Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
180 e km után nem lóg, nincs hangja, nem fogyasztja a szíjat. Talán mert G és nem F? :)

Én meg a Májkül Dzsekszon! :) ®uristen@menny.hu

Én már láttam megszorult vizpumpát,darálta keményen a vezszíjat,pedig előző nap még minden rendben volt. :D

Szal a 60E az 60E és minden csere nem csak szíj,ha nem,akkor valamikor utána majd moci generál! :lol:

Az pedig,hogy nem F,hanem G astra...hát kérem,semmi köze hozzá.Ugyanazok a motorok vannak abban is.

Van a G-kel más gond is épp elég... :)

Elküldve
180 e km után nem lóg, nincs hangja, nem fogyasztja a szíjat. Talán mert G és nem F? :)

PERSZE.....

Nálam is volt már G Astra(1 évig),+ a családban van még 3, szóval ne etessük 1mást.

A nálam töltött 1 év alatt 1 megadta magát(80000nél).

Mondjuk a Tied biztos vmi NASA fejlesztés.

A " Talán mert G és nem F" részhez pedig annyit, hogy csatlakoznék J0hnny-hoz. Kissé elvakult vagy és gyengén tájékozott.

Elküldve
PERSZE.....

Nálam is volt már G Astra(1 évig),+ a családban van még 3, szóval ne etessük 1mást.

A nálam töltött 1 év alatt 1 megadta magát(80000nél).

Mondjuk a Tied biztos vmi NASA fejlesztés.

A " Talán mert G és nem F" részhez pedig annyit, hogy csatlakoznék J0hnny-hoz. Kissé elvakult vagy és gyengén tájékozott.

Hagydd már Gergő, sztem megértette. Az a fontosabb, hogy Levys cartárs is kezdi érteni. :)

Elküldve

Tényleg nagyon ráértem ma és tegnap :)

Úgy döntöttem a jó időt kihasználva megejtem a műszerfal dekorácioját. Nem akartam tul cicás belsőt, ugyhogy nem rikitó szint választottam, maradtam az Ominál jol bevált fekete metál dekorácionál. Plusz 3 lakkréteg. A középső konzol még hátravan, ahhoz nem volt lelkierőm hogy szétszedjem. Majd egy unalmas hétvégén megcsinálom azt is. :)

Néhány kép.

33667989.jpg

http://img0.tar.hu/tivadar68/size2/33667896.jpg

http://img0.tar.hu/tivadar68/size2/33667895.jpg

http://img0.tar.hu/tivadar68/size2/33667894.jpg

Elküldve

ez szép lett

én ugyan rikitóval akarom, ezüsttel, de kivi lennéka festékedre.

mivel dolgoztál alá??

nekem már mondtak sokmindent, egyféle alapozót ki is próbáltam, soha többet olyat, ugyjött lefelé, a lakk meg a festék tarotta vissza az alapozót.

van ez a műanyagra való alapozó, de azt a boltos ugy mondta, ha volt sziliconnal kezelve a műanyag akkor azzal se fog megállni.

én meg kiprobáltam csak simán rá a festéket, és érdekes módon szépen áll rajta féléve, igaz bet a szobában a szekrény tetején.

most utljára szórógittet ajánlották...

Elküldve

Semmi alapozót.

Nirohigitos rongyal áttöröltem rendesen. Aztán ezzel.

33667893.jpg

Plusz ugyanennek a lakkjával. Az Omimban is ezzel csináltam. És a laptopomat is ezzel ujitottam fel. :lol: :lol:

Amugy festő vagyok. :) :D Ismerem ezeket. Az omiban sem pattogott. És a laptopom amit kap. :) :) Pedig azt nem is lakkoztam.

Ez van mindenféle szinben. Rikitóban is. :lol:

Elküldve
Nekem az a matt ezüst tetszik, ami volt itt belinkelve nemrég, olyan is van ebből a festékből, és hozzá matt lakk?

Igen.

De ahhoz nem kell lakk. Én ezt csak azért lakkoztam, mert egy ideig kopik belőle az ezüst szemcse.

Elküldve
Igen.

De ahhoz nem kell lakk. Én ezt csak azért lakkoztam, mert egy ideig kopik belőle az ezüst szemcse.

És elég kopásálló anélkül is?

Elküldve

Jó lenne megvitatni, hogy ki milyen spéci szerszámot tart a kedvenc kisebb-nagyobb javításához, beállításához.

A belinkelt lengyel lapon láttam pédául lehúzót kormányra. A lengéscsillapító szereléséhez, illetve a rugók összehúzásához racsnis hevedert használtak. (Biztonságos ez?)

Persze biztosan más-más nagyságrendű munkákhoz merünk hozzáfogni, de azért hasznos lenne az infó.

Elküldve
Jó lenne megvitatni, hogy ki milyen spéci szerszámot tart a kedvenc kisebb-nagyobb javításához, beállításához.

