opelastras Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Akkor már 4 kiló lenne. :huh: De nemcsak a mennyiség számít, hanem az elhelyezkedés is. Múltkor a többletfelszereltségek kapcsán jeleztétek már, hogy Tápiószecső hosszú ideje le akar faragni a kilókból. Kérem, áruljátok már el, hogy mi a lényege és célja ennek a projektnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ahogy dzsoni mondaná: városi racsing :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Ma 10 éve, hogy átvettük a verdát!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Ma megtatláltam az autóban a szervizkönyvet.:) Ezek szerint 98 ban 66500 km. nél volt vezérlés és fékbetétcsere. Ez az utolsó bejegyzés. Most 2008 ban van az autóban 142000 km, ebből én tettem bele 15 000-et oktober ota. Sírjak vagy nevessek? :huh: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Ma megtatláltam az autóban a szervizkönyvet.:) Ezek szerint 98 ban 66500 km. nél volt vezérlés és fékbetétcsere. Ez az utolsó bejegyzés. Most 2008 ban van az autóban 142000 km, ebből én tettem bele 15 000-et oktober ota. Sírjak vagy nevessek? :huh: :lol: Hát évi kb 6e. km az elég kevés! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
afonya Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Ma megtatláltam az autóban a szervizkönyvet.:) Ezek szerint 98 ban 66500 km. nél volt vezérlés és fékbetétcsere. Ez az utolsó bejegyzés. Most 2008 ban van az autóban 142000 km, ebből én tettem bele 15 000-et oktober ota. Sírjak vagy nevessek? :huh: :lol: Gyorsancseréldkiavezérlésmindendarabját. :) Feltéve ha még nem tetted. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Múltkor a többletfelszereltségek kapcsán jeleztétek már, hogy Tápiószecső hosszú ideje le akar faragni a kilókból. Kérem, áruljátok már el, hogy mi a lényege és célja ennek a projektnek. kilónként elvesztegetett századmásodpercek... :) Ma megtatláltam az autóban a szervizkönyvet.:lol: Ezek szerint 98 ban 66500 km. nél volt vezérlés és fékbetétcsere. Ez az utolsó bejegyzés. Most 2008 ban van az autóban 142000 km, ebből én tettem bele 15 000-et oktober ota. Ilyesmit én is találtam az omiban :) :D meg lehetett számolni, hány kitépett kötelező szervíz lap volt benne :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Ma megtatláltam az autóban a szervizkönyvet.:) Ezek szerint 98 ban 66500 km. nél volt vezérlés és fékbetétcsere. Ez az utolsó bejegyzés. Most 2008 ban van az autóban 142000 km, ebből én tettem bele 15 000-et oktober ota. Sírjak vagy nevessek? :huh: :lol: Nekem is benne volt még. 105 ezernél volt az utolsó bejegyzés, 106-tal vettem :) A vezérlést így nekem kellett cserélnem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Múltkor a többletfelszereltségek kapcsán jeleztétek már, hogy Tápiószecső hosszú ideje le akar faragni a kilókból. Kérem, áruljátok már el, hogy mi a lényege és célja ennek a projektnek. Elsődleges cél: az autó menetdinamikájának javítása (gyorsulás, lassulás, kanyarvételi tulajdonságok) Másodlagos célok: fogyasztáscsökkentés, alkatrészek tartósságának növelése, esetleges lehetséges hibaforrások kiiktatása, egyszerűsítés Most nem jutott eszembe több, de még lehet hogy van. :huh: Szerintem kevés dolog van, amin a könnyítés rontana. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 :huh: Szerintem kevés dolog van, amin a könnyítés rontana. Az oldalszél könnyebben levisz az útról! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Az oldalszél könnyebben levisz az útról! :huh: Ez az egyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ha az ajtobol is kiveszed a csöveket, csökken a merevsége... balesetben nagyobb sérülés, meg ha a kárpitokat is kigortad, akkor csökkenő komfort :) zaj, por, kényelem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ... és lassan kialakul az én astrám ebből a felsorolásból :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ha az ajtobol is kiveszed a csöveket, csökken a merevsége... balesetben nagyobb sérülés, meg ha a kárpitokat is kigortad, akkor csökkenő komfort :) zaj, por, kényelem :) Nem fogom szétflexelni az autót. Azok a csövek jó helyen vannak. A kárpitokat sem dobom ki egyelőre, mivel utcai használatú az autó, ebből következik hogy nem fog oda jutni mint Gabi astrája. Sok felesleges kiló hever szerteszét még az autóban, csak meg kell találni őket. :) A kényelem/komfort nekem is fontos valamilyen szinten. Valószínű nem úgy, mint általában másoknak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Pedig csak a 4 ajtóból 50 kilót szedtünk ki :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ablakemelő szerkezetekkel együtt nem is csoda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Pedig csak a 4 ajtóból 50 kilót szedtünk ki :) Ne kísérts. :) Gondolom ebben benne vannak az ablakemelő szerkezetek, kárpitok, meg minden egyéb. Esetleg üvegek is? Nekem azért van elektromos ablak elöl, amit még csak véletlen sem kívánok kidobni. A hátsó ajtókból az ablakmozgató mechanikákat viszont tervezem hogy kiveszem, lényegében soha nincsenek használva, és gondolom az is jelentene 5 kg körül. Csak kellene valami tartó ami az ablakot fenntartja. Na ezt még nem volt időm átgondolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 ablakemelő szerkezetekkel együtt nem is csoda. az nem sok, van vagy 2 kiló :) A merevítő cső nagyon nehéz, az a lényeg benne :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 az nem sok, van vagy 2 kiló :) 2 kiló az 2 kiló. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január29, 2008 Megoszt Elküldve Január29, 2008 Nekem is benne volt még. 105 ezernél volt az utolsó bejegyzés, 106-tal vettem :) A vezérlést így nekem kellett cserélnem. Nekem is benne volt, az utolsó bejegyzés '97 12. havi, 87000km-rel, addig cégautó volt, benne van a cég neve és az eredeti rendszáma is. Én 94000-el vettem 2005 májusban :) Mondjuk az tuti, hogy az órát cserélték benne, mert az alján filccel ott díszeleg, hogy Astra, ilyet pedig bontóban szoktak csinálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január30, 2008 Megoszt Elküldve Január30, 2008 Hát évi kb 6e. km az elég kevés! :) Ha az többnyire vidéken (Veszprémben?) került bele, akkor érthető. Aki kétlaki életet él, és látja, hogy mekkora távot tesz meg naponta egy ember autóval Budapesten és egy vidéki városban, az pontosan érzékeli a különbséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január30, 2008 Megoszt Elküldve Január30, 2008 Elsődleges cél: az autó menetdinamikájának javítása (gyorsulás, lassulás, kanyarvételi tulajdonságok) Másodlagos célok: fogyasztáscsökkentés, alkatrészek tartósságának növelése, esetleges lehetséges hibaforrások kiiktatása, egyszerűsítés Most nem jutott eszembe több, de még lehet hogy van. :) Szerintem kevés dolog van, amin a könnyítés rontana. Értem. A kezelési kézikönyvben az áll (de az interneten is sok helyen írnak hasonlókat), hogy 100 kg többletteher kb. 1/2 literrel növeli az Astra fogyasztását. Ennek ellenére teljes terheléssel (4 felnőtt utas + teli csomagtér a Caravanban) több mint egy évvel ezelőtt, december 31-én 6,2 literes átlagfogyasztást tudtam produkálni 90-100 km/h-s átlagsebesség mellett. Máskor egyedül, teher nélkül teszem meg ugyanezt