Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

...ha húz a kocsi stabilabb az autó. Ennek alacsony sebességnél van jelentősége?

Az oktató annak idején elmondta hogy kell csinálni, csak azt nem hogy miért. ez nála volt vmi hóbort, vagy okkal mondta?

Előre is kösz az építő jellegő hozzászólásokat, tanácsokat.

Hát ha nagyobb sebességgel mész be egy éles kanyarba, akkor tényleg jobb nem kinyomni, mert eltolhatja az elejét. Szerintem. Én csak akkor nyomom ki, ha 2-ban van és még így is alapjárati fordulatszám alá kell lassítani. Amúgy minek...

Link to comment
Megosztás:

Hát ha nagyobb sebességgel mész be egy éles kanyarba, akkor tényleg jobb nem kinyomni, mert eltolhatja az elejét. Szerintem. Én csak akkor nyomom ki, ha 2-ban van és még így is alapjárati fordulatszám alá kell lassítani. Amúgy minek...

Én is arra gondoltam amikor városban kettesben kanyarodom.

Link to comment
Megosztás:

Két kérdésem lenne a tapasztaltabb( mármint nálam) kollégákhoz.:

1.: Miért nem szabad a lámpánál egyesben kinyomott kuplungal várakozni? Tényleg annyira kopik a kinyomócsapágy? Vagy csak duma? Mivel kezdő vagyok mindig berakom előre egyesbe, mert ha a sárgánál kezdem mindíg kapkodom, és ötből egyszer lefulladok.

2.: Miért nem szabad kinyomott kuplungal kanyarodni? Egy munkatársam vittem, és ő szólt hogy ne tegyem, mert ha húz a kocsi stabilabb az autó. Ennek alacsony sebességnél van jelentősége?

Az oktató annak idején elmondta hogy kell csinálni, csak azt nem hogy miért. ez nála volt vmi hóbort, vagy okkal mondta?

Előre is kösz az építő jellegő hozzászólásokat, tanácsokat.

1: Szerintem semmi jelentősége, én világ életemben így álltam lámpánál, ha tudom hogy nem fél óráig tart, nem volt baja a kinyomócsapágynak. A lényeg hogy ki tud előbb elindulni. Úgy pedig nem lehetsz gyors ha sárgánál kezded keresni az egyest. :lol:

2: Járműdinamika. Tényleg ne tedd. Persze lassú tempónál és/vagy gyenge autóval nincs akkora jelentősége.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha nagyobb sebességgel mész be egy éles kanyarba, akkor tényleg jobb nem kinyomni, mert eltolhatja az elejét. Szerintem. Én csak akkor nyomom ki, ha 2-ban van és még így is alapjárati fordulatszám alá kell lassítani. Amúgy minek...

Érdekes, hogy körforgalomba behajtásnál ott tolonganak a hátamban, kifelé meg sehol sincsenek! Ki érti ezt? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy körforgalomba behajtásnál ott tolonganak a hátamban, kifelé meg sehol sincsenek! Ki érti ezt? :lol:

Ez úgy lehet, hogy keresnek vmit és mentek még egy kört. :lol:

Köszönöm a tanácsokat a lámpa/kanyar kuplung kérdésre. Igyekszem megfogadni őket. :lol:

A vádlimnak meg nem kell erősödnie, Adonisz a becenevem! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Két kérdésem lenne a tapasztaltabb( mármint nálam) kollégákhoz.:

1.: Miért nem szabad a lámpánál egyesben kinyomott kuplungal várakozni? Tényleg annyira kopik a kinyomócsapágy? Vagy csak duma? Mivel kezdő vagyok mindig berakom előre egyesbe, mert ha a sárgánál kezdem mindíg kapkodom, és ötből egyszer lefulladok.

2.: Miért nem szabad kinyomott kuplungal kanyarodni? Egy munkatársam vittem, és ő szólt hogy ne tegyem, mert ha húz a kocsi stabilabb az autó. Ennek alacsony sebességnél van jelentősége?

Az oktató annak idején elmondta hogy kell csinálni, csak azt nem hogy miért. ez nála volt vmi hóbort, vagy okkal mondta?

Előre is kösz az építő jellegő hozzászólásokat, tanácsokat.

1. terheled valamilyen szinten a nyomcsapágyat, kiemelővillát és a többi hozzá tartozó kacatot.

2. nem néztél még f1-et vagy rallyt? kanyarnál lassan be - gyorsan ki. csak úgy húzza befele az orrát ha "kigyorsítasz"...

Link to comment
Megosztás:

1. terheled valamilyen szinten a nyomcsapágyat, kiemelővillát és a többi hozzá tartozó kacatot.

2. nem néztél még f1-et? kanyarnál lassan be - gyorsan ki. csak úgy húzza befele az orrát ha "kigyorsítasz"...

1-es tökéletesen igaz.

2-es tökéletesen evidens, szerintem kár is több szót vesztegetni rá.

Link to comment
Megosztás:

Én se kötözködjek?

Há' ne kötekeggyé má'!

Nyilván való, hogy egy első kerekes, nem 6-800 lóerős gépről van szó, vagy tévedek? Ezek nemigen fogják ekkora teljesítménnyel kipörgetni a gumikat...