A belinkelt lengyel lapon láttam pédául lehúzót kormányra. A lengéscsillapító szereléséhez, illetve a rugók összehúzásához racsnis hevedert használtak. (Biztonságos ez?)

Persze biztosan más-más nagyságrendű munkákhoz merünk hozzáfogni, de azért hasznos lenne az infó.

Mi szexció szinten veszünk ilyet,mert úgysem használja egyikünk sem naponta.

Kormánylehúzó szerintem felesleges,nagyon ritkán szeded le.

Rugó összehúzó: nekünk menetes van.

Elküldve
És elég kopásálló anélkül is?

Igen.

Ez nem kályhaezüst :)

Selyemfényű van belőle. Ez tartalmaz lakkot is. Ez a fekete is olyan, több rétegben kell felhordani, és akkor lakk nélkül is fényes. Én azért lakkoztam, mert kimondottan fényezet akartam, és mert minimális szemcse kopott belőle. Igaz az is csak a laptopon. Azt azért máshogy nyuzza az ember. :)

Elküldve
Igen.

Ez nem kályhaezüst :)

Selyemfényű van belőle. Ez tartalmaz lakkot is. Ez a fekete is olyan, több rétegben kell felhordani, és akkor lakk nélkül is fényes. Én azért lakkoztam, mert kimondottan fényezet akartam, és mert minimális szemcse kopott belőle. Igaz az is csak a laptopon. Azt azért máshogy nyuzza az ember. :)

jejejejejejejejejeeeeeee

na végre egy hozzáértő nagyí tapasztalattal rendelkező

én is ezeket a festékeket használom

és azt vettem sézre alapozó nélkül is tökéletesen megmarad a felületen

én egyébként szilikon stoppal kezeltema felületet, ug ykiszritotta, mintha sose látott volna szilikont, és igen száraz tapadós felület jött létre

a nitrohigito nem olvasztja meg???

én a rendszámtáblát csak megtöröltem vele, de egyböl megolvad :)

a rétegek közt mennyit vársz??

kivárod a ful száradást, vagy csak addig vársz mig tapintásszáraz?? kb 5 percet??

én azt hallottam, hogy a lakkot is addig kell ráfujni, amig nicns kikeményedve teljesen a festék, és igy egybeszárad, és igy erősebb a réteg..

Elküldve
Elküldve

Nem marja meg a nitrohigitó. Kb. 10-15 percet vártam a rétegek között. Amig porszáraz lett. A lakkot is igy fujtam rá. Kb. 1.5 óra alatt fujtam rá 3 réteg festéket, és 3 réteg lakkot. Persze egyszerre nem sokat.

Elküldve

A mélyen tisztel kolléga figyelmébe szeretném ajánlani korunk egyik nagy vívmányának apró kiegészítőjét további szíves felhasználásra, mellyel nagyon megkönnyítené a fórumba beírt hozzászólásainak olvashatóságát:

Mozilla firefox magyar nyelvű:

http://www.mozilla.com/products/download.h...win&lang=hu

és egy apró de annál hasznosabb kiegészítő hozzá HELYESÍRÁS ELLENŐRZŐ:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/do....1-fx+tb+sm.xpi

:)

Nem bántó szándékkal írtam, de nagyon idegesítő, hogy úgy kell bogarászni hogy vajon mit akartál írni.

Elküldve
A mélyen tisztel kolléga figyelmébe szeretném ajánlani korunk egyik nagy vívmányának apró kiegészítőjét további szíves felhasználásra, mellyel nagyon megkönnyítené a fórumba beírt hozzászólásainak olvashatóságát:

Mozilla firefox magyar nyelvű:

http://www.mozilla.com/products/download.h...win&lang=hu

és egy apró de annál hasznosabb kiegészítő hozzá HELYESÍRÁS ELLENŐRZŐ:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/do....1-fx+tb+sm.xpi

:)

Nem bántó szándékkal írtam, de nagyon idegesítő, hogy úgy kell bogarászni hogy vajon mit akartál írni.

:) Akkor nem csak engem zavar!

Elküldve
Jó lenne megvitatni, hogy ki milyen spéci szerszámot tart a kedvenc kisebb-nagyobb javításához, beállításához.

A belinkelt lengyel lapon láttam pédául lehúzót kormányra. A lengéscsillapító szereléséhez, illetve a rugók összehúzásához racsnis hevedert használtak. (Biztonságos ez?)

Persze biztosan más-más nagyságrendű munkákhoz merünk hozzáfogni, de azért hasznos lenne az infó.

Nekem van egy saját gyártású eszközöm amivel a motort és a váltót tudom emelni (váltó kiszerelésnél nagyon hasznos). Nem lett túl esztétikus, mert nem a designnal foglalkoztam amikor csináltam, de jól működik. Majd csatolok be képet rövidesen.

Rugó szereléshez menetes orsós összehúzóm van.

Van egy gömbfej kinyomóm a kormány/trapéz csuklókhoz.

Azon kívül átlag szerszámok: crova, imbusz dugókulcs készlet, torx készlet (apa, anya) ami a hengerfej csavaroknál jön jól. Van egy olcsó 100 db-os bitfej készletem, amiben mindenféle bitfejek vannak, ebből pl. egy torx-hoz hasonló, csak több bordával rendelkező darab ami nagyon hasznos volt amikor a nyeles tengelyt rögzítő csavart kellett kitekerni. Ja igen, a nyeles tengely kihúzáshoz kell egy M7 menetű csavar. Az Így csináld könyv szerint kell egy kihúzó szerszám is, de nekem mindkét kocsimnál (van egy öreg Corsa is) simán kijött ahogy egy fogóval húztam.

És ami még nagyon hasznos, egy sürített levegős csavarozó (légkulcs?), meg persze a hozzá való kompresszor. Ebből nekem a kompresszor házi gyártású (valaha egy IFA-ban dolgozott), a légkulcs pedig egy 13.000 Ft-os auchanos darab.

Kell egy jó nagy kalapács, egy erős feszítővas, néhány csőkulcs, jó csavarhúzók.

Egy-két krokodil emelő (ebből is jó a pár ezer Ft-os darab) és akna, ennek híján (ahogy nekem is) kocsi tartó bakok.

Nem árt egy nyomatékkulcs, én pl. a Norautóban vettem 5000 HUF körül.

Műhely szerszámok, fúrógép, sarokcsiszoló, satupad.

Ja és fontos, hogy meglegyen a szakirodalom. Nekem az Így csináld van meg egy Haynes kézikönyv.

Ez az én garnitúrám, ezekkel csináltam már pl.:

- lengéscsillapító, toronycsapágy cserét

- sebességváltó ki- és szétszedést

- vezérműszíj, vízpumpa, stb. cserét

- hengerfej tömítés cserét

Hozzáteszem, hogy a legtöbb szerszám és gép olcsó (pár ezer Ft) kategóriás, ilyen hobbi szerelgetéshez bőven megteszi. A torx és az imbusz készlet az normális minőség de ebből sem a legdrágábbat vettem.

Amit meg lehet megpróbálok házilag megcsinálni (lásd legelső eszköz).

A legtöbb szerszám már rég behozta az árát, mert nem kell szerelőnek munkadíjat fizetnem. Így ráadásul bármikor hozzá tudok nyúlni a kocsihoz, megtehetem, hogy egy-egy rész szétszerelésnél a "még elmegy egy darabig" alkatrész cseréjét elhalasztom, mert nem kerül pénzbe ha újra szét kell szedni.

Biztos van aki más véleményen van és inkább szerelőhöz hordja az autót, de én annyi szerelővel megjártam már:

- hülyeséget csinált

- jól dolgozott de drága volt

- átvert és nem is cserélte ki amit kellett de kifizettette velem

hogy maradt ez a megoldás. Persze szerencsém van, hogy ha akarom akkor van rá időm, bár némelyik javítás hamarabb megvan, mint hogy elvihetném a szerelőhöz a kocsit.

S még egy (akár jól dolgozó) szerelőtől sem jött vissza úgy a gép, hogy aztán valamit ne kellett volna még nekem helyre raknom. Pl. legutóbb vonóhorog felszerelés volt. Szakember csinálta, rendben is volt minden, de otthon vettem észre, hogy az egyik oldalon a sárfogó "gumit" ami már nem a gyári rajta, nem a helyére tette fel.

Vagy pl. az egyik első sárvédő fényezésnél szintén az utólagosan felszerelt ilyen gumit nem rakták, nem is adták vissza.

Bocs a hosszú litániáért, de legalább kipanaszkodtam magam :)

És lemostam a motort, még nem olyan mint Johnny-é de már alakul :)

Elküldve
Biztos van aki más véleményen van és inkább szerelőhöz hordja az autót, de én annyi szerelővel megjártam már:

- hülyeséget csinált

- jól dolgozott de drága volt

- átvert és nem is cserélte ki amit kellett de kifizettette velem

hogy maradt ez a megoldás. Persze szerencsém van, hogy ha akarom akkor van rá időm, bár némelyik javítás hamarabb megvan, mint hogy elvihetném a szerelőhöz a kocsit.

S még egy (akár jól dolgozó) szerelőtől sem jött vissza úgy a gép, hogy aztán valamit ne kellett volna még nekem helyre raknom.

Bocs a hosszú litániáért, de legalább kipanaszkodtam magam :)

És lemostam a motort, még nem olyan mint Johnny-é de már alakul :)

Tökéletesen igazat adok Neked az általad vázolt körülmények esetén.

Én például már öreg vagyok a kocsi alatti munkákhoz, ezért nagy szerencsémre a 4. szomszédomban van a szerelőm. Szerencsére itt egy ilyen kis faluban minden sokkal személyesebben zajlik, és még sose vertek át, sőt! Éljen a vidéki élet!!! :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.