opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 szhhééép :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Gratula! Kor?, pacik száma?, ár,? már ha nem titok. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Sziasztok! Beköszönök ide is. Ma vettem egy Astrát. :lol: Ez a 3. Opelem. :lol: http://opeltomi.uw.hu/astra1.jpg Még több kép zippelve. Cép ótó. Gratula hozzá. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Csinos. Én is szeretnék többet tudni róla. :lol: Mondhatnánk úgy is HUY de jól néz ki. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Gratula! Kor?, pacik száma?, ár,? már ha nem titok. :lol: 1996-os. 1,8 16 szelep 115 Le. légkondi,2 lufi,ABS,szervo,központizár, 4 elektromos ablak,fűthető elektromos tükrök,Board Comp.,4 tárcsafék,4 fejtámla vadi új gumik alufelnin stb. 6 kilo volt az ára. Friss műszaki zöldkártya. Jóó persze törve volt és kicsit foltos de nem rozsdás. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 1996-os. 1,8 16 szelep 115 Le. légkondi,2 lufi,ABS,szervo,központizár, 4 elektromos ablak,fűthető elektromos tükrök,Board Comp.,4 tárcsafék,4 fejtámla vadi új gumik alufelnin stb. 6 kilo volt az ára. Friss műszaki zöldkártya. Jóó persze törve volt és kicsit foltos de nem rozsdás. :lol: Szerintem jó ár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Sziasztok! Beköszönök ide is. Ma vettem egy Astrát. :lol: Ez a 3. Opelem. :lol: Még több kép zippelve. Gratulálok, nagyon szép! Légy üdvözölve a 115 lovasok klubjában! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Gratulálok, nagyon szép! Légy üdvözölve a 115 lovasok klubjában! :lol: Köszi de már rég benne vagyok. :lol: Ezzel. :lol: 125 paripa körül. 2,2-es hengerenkénti befecsis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Gratulálok, nagyon szép! Légy üdvözölve a 115 lovasok klubjában! :lol: A Tiéd 116LE, nem? :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Köszi de már rég benne vagyok. :lol: Ezzel. :lol: 125 paripa körül. 2,2-es hengerenkénti befecsis. Tomi, tudod mi nem stimmel rajta? A rendszám, neked, ha jól rémlik a 110 a szerencseszámod :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 A Tiéd 116LE, nem? :D :lol: Inkább azt mondd meg,hogy tetszik-e? :lol: Nagyon kíváncsi voltál. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Inkább azt mondd meg,hogy tetszik-e? :lol: Nagyon kíváncsi voltál. :lol: Igen, tetszik, és gratulálok hozzá megint (a szekciós topicban már megtettem) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Tényleg. Megfigyeltem, hogy ha mondjuk hazaérek, beállok a parkolóban, lakóövezet, gyökkető tempó, fekvőrendőr, tolatgatás stb. Szóval megérkezem, nem megy a hutoventi. Leállítom nem megy a hutőventi. Várok 1-2 percet ( izzadok közben, mint Torrente ). Gyújtás vissza -> megy a hűtőventi. Gondolom ahogy megáll a vízkeringtetés, kicsit megmelegszik , és bekapcsol. Ilyenkor mindig visszaindítom a motort, járó motorral megvárom, míg kikapcsol a venti, és megyek tovább. Játsszam ezt el mindig, vagy szarjam le? Leállítom, nem megy a hutőventi, oszt jónapot? Vagy jobb ez így, hogy megvárom, míg beindul, és úgy állítom le? hm? :lol: Hja, és tegnap kíváncsiságból hazaértem ( fekvőrendőr,gyökkető, tolatgatás stb ), járattam a motort, kellett kb 3-4 perc, mire magától bekapcsolt a venti. Észrevétel? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Ilyenkor mindig visszaindítom a motort, járó motorral megvárom, míg kikapcsol a venti... Szerintem ez tök felesleges. Én amikor úgy állítom le, hogy még megy a venti, akkor visszadom rá a gyújtást és megvárom míg leáll, de valószínű ez sem lenne szükséges, csak megszokás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Szerintem ez tök felesleges. Én amikor úgy állítom le, hogy még megy a venti, akkor visszadom rá a gyújtást és megvárom míg leáll, de valószínű ez sem lenne szükséges, csak megszokás. Leállítod járó ventivel? :lol: De ha a gyújtást vissza is adod, hogy járjon még egy kicsit a venti, nem ér túl sokat, mert a víz nem forog, a hűtőben visszahűl, de nem jut el mondjuk a hengerfej környékére. Nem? :lol: Szóval kicsit túllihegem ezt a dolgot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 igen :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 igen :D már az is baj, ha aggódik az ember az ótójáér' ??? :D :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Leállítod járó ventivel? :lol: Mi baja lenne? De ha a gyújtást vissza is adod, hogy járjon még egy kicsit a venti, nem ér túl sokat, mert a víz nem forog, a hűtőben visszahűl, de nem jut el mondjuk a hengerfej környékére. Nem? :lol: Mondtam hogy csak megszokás, nincs sok értelme. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Mi baja lenne? Hengerfejtömítés? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Leállítod járó ventivel? :lol: De ha a gyújtást vissza is adod, hogy járjon még egy kicsit a venti, nem ér túl sokat, mert a víz nem forog, a hűtőben visszahűl, de nem jut el mondjuk a hengerfej környékére. Nem? :lol: Szóval kicsit túllihegem ezt a dolgot? Nekem pl. gyárilag leáll a venti a gyújtás elvételével. Így jó. Ha a motort leállítjuk, nincs hőfejlődés tovább. A hűtőrendszerben nem fog a nyomás tovább emelkedni. Ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Nekem pl. gyárilag leáll a venti a gyújtás elvételével. Így jó. Ha a motort leállítjuk, nincs hőfejlődés tovább. A hűtőrendszerben nem fog a nyomás tovább emelkedni. Ennyi. jó, persze, nekem is leáll, ettől függetlenül mindig megvárom, míg leáll a venti, és csak azután gyújtás le. De akkor MEGVÁRNI, míg indul a venti tök fölösleges. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Hengerfejtömítés? Kicsit bővebben is kifejtenéd? Leáll a motor megszűnik a hőtermelés. A víz 97 fokos a mérőnél, de minden helyen ugyanolyan hőmérsékletű marad mint előtte, csak nem távozik olyan gyorsan az adott helyről. Viszont a mozgó víztömegnek bizonyára van valami kicsi lendülete tehát nem áll meg mint a szög, így még csak lokális "hotspot"-ok sem nagyon tudnak kialakulni. Szép lassan elkeveredik a hidegebb vízzel, majd kihűl az egész. Ez szerinted rossz, és visszaindítasz hogy visszahűljön az egész átlagban mondjuk 4 fokot, hogy utána ugyanaz történjen. :lol: Hengerfejtömítésnek még azt is ki kell bírnia, ha forr a víz. Ettől nem lehet baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Kicsit bővebben is kifejtenéd? Leáll a motor megszűnik a hőtermelés. A víz 97 fokos a mérőnél, de minden helyen ugyanolyan hőmérsékletű marad mint előtte, csak nem távozik olyan gyorsan az adott helyről. Viszont a mozgó víztömegnek bizonyára van valami kicsi lendülete tehát nem áll meg mint a szög, így még csak lokális "hotspot"-ok sem nagyon tudnak kialakulni. Szép lassan elkeveredik a hidegebb vízzel, majd kihűl az egész. Ez szerinted rossz, és visszaindítasz hogy visszahűljön az egész átlagban mondjuk 4 fokot, hogy utána ugyanaz történjen. :lol: Hengerfejtömítésnek még azt is ki kell bírnia, ha forr a víz. Ettől nem lehet baja. Elmondom, hogy gondoltam én! Kezdeti feltételek ( tisztára mint a diffegyenleteknél :lol: ), venti kapcsol 97fok, üzemi hőfok 92 fok. Megérkezem a parkolóba, mondjuk 95-96 fokkal. Ez már majdnem az a szint, ahol bekapcsol a venti, mert túlmelegedett a víz, nem tesz jót a motornak. Én megvárom, míg felkúszik 97-re ( vagy járatom, vagy leállítom és úgy ), visszahűl, kikapcsolom OK. Azért csináltam így, mert úgy gondoltam / gondolom, ha kikapcsolom 96fokosan, azért a hengerfej forró, kurvameleg van mindenhol, és ha nem hűl le 92fokig, hanem melegen állítom le, az még jó sokáig meleg is marad, lévén a forró hengerfejek miatt. És azt hittem, ez azért olyan túl sok jó dolgot nem tesz a tömítésekkel, miegymással. Tehát más az, ha felmelegszik menetközben a vized, kapcsola venti, visszahűl, a motor vize a 97fok körül volt 1 percig ( míg a venti vissza nem hűtötte ), és más az, ha úgy állítod le, hogy 96-97 fokos, szerintem még kcisit melegszik is ( gondoljunk csak a rezsóre, forr a víz, elzárom a villanyrezsót, a víz még kb 10 percig forr -> szerintem ugyanez a helyzet a meleg hengerfejekkel is ), szóval leállítod melegen, még szerintem 10 percig tuti olyan 97 fok körül lesz a víz, szemben az 1 perccel, amikoris a venti gyorsan visszahűti, vízpumpa szétszórja, hűtő lehűti, menetszél lehűti. Tehát - és ígérem, ezzel be is fejezem :D - én azért játszom ezt a kis muveletet el, hogy ne legyen még percekre ventibekapcsolás-környéki hőmérsékleten a motor hűtővize + a többi hűtést igénylő dolga. Hja és ez a leáll a motor, megszűnik a hőtermelés ez részben igaz, de hőfelhalmozódásról nyugodtan beszélhetünk ( villanyrezsó esete a tótmarival... ) Na :lol: Remélem, kicsit bővebben is kifejtettem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Elmondom, hogy gondoltam én! Kezdeti feltételek ( tisztára mint a diffegyenleteknél :lol: ), venti kapcsol 97fok, üzemi hőfok 92 fok. Üzemi hőfok, ahogy írtad. A 92 fok azért kell mert ilyen hőmérséklet mellett biztosított az optimális kenés. Ha leállítod nincs szükség az üzemi hőmérséklet biztosítására. Nem lenne szép világ, ha 5 (de lehet 10 vagy 15 is) fokkal magasabb hőmérsékleten az alkatrészek mechanikai károsodása következne be. A rezsó azért forralja még vagy 10 percig a vizet, mert nem csak 100 fokra melegedett fel és annyi kell, hogy 100 alá hűljön vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus15, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2008 Üzemi hőfok, ahogy írtad. A 92 fok azért kell mert ilyen hőmérséklet mellett biztosított az optimális kenés. Ha leállítod nincs szükség az üzemi hőmérséklet biztosítására. Nem lenne szép világ, ha 5 (de lehet 10 vagy 15 is) fokkal magasabb hőmérsékleten az alkatrészek mechanikai károsodása következne be. A rezsó azért forralja még vagy 10 percig a vizet, mert nem csak 100 fokra melegedett fel és annyi kell, hogy 100 alá hűljön vissza. áháááánnn. ez igaz, igazad van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts