Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Mi a véleményetek, különösen az MF2-ről.Milyen egyéb átalakítást igényel a motor?

Hmmm 115 ez az MF2. Nekem azért tetszik, mert nem egy univerzális chip-et veszek 15-20-ért ami "tutttijoérzedhogymegy", hanem a saját kopott, sokéves vasadhoz veszed és hozzá tudod igazítani a saját hardveredhez és igényeidhez a vezérlést.

A kérdés az, hogy ér e ez valamit, van e értelme igy hangolgatni, ki lehet e hozni némi pluszt teljesítményt vagy csak agyonb@szod a rendszert :(

Link to comment
Megosztás:

Hmmm 115 ez az MF2. Nekem azért tetszik, mert nem egy univerzális chip-et veszek 15-20-ért ami "tutttijoérzedhogymegy", hanem a saját kopott, sokéves vasadhoz veszed és hozzá tudod igazítani a saját hardveredhez és igényeidhez a vezérlést.

A kérdés az, hogy ér e ez valamit, van e értelme igy hangolgatni, ki lehet e hozni némi pluszt teljesítményt vagy csak agyonb@szod a rendszert :(

A + teljesítmény az garantált, most a hengerfejesség után már tudom, pedig ott csak a 4. hengerbe ment bele kontrollálatlanul.Érzetre is jobban ment az autó.

Én a többire lennék kiváncsi, hogy ugye ez "csak" a cucc hozzá, de a motoron még sejtésem szerint kell dolgokat cserélni/megerősíteni, mert a megnövekedett teljesítményt(kb 15-20%) biztos nem bírja gyári állapotában(v. kevésbé).

Link to comment
Megosztás:

A + teljesítmény az garantált, most a hengerfejesség után már tudom, pedig ott csak a 4. hengerbe ment bele kontrollálatlanul.Érzetre is jobban ment az autó.

Én a többire lennék kiváncsi, hogy ugye ez "csak" a cucc hozzá, de a motoron még sejtésem szerint kell dolgokat cserélni/megerősíteni, mert a megnövekedett teljesítményt(kb 15-20%) biztos nem bírja gyári állapotában(v. kevésbé).

Ne vicceljetek már. 3D-s táblát egy csavarhúzóval.... :(

Aki padon állít(tat)ja be az autót az meg hülye.

Egyébként maga a cucc nem tűnik rossznak.

A 15-20% honnan jött?

Egy dolog hogy több benya megy be, de levegő nem kellene hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Ne vicceljetek már. 3D-s táblát egy csavarhúzóval.... :(

Aki padon állít(tat)ja be az autót az meg hülye.

Egyébként maga a cucc nem tűnik rossznak.

A 15-20% honnan jött?

Egy dolog hogy több benya megy be, de levegő nem kellene hozzá?

Alapvetően a vízbefecskendezésről van szó.Arról kértem véleményt, tapasztalatot.Az MF2-őt meg elnéztem, nem azt akartam írni.

Remélem most már érthető.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően a vízbefecskendezésről van szó.Arról kértem véleményt, tapasztalatot.Az MF2-őt meg elnéztem, nem azt akartam írni.

Remélem most már érthető.

Oks.

Én még régen olvastam a vízbefecsiről. Ha jól emlékszem a vízzel nagyobb kompressziótűrése lesz a keveréknek.

Tehát szerintem igazából, akkor lehetne kihasználni ha a kompresszió növelve lenne, és hozzáigazítva a program. Viszont még így is sokallom a 15-20%-ot. Azért kérdeztem az honnan jött. De ha meg elfogy a víz, akkor baj van. Ráadásul sima csapvíz sem túlságosan ajánlott, a desztilált vagy ioncserélt meg nem is olyan olcsó.

Én inkább turbós autókban látom értelmét, ahol viszonylag könnyen lehet játsszani a turbónyomással.

Link to comment
Megosztás:

Elég laikus vagyok, de tényleg arról van szó, hogy vízzel módosítják az üzemanyag kompressziótűrését?

Mert, ha így van, ahogy gondolom, akkor szerintem ennek több hátránya van, mint előnye. Akkor már az intercooler sokkal jobb megoldás.

Nemcsak. Például a vízcseppecskékre tapadó benzincseppecskék jobban porladnak amikor az elpárolog. Ez a párolgás természetesen hőt von el, és ettől csökken a hőmérséklet az égéstérben a sűrítés alatt, Ezért lehet nagyobb kompressziót alkalmazni, vagy változtatni az előgyújtáson. A jobb porladással elvileg csökkethető a fogyi is vagy növelhető a teljesítmény, és persze csökkenhet a károsanyagkibocsátás is.

De az tény hogy a víz nem ég el, szóval csak módosító hatásai vannak, energiát itt nem lehet kivenni belőle.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.