Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Szia Hening

Akkor ezek szerint ha mákom van át tudom rakni a kmóra ezen részét minden gányolás nélkül? És egy kérdés, a fordulat jelet miről veszem le? (2002 03 Classik) mert olvastam már olyan dolgot itt fent, hogy ez be sincs vezetékelve ha gyárilag nem olyan óra volt benne! Még egy dolog : végnéztem az összes égőt benne, és a középső talán 5 db az kék égő. ez azt jelentheti, hogy már nem is kell foglalkoznom a kék led témával?

Üdv:BB

A képeken látszik, hogy hol a csati, aminek az egyik vezetékéről lehet levenni a jelet. (Jobb első lábtérnél az ECU előtti 9 lábú fekete szinű csati. Nem biztos, hogy 9 kábel lesz benne, de azzal nem kell törődni, csak elvágod a zöld szinűt, és ősszekötöd az órával.)

Én úgy építettem ki, hogy az óra csatijába is beépítettem egy érintkezőt. Az ECU-nál pedig csúszósaruztam.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondolok, hogy a Te mostani vízhőmérődön a kék mező felett van egy osztás a 90-es számjegy alatt, vagy nincs? Mert ahogy mondod, a műszer szögelfordulása azonos, de emiatt ha másmilyen a skála alatta, akkor nem a valós értéket fogja mutatni.

Szia FPepe

Kivételessen szerencsém van ezzel kapcsolatban, bár erre én nem is gondoltam, de nekem nincs vonal a 90 alatt és az utolsó szám 100 és nem 110. Hála az égnek ez sikerült.

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

A képeken látszik, hogy hol a csati, aminek az egyik vezetékéről lehet levenni a jelet. (Jobb első lábtérnél az ECU előtti 9 lábú fekete szinű csati. Nem biztos, hogy 9 kábel lesz benne, de azzal nem kell törődni, csak elvágod a zöld szinűt, és ősszekötöd az órával.)

Én úgy építettem ki, hogy az óra csatijába is beépítettem egy érintkezőt. Az ECU-nál pedig csúszósaruztam.

Szia Hening

Hát nekem van egy Gabi féle bc a gépbe, de azt is Ő kötötte be nekem. Szerintem ezt is egy olvasott és hozzáértő emberre bízom majd! De Nagyon Köszönöm a Segítséget!!! Oszt ki tudja, lehet, hogy megvadulok egyszer! :lol: :lol: :lol:

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Vagy a km órát kiszeded a eredetiből és átrakod a vettbe.

Két tipus van. Ha nem egyforma a kettő akkor lehetm hogy kicsit faragni kell.

Itt van pár kép.

Szia Hening

Hogyan lehet azt megoldani, hogy a régi órából kiveszem magát a számláló és mérő részt? A mutatót hogyan lehet levenni ugy, hogy közben maradjon a saját poziciójába? Tehát ne mozduljon el. Azt láttam már valahol, hogy elötte kiveszik a határolót és felrajzolják, de hát nekem egy másik számlapra kell utána felaplikálnom majd. Azt, hogy ugyan olyan az óra azt csak akkor látom meg ha már leszedtem, vagy van valami ismertetője ennek a dolognak? Már mint az óra hátlapján.

Mert ez a dolog lenne a legszimpibb megoldás, akkor nem kell gányolni a mechanikus részeket bent és kisebb a hibalehetőség :lol:

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia Hening

Hogyan lehet azt megoldani, hogy a régi órából kiveszem magát a számláló és mérő részt? A mutatót hogyan lehet levenni ugy, hogy közben maradjon a saját poziciójába? Tehát ne mozduljon el. Azt láttam már valahol, hogy elötte kiveszik a határolót és felrajzolják, de hát nekem egy másik számlapra kell utána felaplikálnom majd. Azt, hogy ugyan olyan az óra azt csak akkor látom meg ha már leszedtem, vagy van valami ismertetője ennek a dolognak? Már mint az óra hátlapján.

Mert ez a dolog lenne a legszimpibb megoldás, akkor nem kell gányolni a mechanikus részeket bent és kisebb a hibalehetőség :lol:

Üdv:BB

Van ismertetőjele, a hátulján rá van írva a gyártó: vagy Delco vagy VDO. Ha a mostani műszered Delco, akkor ennek az óráját elég macerás beleapplikálni a VDO műszeregységbe, márpedig a legtöbb (ha nem mind) fordszámmérős műszeregység VDO gyártmányú. Úgyhogy, ha nem egyforma gyártmányúak (márpedig ez valószínű) akkor sztem nem éri meg vacakolni az átrakással. A fordszámmérősnek a kilométerszámlálóját át lehet állítani, ehhez ki kell venni a műszeregységből, amihez 5db torx10-es csavart kell kicsavarni (4 a műszert tartja, 1 pedig a sebességjeladót), aztán hátulról egy nagyon kis csavarhúzóval át lehet ugrasztani a számláló dekádjait.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam egy jó cikket a Totalcar oldalán. A cartárs a 150 lovas 1.9 CDTi vagy MultiJet (mindegy minek nevezzük, ugyebár ugyanaz) mocit fel akarja húzatni 175 lóra, hogy jobban menjen. Minek? Az a moci úgy húzza azt a kasznit hogy az valami borzalmas, a kapcsolóüzemű turbónál meg ugyebár tudnivaló, hogy 2000 rpm környékétől kell számolni nyomatékra -addig mint valami szívódízel. Kíííszre tudnak vágni ilyenekkel. Tetessen bele egy OPC mocit ha már pörögni akar, azzal a 210-240 lóval már csak elgurul valahogy...

Link to comment
Megosztás:

Van ismertetőjele, a hátulján rá van írva a gyártó: vagy Delco vagy VDO. Ha a mostani műszered Delco, akkor ennek az óráját elég macerás beleapplikálni a VDO műszeregységbe, márpedig a legtöbb (ha nem mind) fordszámmérős műszeregység VDO gyártmányú. Úgyhogy, ha nem egyforma gyártmányúak (márpedig ez valószínű) akkor sztem nem éri meg vacakolni az átrakással. A fordszámmérősnek a kilométerszámlálóját át lehet állítani, ehhez ki kell venni a műszeregységből, amihez 5db torx10-es csavart kell kicsavarni (4 a műszert tartja, 1 pedig a sebességjeladót), aztán hátulról egy nagyon kis csavarhúzóval át lehet ugrasztani a számláló dekádjait.

Szia FPepe

Sikerült a műtét, a beteg részben életképes, részben meghalt :lol: Na a lényeg annyi, hogy nem nagyon állok készen felszerelések terén csúszósaruval meg ilyenekkel és ez miatt nincs meg a fordulatjel az órának. De szerencsém volt mind a 2 óra VDO volt és minden gond nélkül sikerült közösítenem a dolgot. Megmaradt az eredeti müszerem és nem kellett rizikoznom a tekergetéssel. a következő lépésem, hogy holnap felkeresek egy autovillamoságit és megoldatom vele ezt a ford jel dolgot. Ja még annyi szívásom volt, hogy az elöző tulaj megpróbált "ledesíteni" több-kevesebb sikerrel és az összes utolagos izzó gatya volt. Hát elég cumi volt mindent kiszedni újra, főleg a spirált, de a régiből berektam a szép fehér izzókat :lol:

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia FPepe

Sikerült a műtét, a beteg részben életképes, részben meghalt :lol: Na a lényeg annyi, hogy nem nagyon állok készen felszerelések terén csúszósaruval meg ilyenekkel és ez miatt nincs meg a fordulatjel az órának. De szerencsém volt mind a 2 óra VDO volt és minden gond nélkül sikerült közösítenem a dolgot. Megmaradt az eredeti müszerem és nem kellett rizikoznom a tekergetéssel. a következő lépésem, hogy holnap felkeresek egy autovillamoságit és megoldatom vele ezt a ford jel dolgot. Ja még annyi szívásom volt, hogy az elöző tulaj megpróbált "ledesíteni" több-kevesebb sikerrel és az összes utolagos izzó gatya volt. Hát elég cumi volt mindent kiszedni újra, főleg a spirált, de a régiből berektam a szép fehér izzókat :lol:

Üdv:BB

Ha jól rémlik, X14NZ a motorod, ugye? Ennél a motorvezérlő C1-es lábán van a fordszámjel, egy zöld színű vezeték megy rá, onnan kell elvinni a műszeregységbe.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól rémlik, X14NZ a motorod, ugye? Ennél a motorvezérlő C1-es lábán van a fordszámjel, egy zöld színű vezeték megy rá, onnan kell elvinni a műszeregységbe.

Szia FPepe

Igen x14nz, de ha elvittem a müszerhez akkor ott hol a helye, mert a csati ami be megy a müszerbe az a soklábú, ott a jobb oldalin csak egy kábel megy be a balosnál megy vagy sok :lol: Melyik helyre kell bekötni a zöldtől jövő jelet? Vagy annak más csatlakozási pontja van? Hát én itt akadtam el vele igazábol, meg nincsenek olyen elektromos dolgaim amivel szépen meg lehetne oldani ezt a dolgot! Mivel a Gabi féle bc van bent, arra gondoltam egyeztetek a mesterrel, hogy ott melyik a jel, mert az ugye 15cm-re van az órátol és nem kell tovább kábeleznem!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Szia FPepe

Igen x14nz, de ha elvittem a müszerhez akkor ott hol a helye, mert a csati ami be megy a müszerbe az a soklábú, ott a jobb oldalin csak egy kábel megy be a balosnál megy vagy sok :lol: Melyik helyre kell bekötni a zöldtől jövő jelet? Vagy annak más csatlakozási pontja van? Hát én itt akadtam el vele igazábol, meg nincsenek olyen elektromos dolgaim amivel szépen meg lehetne oldani ezt a dolgot! Mivel a Gabi féle bc van bent, arra gondoltam egyeztetek a mesterrel, hogy ott melyik a jel, mert az ugye 15cm-re van az órátol és nem kell tovább kábeleznem!