Link to comment
Megosztás:

Miről beszéltek, F1 meg kigyorsitás? Májusban vizsgáztam örülök ha bent tudok maradni a sávban kanyarban! :lol: Olyan apróságról hogy ideális ív meg ne is beszéljünk. Nekem még az az ideális ha se a járdára nem megyek fel se a szembejövőket nem ilyesztgetem! :lol: . Amugy kösz mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Két kérdésem lenne a tapasztaltabb( mármint nálam) kollégákhoz.:

1.: Miért nem szabad a lámpánál egyesben kinyomott kuplungal várakozni? Tényleg annyira kopik a kinyomócsapágy? Vagy csak duma? Mivel kezdő vagyok mindig berakom előre egyesbe, mert ha a sárgánál kezdem mindíg kapkodom, és ötből egyszer lefulladok.

2.: Miért nem szabad kinyomott kuplungal kanyarodni? Egy munkatársam vittem, és ő szólt hogy ne tegyem, mert ha húz a kocsi stabilabb az autó. Ennek alacsony sebességnél van jelentősége?

Az oktató annak idején elmondta hogy kell csinálni, csak azt nem hogy miért. ez nála volt vmi hóbort, vagy okkal mondta?

Előre is kösz az építő jellegő hozzászólásokat, tanácsokat.

Majd ha tapasztaltabb leszel akkor úgyis bevágod 1-be és már jön is fel a bal lábad a zöldnél. Ezt így szokd meg.

Bármikor kerülhetsz egy olyan helyzetbe hogy nem lassítani hanem gyorsítani kell és ez bizony igencsak érdekes lenne kinyomott kuplunggal. Ugyanezért ne tedd üresbe a váltót amikor meg akarsz állni hanem lasstsd le kellőképpen motorfékkel üzemi fékkel és csak a tényleges megállás előtti utolsó pillanatban kuplungolj hogy le ne fulladj.

Link to comment
Megosztás:

Miről beszéltek, F1 meg kigyorsitás?

Ajánlom figyelmedbe a Total Immersion Racing vagy a VRally 3 nevű szimulátorokat -gagyi de célra vezető játékok, én is ott kezdtem a versenyzős életem arról nem is beszélve, hogy nem töröd rommá a gurcsid 200-300 km/h-nál ha falba csapódsz. Ha van hozzá Momo ellensúlyos kormány-pedálsorod az sokat javíthat a vezetési tudásodon!

Link to comment
Megosztás:

Ajánlom figyelmedbe a Total Immersion Racing vagy a VRally 3 nevű szimulátorokat -gagyi de célra vezető játékok, én is ott kezdtem a versenyzős életem arról nem is beszélve, hogy nem töröd rommá a gurcsid 200-300 km/h-nál ha falba csapódsz. Ha van hozzá Momo ellensúlyos kormány-pedálsorod az sokat javíthat a vezetési tudásodon!

Need for speed rajongó vagyok, ne is írj más játékról úgyse próbálom ki! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Live for Speed pedig sokkal jobb, ha már a szimulátorokról esett szó( vagy a Richard Burns Rally). NFS nem az, csak csilivili.

A Live for Speed-et nem ismerem, a Burns rallyt meg valahogy képtelen vagyok a Logitech cuccommal normálisan irányítani -beállításoktól függetlenül. Azért is ajánlottam a fentieket gyakorlásnak. Eléggé élethű a kocsi viselkedése mint valós helyzetekben.

Link to comment
Megosztás:

Ajánlom figyelmedbe a Total Immersion Racing vagy a VRally 3 nevű szimulátorokat -gagyi de célra vezető játékok, én is ott kezdtem a versenyzős életem arról nem is beszélve, hogy nem töröd rommá a gurcsid 200-300 km/h-nál ha falba csapódsz. Ha van hozzá Momo ellensúlyos kormány-pedálsorod az sokat javíthat a vezetési tudásodon!

Szerintem meg hétköznapi közlekedésben semmi szükség olyan tapasztalatokra, amiket ezekből a játékokból meríthetnél.

Jó, országúton, HA NEM JÖN SENKI SE MÖGÖTTEM, SE ELŐTTEM, szeretem jobbos kanyarban az útpadka melletti vonalon vezetni a jobbos kerekeket, kanyar végén meg a felezőn a balosakat, de ennyi. :lol: És szigorúan csak akkor, ha se szembe, se azonos irányban senki.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még gyakorolni kell. :lol: :lol:

Akkor béna vagyok hozzá. Ami nem megy sehogy sem azt nem erőltetem mert minek.

Mellékesen: te voltál Blitzen? Nem merném állítani de mintha a te kocsidat láttam volna...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg hétköznapi közlekedésben semmi szükség olyan tapasztalatokra, amiket ezekből a játékokból meríthetnél.

Jó, országúton, HA NEM JÖN SENKI SE MÖGÖTTEM, SE ELŐTTEM, szeretem jobbos kanyarban az útpadka melletti vonalon vezetni a jobbos kerekeket, kanyar végén meg a felezőn a balosakat, de ennyi. :lol: És szigorúan csak akkor, ha se szembe, se azonos irányban senki.

Az nem kizárt de ha versenyeztél már utcán, néha az éjszakában, jól jöhet némi tudás is -nem csak a ménes...

Igaz én is visszafogtam magam, fogyasztásban erősen jelentkezik a vezetési stílus különbség.

Link to comment
Megosztás:

Az nem kizárt de ha versenyeztél már utcán, néha az éjszakában, jól jöhet némi tudás is -nem csak a ménes...

Versenyezni ? Nem igazán, max. lámpánál, 50-60ig. Engem nem zavar, ha megelőz egy Tico 60-as táblánál 70-nel. Megyek nyugodtan tovább 60-nal. És eléggé herótom van a sok kis műmájer faroktól, akik összevissza cikáznak a sávokban, raccsingelnek, és feleslegesen veszélyeztetnek sokmindenkit.

Igen, kispolgár vagyok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.