az 500 km-es távot nyáron, és kicsit magasabb átlagsebességgel, kicsit nehezebb jobb lábbal ennél magasabb átlagfogyasztást érek el. Röviden tehát úgy összegezném a saját tapasztalatomat (és persze nem én találtam fel a spanyolviaszt), hogy a tehernél alkalmasint fontosabb tényező lehet a sebesség megválasztása és a vezetési technika/stílus, ha a fogyasztás csökkentése a cél. Ám ha Te valóban "városi racsing" miatt kezdtél bele a súlycsökkentésbe, akkor a fogyasztáscsökkentés szerintem nem másodlagos cél, hanem valójában egy sokadlagos tényező (horribile dictu: álkifogás) Neked, az okfejtésem pedig érdektelen. Javíts ki, ha tévedek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Január30, 2008 Megoszt Elküldve Január30, 2008 Az oldalszél könnyebben levisz az útról! :) Erre gondolsz? http://www.indavideo.hu/video/Eros_oldalszel http://index.hu/politika/bulvar/mgsttr0128/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január30, 2008 Megoszt Elküldve Január30, 2008 Erre gondolsz? http://www.indavideo.hu/video/Eros_oldalszel http://index.hu/politika/bulvar/mgsttr0128/ Akár! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január30, 2008 Megoszt Elküldve Január30, 2008 Értem. A kezelési kézikönyvben az áll (de az interneten is sok helyen írnak hasonlókat), hogy 100 kg többletteher kb. 1/2 literrel növeli az Astra fogyasztását. Ennek ellenére teljes terheléssel (4 felnőtt utas + teli csomagtér a Caravanban) több mint egy évvel ezelőtt, december 31-én 6,2 literes átlagfogyasztást tudtam produkálni 90-100 km/h-s átlagsebesség mellett. Máskor egyedül, teher nélkül teszem meg ugyanezt az 500 km-es távot nyáron, és kicsit magasabb átlagsebességgel, kicsit nehezebb jobb lábbal ennél magasabb átlagfogyasztást érek el. Röviden tehát úgy összegezném a saját tapasztalatomat (és persze nem én találtam fel a spanyolviaszt), hogy a tehernél alkalmasint fontosabb tényező lehet a sebesség megválasztása és a vezetési technika/stílus, ha a fogyasztás csökkentése a cél. Ám ha Te valóban "városi racsing" miatt kezdtél bele a súlycsökkentésbe, akkor a fogyasztáscsökkentés szerintem nem másodlagos cél, hanem valójában egy sokadlagos tényező (horribile dictu: álkifogás) Neked, az okfejtésem pedig érdektelen. Javíts ki, ha tévedek! Tévedsz. :) A másodlagos nekem azért másodlagos, mert nem elsődleges. :) De számít. Ha a fogyasztás lenne az elsődleges, akkor valóban változatnék a vezetési stíluson meg sok egyeben és bizonyára sokmindent nem műveltem volna az autóval. Viszont ha nem számítana a fogyasztás, akkor sokminden egyebet biztos megcsináltam volna. Próbálok kompromisszumot találni a dolgok közt. Mindenen sajnos nem lehet egyszerre javítani. Kifejezetten idegesít az autóban számomra kizárólag ballaszt funkciót betöltő alkatrészek tömkelege. Egyszerűen zavar, hogy például a hátsó ülés 27 kilóját minden egyes gyorsításkor és lassításkor mozgatni kell, holott 50 alkalomból ha 1-szer ül valaki ott, de akkor sem sokat. És nem azért mert annyira rontja a gyorsulást, hanem mert egyszerűen felesleges. Ez pedig csak egy alkatrész. Ha ismernél talán jobban megértenél. :) Ezt a városi racsing dumát meg szerintem felejtsük el. (legalábbis esetemben) Egyrészt nem vagyok városi gyerek, másrészt nem igazán szeretem lakott területen nyomni. Én olyat olvastam, hogy 10% súlycsökkenés 7-8%-os fogyasztáscsökkenést hoz magával. Nem számoltam ki, de valahogy akkörül van ahogy te mondod. Ha lenne olyan dolog aminek kiszedésével 0,1 decit spórolnék 100km-en, és nem lenne egyéb hátránya az elhagyásnak, kiszedném. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts