Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Annak aki most keveredik ide!

Tessék visszaolvasni, nehogy megint az jöjjön le valakinek, hogy opel16v azt mondta vez.szíjjal vízpumpát is kell cserélni! Vízpumpát akkor cserélj ha rossz! Nincs kihordási ideje.

Már megbocsáss, de ez m@rhaság. Mi az, hogy rossz? Ha ereszt, vagy ha beáll a csapágy? Ezt nem láthatod előre, hogy mikor fog megtörténni. Mi van, ha most nem cseréli, aztán 10000km múlva beáll a vízpumpa csapágya, és eltépi a szíjat? Kifizeted neki a javítást, mert Te tanácsoltad, hogy ne cserélje? Egyébként van kihordási ideje, a gyári előírások szerint is kell cserélni, nem csak akkor, amikor már szétesett. Egy bizonytalan előéletű autónál pedig a saját érdeke, hogy pontosan tudja, mi mikor volt cserélve, és milyen minőségűre.

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Tessék visszaolvasni, nehogy megint az jöjjön le valakinek, hogy opel16v azt mondta vez.szíjjal vízpumpát is kell cserélni! Vízpumpát akkor cserélj ha rossz! Nincs kihordási ideje.

Akkor szerintem te is olvass vissza egy kicsit :)

A véleményeddel eléggé egyedül vagy szerintem :)

De javaslom, te tényleg addig menj a vízpumpáddal, amíg be nem áll! :)

Link to comment
Megosztás:

Ha sz@r, akkor cseréld!

Volt olyan cartárs, aki úgy gondolta, a vízpumpát is cserélni kell bizonyos futésteljesítmény után.

Mint mondtam, neked akkor legyen ez az irányelv! :)

Nem egy kartárs és az előírások szerint is cserélni kell időközönként.

Az meg már személyes tapasztalatok alapján került megállapításra,

hogy sok esetben nem bírnak a vízpumpák 2*60ezret :)

Nekem pl kettő is tropára ment, míg megtanultam, ki kell cserélni

időben. Az egyik (gyári GM) 70ezres futás után egyik napról a másikra

murdált meg teljesen.

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerintem te is olvass vissza egy kicsit :)

A véleményeddel eléggé egyedül vagy szerintem :)

De javaslom, te tényleg addig menj a vízpumpáddal, amíg be nem áll! :)

sajna nem vagyok nagy autosszaki:))))miert kell egyszerre cserelni a szijat,gorgoket,vizpumpat?ez utobbinak mi a funkcioja?(bocs a szoke kerdesert:(( )

Link to comment
Megosztás:

vizpumpat?ez utobbinak mi a funkcioja?(bocs a szoke kerdesert:(( )

Ez keringteti a hűtővizet a motorban és fűtőradiátorban, és ha kinyit a termosztát, a nagy vízkörben is (hűtő felé).

Azért kell együtt cserélni, mert mindegyik elhasználódik eléggé a 60ezres intervallum alatt. A görgők érezhetően

lógnak, a vízpumpa is, és a szíjon nem mindig, de néha szokott tördezés is látszani.

Link to comment
Megosztás:

sajna nem vagyok nagy autosszaki:))))miert kell egyszerre cserelni a szijat,gorgoket,vizpumpat?ez utobbinak mi a funkcioja?(bocs a szoke kerdesert:(( )

A nevébő eredően az keringeti a hűtővizet a rendszerben. Cserélni azért KELL, mert a vezérműszíj hajtja, és ha megszorul vagy szétesik, akkor a vezérműszíj elszakad, ami egy rövid randit szervez a dugattyúk és a szelepek között. Innentől soxor csak a teljes motorgenerál menti meg az autót, ami egy több 100e Ft-os buli, ellentétben a szivattyú 10-15e Ft-os árával.

Link to comment
Megosztás:

Már megbocsáss, de ez m@rhaság. Mi az, hogy rossz? Ha ereszt, vagy ha beáll a csapágy? Ezt nem láthatod előre, hogy mikor fog megtörténni. Mi van, ha most nem cseréli, aztán 10000km múlva beáll a vízpumpa csapágya, és eltépi a szíjat? Kifizeted neki a javítást, mert Te tanácsoltad, hogy ne cserélje? Egyébként van kihordási ideje, a gyári előírások szerint is kell cserélni, nem csak akkor, amikor már szétesett. Egy bizonytalan előéletű autónál pedig a saját érdeke, hogy pontosan tudja, mi mikor volt cserélve, és milyen minőségűre.

Szerintem.

Nem az Ő esetére gondoltam. Nála egyertelmű. Na de azért, mert olajat, vezérművet, stb cserél vki? Ha hibára utaló jel van, vagy még csak gyanu árnyéka vetődik rá akkor feltétlen.

Link to comment
Megosztás:

Nem az Ő esetére gondoltam. Nála egyertelmű. Na de azért, mert olajat, vezérművet, stb cserél vki? Ha hibára utaló jel van, vagy még csak gyanu árnyéka vetődik rá akkor feltétlen.

