valamint a súrlódási tényező pályairányú kúszástól való függéséről. :lol: Hmmm. Tápi, és a pirosat meddig szoktad pörgetni? :lol:
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Hmmm. Tápi, és a pirosat meddig szoktad pörgetni? :lol: Hát az attól függ. Vele még csak ismerkedem, de olyan 4-4,5-ig érzi jól magát. :lol:
opel16v Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 És hogy kell számolni? :P :lol: Fizika, általános iskola :lol: Azaz tapadási erő (maximuma) egyenlő a nyomóerő és a tapadási együttható szorzatával. A tapadási együtthatót ugye a tapadási felületek minősége határozza meg egyértelműen, a nyomóerőt pedig a kerékre nehezedő tömeg. Mivel ez a fizikai törvény egyetlen pontban nyer értelmezést, így nincs benne az érintkező felületek nagysága. Viszont mivel itt nem egy pontbeli tapadásról beszélünk a gyakorlatban, a nyomóerőt befolyásolja fordított arányban a felület nagysága, mivel a tömeg adott. Tehát minél nagyobb a felület, annál kisebb egy elméleti pontra ható nyomóerő nagysága. Ennél tovább én sem mennék, mert őszintén szólva fingom sincs, hogy lehet meghatározni gumiabroncsoknál az optimális tapadáshoz a paraméreket, inkább a gyakorlatban tesztelem ezt a dolgot :)
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Fizika, általános iskola :lol: ... Az általános iskolás dolgot én is vágom, csak ebben pont az nincs benne amit mondtál. :lol: Én is inkább azzal értek egyet, hogy minél nagyobb a felület annál jobb lesz a tapadás. A masszív sportautókra is csak rápakolják a 3xx-es gumikat és azok sem sokkal nehezebbek, mint egy mostani átlag középkategória.
opel16v Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Az általános iskolás dolgot én is vágom, csak ebben pont az nincs benne amit mondtál. :P Én is inkább azzal értek egyet, hogy minél nagyobb a felület annál jobb lesz a tapadás. A masszív sportautókra is csak rápakolják a 3xx-es gumikat és azok sem sokkal nehezebbek, mint egy mostani átlag középkategória. Csak két dolgot nem veszel figyelembe: - amelyik autókon szélesebb a gumi, abbezony általában súlyosabb is - szélesebb gumiknál is van olyan kialakítás, ahol a kisebb nyomóerőhöz igazítják a gumik keverékét (ezt jelzik is a terhelhetőségi indexben). :P Az általad mondott dolog amolyan "user vélemény", alátámasztani is tudni kéne, nem? :lol: Tőled ezt várnánk :lol: :)
szobikari Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Csak két dolgot nem veszel figyelembe: - amelyik autókon szélesebb a gumi, abbezony általában súlyosabb is - szélesebb gumiknál is van olyan kialakítás, ahol a kisebb nyomóerőhöz igazítják a gumik keverékét (ezt jelzik is a terhelhetőségi indexben). :o Az általad mondott dolog amolyan "user vélemény", alátámasztani is tudni kéne, nem? :lol: Tőled ezt várnánk :lol: :) Hmm, Gábor. Te meddig szoktad pörgetni a fehéret? :P :P :lol:
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Az általad mondott dolog amolyan "user vélemény", alátámasztani is tudni kéne, nem? :lol: Tőled ezt várnánk :lol: :) Ezt akár én is mondhattam volna szóról szóra ugyanígy. :P :P Egyébként figyelembe vettem, írtam is, de ha példa kell: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=97108 1365kg egy átlag c vectra biztos van ennyi. Hátul 345-ös gumi, elöl 245.
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Hmm, Gábor. Te meddig szoktad pörgetni a fehéret? :P :lol: :o :lol: :lol: :) :P
Stefan Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Hmm, Gábor. Te meddig szoktad pörgetni a fehéret? :) :P :P Amíg el nem fárad a keze :lol: :lol:
opel16v Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Hmm, Gábor. Te meddig szoktad pörgetni a fehéret? :lol: :) :P Melyiket? :P Egyébként figyelembe vettem, írtam is, de ha példa kell: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=97108 1365kg egy átlag c vectra biztos van ennyi. Hátul 345-ös gumi, elöl 245. Házi feladat: "Tyres front Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 245/35 ZR 19 rear Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 345/35 ZR 19 " Keresd ki ezeknek a gumiknak a terhelhetőségi indexét, és hasonlítsd össze a C Vectra gyárijáéval :lol:
Tápiószecső Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Házi feladat: "Tyres front Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 245/35 ZR 19 rear Bridgestone Potenza RE050A Scuderia 345/35 ZR 19 " Keresd ki ezeknek a gumiknak a terhelhetőségi indexét, és hasonlítsd össze a C Vectra gyárijáéval :lol: Keresd meg te. :lol: Nekem van rosszabb is.
zotya975 Elküldve November12, 2008 Elküldve November12, 2008 Fizika, általános iskola :) Azaz tapadási erő (maximuma) egyenlő a nyomóerő és a tapadási együttható szorzatával. A tapadási együtthatót ugye a tapadási felületek minősége határozza meg egyértelműen, a nyomóerőt pedig a kerékre nehezedő tömeg. Mivel ez a fizikai törvény egyetlen pontban nyer értelmezést, így nincs benne az érintkező felületek nagysága. Viszont mivel itt nem egy pontbeli tapadásról beszélünk a gyakorlatban, a nyomóerőt befolyásolja fordított arányban a felület nagysága, mivel a tömeg adott. Tehát minél nagyobb a felület, annál kisebb egy elméleti pontra ható nyomóerő nagysága. Ennél tovább én sem mennék, mert őszintén szólva fingom sincs, hogy lehet meghatározni gumiabroncsoknál az optimális tapadáshoz a paraméreket, inkább a gyakorlatban tesztelem ezt a dolgot :P Ezt el tudod mondani egy levegővel? :lol: :lol:
Recommended Posts