Üdv:BB

Nézd meg figyelmesen a belinkelt képeimet, van köztük 2 db amiből az egyik a vezeték nélküli, a másik a vezetékes változatot mutatja.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki véletlenül, hohy a caraván alján a jobbhátsó kerék előtt az ac pumpából kijövö benzincsőn egy kb. tejfölös pohár méretű akármi micsoda? Benzinszűrő, vagy visszacsapó szelep? Ja amúgy szédszedtem az ac pumpát úgyis mindegy alapon, végül is a motor része jó volt, csak a kis keréknek aminek a naftát kéne hajtania le voltak törve a fogai abban akadt el. Már korábban irtam ,hogy néha nehezen indul el, gondolom már akkor is ez szarakodott.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki véletlenül, hohy a caraván alján a jobbhátsó kerék előtt az ac pumpából kijövö benzincsőn egy kb. tejfölös pohár méretű akármi micsoda? Benzinszűrő, vagy visszacsapó szelep? Ja amúgy szédszedtem az ac pumpát úgyis mindegy alapon, végül is a motor része jó volt, csak a kis keréknek aminek a naftát kéne hajtania le voltak törve a fogai abban akadt el. Már korábban irtam ,hogy néha nehezen indul el, gondolom már akkor is ez szarakodott.

Az a szűrő.

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem van egy Gabi féle bc a gépbe, de azt is Ő kötötte be nekem. Szerintem ezt is egy olvasott és hozzáértő emberre bízom majd! De Nagyon Köszönöm a Segítséget!!! Oszt ki tudja, lehet, hogy megvadulok egyszer! :lol: :lol: :lol:

Bezony akkor ott van már közel a fordszámjel, a sárga-zöld vezetéken, ami a BC-be megy :D

Olvastam egy jó cikket a Totalcar oldalán. A cartárs a 150 lovas 1.9 CDTi vagy MultiJet (mindegy minek nevezzük, ugyebár ugyanaz) mocit fel akarja húzatni 175 lóra, hogy jobban menjen. Minek? Az a moci úgy húzza azt a kasznit hogy az valami borzalmas, a kapcsolóüzemű turbónál meg ugyebár tudnivaló, hogy 2000 rpm környékétől kell számolni nyomatékra -addig mint valami szívódízel. Kíííszre tudnak vágni ilyenekkel. Tetessen bele egy OPC mocit ha már pörögni akar, azzal a 210-240 lóval már csak elgurul valahogy...

Amíg nem ültél egy ilyenben, addig ne húzd le :lol:

Nekem volt szerencsém egy Vectra C-ben 180LE/400Nm-re húzott 1.9cdti-vel versenyezni az ágyúgolyón, és hát

nem volt szar élmény. A gyári állapothoz képest ég és föld :D Összehasonlításképpen mondom, hogy egy subaru WRX STi

nem igazán tudott elmenni, azzal kb fej-fej mellett tudtunk menni a verseny folyamán. :lol:

Igaz, nem egy tartós állapot, mert a gyári turbó nem tolerálja hosszú távon a nyúzást, meg hamar túlmelegszik. De hát

ki mit akar ugye... aki ezt hosszú távon akarja élvezni, annak ajánlom még a turbó nagyobbra cserélését, és ok lesz minden :D

Link to comment
Megosztás:

....Nekem volt szerencsém egy Vectra C-ben 180LE/400Nm-re húzott 1.9cdti-vel versenyezni az ágyúgolyón, és hát

nem volt szar élmény. A gyári állapothoz képest ég és föld :lol: Összehasonlításképpen mondom, hogy egy subaru WRX STi

nem igazán tudott elmenni, azzal kb fej-fej mellett tudtunk menni a verseny folyamán....

Ja, akinek versenyezni kell húzza ameddig akarja, bánom is én de azt nem firkászta oda a cartárs! Mármint, hogy versenyezni kell...

Link to comment
Megosztás:

Ja, akinek versenyezni kell húzza ameddig akarja, bánom is én de azt nem firkászta oda a cartárs! Mármint, hogy versenyezni kell...

Szerintem aki itt fórumozik, annak fele nem a gyári állapotot részesíti előnyben erő kapcsán :lol:

Persze vannak ilyenek is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.