És te 10e km-ként szereted szétszedni a vezérlést azért, hogy megnézhesd, kotyog-e már eléggé a vízpumpa? :)

Mert elárulom, 60e után már szerintem elég meggyőzően szokott lógni :) Én ezt már többször tapasztaltam

személyesen is :)

Link to comment
Megosztás:

A nevébő eredően az keringeti a hűtővizet a rendszerben. Cserélni azért KELL, mert a vezérműszíj hajtja, és ha megszorul vagy szétesik, akkor a vezérműszíj elszakad, ami egy rövid randit szervez a dugattyúk és a szelepek között. Innentől soxor csak a teljes motorgenerál menti meg az autót, ami egy több 100e Ft-os buli, ellentétben a szivattyú 10-15e Ft-os árával.

koszonom,hat van meg mit tanuljak az autokbol:))))) eleg meggyozo az amit irtatok:))))

Link to comment
Megosztás:

GM=Generali Motors?

A Generali egy tekintélyes biztosítótársaság, a General Motors (GM) pedig az autód gyártója. A GM-hez tartozik az Europában ismert márkák közül az Opel (Vauxhall), a Saab és a Chevrolet, az amerikai márkák közül a Saturn, Cadillac, GMC, Pontiac, Hummer és mások.

Link to comment
Megosztás:

A Generali egy tekintélyes biztosítótársaság, a General Motors (GM) pedig az autód gyártója. A GM-hez tartozik az Europában ismert márkák közül az Opel (Vauxhall), a Saab és a Chevrolet, az amerikai márkák közül a Saturn, Cadillac, GMC, Pontiac, Hummer és mások.

koszonom:)))))akkor ilyen markaju dolgokat fogok venni,remelem kapni is fogok.....

Link to comment
Megosztás:

Nem az Ő esetére gondoltam. Nála egyertelmű. Na de azért, mert olajat, vezérművet, stb cserél vki? Ha hibára utaló jel van, vagy még csak gyanu árnyéka vetődik rá akkor feltétlen.

Ne rágódjunk már ezen. A szakirodalom, és több cartárs álláspontja is megegyezik. Vez. mű cserekor, pumpát, feszítőt, vezetőt a szíjjal együtt cserélni kellllllll.

Mikor megvettem az enyémet óriási szerencsém volt, hogy nem szakadt el a szíj. A pumpa csapágya már igencsak lógott, a feszítőé pedig furcsa darálós hangokat adott. Az előző tulaj biztosan nem cserélt/cseréltetett benne semmi vezérmű alkatrészt. A szivattyút 1 kilós kalapáccsal kellett kisegítenem a helyéről, úgy bele volt gyógyulva. Szal csere es pont. :)

Link to comment
Megosztás:

X14NZ-nél maximum másfél óra munkaidőt jelent, tapasztalt, rutinos szerelők hamarabb is végeznek.

hat az enyem eleg nagy tapasztalattal rendelkezik:))))),akkor remelem 1 ora alatt vegez majd vele,max otthagyom az autot nala,s masnap megyek erte:))))

szeretnem ha rendbetenne rendesen ugy h ne kelljen parazzak h mi fog megint bedogleni:)))

Link to comment
Megosztás:

És te 10e km-ként szereted szétszedni a vezérlést azért, hogy megnézhesd, kotyog-e már eléggé a vízpumpa? :)

Mert elárulom, 60e után már szerintem elég meggyőzően szokott lógni :D Én ezt már többször tapasztaltam

személyesen is :)

180 e km után nem lóg, nincs hangja, nem fogyasztja a szíjat. Talán mert G és nem F? :)

Link to comment
Megosztás:

Ne rágódjunk már ezen. A szakirodalom, és több cartárs álláspontja is megegyezik. Vez. mű cserekor, pumpát, feszítőt, vezetőt a szíjjal együtt cserélni kellllllll.

Mikor megvettem az enyémet óriási szerencsém volt, hogy nem szakadt el a szíj. A pumpa csapágya már igencsak lógott, a feszítőé pedig furcsa darálós hangokat adott. Az előző tulaj biztosan nem cserélt/cseréltetett benne semmi vezérmű alkatrészt. A szivattyút 1 kilós kalapáccsal kellett kisegítenem a helyéről, úgy bele volt gyógyulva. Szal csere es pont. :)

ERTEM,és köszi:))))

mindenkinek köszönöm a segitseget!!!!!!!!!!!

holnap majd megirom h vegul mi lett........

Link to comment
Megosztás:

hat az enyem eleg nagy tapasztalattal rendelkezik:))))),akkor remelem 1 ora alatt vegez majd vele,max otthagyom az autot nala,s masnap megyek erte:))))

szeretnem ha rendbetenne rendesen ugy h ne kelljen parazzak h mi fog megint bedogleni:)))

Nekem 1 óra alatt megvolt termosztátcserével együtt (mert nekem azt is kellett).

GM cuccokat Bp.-en (meg még pár vidéki városban) a Csergő-ből tudsz leginkább venni (link az oldal alján).

Link to comment
Megosztás:

180 e km után nem lóg, nincs hangja, nem fogyasztja a szíjat. Talán mert G és nem F? :)

Ez nálam a hihetetlen kategória... :)

És ezt a 180e km-t mind te hajtottad bele, vagy csak úgy hiszed, hogy nem volt még cserélve előtted?

Ha így van, akkor kiállítási darab lehet belőle, de bennem azért biztos vigyázzba állna minden út

alkalmával a szar, hogy mikor áll be a pumpa :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.