Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Biztos arra gondolt,hogy a havon nagyobb a súly és a tengelyterhelés nagyobb lesz.

Aminek következtében jobban tapadna a kocsi.

Igen igen igen igen! ;)

Tápi,

Nemcsak télen, de nyáron nagyobb tömegtöbblet nélkül is megvan a kellő tapadás, tehát ezzel a kis súlytöbbletből adódó tapadási többlettel ( hehe ) inkább télen van kisegítve az ember :P Többek között ezért is szoktak télre kisebb kereket feltenni, ralliban pl egész virsligumis stílusban nyomják :D

És akkor hozzászólás lezárva, senki nem szól semmit, az életben legalább most, egyszer legyen az én szavam az utolsó! :D

( Tápi mindig elrontja a játékom :D )

Link to comment
Megosztás:

Miért is nem?

Mert a terhelőerő növelésére a súrlúdási erő lineárisnál kisebb mértékben növekszik. :D

Valahogy így kell elképzelni, bár én nem pont ezt az ábrát ismertem:

Tapadás-terhelés

A virsligumis stílus azért van mert jobban bele tudja vágni magát a hóba, kevésbé fekszik fel rá. Olyan mint az aquaplaning hatás. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hogy a lófüttybe ne növekedne, de nem ez a lényeg. Ha a lineárisnál kisebb mértékben növekszik az azt jelenti, hogy egy fékezésnél hosszabb úton állsz meg. De lehet kanyarodással is példálózni.

Szúrtam egy ábrát majd nézd meg.

Mi azt írtuk Tomival, hogy ha növeled a tengelyterhelést, az jobb tapadást jelent. Fizika nyelvére lefordítva ( és most hagyjuk a felület nagyságát ):

a súrlódási együttható nem változik. A súrlódási erő azonban igen. Ha ugyanazon felületre nagyobb erő hat, nagyobb a súrlódási erő( mű * m, alias mű*Fg ). Ha nagyobb a súrlódási erő, jobb a tapadás. A szánkót is nehezebb elhúzni, ha egy 110kilós behemót ül rajta, mintha egy 10 kilós kölök...

Tehát szerintünk ha növekszik a tengelynyomás, nő a tapadás. Te ezt helytelenítetted. Miért is ? ;) Engem csak ez érdekel, hogy miért mondtad a felvetésünkre, hogy nem igaz! :D

Link to comment
Megosztás:

Tehát szerintünk ha növekszik a tengelynyomás, nő a tapadás. Te ezt helytelenítetted. Miért is ? ;) Engem csak ez érdekel, hogy miért mondtad a felvetésünkre, hogy nem igaz! :D

Ohh, ezerbocsánat. Az állítás igaz, csak ez nem hasznos menetdinamikai szempontból. Márpedig te azzal kezdted hogy ez jó.

Tehát aki azt akarja, hogy többet fogyasszon az autó, meg jobban kopjon a gumi az nyugodtan pakolja tele a kocsiját, de aki jobb fékhatást vagy kanyarodási képességet akar, az inkább ne. :P

Link to comment
Megosztás:

Ohh, ezerbocsánat. Az állítás igaz, csak ez nem hasznos menetdinamikai szempontból. Márpedig te azzal kezdted hogy ez jó.

Tehát aki azt akarja, hogy többet fogyasszon az autó, meg jobban kopjon a gumi az nyugodtan pakolja tele a kocsiját, de aki jobb fékhatást vagy kanyarodási képességet akar, az inkább ne. :D

Én eddig úgy tudtam, hogy az sohasem baj, ha jobban tapad az autó... De lehet, hogy én is tanulok valami újat ma...

Vagy menthetetlen vagyok, MESTER? :P

Neked is igazad van, de nekem is, maradjunk ennyiben :D

Télen nem hátrány a jobb tapadás! Aki sajnál 3 deci benzint, meg 1.000 km-t, azzal nem lehet sokmindent kezdeni ;)

Link to comment
Megosztás:

Én eddig úgy tudtam, hogy az sohasem baj, ha jobban tapad az autó... De lehet, hogy én is tanulok valami újat ma...

Vagy menthetetlen vagyok, MESTER? :D

Neked is igazad van, de nekem is, maradjunk ennyiben :D

Télen nem hátrány a jobb tapadás! Aki sajnál 3 deci benzint, meg 1.000 km-t, azzal nem lehet sokmindent kezdeni ;)

Jáj, de nem érted. Az vagy. :D

Van egy autód, tegyük fel hogy a súrlódási erő és a tömeg aránya 1. Növeled a tömeget ez az érték lecsökken 0,95-re. A súrlódási erő ugyan több lesz, de a megnövelt tömegű autódat csak később tudod lefékezni. Mivel a plusz tömeget is le kell fékezni és ahhoz is plusz súrlódási erő kell. Ennél szájbarágósabban már nem tudom leírni. :P

Link to comment
Megosztás:

Jáj, de nem érted. Az vagy. :D

Van egy autód, tegyük fel hogy a súrlódási tényező és a tömeg aránya 1. Növeled a tömeget ez az érték lecsökken 0,95-re. A súrlódási tényező ugyan több lesz (...)

Súrlódási tényező? :D

Húha, többéves fizikai tanulmányaim most romokban ;)

Én súrlódási együtthatónak tudom. KONSTANS. Egy adott esetben hiába növeled a tömeget, csökkented a felületet, KONSTANS. Nem változik.

Van igazság abban, amit mondasz, természetesen értem is, de a súrlódási együttható a tömeg növelésekor NEM változik. A súrlódási erő! AZ igen, az változik, nő a tömeg, nő a súrlódási erő.

1

2

Beszéljünk inkább másról, meddig szoktad pörgetni a fehéret? :P

Link to comment
Megosztás:

Súrlódási tényező? :D

Húha, többéves fizikai tanulmányaim most romokban :P

Én súrlódási együtthatónak tudom. KONSTANS. Egy adott esetben hiába növeled a tömeget, csökkented a felületet, KONSTANS. Nem változik.

Van igazság abban, amit mondasz, természetesen értem is, de a súrlódási együttható a tömeg növelésekor NEM változik. A súrlódási erő! AZ igen, az változik, nő a tömeg, nő a súrlódási erő.

Beszéljünk inkább másról, meddig szoktad pörgetni a fehéret? :D

Igen javítottam, csak összezavarsz már. :D Persze most pont abba kötöttél bele, ami nem lényeges mert csak elírás, és erre hozod a neten fellelhető súrlódással foglalkozó összes anyagot. Hákösz. :D

Ha érted akkor örülök, viszont még az előző kommentedből is az jött le hogy szerinted jó dolog a tömeget növelni.

6 fölé picivel, de ahogy a helyzet kívánja. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen javítottam, csak összezavarsz már. :D Persze most pont abba kötöttél bele, ami nem lényeges mert csak elírás, és erre hozod a neten fellelhető súrlódással foglalkozó összes anyagot. Hákösz. :D

Ha érted akkor örülök, viszont még az előző kommentedből is az jött le hogy szerinted jó dolog a tömeget növelni.

6 fölé picivel, de ahogy a helyzet kívánja. :D

Há' Gecen születtem, na ;)

Akkor örülök, hogy megértettük egymás mondanivalóját. :P

Mikor iszunk sört? :D + pertut? :D

Link to comment
Megosztás:

A szánkót is nehezebb elhúzni, ha egy 110kilós behemót ül rajta, mintha egy 10 kilós kölök...

Azért ez sem mindíg igaz, mert a 110 kilós ürge sokkal nagyobb pofont tud beígérni, ha nem húzod qrva gyorsan, mint a 10 kilós kölök. Szóval ez rossz példa volt. Ámbár, ha belegondolunk, mi van akkor ha a 10 kilós kiscsákónak a 110 kilós gorilla a faterja? Akkor mind a kettővel galoppoznod kell, a a fizika meg elmehet a sunyiba! :D

Link to comment
Megosztás:

Sunny8v, itt van a fórumon néha.

Nem Üllő, de nem olyan messze. (Még a fehérből is van benne alkatrész. :D )

Most hogyhogy lett 4-500? :D Sem ellene sem mellette nem akarok beszélni, de ennyi pénzért meg már hatalmas a kínálat. Ne akarj rögtön kocsit venni, és nézz meg párat mielőtt veszel hogy tudd miket is ajánl a piac. :D

Persze ha leírnád mik az elvárásaid az autóval kapcsolatban, akkor még talán segíteni is tudnánk.

hát anyira nagy elvárásom nincsen, ami a lényeg, hogy ne legyen nagyon szétrohadva, és széthajtva, és a motrháztető alatt egy c14se duruzsoljon.ja és 3 vagy 5 ajtós legyen a gép. a 4 ajtósnak nem igazán tetszik a popsija.

nem akarok sima 60- lovast, mert ugyananyiért vehetek se-t , és nem akarok bajlódni az átalakításával, hisz az is plusz pénz. jelenleg olyan 300-3500 ezret tudnék kiadni egy fastráért az évjárata sem igazán izgat, hisz fiatal autó lehet még szarabb mint egy 3-4 éveel idősebb. mondjuk manapság a megtett kilómétterre sem lehet mit kezeni, hosz 5 perc alatt viszalehet tekerni 150-e km-ert.

nos ha tudsz esetleg segíteni, aztnagyon meg tudnám köszönni ;))

üdv!! :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.